Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

matlockb kirjoitti:75 prosenttia viesteistä kuuluisi suoli 24:ään.
Ei, vaan 80 prosenttia. Samainen määrä tänne kirjoittavista joutaisi sinne myös.
matlockb kirjoitti:Ketä siis kiinnostaa täällä nykyään enää henkirikokset ja venhemmat kadonneet?? EI KETÄÄN (paitsi minua).
Väärin! Myös minua. Olen jo aikoja sitten osoittanut syvän huolestumiseni siihen, että näistä asioista on täällä kirjoitettu niin vähän - ja vielä vähemmän asiallisesti. Osalla kirjoittajista on olematon taito tuoda itseään kirjallisesti (ja oletan että myös suullisesti) julki, heidän kirjoittelunsa on kuin esikoululaisen aikaansaannos ja antinsa mitätön.
-Vanha totuus, että jos ei ole mitään sanottavaa, älä sano sitä, pätee edelleenkin.
matlockb kirjoitti:Joten katsokaa peiliin ja hävetkää, onhan skoone ny Vittu ollu palstalla vuosia joten kuunnelkaa häntä. Vielä enemmän nimimerkkejä Mopoterrotistri ja kaiken eniten nimimerkki Nux Vomicaa, heillä on jotain annettavaakin palstalle, älkää heitä(KIN) karkottako täältä kohti vittua!.
Vedä välillä henkeä, vähennä tuota v-alkuisen sanan käyttöä. Sen tenho katoaa toistuvaisuuksissa ja kääntyy lopulta kirjoittajaa itseään vastaan. Skoone on arvokas henkilö minfossa, mutta näiden kahden muun tuotoksista en ole kovinkaan vakuuttunut. Johtunee ahdasmielisyydestäni ja siitä etten ole käynyt Mehikossa kuten tuo mopoterroristi...
matlockb kirjoitti:-Suoli24:n sanoin, ystävällisesti mätälokki b-sarjaa, haistakaa nyt OIKEESTI SE VITTU!!!!!!!!!!!!!.
Kannattaako noista nyt noin jumalattomasti tuohtua? Käy välillä vaikka ulkona. Ei siellä ole niin vaarallista kuin mitä lehtiuutisista voisi päätellä. Tai pidä vaikka kahden vuoden tauko - kuten minä. Ja palaat takaisin vain huomataksesi, että mikään ei ole muuttunut...
matlockb kirjoitti:E: Olen pyrkinyt tekemään alustuksia jutuista jotka kiinnostavat lukijoita, mutta tähän asti olen vain saanut paskaa niskaani, vaikka olen vilpittömästi pyrkinyt tekemään aloituksia jutuista jotka herättäisivät keskustelua ja kiinnostaisivat lukijoita, toimittaja kun olen.
Niin minäkin. Ja aina takonut vaan päätäni seinään. Ylläpidolle ja/tai modeosastolle kirjoittaminen tmv. lähestyminen on yhtä tyhjän kanssa. Kertovat tiimin saaneen vahvistusta, mutta tuo vahvistus on näemmä vain itsetarkoitus. Vai onko aikomus saada jotain näkyvääkin aikaan; aiheiden siirrot, otsikoiden vaihdot, päällekkäisyyksien lukinnat, yleishöpinän yms. joutavuuksien poistamiset...
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Mites se M nyt niin riemastui? Juu, samaa mieltä Maybrickin kanssa, vanhoja juttuja on mielestäni ainakin yhtä kiinnostavaa lukea kuin uudempiakin, hyvin ovat viime päivinä nousset framille. Kiitokset esiinottajille, myös matlockb:lle.

Ärsytyskynnys ylittyi taas siitä, että liian moni juttu vääntyy Tarja-Astrid-viherkommari-persu-jne -vänkäilyksi. Paree olisi pitää politiikkakeskustelut niille varatuilla osioilla tai mikäli mahdollista keskustella niistä jollain muulla kuin rikosfoorumilla. Tuksun häät ja muut semmoiset voi jättää lukematta, mutta jos rikosjutut kiinnostaa, niin se älytön monen sivun vääntö aina samoilla teemoilla (joihon olen epähuomiossa joskus itsekin tosin osallistunut) ärsyttää.

