Työpaikkakiusaamisesta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Anile
Martin Beck

Re: Työpaikkakiusaamisesta

Viesti Kirjoittaja Anile »

Neve Lake kirjoitti:Just just. Hyvä on. Palataan nyt sitten ihmisten lukihäiriöiden provoamiseen..

Kirjoitin että parkkipaikalla. Valaistulla parkkipaikalla. Auto ajoi päin. -> Lukekaa koko tarina ja vittuilkaa vasta sitten.

En ole tehnyt rikosilmoitusta, en ole vaatinut korvauksia, en ole vittuillut ihmiselle selän takana, en ole ollut provoamassa hänelle tai hänen selän takana, olen keskittynyt omiin töihini!

Minua ei todellakaan kiinnosta muiden ihmisten elämä, en todellakaan ole mikään kerrostalokyttäri, mutta jos haluatte elää fantasiassanne, että minä vaanin, vahtaan ja vaikutan negatiivisesti muihin, niin omapa on asianne.

Kirjoitin että siirtäkää omalle osiolle. -> Vittuilkaa vasta sitten.

Kirjoitin että paljasjalkainen Kotkalainen. -> Ei kaikkien ole pakko sanoa "miä".

Kirjoitin että olen auttamishaluinen. > Jokainen saa tulla sanomaan tai vittuilemaan, mutta on hieman eri asia ajaa ensin autolla päälle, paeta paikalta, yrittää pyytää anteeksi ja poistua paikalta ennenkuin ehdin vastamaan hänen pyyntöönsä.

Mutta asia tuli selväksi. -> Olen edelleen näköjään ainoa jota on tönäisty autolla työaikana.

Jos todellakin olette sitä mieltä että provoan, niin miettikää nyt vähän! Minä osaan kyllä vittuilla, mutta ketä se auttaisi?!

Tarkoitus oli saada aikaa keskustelua muidenkin ihmisten kohdalta joita on työssä kiusattu! Mutta kiitos ihmiset, ettei teitä ole kiusattu missään työpaikassa koskaan. Jos minun juttuni ei kiinnosta niin vasikoikaa.
Ja tuo Kotkalaisuus - status tuli laitettua vasta tuon artikkelini jälkeen. Jos se häiritsee niin vasikoikaa.

Miksi minun pitäisi olla ainoa joka ilmoittaa oman oikean nimensä tarinassa joka teidän mielestä on paskaa?

Lukekaa Kymen Sanomia niin tiedätte enemmän. (Siitä tämänkin tarinan saa lukea - tulevaisuudessa).

Mitä vielä?
Miten vittuillaan selän takana?
Entäs provoillaan selän takana?
Mistä olet saanut sen käsityksen, että muilla on fantasioita sinusta tai ylipäänsä yhtään mistään?
Luulitko, että löytäisit täältä palstalta paljonkin kohtalotovereita joita kaikkia on tönäisty autolla? Oikeasti?
Käsitykseni mukaan vittuilun ei ole tarkoitus auttaa ketään.
Kiität ihmisiä siitä ettei heitä ole kiusattu?
Täällä ei ole yleensä tapana vasikoida kirjoituksia jotka eivät kiinnosta vaan kirjoituksia jotka rikkovat palstan sääntöjä (tai ärsyttävät joitakuita henkilökohtaisella tasolla).

Neve Lake, luulen, että sinun ihan oikeasti kannattaisi pikemmiten hakeutua psykiatrin juttusille. Tämä ei ole tarkoitettu loukkaukseksi.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Pieni ot...

Voiskohan noit "vasikoi" alkaa kerään, ni sit tohon mun alibin satunnaislukijaan vois vaihtaa "ihan oikea lehmä?" :shock: ja ku oikein vasikoi ni sit olis suursonni jne jne :mrgreen: Kaikkein suurin arvonimi vois sit olla sika-nauta 8)

No joo, asiaan ...

