Nooruska kirjoitti: Kaikki olivat kuin pyramidihuijauksen uhreja heti, kun sillä pystyi kääntymään mua vastaan. Yleensä tietyt henkilöt eivät ota mua missään asiayhteydessä vakavasti, miksi siis nyt?
Ehkä mä nyt koitan, siis todellakin yritän, vääntää sitä rautalankaa.
Nooruska on ehkä henkilö jota ei oteta tosissaan, johon jokaisella on omat syynsä, niihin sen enempää paneutumatta(jokainen tietää ne itse eikös)
Mutta kun palsta ei pyöri niiden ihmisten ympärillä, eikä nooruskan ympärillä.
Täällä käy satunnaisia käyttäjiä, uhrien läheisiä, uhrien omaisia, uhrien ystäviä, asiasta kiinnostuneita jotka tänne googlen kautta eksyy.. Jne.
Jokainen joka täällä käy, on varmasti perillä(edes osittain) jutusta, tai tietää ettei kaikkea lukemaansa kannata uskoa, tietää että kannattaa kahlata se ketju läpi ensin.
No niin, oletetaan että sä eksyt tänne juuri nyt, ketjuun joka käsittelee ehkä sun ystävää.
Luet viestin jossa on ensimmäisenä
tietoplaaplaaplaa
Sä et tiedä kirjoittajaa, et sitä onko hän väärin ymmärretty, onko hän suosittu, uskottu, valehtelija jne.
Pointti on se, ettei kaikilta vaan voi odottaa samaa ymmärrystä.
Jos tekee sen virheen, siitä oppii. Jos tekee sen kaksi kertaa, sitä toivoo että oppisi.
Jos toistaa sitä, siitä mainitaan.
Siinä tapauksessa jos olet jo valmiiksi se "väärin ymmärretty", hyökkää joukko muita puolustamaan sua.
Ja siinä kohtaan homma menee siihen "ne vs ne muut", vaikka huomion pitäisi kiinnittyä nimenomaan siihen ongelmaan mikä alunperin oli.
Täällä on monia kenen kanssa olen enempikin tekemisissä, ja mä luulen että heistä jokainen ymmärtäisi jos mä kauniisti tällaisista mokista ilmottaisin, enkä suinpäin alkaisi heitä puolustelemaan, koska nyt ei ollut kyse mistään valtataistelusta tai heikomman puolien pitämisestä, mihin se helposti menee jos kyseessä on ihminen jota on totuttu puolustamaan, tai kenestä tulee sellainen "aina kiusataan olo".
Ne "vakkaritkin" tekevät virheitä, ne "vanhatkin" tekevät virheitä, ne "uudet" tekevät virheitä, ja on ymmärrettävää että ollaan puolustuskannalla, mutta koitettaisiin muistaa se alkuperäinen syy mistä kaikki alkoi, ihmistä voi puolustaa, mutta riitaan/väittelyyn tarvitsee aina muitakin ja siitä nimenomaan nyt on kyse.
Koko homma on karannut siitä mistä aluksi mainittiin, mutta se ei yksittäin ole "nooruskan dissaajien" saati "nooruskan puolustajien" syy, vaan juttu menee jo henkilökohtaisuuksiin tai ehkä vanhojen riitojen ratkomiseen/vanhojen kaunojen setvimiseen, ei enää ollenkaan tähän caseen, joka oli se miten jokainen voi ilmoittaa onko kyseessä huhu vai tieto vai fakta, tai mitä vaan.