Eli auttaa ei saa missään tapauksessa, jos toisella on ongelma. Eikö tämä ole verrattavissa ihan siihen, että kun esim. avopuolisosi putoaisi kaivoon, sinun ei tarvitsisi auttaa häntä pois sieltä, koska hän itse oli niin huolimaton että meni putoamaan sinne?Mikko82 kirjoitti:[...] Ei siinä aleta kysymään, että "hei et nyt viittis maksaa sitä mun osuuttani siitä sähkölaskusta kunnei mulla ole hilkkuakaan". Se lasku menee sitten ulosottoon.
Sivilisääty
- Geissimummo
- Andy Sipowich NYPD
Sivilisääty
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Re: Sivilisääty
Minä en keksi asiaa, jota en olisi mieheni eteen valmis tekemään.
Ja tiedän, että hän ajattelee samoin.
En edes kehtaa kertoa, että viitsin kuluttaa aikaani vänkäämällä tällaisella tasolla asioista. Pelkään nimittäin, että hän saattaisi kuolla nauruun, koska pitää minua kuitenkin järkevänä ja aikuisena ihmisenä.
Tajusin juuri: Jotta olisi hänen ajatustensa arvoinen, annan tämän nyt olla.
Ja tiedän, että hän ajattelee samoin.
En edes kehtaa kertoa, että viitsin kuluttaa aikaani vänkäämällä tällaisella tasolla asioista. Pelkään nimittäin, että hän saattaisi kuolla nauruun, koska pitää minua kuitenkin järkevänä ja aikuisena ihmisenä.
Tajusin juuri: Jotta olisi hänen ajatustensa arvoinen, annan tämän nyt olla.
Nuotio & Äreät Tiput
Niin, sinusta tulisi riittää. Ikävä kyllä laki ei ole tällä hetkellä sinun kanssasi samaa mieltä, eikä tule olemaan vielä vuosiin (keskusteluahan on ollut lakimuutoksesta, jossa avoliitossa pitkään olleet saisivat esim. periä puolisonsa, jos puoliso on lapseton, ja saisivat asumisoikeuden yhteiseen asuntoon. Mutta tuohon menee vielä pitkä aika).Mikko82 kirjoitti:Ei olla kyl tehty mitään sellaista naurettavia testamentteja.Minusta siihen tulisi riittää että on asunut tietynaikaa yhdessä avoliitossa.
Eli mitään "naurettavia" testamentteja ette ole tehneet. Toisesta ketjusta luinkin, että asutte vuokralla. Sehän onneksi tarkoittaa sitä, että avovaimosi saa edelleen jatkaa asumista yhteisessä kodissanne, jos vaikka sattuisit kuolemaan huomenna. Omistusasuntoahan teidän ei kannatakaan missään nimessä hankkia, niin kauan kuin ei avioliitto eikä testamentti kiinnosta.
Kaikki muu omaisuutesi (oletan että sinulla tuohon ikään on kertynyt edes jonkinlaista omaisuutta, vaikka sitten muutama satanen pankkitilillä) meneekin sitten sukulaisillesi. Varmaan mukavaa avovaimollesi, kun muutenkin suru ja järkytys äkillisestä kuolemastasi on varmasti suuri, setviä ehkä hyvinkin kaukaisten ihmisten kanssa sitä, mitkä tavarat esim. kodissanne ovat vain sinun omistuksessasi, ja missä ne myydään että sukulaisesi saavat perintönsä.