Työpaikka-ahdistelu ja työpaikkakiusaaminen ovat kaksi vähän samaa asiaa. Ahdistelun voisi käsittää seksuaalisena ahdisteluna kun taas kiusaaminen (yleensä) henkinen taas nälvimistä edessäpäin tai panettelua takanapäin. Neven tapauksessa kumpikaan ei oikein toteudu. Työilmapiiri on kyllä huono, myönnettäköön, ja ilmeisesti huonona tullee pysymäänkin.
Tulikin mieleen, että oliko tämä autolla tönäisy ja siitä aiheutunut poru, tavallaan kipinä kauan pinnan alla kyteneeseen vihanpitoon /kemianpuutteeseen?
Onkohan työpaikalla luottamusmiestä? Tai yhteisiä kehityskeskusteluja?
Mulla tuli just mieleen yks tapaus kaukaisuudesta, kun opiskeluaikoina tein yhtä ja toista keikkaa. Sain hyvän pestin erääseen tamperelaiseen firmaan ja tein heille töitä aina kun tarvitsivat. (mä en sano alaa, kun en oikein voi paljastaa mun työtäni täällä)
Työilmapiiri ei olisi voinut olla parempi, meillä oli todella hauskaa työaikana (työporukka oli pieni mun lisäksi oli 3).
Sitten tapahtui jotain, minut oli soitettu taas hätiin ja siellä oli myös uusi kasvo mukana mun lisäksi.
Tupakkatauolla nää firman vakiokalustukseen kuuluvat alkoivat kertomaan tästä uudesta tyypistä, että se on yks v***ttupää ja sössii kaikki ja että onneks tulin, ennenko tää uus mimmi sekottaa kaiken. Olin vähän ihmeissäni, mutta en sanonut mitään.

Tällä mimmillä oli myös aika hmm...mielenkiintoinen nimi, mistä varmaan saa kuulla usein. Olin viikon putkeen työkeikalla täällä ja päivä päivältä tilanne meni vaikeammaksi. Uusi mimmi turvautui minuun, koska olin neutraali hänelle, neuvoin työssä, autoin ja kerroin, miten tää juttu tulisi tehdä, enkä ignoroinut häntä. Samalla mun piti tupakkatauolla kuunnella hurjempia ja hurjempia haukkuja tästä uudesta työntekijästä. Esimies oli vähän jäävi silloin ottamaan kantaa, kun oli näiden parin työkaverin kanssa kamuja työajan ulkopuolellakin.
Lopulta perjantaipäivä. Mä huomaan, että tää uusi typy häipyy jonnekkin, kauheeta kiroomista ja sadattelua, joku menee tupakalle ja ovet paukkuu. Mä meen huoneeseen ja tämä nuori nainen on lyyhistyneenä kopiokonehuoneeseen ja itkee ihan täysiään. En sanonu mitään, nostin ylös ja Halasin ja sanoin, että kaikki järjestyy, itke vaan.
Mulla nous niin kaamee kiukku näitä mun entisiä mukavia työkavereita kohtaan, että pomppasin siltä istumalta sit ylös ja lampsin pomon paikeille ja sanoin, että mä en tuu tekeen yhen yhtä työtuntia jos tää asia ei selviä. Ennen oli mukava tulla tänne opiskelujen ohessa töihin, nyt harkitsen tuunko enää koskaan.
No, tää porukka oli sit pitäny sen kehityskeskustelun, mä en ollut silloin paikalla. Se kehityskeskustelu oli kestäny 3.5 tuntia ja sen tuloksena parin viikon päästä nämä kaksi mun "mukavaa työkaveria" eros vapaaehtosesti, ja tämä uusi mimmi jäi taloon. Siitä ehkä noin vuoden päästä myös silloinen pomo (joka on aivan loistotyyppi) erosi myös firmasta ja löysi paremman työn.
Olen kyllä törmänny näihin extyökamuihin muissa jutuissa ja edelleen meillä synkkaa, mutta jotenkin jäi peen maku, että miksi piti ottaa ns. piikkeihin tää nuori typy, pelkästään hassun nimen takiako? Vai kateutta/ pelkoa omasta pätevyydestä?
No johan tuli muisteltua aikoja "sardiinimakarooni" :mrgreen:
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

