Rikas kielemme suomi
-
blackwidow
Suomen kielen kielioppi
Cmabrigden yilopitson tuktimusken muakan, ei ole väilä msisä jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat, ainoa täkreä aisa on, että esnimmäinen ja viimienen kijrain ovat oikelila piakiolla. Loput voivat olla missä jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli lukea tesktin ongemlitta, koksa aiovt eiävt lue jokaitsa kijraitna eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.
Cmabrigden yilopitson tuktimusken muakan, ei ole väilä msisä jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat, ainoa täkreä aisa on, että esnimmäinen ja viimienen kijrain ovat oikelila piakiolla. Loput voivat olla missä jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli lukea tesktin ongemlitta, koksa aiovt eiävt lue jokaitsa kijraitna eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.
-
Minney Magia
- Martin Riggs
-
Minney Magia
- Martin Riggs
-
Violet57
- Alibin satunnaislukija
Tällainen ainakin
Käske sen hullun etsiä nurkkaa pyöreästä huoneesta

-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
No ei ole sarkasmia! wtf!Tuntematon Mies kirjoitti:Mulla jää nyt varmaan jotain olennaista tajuamatta tässä Tampereen Tytön viestissä. Vaari toimi fiksusti. Jos ihmiset noin yleisesti ottaen toimisivat juuri noin, jono etenisi optimivauhtia ja kaikki hyötyisivät. Mutta ei kun ei. Ei ainakaan Suomessa.Tampereen Tyttö kirjoitti:^![]()
Oksanhankamummo voi olla myös vaari...
Olin menossa pankkiautomaatille. Automaatteja oli ruhtinaalliset kaksi kappaletta vierekkäin. Molemmilla asiakas. Yksi vaari odotteli vuoroaan automaattien takana (keskellä).
-Anteeksi, mutta kummalle automaatille jonotatte?
-Molempiin. Eihän sitä voi tietää kumpi ensiksi vapautuu.
-Jaaha. Jonotatteko te kaupassakin aina kahdelle kassalle yhtäaikaa?
Tympeä mulkaisu. Jupinaa. Mutta milliäkään ei siirtynyt. Molemmat automaatit vapautuivat lähes yhtäaikaa. Huoh. Tiedän, aivan turhaa.
Myös Tampereen Tyttöä olen oppinut pitämään fiksuna. Sano että viestisi oli sarkasmia, sano että minä en vaan tajunnut sitä. Niinkuin itsekin jo heti kättelyssä myönsin. Pliis.
Pidän ihmisistä, jotka toimivat päättäväisesti ja suoraviivaisesti.
Kun on työskennellyt kaupan kassalla joskus, huomaa että "oksanhangat" ovat niitä, jotka ajattelevat: minua ei koske säännöt, koska olen niin nokkela.(härski:))
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
-
Tuntematon Mies
- Remington Steele
^^ Jos on kaksi automaattia (kassaa jne.) ja niihin yksi jono, niin jokainen pääsee hoitamaan asiansa siinä järjestyksessä kuin on jonoon tullut. Ei arpomista jonojen välillä, ei jonon vaihtoja kun yksi kassa tilttaa, ei kilparyntäystä sille uudelle vapaalle kassalle. Ihan kuin jonotusnumerosysteemissä, mutta ilman numeroa. Joissain päin maailmaa tämä on ihan yleinen käytäntö. En todellakaan ymmärrä miksi se mielestäsi on "härskiä".
-
blackwidow
-
blackwidow
TT on aivan oikeasse, tosiaan on härskiä ja itsekästä touhua jonottaa useampaan kassaan/pankkiautomaattiin samanaikaisesti.Tampereen Tyttö kirjoitti:No ei ole sarkasmia! wtf!Tuntematon Mies kirjoitti:Mulla jää nyt varmaan jotain olennaista tajuamatta tässä Tampereen Tytön viestissä. Vaari toimi fiksusti. Jos ihmiset noin yleisesti ottaen toimisivat juuri noin, jono etenisi optimivauhtia ja kaikki hyötyisivät. Mutta ei kun ei. Ei ainakaan Suomessa.Tampereen Tyttö kirjoitti:^![]()
Oksanhankamummo voi olla myös vaari...
Olin menossa pankkiautomaatille. Automaatteja oli ruhtinaalliset kaksi kappaletta vierekkäin. Molemmilla asiakas. Yksi vaari odotteli vuoroaan automaattien takana (keskellä).
-Anteeksi, mutta kummalle automaatille jonotatte?
-Molempiin. Eihän sitä voi tietää kumpi ensiksi vapautuu.
-Jaaha. Jonotatteko te kaupassakin aina kahdelle kassalle yhtäaikaa?
Tympeä mulkaisu. Jupinaa. Mutta milliäkään ei siirtynyt. Molemmat automaatit vapautuivat lähes yhtäaikaa. Huoh. Tiedän, aivan turhaa.
Myös Tampereen Tyttöä olen oppinut pitämään fiksuna. Sano että viestisi oli sarkasmia, sano että minä en vaan tajunnut sitä. Niinkuin itsekin jo heti kättelyssä myönsin. Pliis.![]()
Pidän ihmisistä, jotka toimivat päättäväisesti ja suoraviivaisesti.
Kun on työskennellyt kaupan kassalla joskus, huomaa että "oksanhangat" ovat niitä, jotka ajattelevat: minua ei koske säännöt, koska olen niin nokkela.(härski:))
p.s. TT on erittäin fiksu tyttö
-
Tuntematon Mies
- Remington Steele
Kylli yhdellä tahi kahdella jonolla on eroa. Tuo vuorollaan asiointi ilman jonotusnumeroa toimii, kun systeemi on selvillä. Mutta jos on kaksi jonoa, ihmiset mieltävät yleensä tietyn jonon johtavan tiettyyn kohteeseen. Jos joku silloin menettelee ikäänkuin yhden jonon periaatteen mukaan (jonottaa molemmissa jonoissa), on ärsytys selvä. Kaupoissa yleensä on se tietty jono tietylle kassalle, mutta esim. pankkiautomaateilla tai bajamajoilla törmää usein tuohon "kukin vuorollaan"-systeemiin. Ja kuten todettua, tavat eroavat maittain.
Yhteenvetoa: olitte kaikki ihan oikeassa
Yhteenvetoa: olitte kaikki ihan oikeassa
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
-
blackwidow