En oikein ymmärrä tuollaista rakkautta, jossa joidenkin alkukantaisten pelkojen ja ennakkoluulojen takia ei välitetä miettiä sitä, miten se kaikkein tärkein ihminen selviää sitten, kun toista ei enää ole.
väännetään se esimerkki sulle sitten ratakiskosta,kun et muuten näytä ymmärtävän. Vaimosi tilaa lehden (näin olet itse kertonut) saatko lukea sen lehden kunnet ole siitä maksanut?Mikko82 kirjoitti:Me maksetaan sen puoliksi. Menikö jo jakeluun?pikku-my kirjoitti:Jos ESIM: sä maksat nettilaskun,niin saako sun "vaimo" silti käydä kotona netissäEi ole sellaista esimerkkiä olemassakaan.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
pikku-my esitti tuossa mielenkiintoisen kysymyksen, johon odotan vastausta. Teoria ja käytäntö ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Itse en usko lainkaan, että Mikko82:n taloudessa jaetaan kaikki tuolla tavalla kuin hän esittää, en usko sitä. Se on käytännössä oikeasti vaikea toteuttaa ja tarvetta poikkeuksiin tulee aina joskus. Tätähän en pysty todistamaan, mutta olen varma.
Olen varma myös siitä, että jos sinulla olisi jotain oikeaa puuhaa päivittäin tai pari lasta, sinulla ei olisi aikaa eikä tarmoa edes teeskennellä puolittavasi vaimokkeesi kanssa kaikki menot.
Sinulle sillä on suuri, valtava merkitys. Ehkä ei minulle tai jollekin muulle. Mutta sinulle sillä, että et elä avioliitossa, on maatakaatava merkitys.Mä en vaan ymmärrä, mikä merkitys sillä on elääkö avioliitossa vai avoliitossa.
Olen varma myös siitä, että jos sinulla olisi jotain oikeaa puuhaa päivittäin tai pari lasta, sinulla ei olisi aikaa eikä tarmoa edes teeskennellä puolittavasi vaimokkeesi kanssa kaikki menot.
Nothing is quite what it seems
-
MissHolmes
- Ben Matlock
^^vai meneekö se juuri siksi niin, että Mikon avovaimo maksaa lehtensä yksin, koska Mikko sanoo ettei niitä lue, mutta lukee salaa kuitenkin päivisin yksin ollessa?
Kuka silloin käy kenen lompakolla?
Kuka silloin käy kenen lompakolla?
Nuotio & Äreät Tiput
No, en sellaista lue, mutta se nyt ei ole asian ydin kuka sitä lehteä saa lukea. Kyl hänkin lukee minun tietokonelehtiäni, vaikka mä ne maksaisinkin. Jos tilataan esimerkiksi Turun sanoman niin Yhteisessä taloudessa maksamme sen puoliksi tai jonkun muun lehden, koska sitä kuitenkin pääosin lukisi molemmat.pikku-my kirjoitti:väännetään se esimerkki sulle sitten ratakiskosta,kun et muuten näytä ymmärtävän. Vaimosi tilaa lehden (näin olet itse kertonut) saatko lukea sen lehden kunnet ole siitä maksanut?
Jollei pysty maksamaan, niin lehden voi peruttaa ja tilata taas sitten uudelleen kun siihen on varaa?!
Minusta kännykän käyttö on täysin eri asia, etten minä ainakaan toisten kännykkälaskua maksaisi. Se ei ole velvollisuus. Sama päteisi lapsille, koska ei ole mikään tarve hankkia lapsille kännykkää. Olen monen tekstistä huomannut monesti sen, että tärkein velvollisuus vanhemmilla on hankkia kaiken, mitä lapsi kinuu maan ja taivaan väliltä, eikä vanhempien tärkein velvollisuus ole kasvattaa lastansa "kunnialliseksi kansalaiseksi" ja oppimaan tavoille esim. pettymysten kautta!?
Nauratti tuo tämän viikon Uusi Päivä, kun poika oli joutunut jonnekin vajaan haan taakse ja sillä ei ollut kännykkää mukana. Sitten isä sätti sitä.
Sisko sai rangaistukseksi haravoida piha, mutta sitten isän tullessa töistä kotiin: "voi voi, oletko sä Tuija haravoinut yksin koko pihan" (silitti päätä).
Eikö olisi muuten tärkeämpi ennaltaehkäistä sen, ettei sinne vajaan saa mennä ollenkaan saati hankkia lapselle se kännykkä!? Tulisi halvemmaksi?!
Jos puoliso on oikeudenpäätöksellä todettu olevan kelvoton hoitamaan omia asioita, niin kai silloin pitää jonkun toisen hoitaa ne juoksevat asiat?
