HÄKE 'nauha'

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Tara
Horatio Caine

Re: HÄKE 'nauha'

Viesti Kirjoittaja Tara »

Joopa, noihin nauhan kuulleitten kommentteihin ei ole tullut palattua. Ne tyrmättiin 'mielipiteinä' ja 'spekulaationa' yms ja korvattiin sekuntijuituilla. Ihan niin kuin niitten selittäminen ei olisi myös spekulaatiota.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 47#p327247

Olen varma, että silloin kun Anneli NÄKI Jukan takkahuoneen ovella (Jukan ääni kuului voimakkaammin kuin Annelin kun Anneli oli lähtenyt puhelimesta ja kysyi lähtiseks se jo, ja Jukka oli pyytänyt tulla auttamaan) niin silloin Anneli meni khh:n kautta takkahuoneeseen. Matka takkahuoneeseen ei ole sitä kautta yhtään pidempi eikä ihan siinä kulkuväylällä kkh:n oven ja kylppärin oven edessä/välissä niin suurta muovikassikasaa ole, etteikö Anneli olisi siitä loikannut yli ihan helposti. Tämä on ollut se hetki jolloin Annelilta lipsahti 'ko mä huitasi' (JJ:n kuulustelussa omituinen lipsahdus, jonka litterointiin on tutkija laittanut kysymysmerkin - Annelihan ei itse siinä kohtaa kysynyt JJ:ltä mitään, vaan selostaa kuinka sai käsiinsä verta). Jukka on voinut kaatua lattialle juuri silloin, Annelin astalolla auttamana tai heikkouttaan (ensimmäinen kopsahdus). Vaikka Jukka olisi ollut polvilaankin, niin silloin hän menetti tasapainonsa - sen mitä siitä oli silloin jäljellä.

1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti) <--- tuo on Jukalle sanottu, vastaus siihen tule auttaa)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy <--- Jukka alkaa voida pahoin oltuaan pää ylöspäin (?) seisaalla? tai polvillaan puhelimeen päin..
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu). <--- kylppärin ovi
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä) <---Jukka kaatuu ja lyö päänsä?
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa) <--- 'Ko mä huitasi'
2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää? <---Anneli lähestyy kkh:n kautta ja puhuu keittiön ovelta.. (veritahra kahvassa)
---
Ovi on suojannut Annelia roiskeilta, mutta ei hihansuita eikä toista jalkaa.
Lopullisesti Jukka kellahti lähelle kylppärin ovea vasta juuri ennen kuin kuoli. Anneli on hyvinkin voinut kurkotella oven raosta pulssia. Lapsen pyytämättä antamat selitykset, että khh:n kautta äiti ei mennyt, ovat paljastavia. Sen takia, että lapsi korostaa tuota seikkaa oma-alotteisesti ihan liikaa. Varsinainen pahoinpitely ym systeemit Anneli oli suorittanut jo ennen puhelua. Hän ei tiedä mitä kaikkea lapsi on nähnyt ja mitä kaikkea kuullut. Siinä yksi syy epämääräisyyksiin kuulusteluissa heti ensimmäisestä alkaen.

Totuuksia siihen kysymykseen oliko talossa ulkopuolinen on vain YKSI. Epätotuuksien määrä on rajaton. Anneli EI kadu tekoaan, hän ei koe tehneensä väärin muuten kuin sovinnaisesti ajatellen (tosin EDES tunnustusvaiheessa ei merkkiä tällaisesta tunteesta näy). Sen takia hänelle kelpaa mikä tahansa näennäinen totuus (epätotuus) kunhan se vain toimii.

Ihminen joka puhuu spontaanisti totta, ei sorru omituisiin täysin asiaan sopimattomiin lipsahduksiin. Hänen ei tarvitse keskeyttää omia kertromuksiaan kuten Annelin, jonka selostuksessa JJ:lle on huomattavan paljon '...miettii...'-merkintöjä, sekä taukoja. Totuuden puhujaa ei voi syyttää ristiriitaisuuksista, vaikka hän ei kaikkia detaljeja tuntisikaan, eikä hän voi jäädä kiinni valheesta, eikä hänen tarvitse paikkailla ja muunnella kertomuksiaan. Varsinkaan ei odottaisi, että totuudessa pysyttelevä ilmoittaisi 'silminnäkijälle', että 'poliisin ei tarvitse tietää kaikkea..'.

