reorreva kirjoitti:Teleksi kirjoitti:Turre: olettamuksesi siis on, että saatuaan päähänsä tällit Jukka poistui välittömästi tästä hiippakunnasta. Eli kuolettava isku tehtiin tämän logiikan mukaan 2:27. Jos uskotaan Annelia, niin 2:25 murhaaja on lähtenyt hänen peräänsä. Ja 2:27 jukka sanoi viimeiset sanansa. Tässä on sinulle tiukka ajoitusongelma: Miten murhaaja ehti sekä jahtaamaan Annelia että antamaan kuolettavan iskun Jukalle samaan aikaan?
En ole Turre mutta vastaan silti:
Tappavat iskut tehtiin sen jälkeen kun Anneli oli ajettu toisen kerran ulkosalle. Oli pakko saattaa homma taatusti loppuun, jotta pääsee häipymään paikalta. Vaikka Lahden PUHEääni olikin hiljentynyt paria sekuntia aiemmin ei se tarkoita sitä, että että iskut olisi annettu aiemmin. Tappavat iskut annettiin ajassa 2:39 ja 2:41, jolloin kuuluvat napsahdukset. Vaikka huonosti kuulenkin Alpon äänityksiä tietsikastani, niin nimenomaan napsahduksilta ne kuulostavat nuo Alpon rekonstruoimat lyönnit nahkakantiseen kirjaan. Lisäksi ajassa 2:41 häkenauhalta kuuluu myös se metallinen kilahdus.
Samaan aikaan (2:42) Anneli on puhelimessa häken kanssa. Häke puhuu sitten Annelille muutaman sekunnin ajan. Häkenauhalla ilmoitetaan aina vain puhumisen alkamisajankohta, ei puhumisen kestoa. Annelin ja häken vuoropuhelussa ei siis ole mitään viiden sekunnin hiljaisia taukoja.
Okei, voi olla että viittä tyhjää sekuntia ei ollut. Vaikka A olisi kuullutkin häke puheenvuoron hän lipesi puheenaiheesta, alkoi selostaa omia tekemisiään.
Vai vastasiko A kysymykseen mikä tilanne oli nyt?
Kysyttiinkö A:lta miten tunkeutuja tuli sisälle?
Kysyttiinkö tuntomerkkejä?
Kysyttiinkö mitä A itse teki hetkeä aikaisemmin?
Ei, ei ja ei. Häke oli kertonut että apu on tulossa, ja ilmoitti, että nyt kysyttäisiin lisätietoja, ja täsmällisemmin:
mikä on tilanne nyt? Jukkaa tapettiin, hän oli ehkä juuri kuolemaisillaan.
Kysyisin mitä tekemistä A:n juoksenteluilla on sen kanssa tekemistä?
Minun mielestäni A puhuu häkeen juuri niin kuin silloin kun
the caller is the killer , hän lipeää varsinaiseen asiaan kuulumattomiin sivuseikkoihin, puhuu omasta itsestään mitä hän oli tekemässä (juoksemassa jonnekin - myös häken alussa on tätä 'mä juoksin puhelimeen', eli
'minä en enää ollut takahuoneessa!), ja sivuuttaa sumeilematta sen mistä juuri on kysymys: Jukan tilanne, olisiko Jukka vielä pelastettavissa - tämä ei ole kiinnostanut Annelia koko häkepuhelun aikana. Jos niin olisi ollut niin jotain selvitystä tai kysymyksiä Jukan tilaa koskien olisi Annelikin esittänyt, mutta ei:
Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu (lue: minä en hakkaa mun miestä, kun muakin on hakattu),
kuuleksä kun mun mieheni huutaa, äske huus apua ja nyt se hiljeni. Siinä Jukkaa koskeva 'tilannekuvaus'.
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen
lisätietoja. Mikä on
tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
..epärelevanttia, A on kertonut tämän jo aiemmin, toistoa
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
toistoa, kerrottu aiemmin kahteen kertaan
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel?
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
A ei taaskaan vastaa selvään kysmykseen vaan demonstroi itselleen alibin tapaista - MÄ olin juoksemassa ulos, olin ulkona, juoksin taas, sitten taas olin ulkona..Lue: 'Minä en ollut siellä takkahuoneessa!!' just joo
*) FBI: homicide calls and statement analysis: is the caller the killer?
http://findarticles.com/p/articles/mi_m ... n27504386/
Niin niin, asiasta lipeäminen johtui tietenkin shokista...