mamma71 kirjoitti:Taisit siis tarkoittaa sitä, että jotkut lääkkeet keskenään saavat aikaan tietynlaisen vaikutuksen. Taas yksistään jokin lääke voi piristää. Eli riski on aina siinä, että tavallaan täytyisi tietää mikä lääkitys on pohjalla, että saa aikaan toivotun vaikutuksen.
Ja tosiaan meillä on erilainen toleranssi. Itse olen joutunut popsimaan aika vahvojakin särkylääkkeitä ja voin sanoa, että esim. 800 mg:n buranaa meni aika monta päivässä, eikä tuntunut missään. Mun äiti sanoi, että hänellä jo 400:n pistää pään tokkuralle. Eli erilainen sietokyky ihmisillä on. Ja pitkään jotain lääkettä jos syö, niin siihenkin tulee se raja aina vaan suurempaan ja suurempaan annokseen. Ehkä tässä tapauksessa ei kyseisellä lääkkeellä ole ollut niin vahvaa vaikutusta, kuin odotettiin. Siis Hellun kohdalla. Aina ei tarvitse olla edes sitä pohja sietoa, joillakin tuntuu pienikin määrä, joillain ei.
Ihan hyvin pointtini ymmärsit, mutta tosiaan.. jos Lukkarinen on lääkkeillä huumattu niin on mahdollista että henkilö on tiennyt mikä lääkitys hänellä on pohjalla jotta saa toivotun vaikutuksen aikaan muilla lääkkeillä ja alkoholilla (tällöin henkilön täytyy jotain lääkkeistä tietää). Lukkarisen lääkityksen hän on voinut saada selville hoitosuhteen sijasta myöskin puhtaasti kysymällä asiaa Lukkariselta tai nähnyt mitä lääkkeitä on vetänyt.
Ja tosiaan, tuosta lääketoleranssista, itseni on ihan turha edes mitään Buranaa ottaa, ei auta mitään, kipulääkkeenä itselläni on tarvittaessa tramal (niskakipuihin, jos jotain kiinnostaa, en tosin niitä nyt alkaisi ihan noin vain popsimaan eiköhän ne hengen kuitenkin vie yliannoksella).
Lisäksi yleisesti unilääkkeet kuten imovane ja diapam ja opamox (niitä käytetään myös unettomuuden hoitoon, siis diapameja ja opamoxeja) eivät vaikuttaneet itselläni normaalilla annoksella mitään, vaikka toleranssia ei ollut, eli todellakin se on täysin henkilöstä kiinni mikä pilleri vaikuttaa ja miten toleranssista riippuen.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)