Jani Hakala. Surmattiin Sastamalassa 2010

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
stone
Susikoski

Re: Jani Hakala kadonnut Sastamalasta

Viesti Kirjoittaja stone »

hurmaavamurhaaja kirjoitti:
Emcii_ kirjoitti:
Karambola kirjoitti:(joku kirjoitti täälläkin jotain Bandidoksesta, en tiedä pitääkö tämä paikkaansa, en itse ainakaan usko)
Voin sanoa, että se on fakta. -85 syntyneen veli kuuluu bandidokseen.

Oon kanssa kuullut siitä, että yritti hukuttaa jotakuta ja myös siitä, että sieltä karkusta tosiaan löydettiin ruumis, nainen, joka oli narkkari. Täällähän siitä olikin jo puhetta, että oli narkkari.
Ai jaa, minä jo ehdin luulemaan, että oli löydetty ihminen, mutta sehän oli vaan narkkari :evil: Jotenkin vitun sairasta, että täällä "muka kauhistellaan" uhrin kohtaloa ja sitten siinä sivussa todetaan toisesta löydetystä ihan kuin tällä ei olisi mitään ihmisarvoa, sehän oli vaan narkkari :evil: Varsinkin, kun luulen että tämänkin tapon taustalta löytyy amfetamiini, johon uhria oli sekaantunut tavalla tai toisella. Heikossa on nykynuorison elämänkunniotus kaikella tavalla, vai onko syynä se, että he ovat tosiaan noin irtautuneita todellisuudesta?
Tuskin tässä nyt pahalla sitä sanotaan että on löydetty nainen joka olisi ollut narkkari...ehkä sillä enemmän viitataan siihen että ollut joku laitapuolen kulkija. MUTTA oli tai ei niin asiasta ei ole tullut mitään julkisuuteen joten en usko että edes liittyy rikosta eikä Jani juttuun liity mitenkään JOS siellä siis ruumis olisi ollu.

Lepää rauhassa Jani <3
mamma71
Neuvoja-Jack

Re: Jani Hakala

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Juu, kyllä se "narkkarikin" on jonkun lapsi. Ja voinut elää suht koht normaalia elämää. Mulla oli kaveri, joka onnettomuuden jälkeen söi todella vahvoja kipulääkkeitä, alkoi sitten vetää huumeitakin ja kuoli jokunen vuosi sitten. En häntä pitänyt sen pahempana ihmisenä, kuin joitakuita ns. normaaleja täyspäisiä, jotka humalassa hakkasivat muijiaan ja olivat niin v....n kovia jätkiä! Monesti kohtalo ajaa tiettyihin asioihin, toki ei kaikki ole viattomia, mutta huumeiden käyttäjä ei aina ole murhaaja tai muuten hullu skitso. Ei mun kaverikaan. Vakuutusrahoillaan osti huumeita. Vaikka en siitä pitänytkään, en silti kääntänyt selkääni hänelle. Eli jonkun ystäviä, sukulaisia ja lapsia ne narkkaritkin on. Se on ihan ihmisestä kiinni, mikä hänestä tulee, ei ole mitään automaattia joka määrittää sen!
stone
Susikoski

Viesti Kirjoittaja stone »

Ja jos siellä roskissa nyt tämä "narkkari" olisi ollut niin mistä se tämä nimitys on liikkeelle edes lähtenyt?? Tuskin poliisi kun sieltä esimerkiksi löytänyt on niin ensimmäisenä huudellut että siellä on narkkari...mutta aihe nyt ei liity kait Janiin joten pysytääs sitten aiheessa.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Yllä toistettu kysymykseni oli enemmänkin yleisluontoinen.

Niin tässä kuin missä tahansa muussakin tapauksessa olisi todella mielenkiintoista saada selville mikä ajaa ihmisen tällaisiin tekoihin? Mitä päässä tapahtuu? Vaatiko raakaan surmaan pystyminen jonkin erityisen psyykkisen ominaisuuden? Miksi omatunto ei sano ei? Onko kasvatuksella, perimällä tai mahdollisilla alkuelämän tapahtumilla (onnetomuuksilla-kokemuksilla) vaikutusta käytökseseen? Vai onko yksinkertaisesti niin, että joillakin on päässään valmiiksi tuo ''tapponappula''? '''Nappula'', joka olosuhteista riippumatta jossain vaiheessa elämää laukeaa?
Nuotio & Äreät Tiput
tyyli-lyyli
Alokas

Viesti Kirjoittaja tyyli-lyyli »

MissHolmes kirjoitti:Yllä toistettu kysymykseni oli enemmänkin yleisluontoinen.