Tässä syitä miksei Annelilla ole ollut mitään kunnollista kerrottavaa siitä mitä hän NÄKI sinä aikana, jonka oli poissa puhelimesta, ja vähiten ei vaa'assa paina se että Anneli ei ole tiennyt mitä lapsi1/TAI joku muu lapsista!..on nähnyt tai kuullut.

PS: Lopulta kaikki on niin ymmärrettävää! Sekin miksei Anneli missään kuulustelussa ilmaise mitään vihan tunnetta 'ulkopuolista' kohtaan, ei ahdinkoa tai pettymystä tai syyllisyyttä siksi, ettei kyennyt puolustamaan Jukkaa, ei surua Jukan kuoleman vuoksi.

Minusta tuota ns 'keittiöpsykologiaa' on aika tarpeetonta väheksyä, sillä murhayön toimijoina ei ollut koneita. Muuten olen samoilla linjoilla llevellyn kanssa. awaa peesaten: Ihminen pyrkii samaan oikeutta. Lisään tähän käsitykseni, että ihminen on luonnostaan taipuvainen puhumaan totta. Muutenhan oikeutta ei voisi saada. Tästä seuraa, että luonnostaan ihminen myös mieluummin uskoo, että hänelle puhutaan totta ennemmin kuin valehdellaan - nooh.. sen ymmärtää että tällaisella sivustolla tulee helposti toisiin ajatuksiin.. rikolliset ovat poikkeuksia. tjaah.. tähän piste, menee OT:n puolelle.

korjauslisäys: aak.. kirjotin tonne vahingossa 'takkahuoneen ovi', korjasin sen juuri, koska tarkoitin ehdottomasti kylppärin ovea, sitä joka aukeaa takkahuoneeseen!! :wink:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Ihan hieno teoria taas, mikäli unohtaa Häke-nauhasta tehdyn tallennuksen. Mites Tara saat takkahuoneesta juostua kylppäriin niin, että askeleesi ensin lähestyvät ja sitten loittonevat puhelimesta ja niiden lopuksi avaat oven? Sekunteihin ja suojavarusteisiin tai kylppärin lattialta löytymättömiin verijälkiin en viitsi edes palata enää. Enkä siihen, että ilmeisesti mielestäsi tyttö on kanssarikollinen ja tiesi Annelin tappaneen Jukan, ja on juonessa mukana kun valehteli kivenkovaan siinä, mitä kautta Anneli takkahuoneeseen päin meni.

Lisäksi kahvasta ei käsittääkseni löytynyt veritahroja vaan vesipisaroita, jotka olivat tulleet siitä, että Anneli pesi kylppärissä kätensä. Oishan ne veret nyt sentään katsottu, kelle kuuluvat...
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Kuolemannaakka kirjoitti:Lisäksi kahvasta ei käsittääkseni löytynyt veritahroja vaan vesipisaroita, jotka olivat tulleet siitä, että Anneli pesi kylppärissä kätensä. Oishan ne veret nyt sentään katsottu, kelle kuuluvat...
Olihan ne kädet pestävä, sehän olikin ensimmäinen seikka, joka siinä tilanteessa piti tehdä. Tappaja talossa ja minä se vain tässä käsiä peseskelen! Loogistako?? Oliko tutkinnanjohtajan aivoituksia? Vai mistä tuo heitto?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Tara
Horatio Caine

kn,

En jaksaisi enää hakea etp:stä moneen kertaan esillä ollutta nuoremman konstaapelin yöllistä havaintoa kuivuneesta tahrasta oven kahvassa, joka oli taloon vartioon jääneen poliisin mukaan näyttänyt kuivuneelta vereltä.

