Tampere: Mohamed Al-Zubeidi surmasi 17-vuotiaan tyttöystävänsä

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Rezah kirjoitti:Niin, mitä väliä sillä on, oliko huora, vai huora-asia, tai perustettiinko perjantaina ennen vai jälkeen poliisin tiedotteen.
Sitä että ei ole kiva kirjoittaa faktana sellaista mikä ei ole faktaa. Ja sivuston perustaminen tulee ymmärrettävämmäksi, jos se on perustettu ennen kuin tappoepäily on ollut perustajien tiedossa.
Fakta on, että muhis on epäilty teosta, kuollut, samoin uhri, tyttö, jka halusi jo pitkään erota poikaystävästään
Tämä tässä tapauksessa minun mielestäni onkin tärkeintä.
sekä Our Angel Muhis yhteisö pystyssä vielä pitkään perjantain jälkeen.
Siis karmeaa, jos ne eivät heti syöksyneet sulkemaan sivustoa. Hirveitä ihmisiä...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Marsalkka kirjoitti: Ja sivuston perustaminen tulee ymmärrettävämmäksi, jos se on perustettu ennen kuin tappoepäily on ollut perustajien tiedossa.
'' '' ''
Siis karmeaa, jos ne eivät heti syöksyneet sulkemaan sivustoa. Hirveitä ihmisiä...

Näin juuri, karmeaa.
There are no crimes behind enemy lines
Kaseva
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Kaseva »

Marsalkka kirjoitti: Olen pahoillani, mutta faktana tuosta ei voi sanoa, että uhria olisi huoriteltu, vaikka kuinka kovasti haluaisit.
Minun halut eivät varmastikaan tähän asiaan liity. Huora asiaa en nyt vain saa ilman väliviivaa istumaan kokonaisuuteen.
Marsalkka kirjoitti:Varmaan juuri siksi. Ei kahta nimittelyä ilman kolmatta. Mahdollisesti hän halusi loukata useasti viestin vastaanottajaa.
Uhrin huorittelu ei sitten olisi vastaanottajaa kohtaan loukkaavaa ollut?
Marsalkka
Horatio Caine

Kaseva kirjoitti: Huora asiaa en nyt vain saa ilman väliviivaa istumaan kokonaisuuteen.
Minä pystyn näkemään huonolta kirjoittajalta hyvinkin seuraavanlaisen tekstin:
Ja edelleen, huora! Asia ei ole varmaa, että onko se poika tehnyt vai ei...
Sinä näköjään et. Joka tapauksessa meillä ei ole kirjoittajan tarkoituksesta faktaa.
Siksi siitä ei pitäisi kirjoittaa faktana suuntaan jos toiseen.

Uhrin huorittelu ei sitten olisi vastaanottajaa kohtaan loukkaavaa ollut?
Aiemminkin loukkasi näköjään suoraan vastaanottajaa. Mutta nyt sitten olisi päättänyt loukata vastaanottajaa takakauttakierosti uhrin kautta...

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Rezah
Christopher Lorenzo

Poika löydettiin perjantaina 10 maissa aamulla.

Mm. Maikkari tiedotti näin:
Poliisi epäilee: Mies tappoi naisen ja sitten itsensä
21.01.2011 17:43
Ryhmä on perustettu perjantaina iltapäivällä, suuri osa viesteistä sinne tuli perjantaina illalla ja lauantaina
Kaseva
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Kaseva »

Marsalkka kirjoitti: Minä pystyn näkemään huonolta kirjoittajalta hyvinkin seuraavanlaisen tekstin:
Sinä näköjään et.
En pysty näkemään. Tuo asia-sana on täysin ylimääräinen tuolla lauserakenteen ollessa näkemyksesi mukainen.
Lisäksi kokonaisuutena tarkasteltaessa viestin rytmitys katoaa. Viestillä on selkeä muoto tuossa minun tulkinnassani. Se muodon loogisuus katoaa, kun tämä yksi lause pätkitään esimerkkisi mukaiseksi.
-Alkurähähdys, sitten tasaisesti hiipuvaa tykitystä, joka laskee kirjoittajan kiukun myötä. Samoin tuo tulkintani sisältö istuu useamman viestin sarjaan mielestäni sujuvasti.

Toki voit mielessäsi olla laittanut pisteitä ja pilkkuja muuallekin viestiin eri lailla kuin itse tulkinnassani tein. Itse koitin tosiaan tarkastella kokonaisuutena yksittäistä viestiä ja näitä kaikkia yhdessä, jolloin virhetulkinnan mahdollisuus pienenisi.