Niin tässä kuin missä tahansa muussakin tapauksessa olisi todella mielenkiintoista saada selville mikä ajaa ihmisen tällaisiin tekoihin? Mitä päässä tapahtuu? Vaatiko raakaan surmaan pystyminen jonkin erityisen psyykkisen ominaisuuden? Miksi omatunto ei sano ei? Onko kasvatuksella, perimällä tai mahdollisilla alkuelämän tapahtumilla (onnetomuuksilla-kokemuksilla) vaikutusta käytökseseen? Vai onko yksinkertaisesti niin, että joillakin on päässään valmiiksi tuo ''tapponappula''? '''Nappula'', joka olosuhteista riippumatta jossain vaiheessa elämää laukeaa?
Olen miettinyt tätä samaa. Eikö omatunto kolkuta? Eikö järki sano, että niin ei saa tehdä? En voisi kuvitella, että omassa päässäni olisi sellaista "tapponappulaa" mutta en pysty vastaamaan esimerkiksi lasteni puolesta. En sano, ettenkö luottaisi lapsiini ja olen heidät varmasti kasvattanut niin kuin olen parhaakseni nähnyt. Enkä usko enkä halua uskoa, että niistä sellaista nappulaa ikinä löytyykään.
Mutta näinhän se menee. Tuskin kukaan äiti tai isä ajattelee oman lapsensa pystyvän jonkun tappamaan. Varmasti jokainen vanhempi tekee lapsensa kanssa parhaansa mutta miksi se ei sitten välillä riitä? Lasta tehdessään ja kasvattessaan luottaa omaan itseensä ja kykyynsä lapsen vanhempana. Se olisikin helppoa kun niissä lapsissa olisi sellainen tuoteseloste syntyessään mitä se sisältää ja mitä sen aivoissa vilisee.
Elämäntilanteet ja olosuhteet? Kotiolot? Avioerot? Varhaislapsuus? On tuolla kaduilla niitäkin huithapeleita rikkinäisistä perheistä jotka eivät tekisi pahaa kärpäsellekään. Kun taas vastaavasti tiedän perheitä joissa näennäisesti kaikki on hyvin ja ollaan yhteiskunnan kermaa. Siltikin jälkikasvu on läpeensä pahoja.
Waja
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Waja »

Mun ei tänne enää tarvitse kirjoitellakkaan kun tyyli-lyyli osaa julkituoda mun ajatukset paremmin kuin itse.
Lähetin hänelle YV:nkin missä ihmettelin kuinka hän osaa lukea ajatukseni niin tarkkaan.

Hämmentää....
tyyli-lyyli
Alokas

Viesti Kirjoittaja tyyli-lyyli »

Waja kirjoitti:Mun ei tänne enää tarvitse kirjoitellakkaan kun tyyli-lyyli osaa julkituoda mun ajatukset paremmin kuin itse.
Lähetin hänelle YV:nkin missä ihmettelin kuinka hän osaa lukea ajatukseni niin tarkkaan.

Hämmentää....
Älähän nyt, Waja. Kyllä me molemmat mahdumme tänne varsin hyvin ja mukava huomata, että toinenkin samanmoinen löytyy...
Vastasin sinulle YV:nä jos vain se tuli....vähän olen vielä noviisi tämän kanssa....
Waja
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Waja »

tyyli-lyyli kirjoitti:
Waja kirjoitti:Mun ei tänne enää tarvitse kirjoitellakkaan kun tyyli-lyyli osaa julkituoda mun ajatukset paremmin kuin itse.

Hämmentää....
Älähän nyt, Waja. Kyllä me molemmat mahdumme tänne varsin hyvin ja mukava huomata, että toinenkin samanmoinen löytyy...
Vastasin sinulle YV:nä jos vain se tuli....vähän olen vielä noviisi tämän kanssa....
Täällä ei hirveesti digata näistä offtopiceista,mutta jos vaan viitsit kirjoitella,mä kattelen mitä mieltä milloinkin olen käsiteltävistä aiheista. :D
Mopoterroristi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

stone kirjoitti:
Tuskin tässä nyt pahalla sitä sanotaan että on löydetty nainen joka olisi ollut narkkari...ehkä sillä enemmän viitataan siihen että ollut joku laitapuolen kulkija. MUTTA oli tai ei niin asiasta ei ole tullut mitään julkisuuteen joten en usko että edes liittyy rikosta eikä Jani juttuun liity mitenkään JOS siellä siis ruumis olisi ollu.