rosamarine kirjoitti:Työpaikka-ahdistelu ja työpaikkakiusaaminen ovat kaksi vähän samaa asiaa.
Ahdistelun kohteeksi olen joutunut yhdellä tai ehkä kahdellakin työmaalla, en nyt muista varmasti, siitä on niin kauan aikaa. Siivoushommia tein lukion jälkeen. Eipä tuo nyt työntekoani häirinnyt, vähän ehkä puna vaan nousi poskille, kun ao. mieshenkilö heitti omasta mielestään "hyvää läppää".. :)
rosamarine kirjoitti:miksi piti ottaa ns. piikkeihin tää nuori typy, pelkästään hassun nimen takiako? Vai kateutta/ pelkoa omasta pätevyydestä?
Olen usein törmännyt siihen, että vanhemmat naiset ovat kateellisia nuorille naisille. Oliko tässä tapauksessa niin, että vanhat työntekijät olivat vanhempia ja tämä uusi tulokas nuorempi? Itsekin olen saanut "kateellista" piikittelyä osakseni, mutta ne ovat menneet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Lumienkeli kirjoitti: Haluaisinkin nyt tietää, onko miesvaltaisella alalla tällaista työtoverin väheksyntää, haukkumista jne jne?
Luulen, että miesvaltaisilla aloilla kiusaaminen voisi olla jopa yleisempää. Naisilla kiusaaminen saattaa olla juurikin katkeruuteen ja kateuteen perustuvaa, luulen ma.
rosamarine
Adrian Monk

elisa_day kirjoitti:Olen usein törmännyt siihen, että vanhemmat naiset ovat kateellisia nuorille naisille. Oliko tässä tapauksessa niin, että vanhat työntekijät olivat vanhempia ja tämä uusi tulokas nuorempi? Itsekin olen saanut "kateellista" piikittelyä osakseni, mutta ne ovat menneet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Tässä tapauksessa ei ollut ns. vanhempaa naista ollenkaan. kaikki alle 30v, jopa pomo. Se siinä varmaan olikin sitten, että olis tarvinnut sellaisen auktoriteetin ryhmälle, mitä ei ollut.
elisa_day kirjoitti:Luulen, että miesvaltaisilla aloilla kiusaaminen voisi olla jopa yleisempää. Naisilla kiusaaminen saattaa olla juurikin katkeruuteen ja kateuteen perustuvaa, luulen ma.
Naisilla tuntuu tosiaan olevan sellainen kateus, oiskos miehillä taas pätemisen tarve?
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

rosamarine kirjoitti:Naisilla tuntuu tosiaan olevan sellainen kateus, oiskos miehillä taas pätemisen tarve?
Sitäkin, mutta varmaan myös sitä, että otetaan hampaisiin se heikoin lenkki. Kiusataan sitä, joka ei uskalla tai pysty sanomaan vastaan tai vasikoimaan ( :wink: ), ja saadaan jotain tyydytystä siitä, että saa toiselle pahan mielen aikaiseksi. Tämä on mielestäni verrattavissa siihen, että lapsena kiskotaan hämähäkiltä jalkoja irti tms. (yök). Toisaalta taas itsekin syyllistyin teininä siihen, että kun minua koulussa kiusattiin, niin minä vuorostani haukuin kotona pikkuveljeä (vieläkin siitä kamala olo, vaikka hyvin tullaankin nykyään juttuun).
rosamarine
Adrian Monk

elisa_day kirjoitti:
rosamarine kirjoitti:Naisilla tuntuu tosiaan olevan sellainen kateus, oiskos miehillä taas pätemisen tarve?
Sitäkin, mutta varmaan myös sitä, että otetaan hampaisiin se heikoin lenkki. Kiusataan sitä, joka ei uskalla tai pysty sanomaan vastaan tai vasikoimaan ( :wink: ), ja saadaan jotain tyydytystä siitä, että saa toiselle pahan mielen aikaiseksi. Tämä on mielestäni verrattavissa siihen, että lapsena kiskotaan hämähäkiltä jalkoja irti tms. (yök).
Hei, oon huomannu täällä saman ilmiön! siis netissä ja keskustelupalstoilla, eli siis täällä 8)
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Jos joku olisi toytaissyt minua autolla, ja vielapa tahallaan, olisin minakin vihainen. Ja otan osaa kokemaasi suruun ja vaaryteen. Mutta vaikutat nyt jotenkin poikeuksellisen katkeralta ja kykenemattomalta anteeksiantoon.
Valittelit kovasti huonoa yhteishenkea tyopaikkallasi. Ет voi syyttaa tata yhta ihmista asiasta. Jos siita huolimatta voit tehda tyota, sopeudu nyt herran jumala tilanteeseen. Laakarit kayvat toissa laakaroidakseen, opettajat opettakseen, verottajat verottaakseen... Et kai sina kay toissa saadaksesi mielyttavaa kahviseuraa? Jos taas soitat hevibandissa tai jotain, menkaa verkostoterapiaan, ja ellei se auta, vaihda tyopaikkaa.
Marokon Kauhu
Ainesta Watsoniksi