Yhteen seikkaan tulen vielä myöhemmin kenties palaamaan, mutta muuten minulla ei tähän asiaan enää taida lisättävää olla, jos ei nyt sitten suoraan jotain kysymystä minulle osoiteta.

Niin juu, tuohon vielä.
Marsalkka kirjoitti: Aiemminkin loukkasi näköjään suoraan vastaanottajaa. Mutta nyt sitten olisi päättänyt loukata vastaanottajaa takakauttakierosti uhrin kautta...

Halvensi suomalaisia, moitti lehdistöä ja epäili uhrin vanhempia ja jne. Ei unohdeta niitä.
Viimeksi muokannut Kaseva, Ti Tammi 25, 2011 2:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Olenkohan minä ainoa ihminen koko maassa jolle on lähes yhdentekevää se oliko tekijä/uhri syntyperäinen suomalainen vai maahamuuttaja?

Ihminen on tapettu, se on ihan h-vetin väärin oli tekijä kuka vaan! En arvosta suomalaista rikollista tippaakaan enempää kuin ulkomaalaista enkä näe että yksittäinen rikos olisi lievempi/törkeämpi riippuen siitä onko tekijä/uhri maahamuuttaja. En koe että uhrin ulkomaalaistausta liittyy asiaan, uskonnon osuus rikoksessa onkin sitten toinen asia. Huomattava on myös että tekijän on kerrottu asuneen lähes koko ikänsä suomessa, voidaan siis todeta hänen olevan suomalaisen yhteiskunnan "tuotos".. Suomessa lähisuhdeväkivalta on hyvinkin yleistä ja viikottain tapahtuu pahoinpitelyjä joiden taustalla on ongelmat suhteessa. Jospa poika onkin ottanut mallin siitä?
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Tätä uutista ei kaiken nahistelun lomassa ilmeisesti ole vielä tänne postattu?

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ko ... kina+.html

Uutisessa lähinnä ilmoitetaan, mistä kaikesta poliisi ei vielä tiedota enempää. Tässä lainattuna uutisen loppuosa, josta ilmenee vähän uutta tietoa:
Miehen viimeisistä hetkistä on parhaillaan menossa kuolemansyyntutkinta. Poliisin mukaan miehen surmaan ei liity rikosta. Kuoleman syy on vielä auki eikä poliisi kerro kuolemansyyntutkinnasta. Selvittelyn alla on muun muassa se, oliko mies ollut vedessä ennen rannalle joutumistaan.

Tapaus ei mene oikeuskäsittelyyn rikoksen osalta, jos osoittautuu, että epäilty on syyllinen. Kummallakaan ei ollut aikaisempaa rikosrekisteriä.

Mies oli asunut yksin asunnossaan. Nainen puolestaan asui vanhempiensa luona Tampereella. Nuoret olivat tunteneet toisensa yli vuoden. Eräiden lähteiden mukaan tyttö olisi halunnut jo pitkän aikaa lopettaa suhteen.
Eli rannalta löydetty, mahdollisesti ollut vedessä ennen rannalle päätymistä.
Rezah
Christopher Lorenzo

Tuo pojan kuolitapa on vähintään mielenkiintoinen. Kuollut vedessä, miten päätyi rannalle?
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

nuusku-nella kirjoitti:Olenkohan minä ainoa ihminen koko maassa jolle on lähes yhdentekevää se oliko tekijä/uhri syntyperäinen suomalainen vai maahamuuttaja?
Et ole. :)
Kyllähän näitä on sattunut ihan valtaväestön keskuudessakin useita tapauksia, joten ihan surmaajan etnistä taustaa tästä nyt ei juuri pysty syyttämään.
Ihan yhtä hulluja löytyy lukuisia kappaleita myös suomalaisten keskuudesta...jotkut nyt ei vaan kestä tulla jätetyksi. :|
dollarfrossa
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja dollarfrossa »

nuusku-nella kirjoitti:Huomattava on myös että tekijän on kerrottu asuneen lähes koko ikänsä suomessa, voidaan siis todeta hänen olevan suomalaisen yhteiskunnan "tuotos".. Suomessa lähisuhdeväkivalta on hyvinkin yleistä ja viikottain tapahtuu pahoinpitelyjä joiden taustalla on ongelmat suhteessa. Jospa poika onkin ottanut mallin siitä?
Nuoret ihmiset ovat kuitenkin enemmän oman perheensä ja ystäväpiirinsä kuin yhteiskunnan "tuotoksia". Ja omalla piirillä saattaa Suomessa syntyneelläkin olla täysin eri arvot kuin valtaväestöllä.