Lepää rauhassa Jani <3
Se tuntuu ihan yhtä pahalta tämän narkkarin omaisista kuin vaikka tämän Janin omaisista, jos joku toteaa tästä Janin taposta: että sehän oli vain piripäiden kesken tapahtunut tappo, jossa joku piripää (aivan samanlainen oletus kuin tämä roskiksesta löydetty on todettu narkkariksi) menetti henkensä. Vai onko nämä siten jotain vitun viihdekäyttäjiä? Sehän on se termi millä huumeidenkäyttäjät "ylentää" itsensä, että he ovat vain viihdekäyttäjiä, vaikka ovat ihan samanlaisia huumeidenkäyttäjiä kuin muutkin, eli eivät kestä elämää ilman päänsekoittamista.

Oletko sitä mieltä että töissä käyvän päänsekoittajan/tai raittiin elämä on jotenkin kallisarvoisempaa kuin "laitapuolen kulkijan"? Elättekö te teinit jossain ihmeen rinnakkaistodellisuudessa?
Syntyneet räyhäämään
Repsu
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Repsu »

Mopoterroristi kirjoitti:
stone kirjoitti:

Lepää rauhassa Jani <3
Se tuntuu ihan yhtä pahalta tämän narkkarin omaisista kuin vaikka tämän Janin omaisista, jos joku toteaa tästä Janin taposta: että sehän oli vain piripäiden kesken tapahtunut tappo, jossa joku piripää (aivan samanlainen oletus kuin tämä roskiksesta löydetty on todettu narkkariksi) menetti henkensä. Vai onko nämä siten jotain vitun viihdekäyttäjiä? Sehän on se termi millä huumeidenkäyttäjät "ylentää" itsensä, että he ovat vain viihdekäyttäjiä, vaikka ovat ihan samanlaisia huumeidenkäyttäjiä kuin muutkin, eli eivät kestä elämää ilman päänsekoittamista.

Oletko sitä mieltä että töissä käyvän päänsekoittajan/tai raittiin elämä on jotenkin kallisarvoisempaa kuin "laitapuolen kulkijan"? Elättekö te teinit jossain ihmeen rinnakkaistodellisuudessa?
[OT]Minä olen sitä mieltä, että työssäkäyvän ja yhteiskuntasopuisen ihmisen elämä on kallisarvoisempaa kuin narkkarin. Yhteiskuntasopuisista ei ole harmiksi muille, he rikkovat lakia epätodennäköisemmin kuin narkkarit ja heidän lapsensa eivät ole pilvessä jo syntyessään.[/OT]

Osanotot omaisille Janin kohtalosta. Kenellekkään ei tällaista kohtaloa saisi suoda.
mamma71
Neuvoja-Jack

Sitten, Repsu kun saat lapsia, vaikkapa kaksi ja toinen heistä jostain syystä alkaa vetämään huumeita, eli ryhtyy narkkariksi ja kuolee, väitätkö ettet sure? Tai ettet kaipaisi häntä? Mieti nyt vähän. Kaikki eivät synny narkkareiksi tai tule sellaisiksi huvin vuoksi. Esim. tämä kaverini josta kirjoitin, hänen päälleen ajoi humalassa YHTEISKUNTAKELPOINEN TYÖSSÄ KÄYVÄ VERONMAKSAJA! Tämän seurauksena kaveriltani murtui aika läjä luita, leikkauksia tehtiin kymmeniä, hän ei koskaan toipunut kunnolla, vaan joutui eläkkeelle. Kovat kivut, suunnattomat kipulääkemäärät ja turhautuminen saivat hänet käyttämään vahvempia ja taas vahvempia lääkkeitä. Lopulta "auttoi" vaan huumeet, jotka veivät pois ikävästä todellisuudesta. En puolustele hänen huumeidenkäyttöään, mutta hänkin oli ennen tuota kohtalokasta onnettomuuttaan, joka ei ollut millään lailla hänen syytään, ihan yhteiskuntakelpoinen ihminen, joka oli opiskellut itselleen kunnon ammatin.