Vesipisaroista: keittiön puolella kkh:n ovessa oli näkynyt vesipisaroita. Muistaakseni poliisi kertoi ihmetelleensä näitä pisaroita, koska Auer oli kertonut heränneensä vieraan sisääntuloon, eikä siis ollut siivoamassa. Kuvaa noista ei otettu tai ei saatu. Mulla ei ole aavistustakaan miksei näitä otettu esille tarkemmin silloin jo alkuvaiheessa. Hölmöltä tuntuisi minusta olettaa, että joku poliisi, nyttemmin vanhepi konstaapeli, muuten vain keksisi jotain tällaista jälkeen päin. Jos silloiset nuoremmat poliisit ovat miettineet ja ihmetelleet Annelin käytöstä ja silloisia kertomuksia, kyselleet mielessään, että meniköhän tämä nyt ihan niin kuin rouva kertoo, niin mitä merkillistä siinä on? JJ oli kuitenkin ollut poliisina jo n 20 vuotta, mene sitä sitten neuvomaan. JJ:n johdolla aloitetun tutkinnan mukaan katseet suuntautuivat Annelista poispäin.

Helppo kai meidän on nyt jälkeenpäin arvostella melkein mitä vain, kun ollaan luettu suurin osa tapaukseen liittyvästä materiaalista. Ja jotkut ovat ovat miettineet tätä juttua jo vuosikausia, seuranneet miten alkuvaiheen tutkimukset vetivät vesiperän yksi toisensa jälkeen.

Hm.. no jospa..voisi kokeilla hakua *vesipisar* niin kenties se etp-numerokin löytyisi helpommin kuin plaraamalla taas koko matskua läpi.

löytyi:

etp 209
11.12.2006
Kuulusteltu poliisia TH, joka oli ollut yöllä partion mukanapaikalla. Kuulustelun lopusta refer: TH:lle AA oli kysymykseen vastannut, että syy tekoon on miehen työpaikka-..
"Kun muut olivat poistuneet asunnosta"
TH jäi paikalle varmistamaan asuntoa... "Keittiöstä menee ovi kodinhoitohuoneeseen, katsoin ovea keittiön puolelta ja näin siinä oven kahvassa kuivuneen tahran, mielestäni kuivunut veritahra. Samoin oven keittiön puolella oli muutama vesipisara. En mennyt kodinhoitohuoneeseen, etten olisi sotkenut mahdollisia jälkiä..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

En mennyt kodinhoitohuoneeseen, etten olisi sotkenut mahdollisia jälkiä..
ihan niin kuin huoneisto olisi tutkittu myöhemmin. Minä olen saanut vaikutelman, että juuri mitään ei dokumentoitu takkahuonetta lukuunottamatta. Ja sitten vielä päästettiin Anneli sinne.
Tara
Horatio Caine

^ Kuinka oikeaan osuitkaan. Vain yksi esimerkki:

Kuva

Minun mielestä tämä kysymys rikospaikkatutkinnasta on näitten kaikkien topikkien taustaan liittyvä keskeinen asia. Topikkeja olisi 99% vähemmän, jos asia olisi hoidettu ennen kuin Anneli muovikasseineen pääsetttiin taloon maanantaina 4.12.2006 (seuraavat kerrat ovat olleet 6.12. ja 7.12. Muista A:n käynneistä en tiedä tarkemmin, mutta joitakuita on kuitenkin ollut). Saattajana oli 4.12. joku eteiseen seisomaan jäänyt turvakotitäti, joka ei kertomansa mukaan tarkemmin katsonut eikä tiennyt mitä Anneli vei talosta mukanaan (esim keittiöstä, lastenhuoneesta, työhuoneesta, miksei siis kkh:stakin, koska sinne on ovi suoraan keittiöstä) - Niin, sen jäätelön tiesi, mutta ei mitä muuta oli kasseissa ja mitä meni roskiin.

Teknistä tutkintaa oli tehty takkahuoneessa, kuten etp:stä voi lukea.

Vastaavia kuvauksia lähes sattumanvaraisesta ja tosi epämääräisestä rikospaikkatutkinnasta on etp:ssä useita, osaa niistä on jo täällä jossain lainattu.. Ainuttakaan selostusta mistään tarkemmasta, seikkaperäisestä tutkinnasta ei ole löytynyt.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Hyviä havaintoja yllä. Nyt yksi häkeslaissi tähän:

1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Uhri: (pyyjääpää)

Tämä kohta missä Anneli pyytää lastaan puhelimeen. Anneli kertoo olevansa soittamassa poliisille ja mielestäni lapsi tietää ainakin jotakin missä mennään. Kuulustelujen perusteella ei Anneli muista nähneensä lasta missään vaiheessa, mutta yllättävän mutkattomasti luurin vaihto sujuu. Kyökkiä, ehkä ehkä ei.

