annaanna kirjoitti:Tara kirjoitti:
Joku (annaanna?) sanoi äskettäin, että 'sormien jäljen leveys' olisi arviolta vain jotain 6 cm, eli liian pieni ollakseen aikuisen kädestä. En osaa sanoa minkä levyisiä nuo parkettilaudat olohuoneessa ovat. Minusta ei silti ole mahdoton ajatus, että sormet olisivat olleet tuossa asennossa - aika kaponen sormien asento joka sitten hiukan levenee - ja peukalon jälkeä ei kuvassa edes näy - Nice oli kyllä saavinaan peukalosta jonkinlaisen aavistuksen, tuossa valottuneessa kohdassa (värikäsitellyssä kuvassa musta kohta vasemmalla)
Niinpä - monenlaisia ajatuskokeita tulee mieleen..! Lapsen käsi ..huh..- tämä ei ole vielä minun mieleen juolahtanut
Tietäisikö joku minkä levyisiä olohuoneen partkettilaudat ovat?? 9-10 cm?? jotain 'tuumia' ne on, esim 3?
Ei ole minulla mitään tietoa lautojen tai jälkien leveyksistä, joku muu on lausunut. Mihin suuntaan nuo jäljet on, osaatteko varmuudella kertoa. Vai onko vain arvioitu tällä palstalla tuo sijainti kun ei ole tarkkoja kuvia. (veitsen hapuilu suuntaan?). Minä en näistä ^ kuvista "näe" eli erota juuri mitään.
Jos kokoluokka sormenjäljiksi sopii, niin luontevalta selitykseltä tuntuu, jopa lyhyen peukalon "puuttuminen" luonnolliselta. Ja jos noin verinen on paljas (?) käsi, niin eikö irtotippojakin lähistöllä olisi. Vauhtia ja liikettä uskallan arvella mukana olleen, mutta ihan spekuna esitän, että olisko liikkeelle lähtevää, ei pysähtyvää. En ole kuvien tuijottelija, luulen että kädenjälkenä olisi lattiaa koskenut sormin (tukea hakeakseen?) ja sitten itseensä päin käden vetänyt. Näinkö näette tämän kädenjälkenä. Oispa koko kämmenen lattiaan painanut, niin siinä se sitten olisi tekijän kädenjälki. Miksi osassa kuvista on se mittanauha, muttei tässä?
Ei jälkineenjäljeksi hahmotu. Miten mistään kengästä moista syntyy, edes varpaista.
Minusta näytti, että sormien vetaisun aikana takapuoli on osoittanut olohuoneeseen päin ja pää takkahuoneeseen, - näin, kun olin tutkaillut parketin palojen sävyjä kuvasta ja verrannut niitä kädenjäljestä (etp:ssä sanoivat sitä kengän kengänjäljeksi, etp 452) tehtyyn suurennokseen (alkup. väreissä).
Punainen matto on kurtussa siinä lähellä lelulaatikon edessä samalla kun maton toinen päätyreuna on mennyt (liukunut?) televisiotason alle, etp 450 ja 451 . Olisiko siinä joku juossut lujaa takkahuonetta kohti ja 'mutkassa kääntyessään horjahtanut, mattokin lähtenyt liukumaan.? Vai päinvastoin, olisiko juostessaan takkahuoneesta puhelimen suuntaan kääntynytkin takaisin noutamaan jotain, tai jostain muusta syystä horjahtanut ja haronut verisillä sormillaan lattiaa vauhdissa. Matto on voinut liukua jonain muunakin hetkenä televisiota kohti.
NiceAsiantuntija oli myös näkevinään verisormikuvassa 'näppylöitten' jäljistä jotain - 'viiruja'(?)
----
Aavistuksia vetaisujäljestä, Taran spekulaatiota:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 40#p311040
Niceasiantuntojan pähkäilyä kuvassa näkyvistä 'rannuista' - ettei vaan olisi näppylöistä':
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 47#p311047
Nyt en muista onko merkitty johonkin pohjapiirustukseen muita verijälkiä olohuoneen puolella - hm.. olihan siellä lasiakin.
Lautojen leveys on edelleen auki. Hakuammuntaa googlella:
'Lautaparketit) Kuvassa on esimerkkilattia, joka näyttää suhteiltaan samanlaiselta kuin Tähtisentiellä. Kolmen laudan leveys on 207 mm, pituus 220.
http://www.parketti-romanoff.fi/fi/tuot ... aparketit/