Tämä nyt vähän OT:na, mutta ärsyttää ne, jotka pitävät kaikkia narkkareita, juoppoja yms. sellaisina, joilla ei ole ihmisarvoa. Joskus siihen voi olla ihan syykin, että miksi elämä on sellaiseksi mennyt ja juuri tuollainen suhtautuminen saa heidät tekemään noita järjettömiä tekojaan, koska ketään ei kiinnosta!
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

[OT]Minä olen sitä mieltä, että työssäkäyvän ja yhteiskuntasopuisen ihmisen elämä on kallisarvoisempaa kuin narkkarin. Yhteiskuntasopuisista ei ole harmiksi muille, he rikkovat lakia epätodennäköisemmin kuin narkkarit ja heidän lapsensa eivät ole pilvessä jo syntyessään.[/OT]

Osanotot omaisille Janin kohtalosta. Kenellekkään ei tällaista kohtaloa saisi suoda.
Molemmista kohdista joudun nyt kyllä sanoa, että samoilla linjoilla olen. Kyllä olen kuullut monesti vanhempien puhuvaan lapsista, jotka ovat kuolleet huumeiden tai alkoholin vuoksi, että "kyllä minä arvasin, että näin käy" tai "minä sanoin hänellä monta kertaa, mutta eihän hän uskonut" eli jonkinlainen käsitys vanhemmillaankin on tälläisistä lapsista. Jos nyt kukaan ymmärsi pointtiani. Tottakai sitä rakastaa ja välittää lapsistaan ja läheisistään, mutta eihän kukaan toivo, että päätyy huonoille poluille ja onhan tälläisissä tapauksissa vanhemmilla sitten koko ajan kova huoli (kuten esim. jos nuoren vanhempi on alkoholisti).
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
mamma71
Neuvoja-Jack

Varmasti on huoli lapsestaan ja rakastaa sitä, mutta mun pointti oli se, että tuskin tämä vanhempi ajattelee tai haluaa ajateltavan, että joku toinen olisi paremmassa asemassa tai arvostetumpi, kuin hänen lapsensa, jota kaikesta huolimatta vanhempi rakastaa. Kuka oikeasti pystyy määrittämään meidän arvomme? On useita ihmisiä, jotka näyttävät elävän normaalia elämää ja käyvät töissä ja sitten tapahtuukin jotain, mitä kukaan ei osannut odottaa. Tai on alkoholisti tai narkkari, yhtälailla jos tapat jonkun, olet tappaja. Tai jos olet uhri, ei voi ajatella, että mitä tuosta, oli vaan narkkari, tappaminen on väärin, oli uhri millainen tahansa. Tai tekijä, saman tuomion he saavat. Jos et tunne ihmistä kunnolla, et voi varmasti sanoa onko hän pohjasakkaa vai ei. Ei mullakaan kovin suurta arvostusta nk. rikkaruohoja kohtaan ole, mutta uhreina ovat samalla viivalla ja tekijöinä lain mukaan on heidät tuomittava tasapuolisesti muiden kanssa.
Siis, sellaista ihmistä on paha arvostella, jota ei henk.koht. tunne. Ja tapauksen taustoja emme tarkalleen tiedä. Joka tapauksessa teko oli väärin, eikä niin olisi saanut tapahtua.
Mopoterroristi
Agentti Scully

Repsu kirjoitti:
Mopoterroristi kirjoitti:
stone kirjoitti:

Lepää rauhassa Jani <3

Monet piripäät käyvät töissä, silloinhan työt vasta maistuvat, kun ei arki tunnu niin harmaalle 8) Mitenkä oletko sitä mieltä että huumeidenkäyttö ei ole lainvastaista, entäpä huumekauppa, ovatko ne yhteiskuntasopuisia lain mukaisia. Miten voit olla ettei tämä Jani ole ollut piripää? Ainakin jos nuo pikavippikasat pitävät paikkansa ja vietti aikaansa varsin epäsosiaalisessa seurassa.
Syntyneet räyhäämään
Mopoterroristi
Agentti Scully

LAWoman kirjoitti:

Molemmista kohdista joudun nyt kyllä sanoa, että samoilla linjoilla olen. Kyllä olen kuullut monesti vanhempien puhuvaan lapsista, jotka ovat kuolleet huumeiden tai alkoholin vuoksi, että "kyllä minä arvasin, että näin käy" tai "minä sanoin hänellä monta kertaa, mutta eihän hän uskonut" eli jonkinlainen käsitys vanhemmillaankin on tälläisistä lapsista. Jos nyt kukaan ymmärsi pointtiani. Tottakai sitä rakastaa ja välittää lapsistaan ja läheisistään, mutta eihän kukaan toivo, että päätyy huonoille poluille ja onhan tälläisissä tapauksissa vanhemmilla sitten koko ajan kova huoli (kuten esim. jos nuoren vanhempi on alkoholisti).
Päätä jo :lol: Tässäkin tapauksessa tosiaan kyllä seura jossa uhri vietti aikaansa ei tainnut olla kovin hmmm..."yhteiskuntasopuista"?
Syntyneet räyhäämään
Vastaa Viestiin