Marsalkka kirjoitti:
Minä pystyn näkemään huonolta kirjoittajalta hyvinkin seuraavanlaisen tekstin:
Ja edelleen, huora! Asia ei ole varmaa, että onko se poika tehnyt vai ei...
Sinä näköjään et.
En pysty näkemään. Tuo asia-sana on täysin ylimääräinen tuolla lauserakenteen ollessa näkemyksesi mukainen.
Lisäksi kokonaisuutena tarkasteltaessa viestin rytmitys katoaa. Viestillä on selkeä muoto tuossa minun tulkinnassani. Se muodon loogisuus katoaa, kun tämä yksi lause pätkitään esimerkkisi mukaiseksi.
-Alkurähähdys, sitten tasaisesti hiipuvaa tykitystä, joka laskee kirjoittajan kiukun myötä. Samoin tuo tulkintani sisältö istuu useamman viestin sarjaan mielestäni sujuvasti.
Toki voit mielessäsi olla laittanut pisteitä ja pilkkuja muuallekin viestiin eri lailla kuin itse tulkinnassani tein. Itse koitin tosiaan tarkastella kokonaisuutena yksittäistä viestiä ja näitä kaikkia yhdessä, jolloin virhetulkinnan mahdollisuus pienenisi.
Yhteen seikkaan tulen vielä myöhemmin kenties palaamaan, mutta muuten minulla ei tähän asiaan enää taida lisättävää olla, jos ei nyt sitten suoraan jotain kysymystä minulle osoiteta.
Niin juu, tuohon vielä.
Marsalkka kirjoitti:
Aiemminkin loukkasi näköjään suoraan vastaanottajaa. Mutta nyt sitten olisi päättänyt loukata vastaanottajaa takakauttakierosti uhrin kautta...
Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Halvensi suomalaisia, moitti lehdistöä ja epäili uhrin vanhempia ja jne. Ei unohdeta niitä.