HBL: Ministeriö tuomittiin jättikorvauksiin työpaikkakiusaam

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Valtiovarainministeriö on tuomittu 118 000 euron korvauksiin entiselle virkamiehelleen työpaikkakiusaamisen vuoksi, kertoo Hufvudstadsbladet. Oikeuden mukaan naisen kiusaaminen oli järjestelmällistä ja suunniteltua.

Naisen esimies, joka itsekin on nainen, ei muun muassa kutsunut uutta alaistaan kokouksiin, hänelle ei yhdistetty puheluita eikä jaettu postia. Työntekijä oli kiusaamisesta yhteydessä muihin esimiehiinsä, mutta hänen avunpyyntönsä torjuttiin tapaamisessa.

Huippuyliopisto Harvardissa tohtoriksi väitellyt nainen aloitti työnsä ministeriössä marraskuussa 2007. Puolen vuoden jälkeen hän jäi kiusaamisesta johtuneen masennuksen vuoksi sairauslomalle.

Helsingin käräjäoikeus tuomitsi perjantaina valtiovarainministeriön maksamaan naiselle 30 000 euroa henkisistä kärsimyksistä, 88 000 euroa ansiotulojen ja eläkkeen menetyksestä sekä lääkärikuluista.

Lisäksi valtion korvattavaksi määrättiin naisen 21 000 euron oikeudenkäyntikulut.

Nykyisin nainen työskentelee ulkomailla. Oikeuden päätöksessä mainittu kiusaaja työskentelee lehden mukaan tätä nykyä Helsingin yliopistossa.

YLE Uutiset
  • Väestönvaihto
  • Turhanpaikan hakijat
  • Kotoutumisteollisuus
  • VOK - business
  • Partalapset
  • Huonolaatuiset mamut
  • Islamisaatio
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Kirjallinen selvitys WC-käynnistä?
21:17 - 18. lokakuuta 2010
Mielenterveyspalveluita tarjoava Päijät-Hämeen sosiaalipsykiatrinen säätiö tutkii väitteitä työpaikkakiusaamisesta. Etelä-Suomen aluehallintovirastolle jätetyn kantelun mukaan säätiön työntekijä on esimerkiksi joutunut tekemään kirjallisen selvityksen WC-käynnistään.
Työntekijä syyttää säätiön toiminnanjohtajaa ja talousjohtajaa henkilöstön pitkään jatkuneesta kiusaamisesta. Kanteessa talouspäällikön väitetään käyttäytyneen epäasiallisesti sekä jakaneen keskustelukieltoja ja mielivaltaisia suullisia varoituksia.
Voittoa tavoittelemattoman säätiön asiakkaita ovat Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymän jäsenkunnat.

Sellaista meininkiä psykiatrisessa säätiössä. :o
Kampamaneetti
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Kampamaneetti »

Kerran on eräs "pikkupomo" yrittänyt alistaa ihan naurettavilla työkehotuksilla mutta se loppui siihen että otimme pienen "matsin" jonka jälkeen molemmat olemme tehneet omaa työtä toisesta välittämättä.