Onko profilointi täysin teknistä?

Tärkeää: lasta ei voi syyttää mistään eli lapsen mukaan ottaminen kommentteihin on vain välttämätöntä kun tätä asiaa yrittää selvittää. Pahoittelut.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

No totta keleessä Anneli muistaa "lapsen jossain olleen", kun muisti, että hän on puhelimessakin ollut, kyllähän se nyt löytyy kuulusteluista, ja kun sattuivat ihan yhdessä poliisiakin odottamaan, ja tytön puhelimeen kutsui, niin eiköhän tuo nyt muista, että lapsi paikalla oli. Anteeksi vaan pikasso, mutta tämmöiset kommentit on ihan älyttömiä, eivätkä vie asioita yhtään eteenpäin.
Kaivetaan kuulusteluista jotain irtonaisia lauseita tai sanoja, joista sitten väännetään jotain merkityksellistä. Ikäänkuin tässä nyt olisi sitten kovin suuri vinkki Annelin syyllisyydestä se, että hän jossain kuulustelussa sanoi, ettei oikein tiennyt, missä lapsi puhelun aikana pyöri ja kuitenkin (hirveä paljastus!) nauha osoittaa, että hän puhui tytön kanssa useita kertoja! Selvä syyllinen, kerta valehteli!!

Äh... :evil:

Ja toinen kyselee voitonriemuisena, että miten se Anneli kesken murhaamisen käsiään pesi... No eihän se pessyt kesken murhaamisen, vaan sen jälkeen kun murhaaja oli poistunut, ja Anneli kävi pulssia kokeilemassa ja sai kätensä vereen. Hän kertoo asiasta ihan avoimesti, joten on turha täällä arvailla ja vitsailla, että mistä mahto vedet tai veret kahvaan tulla. Siitä tulivat, mistä pitikin. Ainakin on asialle täysin pitävä ja kertomuksen mukainen selitys. Ja selitys oli ENNEN kuin jäljet löytyivät/tulivat Annelin tietoon.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Valhalla
Watson itse

Ja selitys oli ENNEN kuin jäljet löytyivät/tulivat Annelin tietoon.
No nuo jäljet kun Anneli itse jätti - olivat siis Annelin tiedossa ehkä jo silloin kun ne syntyivät. Annelilla muutoinkin saattaa olla ihan ensikäden tietoa monesta asiasta. Ja pääsi vielä tutkimattomaan asuntoon muistelemaankin asioita. Ei siis kannata rakentaa jokaiseen oletukseen asetelmaa jossa Annelin kertoma tai asema olisi viaton ja totuudenmukainen.
Tara
Horatio Caine

pikasso kirjoitti:Hyviä havaintoja yllä. Nyt yksi häkeslaissi tähän:

1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Uhri: (pyyjääpää)

Tämä kohta missä Anneli pyytää lastaan puhelimeen. Anneli kertoo olevansa soittamassa poliisille ja mielestäni lapsi tietää ainakin jotakin missä mennään. Kuulustelujen perusteella ei Anneli muista nähneensä lasta missään vaiheessa, mutta yllättävän mutkattomasti luurin vaihto sujuu. Kyökkiä, ehkä ehkä ei.

Onko profilointi täysin teknistä?

Tärkeää: lasta ei voi syyttää mistään eli lapsen mukaan ottaminen kommentteihin on vain välttämätöntä kun tätä asiaa yrittää selvittää. Pahoittelut.
Kiinnostavia huomioita, pikasso. Minulla on pyrkinyt mieleen, että se lapsen vastaus 'joo, se lähti', tulee lopulta sekin kuin sopimuksen mukaan. Mutta Anneli ei litteroinnista päätellen lainkaan noteeraa tätä todella tärkeää vastausta. Anneli oli tehnyt tuon kysymyksen jo kaksi kertaa. Lopulta lapsi vastasi. Olisi luullut, että Annelilta olisi päässyt helpotuksen huokaus tai jotain. Jotkut lattialla olleet sirut estivät Annelia juoksemasta saman tien katsomaan onko Jukka vielä pelastettavissa! Vaikka talossa oli tossuja ja kenkiä vaikka kuinka.

