Maybrick kirjoitti:Niin Mikko82 tulkitset, kun et paremmasta tiedä etkä ymmärrä psykologiasta enempää kuin sika hopealusikasta. Asia on juuri päinvastoin, eli aikuiset(kin) lapset saavat pienestä, kohtuullisesta hemmottelusta vanhemmiltaan sellaista pääomaa, että kyllä nimenomaan tulevat vastaisuudessa toimeen itsekseen tässä karussa maailmassa ja oppivat ja vahvistuvat kestämään myös pettymyksiä, joita varmasti tulee jokaiselle jossain vaiheessa. He saavat kokea, että heillä on väliä jollekulle ja joku välittää heistä jopa hieman "yli suositusten". Se ei vahingoita, mutta sinun vastauksistasi näkee, kuinka suuri katastrofi lapselle on, kun hän ei koskaan ole voinut olla varma vanhempiensa kiintymyksestä.

Noin sanoo henkilö, joka ei "tuntisi" enää omaa poikaansa/tytärtään, mikäli tämä ilmoittaisi olevansa "homoseksuaali", mutta kaikessa muussa kyllä oltaisi käsi sydämellä avittamassa ja hemmottelemassa.

kaiken muun liberaalisen kasvatuksen hyväksytään lapselta.
Kyllä mä ymmärrän sen verran psykologiasta, että olen päässyt aikoinaan sellaiseen paikkaan opiskelemaan, jonne monen on turha edes kuvitella pääsevänsä.

Sairastuminen astmaan sekoitti pakkaa.
pikku-my kirjoitti:Enkö sulle jo kertonut siitä laista?
opiskeluun kyllä,ei niihin kippoihin ja kattiloihin...
Vanhemmat eivät ole elatusvelvollisia, vaikka se lukisi missä hyvänsä lakikirjassa, koska se ei ole hyväksi sille lapsen kehitykselle ja tulevaisuudessa se menee sillai pahimmassa tapauksessa että vanhemmat saavat olla maksumiehinä koko lopun ikänsä.
Olet varmasti sitä mieltä että monet lait ei vastaa silloin aikaamme, kun niistä löytyy selviä epäkohtia ja puutteita tai "vanhempia sitovia kannanottoja" eikä tapauksia ole yksilöity.
Kuinka moni lasten vanhempi päästäisi alle 18-vuotiaan muksunsa luuhailemaan perjantai-iltana ulos kaverilaumansa kanssa. Minä en! Jos enemmistö totesi että päästäisi ilman muuta, niin näin ollen lasten kasvatus on siirretty vanhemmilta yhteiskunnalle ja vanhemmat ovat sitoneet kätensä. Jos vanhempien tärkein velvollisuus on lastensa elatus, niin kyllä jotakin on pahasti pielessä.
Jos minut olisi nuorena tuotu kotiin poliisiautossa, niin minun päätäni ei oltaisi kotona silitetty, enkä liioin olisi päässyt siihen yllämainitsemaani koulutukseenkaan.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"