Vastaavasti taas ulkomailla syntynyt mutta pienenä Suomeen adoptoitu saattaa oikeastikin ajatella ja käytäytyä kuin kuka tahansa suomalaissyntyinen jos koko lähiympäristö on tukenut sitä.

Lähisuhdeväkivalta ei ole geeneissä eikä sitä missään tapauksessa opita lööpeistä vaan sen taustalla saattaa olla samankaltainen kierre kuin joskus pedofiileilla - hyväksikäytetystä tulee aikanaan itse hyväksikäyttäjä.
Mopoterroristi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Marsalkka kirjoitti:
piski kirjoitti: En ihan ymmärrä tätä muistosivu-äläkkää, mun mielestä siellä ei mitenkään oo ylistetty tän pojan tekoa, eikä käsittääkseni julkisesti uhriakaan dissattu?
Ja on mahdollista, että muistosivu perustettiin siinä vaiheessa, kun perustajat eivät vielä tienneet tappoepäilystä.

Se toki on mahdollista. Mahdollista taas ei ole se, että siinä vaiheessa kun Renita Amin huoritteli uhria, että hän ei olisi tiennyt uhrin löytyneen tapettuna. Renita Aminhan meinasi, että tytön vanhemmat olisivat surmanneet oman tyttönsä, koska tämä halusi vaihtaa muslimin kanssa samaan uskontoon ja mennä naimisiin tämän kanssa (rasistilehdistö taas mainitsee, että tyttö olisi halunnut jo pitkään erota muslimista).

Lisäksi Renita kirjoitti ylistysrunon tappajasta, jossa mainitsi tappajan olevan onnellinen taivaassa jne... Kun sivua katselin siellä oli helvetin paljon fanittajia, sekä peukkuja, jotka olivat tulleet sinne 23.1 sunnuntaiiltana-24.1 yöllä, jolloin rasistipoliisi oli kyllä ilmoittanut asiasta. No mamujen mielestähän uhrin vanhemmat olivat tappaneet oman tyttönsä :roll:
Syntyneet räyhäämään
hellämustapääfinnilä
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

elisa_day kirjoitti:Tätä uutista ei kaiken nahistelun lomassa ilmeisesti ole vielä tänne postattu?
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ko ... kina+.html
Selailin ketjua lävitse, enkä ainakaan huomannut, että em. linkki olisi jo ollut täällä, kiitos.

Uutisesta löytyy maininta:
Poliisi on selvittänyt myös tavan ja tekovälineen, millä mies naisen surmasi. Tätä tietoa ei vielä anneta julkisuuteen. Oikeuslääketieteellisen tutkimuksen tulokset tulevat alkuviikosta.
Renitan eräässä viestissä Mopoterroristille oli seuraavasti: "sitä tyttöä oli ulkopuolisia hakkanut monen kertaan niin vittu mieti nyt vähään miten yks pieni poika vois hakata sen tolla tavalla nyrkillä kuoliaks".

Mainitsemastaan poliisipoikaystävästä huolimatta ei Renitalla ollut ihan eksaktia tietoa, sillä tuskin paljaista nyrkeistä käytettäisiin termiä "tekoväline"?

Mielenkiintoista olisi kuulla Renitan väittämistä aiemmista pahoinpitelyistä, joiden kohteeksi uhri olisi joutunut useaan kertaan. Kuka häntä olisi hakannut ja miksi?

Uhrin sisaren (näin ainakin oletan) fb-profiilikuvana on nyt kasvovalokuva, jossa sisarukset ovat yhdessä.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Marsalkka
Horatio Caine

Kaseva kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Minä pystyn näkemään huonolta kirjoittajalta hyvinkin seuraavanlaisen tekstin:
Sinä näköjään et.
En pysty näkemään.

Faktaa meillä joka tapauksessa ei kirjoittajan tarkoituksesta ole.

Nimimerkit Kaseva ja Marsalkka siirtyvät nyt Lautamiehiin suosiolla varoituksen saattelemina. Erityisesti Marsalkalle tämä tiedoksi.

-Dante
Marsalkka
Horatio Caine

Mopoterroristi kirjoitti:[ Mahdollista taas ei ole se, että siinä vaiheessa kun Renita Amin huoritteli uhria, että hän ei olisi tiennyt uhrin löytyneen tapettuna.
Tästä huorittelusta meillä ei ole faktaa. Älä siis kirjoita siitä faktana.
Vastaa Viestiin