Tuula Lukkarisen murha vuonna -91 Järvenpää/Hausjärvi

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Aurora
Alibin satunnaislukija

Re: Tuula Lukkarisen surma vuonna -91

Viesti Kirjoittaja Aurora »

Maybrick kirjoitti:tj_eme:
-onliko Tuulan päihdepiirissä ollut joku, joka vihasi hänen eläinrakkauttaan ja onko tämän kanssa ollut konfliktia? Onko joku vahingoittanut Tuulan eläimiä tai puhunut sellaisesta?
Aurora:
Minulla on edelleen jossain tallella kirje minkä hän kirjoitti meille kun joutui yhdessä vaiheessa sanomaan ettemme enää voi käydä hoitamassa hevosia. Kuinka paljon onkaan jälkeenpäin vaivannut että mikähän se oikea syy oli.... Hoitohevosemme loukkaantumisella sitä selitettiin.
(lihavointi Mayn)

Kuinka pitkä aika kului (vuosikausia ainakin) Auroran yllä kertomasta kirjeen saamisesta Tuula L:n surmaan?
Kappas, nyt vast atajusin että tässä Maybrickin viestissä haettiin ilmeisesti yhteyttä minun ja tj_emen kommenteille :) Hidas mikä hidas...

Tota, täytynee taas omia näkemyksiä heittää. Eli, kukaan ei kyllä ikinä mun muistaakseni elukoita vahingoittanu eikä nää Tuulan "kumppanit", ne pari jotka muistan(eli siis ex-mies ja se, joka Tuulan luona hengaili uudessa kodissa), olleet mitään eläinten vihaajia. Tää hevosen loukkaantuminen mitä mä tarkotan, oli sellanen että tämän ko. hevosen jalka oli siinä kunnossa ettei sillä voinut ratsastaa. MUTTA se mitä mä ihmettelen on että miksei me saatu enää käydä muuten vaan niitä elukoita hoitamassa?
Voi perhana...tarttis käydä Purolassa.

Ja OT, tokihan mun avatar on hieno. Rommel oli lapsuuden idolini :wink:
Mopoterroristi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

tj_eme kirjoitti:Moikka, Aurora sulla on hieno avatar, Erwin oli suuri mies.
Juu, suuri häviäjä ja suuri natsi, muuta suurta ei Rommelista tule mieleen. Kyllähän joku mieleltään kieroutunut voi pitää Rommelia suurena ja hienona miehenä, fanittavathan jotkut itävaltalaista korpraalia ja wannabe-taidemaalaria :mrgreen:
Syntyneet räyhäämään
Aurora
Alibin satunnaislukija

Mopoterroristi kirjoitti:
tj_eme kirjoitti:Moikka, Aurora sulla on hieno avatar, Erwin oli suuri mies.
Juu, suuri häviäjä ja suuri natsi, muuta suurta ei Rommelista tule mieleen. Kyllähän joku mieleltään kieroutunut voi pitää Rommelia suurena ja hienona miehenä, fanittavathan jotkut itävaltalaista korpraalia ja wannabe-taidemaalaria :mrgreen:

Ei ollut vissiin tarkoitus keskustella mun avastani????
jippu
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja jippu »

Aurora kuule,en usko että kirjeen ja kuoleman välillä olisi vuottakaan,koska Tuula joutui edellisenä kesänä hoitoon,kun hänet seuraavana keväänä sitten murhattiin,tosin hän oli kotijaksoja välissä.
jippu
Scooby-Doo

unohdin mainita,että edellisenä vuonna te tytöt kävitte hoitamassa hevosta.
Harriet Bosch
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Harriet Bosch »