Työpaikalla kaikki oli sitä mieltä että hän sen ansaitsi, jopa firman omistajat :D
Jag har talat :)
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Kampamaneetti kirjoitti:Kerran on eräs "pikkupomo" yrittänyt alistaa ihan naurettavilla työkehotuksilla
Kuulostaa kovin tutulta. Lienee ihan normaalia, että silloin tällöin joku hieman valtaa saanut lähtee keulimaan "alemmilleen". Sen kanssa oppii elämään tai sitten tekee kuten sinä; napauttaa takaisin. Joskus tulee kyllä sellainen olo, että ollaanko tässä lastentarhassa vai oikeasti TÖISSÄ työskentelemässä aikuisten ihmisten kanssa!
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Tätä työpaikoilla tapahtuvaa kiusaamista on aika paljonkin. Eri mittakaavoissa tosin. Ja me koemme sen eritavoin jokainen. Olen itse seurannut sivusta, kun työkaveriani kiusattiin. Ensin en reagoinut siihen, aloin kuitenkin lohduttamaan kiusattua ja lopulta oli sanottava oma kanta esimiehelle, kun hän sitä jokaiselta kysyi. Mutta hänen resurssinsa loppuivat siihen, kun hän piti puhuttelun tälle kiusaajalle. Ei kuulemma voi käyttää kaikkea työaikaa ongelmien vatvomiseen, jokaisen on selvittävä itse.
Jotkut meistä ovat herkempiä kuin toiset, reagoivat sanomisiin ja kommentteihin herkemmin. Välillä tekee mieli sanoa jollekulle, että älä välitä, mutta en ole tämän ihmisen housuissa, joten oikeasti en voi tietää miltä hänestä tuntuu. Mutta nykyisessä työpaikassani on sellainen asenne, että asiat otetaan avoimesti esiin palaverissa ja jokainen saa sanoa oman kantansa. Myös kiusattu saa sanoa, miksi kokee asian niin raskaasti. Aina ei tajua välttämättä sitä, että joku läppä jonka pitäisi olla hauska ei tunnu kaikista siltä. Ja taas me emme tiedä jokaisen yksityiselämästä niin että voisimme tajuta, miksi tuo juttu nyt niin loukkasi.
Mutta henkilökohtaisuuksiin menevät kommentit ja selkeä valehtelu ja virheiden laittaminen toisen piikkiin on sellaista johon pitää myös asiansa osaavan johdon puuttua. Ja työryhmiä ja työaikoja voi myös muutella. Ainahan tämä ei onnistu, mutta kyllä esimiehen pitäisi jollain tavalla asiat hoitaa kaikkien kannalta parhain päin.
Tämä kiusattu työkaverini sairastui aika pahoin ja oli pitkään poissa. Lopulta kiusaaminen loppui, mutta uusi uhri löytyi tilalle. Eli sama oravanpyörä pyörii aina vaan.
Luulen, että yksi suurin syy tälle kaikelle on tämä jatkuva onnistumisen tarve. Virheitä pelätään ja ne ovat synneistä pahin. Sitten niitä yritetään peitellä ja vierittää jonkun muun syyksi. Pitäisi esimiestenkin muistaa, että ihmisiä me kaikki olemme ja ihmiset tekevät myös virheitä. Se on inhimillistä! Ei niistä saisi rangaista niin kovasti, että rangaistuksen pelossa syytämme työtoveria. Ja usein tämä on juuri uusien kohtalona, vaikka kuinka hyviä olisivatkin. Joskus työnantaja sortuu siihen, että ensimmäisenä ottaa uuden työntekijän puhutteluun, jos jokin moka on sattunut. Eihän kokenut konkari tee moisia virheitä! Mutta teki niin tai näin aina joku on syntipukki. Tuskin tämä tulee koskaan muuttumaan kokonaan. Tsemppiä ja jaksamista niille, jotka kiusaamisesta ovat kärsineet, se ei varmasti ole mukavaa.
Unhola
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Kiusaamistapauksissa taitaa olla yleistä, että kumpikin osapuoli näkee itsensä uhrina ja toisen kiusaajana...
Norsula
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Norsula »

sopisiko vaikka tähän threadiin...:
Työpaikkakiusaajille luvassa jopa 10 vuoden tuomio Australiassa
5.4.2011 11:16 |
STT–AFP
MELBOURNE. Työtovereitaan tyrannisoivat voivat jatkossa saada Australiassa jopa kymmenen vuoden vankeustuomion, jos tuore lakiesitys hyväksytään. Lakien kiristämiseen päädyttiin kahvilatyöntekijän kohua herättäneen itsemurhan jälkeen.