Muokkaus, nimi...joku pentele kerkesi viestitellä väliin.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Doctor Lecter

taavetti kirjoitti:Ärsytyskynnys ylittyi taas siitä, että liian moni juttu vääntyy Tarja-Astrid-viherkommari-persu-jne -vänkäilyksi. Paree olisi pitää politiikkakeskustelut niille varatuilla osioilla tai mikäli mahdollista keskustella niistä jollain muulla kuin rikosfoorumilla. Tuksun häät ja muut semmoiset voi jättää lukematta, mutta jos rikosjutut kiinnostaa, niin se älytön monen sivun vääntö aina samoilla teemoilla (joihon olen epähuomiossa joskus itsekin tosin osallistunut) ärsyttää.
Kirjoituksesi perusteella hyväksyt murha & rikos-aiheiselle palstalle Tuksun häät, BB-talon yms. - no joo, niissä kuulemma on väkivaltaa ja jopa moraalittomuutta - mutta politiikan jättäisit pois!?

Politiikka kuuluu tälläiselle foorumille mitä parhaiten ja sitä pitää olla esillä joka osastolla kadonneista henkirikokset ulkomaat - osastolle. Joka muuta väittää, niin hän osoittaa kelvottomuutensa tälle palstalle niin kirjoittajana kuin lukijana.
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Jompi kumpi ei ymmärtänyt. Tai sitten joku esiintyy niin, ettei ymmärrä, koska kaikkihan on poliittista. Maahanmuuttoasioille, puolueiden välisille näkemyseroille ja sen semmoisille on tälläkin foorumilla monta avausta. Kyllä niistä passaa mielestäni vääntää siellä. Jokaiseen rikosjuttuun taas ei mielestäni tarvitse kyseistä vääntöä saada. Eikä Tuksuakaan. Tuksun kunniaksi on sanottava, ettei hän sentään seikkaile joka toisessa avauksessa, hyvin on pysynyt sektorillaan.
Mikä sää muuten luulet olevas? Pitäiskö sulle laittaa yksärinä tuotokset ennen postausta? Voisit sitten päättää, mikä on älyllisesti ja äidinkielellisesti sopivaa tälle palstalle?
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

skoone kirjoitti:Minua ärsyttää jotkut nikit, jotka avaavat/nostavat esiin ikivanhoja juttuja esim "kadonneet"- ja "henkirikokset kotimaa" -osastoihin saadakseen tietoja omiin "tutkimuksiinsa" toisilla sivustoilla.

Näin ajankohtaiset aiheet juuri nyt kadonneista peittyvät näiden historiallisten tapausten alle...

Lisäksi olisi hyvä, että ulkomaan kadonneet ja kotimaan kadonneet olisivat eri osastoissa.
Olen minäkin kiinnostunut noista henkirikostapauksista, mutta jotenkin nuo osastot ovat niin sekamelskaisia, että vanhat ja uudet menee liikaa sekaisin. Pitäisikö tehdä enemmän uusia osastoja, silloin olisi helpompi löytää omat kiinnostuksen kohteensa.

Tiedoksi vaan, että en edes tiennyt, että Johanna Tukiaisesta on minfossa jotain keskusteluja :D

Ja siis edelleen "Lisäksi olisi hyvä, että ulkomaan kadonneet ja kotimaan kadonneet olisivat eri osastoissa."

Ai niin, mukavaa naistenpäivää kaikille niille, jotka kuuluu onniteltavien piiriin :D
toivottaa skoone-mummu
Muista lähdekritiikki!
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Chopper kirjoitti:Huutaminen täällä jostain vitun S24:sta,mitä helvettiä sitä paska palstaa pitää käydä lukemassa ja sitten vielä tulla tänne itkemään??
Aivan totta, valinnainen asiahan se on mitä palstoja lukee ja on oma mokani kun niitä olen lukenut.

Liian voimakkaasti tulee suututtuneena ilmaistua mielipiteeni ja jopa asiattomasti :oops: Vilpitön anteeksipyyntö jos jotain loukkasin, tarkoitus ei ollut.
Onneksi se yön yli nukkuminen on hyvä keino kun kiehahtaa yli unohtui noudattaa paremmin sääntökohtaa "..mieti hetki ennen kuin painat lähetä-nappia..", nettimaailmassa vaan on liian helppo purkaa jos ei päivä ole mennyt ihan nappiin.
Tarkoitus ei ollut loukata ketään. Ihmisiähän me kaikki ollaan ja eri luontoisia, toiset eivät suutu millään, toiset harvoin ja itse kuulun ryhmään joka suuttuu harvemmin mutta kunnolla ja tulee ylilyöntejä mutta seuraavana päivänä hävettää oma käytös. Erittäin tyytyväinen olen siihen että Doctor on palannut palstalle, hänellä esimerkiksi on paljon arvokasta tietoa.