Tuosta murha/tappo-syytteestä sen verran, että epäilyhän on, että olisi mennyt tuntemattoman autoon ja tämä olisi sitten tappanut Lukkarisen. Tuo mielestäni täyttää kyllä tuon rikoslaissa murhan määritelmään liittyvän "vakaasti harkiten" toteutetun teon tunnusmerkit. Lisäksi teon tulee olla kokonaisuutena arvostellen törkeä, mitä se kyllä on silpomisen, ruumiin siirtämisen ym. perusteella. Ruumiin siirtämiset ja muut kuuluvat kyllä tuohon tekoon. Vrt. esim tapaus jossa henkilö rikkoo kaupan ikkunan ja anastaa kaupasta tavaraa. Rikosnimike on tällöin varkaus, eikä ikkunanrikkomisesta rangaista erikseen koska se liittyy tekoon.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Aurora
Tää hevosen loukkaantuminen mitä mä tarkotan, oli sellanen että tämän ko. hevosen jalka oli siinä kunnossa ettei sillä voinut ratsastaa. MUTTA se mitä mä ihmettelen on että miksei me saatu enää käydä muuten vaan niitä elukoita hoitamassa?
Voi perhana...tarttis käydä Purolassa.
lihavointi Mayn
jippu
Aurora kuule,en usko että kirjeen ja kuoleman välillä olisi vuottakaan,koska Tuula joutui edellisenä kesänä hoitoon,kun hänet seuraavana keväänä sitten murhattiin,tosin hän oli kotijaksoja välissä.
Eli mänehän Aurora sinne Purolaan. Tuntuis että teidän saama kirje ajoittuu jotenkin kiinnostavaan vaiheeseen Tuula L:n elämässä. Menee kovin mielenkiintoiseksi tämä juttu ja itse asun niin suunnattoman kaukana tapahtumapaikoilta, että vaikka illat istun Google Earthin ääressä ja tuijotan silmäni kipeiksi maastoa ja karttoja alueelta, asiat ei selviä yhtään ja kiinnostus vain lisääntyy. Edes tuon vanhan koulun tarkaa sijaintia Vanhankyläntien varressa ei noista kartoista varmuudella ilmene. (Kun olen bongaillut uhrin eri asuinpaikkoja) Luulen kyllä voineeni päätellä sen kuvauksesi perusteella. Onko siinä lähellä urheilukenttä, sellainen näyttäis olevan siinä mitä luulen kouluksi?
Nothing is quite what it seems
tj_eme
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Maybrick, Kansaliasen karttapaikan kartat alueesta ovat selvempiä, mutta koulun lähellä ei ole muita urheilukenttiä kuin koulun kenttä. Kansalaisen karttapaikan avulla löydät Tuusulasta helposti myös Metsärinteen, joka oli TL:n viimeinen asuinpaikka.

Kovin mielenkiintoista olisi saada enemmän tietoa TL:n lähellä olleesta päihdepiiristä, jonkun täytyy tietää jotain. Tai ainakin joku on joskus tiennyt, mutta porukoissa kuolleisuus on aika suurta.

OT: Erwin Rommel ei ollut natsi ja liittoutuneet pitivät häntä pelottivimpana vastustajana. Hän myös lopetti aika monen brittikenraalin uran. Kaikki suomalaiset kenraalitkaan eivät porvareita, vaikka meillä porvarihallitus onkin.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^Kiitos! Olen ennen käyttänyt Kansalaisen karttapaikkaa paljonkin, mutta nyt en yhtään muistanut sitä. Sinne siis. Seutu vaikuttaa jotenkin todella mielenkiintoiselta, niin paljon asumatonta ja metsää, asumukset paikoin kaukana toisistaan, toisaalta niin lähellä tiheään asuttuja alueita. Tietääkö kukaan, missä tilanteessa tuo kuva Tuula L:stä kukka hiuksissaan, kuin juhlapuettuna, on otettu?
Nothing is quite what it seems
jippu
Scooby-Doo

Niitä on kaksi kuvaa,toinen(kasvokuva)on luultavasti vihkikuva,voi olla myös rippikuva toinen on vaan muuten puettu,Hänellä oli tapana laittautua.Syy miksi
ei eläimiä voinut tulla hoitamaan,oli nimenomaan se,että hän oli sairaalassa.
Aurora
Alibin satunnaislukija

jippu kirjoitti:Niitä on kaksi kuvaa,toinen(kasvokuva)on luultavasti vihkikuva,voi olla myös rippikuva toinen on vaan muuten puettu,Hänellä oli tapana laittautua.Syy miksi
ei eläimiä voinut tulla hoitamaan,oli nimenomaan se,että hän oli sairaalassa.

Nyt on pakko kysyä että mistä sinä sen tiedät...?

Lauantaina pitäs poiketa Purolassa, yritän etsiä "dokumentteja". Äiti ei kyllä ole mitään pois heittänyt...
tj_eme
Jack Bauer

matlockb kirjoitti:Tj_eme:
Lukkarisen tapausta tietääkseni on tutkittu koko ajan murhana ja tekotapa on sellainen että jos oikeutta joskus päästään istumaan niin 100 varmasti syyte tullaan lukemaan murhasta, perusteet mm: teko ei ole tehty pikaistuksissa hetken mielijohteesta, ruumis on pahoin teräaseella käsiteltynä tuotu sorakuopalle tekotapa on ollut äärimmäisen raaka ja julma ja on osoittanut erittäin sitkeää surmaamistarkoitusta, ... on selvästi yritetty häpäistä uhri sekä eläessään..., on melko todennäköistä että surmaaminen on aiheuttanut uhrille huomattavan suuria ja mahdollisesti pitkäkestoisia henkisiä ja fyysisiä tuskia ennen kuin uhri, ...on menettänyt tajuntansa ja kuollut.
Matlockb, tää teksti oikeasti kiinnostaa. Mistä nämä tiedot/näkemykset on peräisin? Mistä tiedät, ettei ollut oikeudellisesti pikaistuksissa tehty? Sitkeä surmaamistarkoitus? Häpäistä eläessään? Pitkäkestoisia henkisiä ja fyysisiä tuskia?