Kuinka pitkälle Anneli on lastaan valmentanut tuona yönä?? 'Mitä mä sanon' on kuuliaisen lapsen kysymys. Äiti kyllä tietää. Miksi lapsi oli niinkin rauhallinen siihen yhteen hetkeen asti?? Olikohan lapsi ollenkaan käsittänyt tilanteen vakavuutta? Jos siellä oli huudettu ja paiskottu tavaroita ennenkin? Ja sitten sovittu.. On tosi outoa, ettei Anneli 'muista mitään' lapsen käynneistä takkahuoneen ovella. Näinhän Anneli joissain kuulusteluissa itse kertoo! JJ:n kuulustelussa asiasta ei ole edes puhetta.

Nytkö vasta tilanteen kauheus selvisi lapselle, sillä hetkellä kun hän oli mennyt katsomaan (jospa lapsi oli saanut tämänkin käskyn jo ennen häkepuhelua? ja puhelun aikana vain vihjeen..) ja sitten vastannut niin kuin äiti oli käskenyt?? Varmaankin on totta, että lapsi myös näki isänsä. Ylivoimainen hetki.

Näinkö Anneli sitoi lapsen huolella laskelmoimaansa tarinaan? Joka tapauksessa homma oli alkanut jo paljon ennen puhelua.

Oliko äiti varoitellut lasta, että ne vielä luulevat että äiti on sen tehnyt, jos lapsi ei sano, että hän näki sen lähdön?? 'Nyt tehdään niin kuin äiti sanoo.' Voihan sitä sanoa, että joo se lähti, jos äiti kerran sanoo, että se rosvo teki isälle pahaa ja sitten se lähti. Katso vaikka: täällä ei ole enää ketään muita kuin äiti ja isä.

(heh, :lol: nyt joku/tkut saa raivarin.. tämä oli vain eräänlainen ajatuskoe!!)

Kyllä sitä 'profilointia' sekä kyökkipsykologiaa on harrastanut itse syyttäjäkin: (– Esiintyikö tässä nauhoituksessa sureva leski, joka oli juuri menettänyt rakkaan miehensä, 2010, kyseessä JJ:n kuulustelusta tehty video. Fiksut ne vain kysäisevät, eivät väitä suoraan, mutta käyttävät sarkasmia..Joittenkin mielestä ei saisi edes kysyä! Samoin JJ:-Poliisi on tehnyt tapauksen pohjalta profiloinnin. Joulukuun 1. päivänä kotonaan perheensä edessä surmatun Jukka S. Lahden murhan tutkintaa johtavan rikoskomisario Juha Joutsenlahden mukaan poliisi päätyi psykopaatti-arvioon mm. tekotavan perusteella. 2007
Valhalla
Watson itse