Jos lyhyesti sanon niin itseäni ärsyttää muutamat nikit jotka käyvät täällä kännissä haukkumassa muita keskustelijoita ja joilla ei ole mitään annettavaa palstalle (EN tarkoita skoonea, kiehahdin vain hänen viestistään ja senkin olisin voinut asiallisemmin ilmaista vaikka kuinka lautamiehissä ollaan).
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Hiukka ärsyttää muutama nimimerkki jotka luulee olevansa jotenkin toisten yläpuolella. Räksytetään milloin mistäkin kun ei toiset kirjoita nimimerkin mieleisesti. Kyllä narsistisetkin ihmiset vois hiukka vilkaista peiliin. Tosin eipä siitä mitään apua ois näille henkilöille. Narsisti on erittäin sitkeä henkilö joka hakee hyväksyntää ja ymmärrystä omalle ja ainoalle oikealle mielipiteelle keinoja kaihtamatta. Eiköhän tohon alapuolelle kohta ilmesty mallikappale. :P
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
matlockb
Watson itse

En tiedä olenko nyt kakkosurpon mainitsema malliesimerkki, mutta ainahan tällaisia henkilöitä on niin netissä kuin oikeassakin elämässä jotka eivät kykene myöntämään olevansa väärässä tai jotka kuvittelevat olevansa aina oikeutettuja määräilemään muita ja ennen kaikkea luulevat olevansa täydellisiä, sille emme voi mitään että näitä keskuudessamme aina on ollut ja varmastikin tulee myös olemaan.
Varmasti itsellänikin on kommentteja jotka ärsyttävät kun "ojennan" jotain keskustelijaa. Tarkoitus on kuitenkin ainakin itselläni vain vinkata keskustelijalle että kannattaisi muuttaa käytöstapoja niin välttyy ikäviltä banneilta ja lisäksi itsellä ja muilla on mukavampi kirjoitella palstalla.
Esimerkiksi bannin jälkeen mielestäni kakkosurpo on (mitä nyt olen kommenttejansa lukenut) kirjoittanut huomattavasti asiallisemmin, eli menikö oppi perille? :wink: :)
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
hellämustapääfinnilä
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

Doctor Lecter kirjoitti:
matlockb kirjoitti:Ketä siis kiinnostaa täällä nykyään enää henkirikokset ja venhemmat kadonneet?? EI KETÄÄN (paitsi minua).
Väärin! Myös minua. Olen jo aikoja sitten osoittanut syvän huolestumiseni siihen, että näistä asioista on täällä kirjoitettu niin vähän - ja vielä vähemmän asiallisesti.
Elkäähän nyt, hyvät miehet, kyllä täällä yritetään lueskella niin vanhoja kuin uudempiakin juttuja, vaikkei niin tule kommentoituakaan, eli kiinnostaa kyllä, käytettävissä oleva aika vaan on sen verran rajallinen, että tahtoo sujua hitaammanpuoleisesti aiheisiin tutustuminen. Kiitos kovasti molemmille, hyvistä alustuksista, kommenteista ja tiedoista! Välillä meinaa vakavat asiat ihan hymyilyttää, kun juttuja lueskelee, viittaan esim. tuohon Ulkomaalainen raiskaajana-aloitukseen (auts, en kai nyt vaan mennyt rasismiani paljastamaan :P)
Doctor Lecter kirjoitti:Ylläpidolle ja/tai modeosastolle kirjoittaminen tmv. lähestyminen on yhtä tyhjän kanssa. Kertovat tiimin saaneen vahvistusta, mutta tuo vahvistus on näemmä vain itsetarkoitus. Vai onko aikomus saada jotain näkyvääkin aikaan; aiheiden siirrot, otsikoiden vaihdot, päällekkäisyyksien lukinnat, yleishöpinän yms. joutavuuksien poistamiset...
Vähän siltä on vaikuttanut, että joukkojen etulinjan vahvistukset ovat hyytyneet heti alkumetreillä... (eli tulipahan tuossa sitten mainittua tämän ketjun aiheeseenkin jotain).
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
matlockb
Watson itse

Täällä keskustelijoissakin (EN TARKOITA SUORAAN ITSEÄNI) olisi hyviä modeja, joille voitaisiin antaa oikeus muuttaa toiveen mukaiseksi ketjun otsikkoa ja siirtää ketju oikeaan osastoon. Tähän kykenisin itsekkin ja varmasti esimerkiksi Aizerbaidzan ehkä parhaiten ja Doctor Lecter.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Mut eiks Minfon periaate ole se, et keskustelijoita ei hyväksytä modeiksi? Se taatusti hankaloittaa tehtävään haluavien löytymistä. Ei mua ainakaan huvittais valvoa palstaa, jonka aihepiiri ei mua kiinnosta.
Doctor Lecter