Viimeksi muokannut Mikko82, Pe Loka 22, 2010 4:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Kuka on todettu? Siis kenen puoliso?
Sinun? vai avopuolisosi puoliso?
Nuotio & Äreät Tiput
Huomaatteko ollenkaan, kuinka hyökkääviä nimenomaa te olette minua kohtaan?MissHolmes kirjoitti:Kuka on todettu? Siis kenen puoliso?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
emme hyökkää. olet kertonut asioita ja haluamme niihin tarkennuksia...Mikko82 kirjoitti:Huomaatteko ollenkaan, kuinka hyökkääviä nimenomaa te olette minua kohtaan?MissHolmes kirjoitti:Kuka on todettu? Siis kenen puoliso?
Ei ole pelkästään kysymys MissHolmesin viestistä vaan yleensä. Eikö kysymys ole mielipiteen vaihdosta, eikä isä-kukon hyysäävien kanojen hypinnästä seinille aina kun mä satun olemaan toista mieltä.pikku-my kirjoitti:emme hyökkää. olet kertonut asioita ja haluamme niihin tarkennuksia...Mikko82 kirjoitti:Huomaatteko ollenkaan, kuinka hyökkääviä nimenomaa te olette minua kohtaan?MissHolmes kirjoitti:Kuka on todettu? Siis kenen puoliso?
Ihmisillä nyt vaan on erilaiset mielipiteet asioihin ja mieltymykset. Ennemmin olen hieman vanhanaikainen kuin täysin naamalle sylkevä nykyihminen.
- Geissimummo
- Andy Sipowich NYPD
Sivilisääty
Olisiko sitten pitänyt potkaista lasta persuksille ja sanoa "Saatanan kakara, ootko haravoinu koko pihan yksin!" Vaikka haravoiminen olisi rangaistus jostain, voi työntulosta silti arvostaa kun se on tehty! Lapselle jää hyvä maku suuhun työnteosta, eikä sitä tarvitse kammoksua tai vieroksua myöhemmin.Mikko82 kirjoitti:Sisko sai rangaistukseksi haravoida piha, mutta sitten isän tullessa töistä kotiin: "voi voi, oletko sä Tuija haravoinut yksin koko pihan" (silitti päätä).Tyypillistä nykypäivän lasten kasvatusta.
Eikö olisi muuten tärkeämpi ennaltaehkäistä sen, ettei sinne vajaan saa mennä ollenkaan saati hankkia lapselle se kännykkä!? Tulisi halvemmaksi?!![]()
Ja Mikko, eikö kannattaisi nämä asiat keskustella tuolla "Lasten kasvatuksesta"-keskustelussa.
- Geissimummo
- Andy Sipowich NYPD
Hyväksy sinäkin siis meidän mielipiteemme haukkumatta ja arvostelematta meitä! Miettien minkälaisia haukkumasanoja olet käyttänyt eräiden lapsista ja meistä muista kirjoittajista.Mikko82 kirjoitti:Ihmisillä nyt vaan on erilaiset mielipiteet asioihin ja mieltymykset. Ennemmin olen hieman vanhanaikainen kuin täysin naamalle sylkevä nykyihminen.
- Geissimummo
- Andy Sipowich NYPD
Sivilisääty
Lainaan Mikko82:n kommenttia "Parkkeeramistavat ostoskeskuksessa"-keskustelusta:

Ja sitten edelleenkin haluan mainita tämän:Mikko82 kirjoitti:Tahdotte vain katella omaa napaanne ajattelematta muita: "kunhan minun etuni menevät kaikkien edelle".
Minusta vähän tuntuu, että sinullakin on tapana katsella sitä omaa napaasi ottamatta huomioon rakasta avopuolisoasiMikko82 kirjoitti:[...] Ei siinä aleta kysymään, että "hei et nyt viittis maksaa sitä mun osuuttani siitä sähkölaskusta kunnei mulla ole hilkkuakaan". Se lasku menee sitten ulosottoon.