Peräkylän Maigret kirjoitti:Mistä on muuten niin varmasti tiedetty että Susannella ei ollut rahaa yhtään ? Lompakkohan oli viety ? Onko ainoa fakta vain siskon arvelu asiasta ?
Lehdissä on kerrottu Susannen valitelleen illan aikana rahattomuuttaan. Tässä kohtaa tulee ristiriitaisuuksia kuulijoiden määrässä: eräässä lähteessä mainittiin Susannen valitelleen
seurueelleen, jota ei koskaan ole tarkemmin määritelty. Useimmissa Kyllin näkemissä artikkeleissa kuitenkin kerrotaan Susannen viettäneen iltaa sisarensa ja sitten jossain vaiheessa norskin kanssa.
Peräkylän Maigret kirjoitti:Ihan hyvä tuo Tempre Brennanin kirjoitus sinänsä oli. Olen itse vain enemmän näitä Occamilaisia.
Samoin minä. Pointti olikin nimenomaan siinä, että ne peruselementit sopivat myös tuohon pohdintaan. On ollut tilanne, jossa mies on surmannut Susannen. On sille altistavia ja siihen johtaneita tekijöitä. Kaikki puhtaasti spekulatiivinen tai muuten toisarvoinen voidaan asettaa sille kuuluvaan asemaan. Ei suinkaan täysin turhana, mutta niitten merkityksen tiedostaen.
härkä kirjoitti:Norski olisi ollut aiemmin selkeästi enemmän kiinnostunut Susannesta

Tämä on käsittääkseni tuotu selkeästi esille kaikissa artikkeleissa: norjalaismies oli osoittanut olevansa kiinnostunut Susannesta. Mielestäni ei ole oleellista, miksi sisar kieltäytyi tulemasta mukaan (Hesperian ikäraja? Kolmantena pyöränä oleminen? Väsymys? Muu?), vaan se, miksei Susanne lähtenyt sisarensa kanssa samaa matkaa.
härkä kirjoitti:Olisi hyvin mielenkiintoista tietää , keitä kaikkia sisar tuon päätöksen jälkeen tapasi ?
Jos tapasi ketään?
härkä kirjoitti:Aikaa jäi riittävästi , mutta tiedottamisen keinot olivat varsin rajalliset nykyhetkeen verrattuna.
Tällä viittaat siis mahdollisesti epäilykseen sisaren osallisuudesta?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...