pohtiijamiettii kirjoitti:
Toripolliisi kirjoitti:
Tara kirjoitti:Totta kyllä, noin vastasi. Mutta mun mielestä, aivan ilmeisesti, lapsi vastasi näin sen vuoksi, että äiti oli häneltä juuri kysynyt joko se lähti. Koska lapsi ei nähnyt ketään, niin tietenkin se tappaja silloin oli lähtenyt - täysin johdonmukainen vastaus kysymykseen jonka äiti oli hänelle tehnyt (kuten täällä on useaan kertaan aiammin todettu). Miten lapsi olisi pystynyt vastaamaan jotain muuta, ihmettelen.. esim että, mut äiti, mitä sä tuol taval kysyt, mite se o voinut niinko lähteä ku ei tääl o ollukkaa kettää..
Äitihän oli tytön kuullen häke-puhelussa maininnut, että joku oli tullut juuri ikkunasta. Tytön ajatusmaailmassa looginen jatko oli siis, että sieltä se oli häipynytkin kun ketään ei näkynyt..
Lasten ajatusmaailmaa ja puhetapaa miettien loogisia vastauksia "Lähtiks se jo" -kysymykseen olisivat IMO:
- "lähti", jos on nähnyt jonkun lähtevän tai jonkun olleen paikalla muttei ole paikalla enää,
- "ei" jos tyyppi on edelleen huoneessa,
- "ai kuka", jos siellä ei ketään ulkopuolista ollutkaan.
Täällä on helposti aina nippu olettamuksia joihin ei kuitenkaan ole meillä täällä mitään näyttöä. Kuka esimerkiksi tietää, ettei Anneli pyyhkinyt roiskunutta verta naamastaan jota lapsi osoitti. Pyyhittyään kysyy lapselta "lähtiks se jo" - lapsi "joo, se lähti". Tämä ihan litterana on paljon järkevämpi sanamuoto ja repliikkipari kuin, että kysyisi tappajan poistumista noilla sanoilla. Ja miksi kysyä lapselta? Ja miten niin lähtiks se jo - mistä olettama, että tappaja lähtee? Miksi ei kysy "näitkö"? Mistä olettama, että tuo tappaminen riittää? Mistä olettama, että lapsi sen tietää. Miksi tappaja ei olisi uhka muille tai miksei etenisi pesuhuoneeseen, olohuoneeseen tmv. Miksi ei poistuisi etuovesta. Lähtikse jo - minä kysyn kun pyyhin kermavaahtoa nenänpäästäni.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Tara kirjoitti:
Minun mielestä tämä kysymys rikospaikkatutkinnasta on näitten kaikkien topikkien taustaan liittyvä keskeinen asia. Topikkeja olisi 99% vähemmän, jos asia olisi hoidettu ennen kuin Anneli muovikasseineen pääsetttiin taloon maanantaina 4.12.2006 (seuraavat kerrat ovat olleet 6.12. ja 7.12. Muista A:n käynneistä en tiedä tarkemmin, mutta joitakuita on kuitenkin ollut). Saattajana oli 4.12. joku eteiseen seisomaan jäänyt turvakotitäti, joka ei kertomansa mukaan tarkemmin katsonut eikä tiennyt mitä Anneli vei talosta mukanaan (esim keittiöstä, lastenhuoneesta, työhuoneesta, miksei siis kkh:stakin, koska sinne on ovi suoraan keittiöstä) - Niin, sen jäätelön tiesi, mutta ei mitä muuta oli kasseissa ja mitä meni roskiin.
...
(allevtm)

Nyt vähän faktaa kehiin Tara, mistä olet nuo käyntipäivät katsonut. Jos kyseessä on täällä ollut jonkun olettama, niin siitä pitää mainita. Etp:ssä ei noita käyntikertoja ole mainittu, eikä muuallakaan.

Poliisi sen sijaan oikeudessa todisti, että oli tarkastuskäynnillä 4-päivän kuluttua surmasta, jolloin tarkasti omien sanojensa mukaan hyvin pesuh/kodinhh/keittiön. Keittiöstäkin on pakastin tutkittu, eikä siellä ollut mitään tapaukseen liittyvää (etp). Anneli tyhjensi koko pakastimen ja otti virratkin pois(etp). Käynti oli siis tarkastuksen jälkeen.

Ja turvakotitäti oli paikalla kun Anneli tyhjenteli pakastinta.
Tälläinen yksityiskohta siitä käynnistä on mainittu: Turvakotitäti pihalla ennen sisäänmenoa kysyi Annelilta että tuleeko hän myös sisälle, niin Anneli vastasi että tule vaan. Eli eipä oikein kuulosta astalonhakureissulta.

Paljon täällä on taivasteltu Annelin kotikäyntejä; Onko siinä jotain ihmeellistä että haluaa käydä hakemassa tavaroita kotoaan. Aika vähin tavaroin kun joutui matkaan lähtemään.
Valhalla
Watson itse

No onhan se päivänselvää, että huoneisto jäi tutkimatta. Ei rivipoliisit niitä oikeudessa muuten käy muistelemassa kuka näki mitäkin. Normaalisti asiat olisi kuvattu ja dokumentoitu - ei tarvitsisi pohtia. Eikä kotiinsa pääsemisessä olekaan kummallista. Mutta epäiltynä tutkimattomalle rikospaikalle ja valvomatta - siinä onkin jo selittämistä. Päälle vielä, että oli hyvin valistettuna siitä mitä poliisi tietää, mitä ei.
Tara
Horatio Caine

TM

Tietoa löytyy ja se on ollut täällä jo esillä. Mutta toistellaan nyt sitten. Anneli on pääsi sairaalasta maanantaina. Tottakai hän meni ensin kotona käymään. Sairaalan rytkyissäkö hän turvakotiin olisi mennyt:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 72#p362472

Nyt en ehdi kaivaa enempää. Voitko sinä tm laittaa mistä etp:stä on sinun tietosi peräisin, sellainen joka kumoaa tällaiset tiedot (copipasteeta ylläolevasta linkistä:

tässä yksi pomppu:
esim

kuulustelu 2.11.2009, JPEG 287 - 1.12.2006 Tähtisentiellä käynyttä naispoliisia kuulustellaan 2.11.2009

Kysymys: Kerrotko koska ja kenen kanssa kävit murhapaikalla Tähtisentie 54 asunnossa Ulvilassa ja mitä asunnosta etsit?

