Joo tapanani on aina Jouluisin ja Itsenäisyyspäivisin viedä kynttilät sankarihaudoille, joten kyllä tuon pienen huomion voi ja täytyisi kaikkien muistaa, sotiemme veteraaneille antaa!Ressu>> kirjoitti:Olen samaa mieltä Hessun kanssa siitä, että kunnia veteraaneille. Itse seison yleensä Jouluaattona kunniavartiossa sankarihaudalla. Silti veteraaneista joillakin on varmasti "posttraumaattinen stressi", vaikkakin he talvisodassa kävivät yksinomaan puolustustaistelua ja siten kokivat taistelun täysin oikeutetuksi. Jatkosodan hyökkäysvaiheen aikana moni ei hyväksynyt tilannetta vanhan rajan ylityksen jälkeen. Rikos on aina rikos, teki sen kuka tahansa. Tässä yhteydessä eivät veteraanitkaan ole pois suljettuja. Heitä koskevat samat lait, kuin muitakin Suomen kansalaisia. Ei siis ole poissuljettu se seikka, että tappaja voisi olla joku sotaveteraaneista. Tuota kenkien kätkemistä/muita harhautushommia en usko kenenkään pystyvän tekemään hillittömän raivostumisen jälkeen, en varsinkaan kokemattoman 18-vuotiaan pojan, joka ei myöhemmässä elämässään ole päässyt lehtien palstoille tappo-/pahoinpitely-yhteyksissä kuin vasta Bodomin uudelleenkäsittelyn yhteydessä. Bussikuskilla on varmasti uransa aikana tilanteita, joissa tulisi esiin hänen häiriintynyt mielensä. En ole nähnyt yhtäkään uutisointia/uutista NG:n väkivaltaisuudesta. Jos jollakulla on näyttöä, niin laittakoon sen näytille nyt.
Mutta asiaan, eli kun ihmettelit, ettei Gustafsson olisi ollut mitenkään väkivaltainen, niin minulla on aivan muunlaista tietoa.
Surmien jälkeen syksyllä, hän paukkasi salakavalasti pimeyden turvin, paljon vanhempaa miestä turpaan niin, että tämän tupakasta vain kipinät sinkoilivat, kun ukko putosi ojaan!
Tämän Gustafsson kertoo kehuskellen kuulustelussa ja jopa vielä nauraa päälle, että normaalia?
Peltolan Pekkaa hän paukkasi kuonoon, ihan vaan muuten vaan, kun Pekka oli kopauttanut häntä vahingossa kulmaan, joka taisi jopa pahusvieköön turvota!
Piriselle Gusse oli uljastellut Klaukkalassa, ilmeisesti maailmanlopun paikassa nimeltä Kallioluola, joskus -60, luvun puolivälissä, joten tuossa nyt aluksi, sillä kyllä muitakin väkivaltaisuuksia Gustafssonilla on ollut ja kuultu.
Hänhän oli kuuluisa siitä, että aina jonkun tutun tavatessaan otti nyrkkeilyasennon ja haastoi, "otetaanks matsi, otetaanks matsi"!
Miten lie tuntemattomien kanssa, paukauttiko lättyyn suoraan ilman matsiin kutsua, vai miten lie uskaltanut ihan vieraisiin kajota?
Kuitenkin nuo ensimmäiset mainitsemani, ovat jopa todistajain lausunnoissa, jos osaa ja viitsii ne sieltä etsiä!
Sotaveteraaneista ja nimenomaan noista sodassa henkisiä vammoja saaneista, niin kyllä sellaiset olivat melko tarkkaan tiedossa, joilla traumaa oli ja eiköhän nuokin käsitelty.
Joku herkempi olisi saattanut asian jo tunnustaakin, kunhan humeetti olisi hieman selvinnyt.
Ei siinä lavastelussa olisi ollut mitään kiirettä ja usein pikainen toiminta on paljon parempi, kuin huonosti suunniteltu, joten mitä tuossa nyt on niin erityisen nerokasta, jota pitäisi ihmetellä.
Kaikki varmasti osaavat Reijo Tania matkien sanoa että: "mä en muista mittään, mä en muista mittään, häh, häh, hää, mä en muista mittään"!
Noin yksinkertaista se on ja kun on heti takapiruna vahva ihminen, joka on aavistanut mitä on tapahtunut, niin loppu on historiaa, tarkoitan rikoshistoriaa!
Tuo spekulaatio toki on vain spekulaatiota, mutta ihan mahdollista!