Minusta mikään julkisuuteen annettu ei oikeasti anna mahdollisuutta vetää tällaisia johtopäätöksiä. Ruumis oli pidelty pahasti, mutta edes oikeaa kuolinsyytä ei ole annettu julkisuuteen. Yhdessä lehtijutussa konsta puhui raa'asta teosta, mutta hän ei ollut tutkimassa juttua, oli vain nähnyt ruumiin löytöpaikalla. Selitä nyt vähän, ettei tarvitse ajatella, että olet ollut todistamassa tapahtumaa.

Ainut autenttinen asia tällä palstalla on julkaistu kuva. Siitä näkee erkkikin, ettei tylppää väkivaltaa ole paljoa, yksi isohko ruhje otsassa vasemmalla puolella. Siitä on voinut taju mennä tai olla menemättä. Tappavat vammat ovat olleet vartalossa, jota on jälkeenpäin silvottu, vain ruumiinavauspöytäkirjan nähnyt/tehnyt henkilö ja tekijä/silminnäkijä tietävät, miten henki on lähtenyt.

Minä olen täällä puhunut siitä, miten helppoa tekijän on puolustautua oikeudessa näillä eväillä toukokuussa 2011. Sinä puhut jostain ihan muusta.
tj_eme
Jack Bauer

Sen verran tähän on lisättävä, että tuohon aikaan Uudellamaalla oli kaksi oikeuslääkäriä virassa ja molemmat erittäin kokeneita. Toinen oli nimeltään Tenhu ja toisesta muistan vain etunimen. Tenhu jäi eläkkeelle jo vuosia sitten. Molemmat olivat/ovat päteviä heppuja, eli pidän todennäköisenä, että kuolinsyy ja vammojen syntymisjärjestys ennen/jälkeen kuoleman on poliisilla tiedossa.

Sitä en tiedä, ovatko lääkärit edelleen hengissä, ajan kuluessa todennäköisyys, että he voivat todistaa oikeudessa pienenevät. Sen jälkeen on tyydyttävä papereihin. Ja tietty tekijän tarinoihin.
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

tj_eme kirjoitti:
matlockb kirjoitti:Tj_eme:
Lukkarisen tapausta tietääkseni on tutkittu koko ajan murhana ja tekotapa on sellainen että jos oikeutta joskus päästään istumaan niin 100 varmasti syyte tullaan lukemaan murhasta, perusteet mm: teko ei ole tehty pikaistuksissa hetken mielijohteesta, ruumis on pahoin teräaseella käsiteltynä tuotu sorakuopalle tekotapa on ollut äärimmäisen raaka ja julma ja on osoittanut erittäin sitkeää surmaamistarkoitusta, ... on selvästi yritetty häpäistä uhri sekä eläessään..., on melko todennäköistä että surmaaminen on aiheuttanut uhrille huomattavan suuria ja mahdollisesti pitkäkestoisia henkisiä ja fyysisiä tuskia ennen kuin uhri, ...on menettänyt tajuntansa ja kuollut.
Matlockb, tää teksti oikeasti kiinnostaa. Mistä nämä tiedot/näkemykset on peräisin? Mistä tiedät, ettei ollut oikeudellisesti pikaistuksissa tehty? Sitkeä surmaamistarkoitus? Häpäistä eläessään? Pitkäkestoisia henkisiä ja fyysisiä tuskia?

Minusta mikään julkisuuteen annettu ei oikeasti anna mahdollisuutta vetää tällaisia johtopäätöksiä. Ruumis oli pidelty pahasti, mutta edes oikeaa kuolinsyytä ei ole annettu julkisuuteen. Yhdessä lehtijutussa konsta puhui raa'asta teosta, mutta hän ei ollut tutkimassa juttua, oli vain nähnyt ruumiin löytöpaikalla. Selitä nyt vähän, ettei tarvitse ajatella, että olet ollut todistamassa tapahtumaa.

Ainut autenttinen asia tällä palstalla on julkaistu kuva. Siitä näkee erkkikin, ettei tylppää väkivaltaa ole paljoa, yksi isohko ruhje otsassa vasemmalla puolella. Siitä on voinut taju mennä tai olla menemättä. Tappavat vammat ovat olleet vartalossa, jota on jälkeenpäin silvottu, vain ruumiinavauspöytäkirjan nähnyt/tehnyt henkilö ja tekijä/silminnäkijä tietävät, miten henki on lähtenyt.

Minä olen täällä puhunut siitä, miten helppoa tekijän on puolustautua oikeudessa näillä eväillä toukokuussa 2011. Sinä puhut jostain ihan muusta.
Kaikki julkisuudessa olleet tiedot huomioiden pidän matlockb:n päättelyä erittäin loogisena ja todennäköisimpänä. Murhastahan Lukkarisen kohdalla on kysymys. Aikamoista pyörittelyä ja epäuskovattavaa vääntämistä tarvii, jos haluaa saada tämän henkirikoksen kuulostamaan tapolta.
tj_eme
Jack Bauer

Kyllä nyt helpotti! Hyvä, että foorumilla käy päteviä juristeja, ettei maallikoiden tarvitse olla turhaan huolissaan. Huomaa helposti, että omat tiedot ja lukutaito ovat tosi heikkoja.
Vastaa Viestiin