Vastaus: Kävin siellä 1.12. aamupäivällä. Olin töissä rikospoliisissa...aikavastuuvuorossa. Tehtäväni oli etsiä toista tekovälinettä ja veitsisarjaa, mistä tekovälinen voisi olla peräisin. Etsin myös sitä olisiko pesuhuoneessa verijälkiä ym.../ .../ Mitään verijälkiä ei löynyt myöskään vessan lavuaarista. Mitään tekovälineeksi sopivaa astaloa ei löytynyt. Pakastimeen en muistaakseni katsonut. Etsintä oli melko pintapuolista silloin ensimmäisellä kerralla. En muita etsinkö silloin ekakerralla kenkiä...

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... i*#p314546
Miss Holmes: Anneli kävi kotonaan maanantaina 4.12.2006 heti päästyään sairaalasta, otti pakastimesta jotakin mukaansa ja jotakin heitti roskiin - mukana ollut turvakodista joku saattaja(!)- jäi eteiseen eikä nähnyt mitä:
kesäk.30:Tara
Paikalla tarkastusta, esim verisiä kenkiä etsinyt poliisi kertoo, että katsoi tarkemmin tuulikaapin, eteisen ja aulan. Jukan työhuonetta ei katsonut tarkemmin eikä lastenhuonetta . Ei tiedä tarkastiko muutkaan. Katsoi päällisin puolin kodinhoitohuoneen kaappeihin. Pani merkille sen että khh oli melko täynnä vaatteita, kuten kaapitkin. Henkilöautoon (Jukan) ei katsonut eikä tiedä katsoiko joku muu. Ei tiedä kävikö joku autotallissa : "jos talossa sellainen on". etp 288 (esimerkki tarkastuksen 'pääpiirteisyydestä'
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 35#p350335
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... i*#p350201
v-a-45 kirjoitti:
Turunmurteelle: Kun kuitenkin luemme samoja papereita?,Niin siellähän tulee aivan selväksi, että ensitarkastus asunnossa oli pintapuolinen. Poliisi sanoo: nostelin kodinhoitohuoneen pusseja ja niistä nousi pölyä, sillä kertaa ei pusseja avattu, vaan vasta v. 2009 poliisi kertoo avanneensa pussit ja tarkastaneensa kaapit eli asia muuttuu. Samoin toinen poliisi kertoo: avasin keittiön laatikoita ja siellä oli erillaisia veisiä. V.2009 on sitten tutkinut pakastimen(silloinkin sanoo ettei ottanut ulos mitään vaan kurkkasi), roskiksen ja asitanpesukoneen, eli taas muuttuu. Sitten tuohon Anneliin, niin Annelia ei asetettu/epäilty missään vaiheessa syylliseksi ja asiasta ei saanut edes mainita Joutsenlahden aikaan. Rikospaikalla myös ravasi puoli poliisilaitosta, kuulusteluissakin tulee esiin, ettei oikeakäsi tiennyt mitä vasen tekee eli paikkoja jätettiin tarkastamatta koska yksi poliisi "luuli" jo toisen tutkineen sen paikan.
Tara: Anneli kävi 6 tai 7.12 sen sosvirkailijan kanssa ja silloin talossa ei ollut poliiseja katsomassa annelin perään.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 65#p314865
Tuollahan tuo/tämä keskustelu on jo käytynä. Dokumenttia huolellisesta rikospaikkatutkimuksesta ei ole löytynyt.
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Ei mahda mitään; sinne on Auer päästetty ilman valvontaa touhuilemaan ja ottamaan/hävittämään tavaroita ennen kuin sitä huolimatonta tutkintaakaankaan on loppuun saatettu.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Vastaa Viestiin