taavetti kirjoitti:Jompi kumpi ei ymmärtänyt. Tai sitten joku esiintyy niin, ettei ymmärrä, koska kaikkihan on poliittista. Maahanmuuttoasioille, puolueiden välisille näkemyseroille ja sen semmoisille on tälläkin foorumilla monta avausta. Kyllä niistä passaa mielestäni vääntää siellä. Jokaiseen rikosjuttuun taas ei mielestäni tarvitse kyseistä vääntöä saada. Eikä Tuksuakaan. Tuksun kunniaksi on sanottava, ettei hän sentään seikkaile joka toisessa avauksessa, hyvin on pysynyt sektorillaan.
Jos johonkin rikosjutun kohdalla tekijän tai uhrin jäsenkirjan väri on tiedossa, niin kait sen mainita voi. Aate kuvastaa ajatusmaailmaa ja aatteensa kullakin. Vaikka sitten punainen tai vihreä.
taavetti kirjoitti:Mikä sää muuten luulet olevas? Pitäiskö sulle laittaa yksärinä tuotokset ennen postausta? Voisit sitten päättää, mikä on älyllisesti ja äidinkielellisesti sopivaa tälle palstalle?
No no, rupesiko vituttamaan olemukseni? Jos jotain älyllistä aikaiseksi saat - ylipäätään täällä tai muualla - niin tee sen kanssa miten haluat. Lähetä vaikka mummollesi oikoluettavaksi.

En muutes ymmärrä mikä siinä suomenkielen kirjoittamisessa on monelle niin vaikeaa. Kuitenkin Suomessa on oppivelvollisuus ja jokaisen meistä tulee niin osata lukea kuin kirjoittaakin. Siksi on perin omituista, että monen kirjallinen tuotos on - kuten jo mainitsin - kuin esikoululaisen tekemä. Moni maahanmuuttajakin osaa kirjoittaa suomea paremmin.

Ei, en ole täällä kielipoliisina, en ole siviilissä äidinkielenopettaja enkä ymmärrä suomen kieliopin kaikkia hienouksia, mutta on kaikin tavoin helpompaa lukijoille jos teksti on kirjoitettu oikein ja artikkeli etenee loogisesti. Tai kun vastaa aiheeseen, niin siihen on jotain sanottavaakin, eikä sanota vai siksi kun on niin ihqua sanoa jotain. Tälläisestä henkilöstä tulee mieleen taukoamatta höpöttävä vähä-älyinen jurpo, jota ei jaksa kuunnella kahta minuuttia kauempaa.

Että so what? Minä kirjoitan täällä vaikka Kiinan keisarista, enkä tarvitse siihen kenenkään lupaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Kirjoita toki vaan tyylisi säilyttäen, kirjoituksiasi on ilo lukea, vaikka välillä sorrutkin vittuilemaan noille mainitsemillesi jurpoille. Tosin joskus olisi hyvä miettiä, ovatko ihan kaikki protestit kommentoimisen väärtejä, kertovathan ne usein enemmän kirjoittajastaan kuin siitä protestin kohteesta.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Ei vitus..Taasko täällä käydään tätä samaa keskustelua?
Ei tämä lopulta sen kummempi paikka ole kuin mikään muukaan keskustelupalsta...
Tietoa saa ja paskaa saa jauhaa.
Jos rikokset ja minfo ovat jollekulle puoli elämää tai sitä enemmän niin eikun päätä tutkituttamaan,
sieltä se autuus löytyy.Eikös harrastuksien ole tarkoitus tarjota irtaantumista arkielämästä ja rentouttaa?

Joillekin tuntuu olevan niin kauhea ahdistus siinä että täällä on vapaan keskustelun osio tai sitten
se että viestimäärä kasvaa kaikkiin osioihin postatuista höpötyksistä ja kuvitellaan että sillä viestimäärällä
olisi muka jotain konkreettista merkitystä..
Eikä niistä kannata paineita ottaa mitä muut puhuvat ja missä.
Yksinkertaistettuna koko ylläoleva turha avautuminen: jos ei kerta nappaa niin painukaa vittuun täältä
tai ottakaa relasti ja antakaa asioiden riidellä keskenään. :wink:

PerSe: Jokainen tekee alustuksia, postauksia ja viestejä ihan sen mukaan miten itseä nappaa.
Jotkut niitä arvostavat ja nostavat hattua muttei sen takia kannata kenenkään kuvitella pääsevänsä
millekään pallille kaunisteltavaksi.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Waja
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Waja »

Samaa mieltä Damienin kanssa.
Ei tämän pitäisi olla elämän tärkein areena,vaan relautumispaikka jossa voi heitellä vähän löysinkin ajatuksin,toki arvostaen asiallisia kirjoituksia.
Vittuilu vähemmälle,sitä mä arvostaisin.
Lukittu