Victorian osavaltion oikeusministeri Robert Clarke kertoi tuovansa osavaltion parlamenttiin esityksen, jonka myötä vakavasta kiusaamisesta voi saada pitkän vankeusrangaistuksen. Vankilaan olisivat Clarken mukaan päätyneet myös 19-vuotiaan Brodie Panlockin kiusaajat.

Panlock hyppäsi vuonna 2006 kerrostalon katolta kuolemaan kuukausia jatkuneen henkisen ja fyysisen terrorin päätteeksi. Melbournelaisessa kahvilassa työskennelleen Panlockin päälle syljettiin, häntä haukuttiin ja hänen hiuksiinsa kaadettiin kalaöljyä.

Kun nuori nainen ensimmäisen kerran yritti itsemurhaa rotanmyrkyllä, työtoveri jätti hänen laukkuunsa uuden myrkkyannoksen ja toinen kehotti ottamaan sen.

Oikeus määräsi kahvilan omistajan ja kolme työntekijä maksamaan yhteensä noin 250 000 euron sakot ja korvaukset. Sen sijaan he välttyivät vankeustuomioita.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ty% ... 5265161595
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ajauduin rosamarinen vinkkaamana tähän ketjuun lueskelemaan ja mutkan kautta päädyin lukemaan myös työpaikkakiusatut.net -sivustoa.

Itse en ole työpaikkakiusattu, mutta työpaikallani on selkeää kiusaamista, johon en osaa puuttua.

Yhtä toimintoamme terrorisoi iäkkäämpi ryhmän naishenkilö, jonka ilmeinen motiivi on kateus ja katkeruus. Hän on työskennellyt yrityksessä yli 15 vuotta pääsemättä urallaan eteen päin. Ja syykin jämähtämiseen on mielestäni selvä; hänen osaamistaitonsa ja kykynsä eivät yllä suuresta tietomäärästä huolimatta ns. ylemmän tason tehtäviin.

Hänen hampaisiinsa joutuvat erityisesti nuoremmat ja tuoreemmat taidot omaavat henkilöt. Ne joilla on potentiaalia kehitykseen. Ja vastaavasti myös hiljaiset, kiltit ahkerat puurtajat. Hän ei arvosta esimiehiä, eikä ketään itsensä yläpuolella olevaa. Kukaan ylemmistä ei hänestä osaa tehtäviään ja omasta mielestään hän tekee lähestulkoon kaikkien työt. Jokainen hänen yläpuolellaan oleva on hänestä astunut liian suuriin saappaisiin ilman minkäänlaisia todellisia kykyjä.

Hänellä on aina liikaa töitä ja hänestä kaikki muut laiminlyövät tehtäviään. Lusmuilevat käytävillä ja ovat turhaan sairaana. Kuitenkin hän itse vaeltaa valittamassa kuinka muut aina valittavat ja ovat äkäisenä.

Hänellä on aina aikaa luikahtaa kahvihuoneeseen, jos sinne joku menee. Mielestäni uteliaana ''vartioimaan'' keskusteluja.

Hän valittaa muista yksikön työntekijöistä ja omasta työmäärästään taukoamatta esimiehille. Hän puhuttelee silmätikkujaan ilkeästi, hän jakelee heille tehtäviä, vaikka ei ole yksikössä siinä asemassa, että voisi päättää muiden työtehtävistä. Hän luokittelee kuka hänestä kykenee minkäkin tason tehtäviin ja toitottaa näitä mielipiteitään jatkuvasti johdolle.

Hän puhuu päivittäin paahaa selän takana muista ja tekee omavaltaisia päätöksiä asioissa, joihin hänen ei edes pitäisi puuttua. Hän käyttää ylemmällä tasolla olevien poissaoloja (työmatkoja, lomia ym) hyväkseen ja hoitaa heidän tehtäviään kysymättä: ja usein miten väärin.

Koko tuo yksikkö voi pahoin ja sairauspoissaoloja on todella paljon. Tämä Supertyöntekijä ei tietenkään korkeasta iästään huolimatta ole koskaan sairaana (ainoastaan aina lomillaan).

Ja minä katselen vierestä ja ihmettelen, että mitäköhän tässä oikeastaan voisi tehdä?
Miten myrkky neutralisoidaan? ;)
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin