Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
eloq
Sabrina Duncan

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja eloq »

Kristoffer kirjoitti:Missä vaiheessa puhuin rikollisjärjestöiden elämäntavasta?????? :o :o :D Ei tämä ole ensimmäinen eikä varmaankaa viimeinen kerta kun tapahtuu tälläistä. Helppo sun siellä piipittää kun olet elänyt jossain pumpulimaailmassa :wink: Koko ajanhan ihmisiä kuolee, se on sitä elämäää .. etkä voi sille yhtään mitään. Puututko suomessa jokaikiseen kuolemaan näillä keskustelupalstoilla? Mikä tässä asiassa on nyt niin ihmeellistä?

Jaa, oon aina luullu että tuo päihteidenkäyttö on tasan oma valinta! Eikä se oikeuta ketään tappamaan! T: yks joka on valinnut pumpulimaailman.

Mietippä jos uhri olis ollu sun sisko tai äiti tai tytär.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

eloq kirjoitti: Mietippä jos uhri olis ollu sun sisko tai äiti tai tytär.
Niin. Tämä varmaan sitten taas olis ollut kovin loukkaavaa familian sääntöjä kohtaan ja olisi oikeuttanut vaikkas minkämoisia kostotoimenpiteitä. Jännä on tuo rikollisen mieli ja tapa tuijottaa tasan tarkkaan sitä omaa napaa ja oikeuttaa kaikki teot näillä "säännöillä".
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ja kyllähän tässäkin joku raja on ylitetty. Eikö aviovaimo ole perhettä?
Ja miten isot, lihaksikkaat miehet voivat kokea perheenjäsenen, pienen hintelän naisen uhaksi perheelleen?
Eikö helpompi ratkaisu olisi ollut avioero?
Nuotio & Äreät Tiput
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

5 kuusluokklaista räkänokkaa potkimassa kiviä ja syleksimässä huudeilla on jengi. 3 veljestä verisiteineen poseeraamassa ab-koira kanssa on jengi, tosin wannabee, mutta jengi kuin jengi.

Ja todellakin, eihä nämä doupatut lihaskimput mitään järjenjättiläisiä ole, siltikään se ei oikeuta porukalla listimään ketään. Vähemmän nappia, enemmän maalaisjärkeä.
There are no crimes behind enemy lines
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Wannabee jengi, joka ehkä pääsee paremmin tavoittelemaansa maineeseen vaikkapa vankilajenginä nyt kun koko poppoo on kaltereiden sisäpuolella. :mrgreen:

Olen tässä aamun miettinyt, että mikä saa ihmisen pitämään tuota elämän tyyliä ''normaalina''? Ehkä Kristoffer osaa valaista minua siinä.
Nuotio & Äreät Tiput
eloq
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja eloq »

"Olen tässä aamun miettinyt, että mikä saa ihmisen pitämään tuota elämän tyyliä ''normaalina''? Ehkä Kristoffer osaa valaista minua siinä." MissHolmes

Sama juttu, ole kiltti Kristoffer ja kerro meille!
inka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja inka »

aikuisilla ihmisillä tuollainen blood brothers meininki vaikuttaa lähinnä lapselliselta leikiltä, jonka nämä ovat oppineet siellä toronton leikkipuistossa! :mrgreen:
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Niinuski
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Niinuski »

Harmi kun täällä ei oo sitä "tykkää"-toimintoa.
Inka, nuusku-nella ja MissHolmes puhuvat asiaa.
Kristoffer
Alokas

Viesti Kirjoittaja Kristoffer »

No ei missään ole vielä todistettu että ne kaikki olisi sitä tappanu :D ja mitä olen puolustanut?? en mä nyt niitä todellakaan ala haukkumaankaa... älkää hyvät ihmiset suuttuko, jokaisella on omat mielipiteet :wink: enkä tarkoittanut että jos ei käytä huumeita niin elää pumpulimaailmassa :wink:
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Kristoffer kirjoitti: en mä nyt niitä todellakaan ala haukkumaankaa... älkää hyvät ihmiset suuttuko, jokaisella on omat mielipiteet
No kerroppa selkeästi mielipiteesi tästä casesta, tämähän on keskustelupalsta..
..saapa nähä..
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Kristoffer kirjoitti:No ei missään ole vielä todistettu että ne kaikki olisi sitä tappanu :D ja mitä olen puolustanut?? en mä nyt niitä todellakaan ala haukkumaankaa... älkää hyvät ihmiset suuttuko, jokaisella on omat mielipiteet :wink: enkä tarkoittanut että jos ei käytä huumeita niin elää pumpulimaailmassa :wink:
Eivät ehkä kaikki paikalla olleista ole Aijaa tappanu, mutta syyllistyneet kuitenkin rikokseen kun eivät ole tehneet mitään pelastaakseen Aijan hengen, esimerkiksi soittaneet apua tai yrittäneet estää tekoa.
Että heh heh vaan.
Niinuski
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Niinuski »

Jutskasin tänään yhen tyypin kanssa, jolla jotain kytkyjä mm. J.P:hen. Kovasti tuntuu joidenkin mielestä, olevan tän keissin syy tuossa puukotuksessa ja tätä yhteyttä kuulema poliisikin tutkii... (tyhmiähän ne olis jos ei tutkis)

Mut ite uskon Tonia ja erästä toista J.P.n lähipiiriin kuuluvaa, enkä usko, että hän tähän lopputulokseen on itse henk.koht. vaikuttanut.

Paska juttu kaiken kaikkiaan kyllä. Niin monta ihmistä sotkeentunut yhden ihmisen kuolemaan ja vielä useampi siitä kärsii. Tavalla tai toisella on jokainen tapaukseen suorainaisesti liittyvä tulevan tuomionsa ansainnut.
Zombie
Alokas

Viesti Kirjoittaja Zombie »

Onko tämä J.P, Jari?
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Kristoffer kirjoitti:No ei missään ole vielä todistettu että ne kaikki olisi sitä tappanu :D ja mitä olen puolustanut?? en mä nyt niitä todellakaan ala haukkumaankaa... älkää hyvät ihmiset suuttuko, jokaisella on omat mielipiteet :wink: enkä tarkoittanut että jos ei käytä huumeita niin elää pumpulimaailmassa :wink:
Miten mua osaakin ärsyttää nauruhymiöt yo. tekstin yhteydessä varsinkin kun liittyy suoraan henkirikokseen eikä mihinkää OT-heittoon.
Mutta tästähän Kristoffer on nyt saanut ojennuksen (ilmeisesti pykälä 1:n perusteella).
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=10679
Että ei muuta kuin yksinään naureskelemaan.

Ja mitä tulee tuohon tummennukseen (joka minun) niin kaikki ovat osaltaan kyllä syyllisiä ja tavallaan tappaneet laiminlyömällä avun hälyttämisen uhrille ja ilmeisesti kaikki ovat myös olleet tietoisia mitä tapahtuu/on tapahtunut. Uhrilla olisi ollut mahdollisuus selvitä elossa vielä tappavasta coctailista jos apua olisi hälytetty kun taju lähti. Tämä täyttää ainakin rikoksena pelastustoimen laiminlyönnin ja mahdollisesti avunannon murhaan joidenkin osalta ja myöskin mahdollisesti jotain muita vastaavia rikoksia.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Eipä tässä ole pitkään aikaan ehtinyt tänne seuraamaan juttua mutta aika paljon pientä mielenkiintoista on tullut esille. 8)

Tässä ei nyt varmaankaan ole ollut kyse siitä perinteisestä familiasta vaan ihan tylsästi suomen kielellä perheestä. Tarkemmin sanottuna veljeksistä. Tässä vaiheessa on turha ajatellakaan etteikö uhrin aviomies varmasti tiennyt mitä tapahtuu jo etukäteen.

Joku täällä mietti että mitä uhrin aviomies vaimonsa kuolemasta hyötyisi ja siihenhän voi olla erillaisia syitä väärinvalmistetusta sunnuntaipaistista omaan hengenlähtöön. Toivon että Aijan kuoleman syy olisi edes jollain tavalla hyväksyttävä syy joka voisi olla vaikkapa se, että veljekset Aijan kuolemalla ovat varmistaneet tämän aviomiehen turvallisuuden kalterien sisällä ja oman perseensä kalterien ulkopuolella. Vaikkapa ovat maksaneet surmalla joitakin Aijan aviomiehen velkoja joita tämä ei vankilassa olonsa takia ole voinut maksaa. Nämä tiethän ovat pitkät ja mutkaiset ja velatkin syntyä mitä omituisemmilla kiemuroilla. ..

Itse olen aiemmassa elämässäni jonkun aikaa ollut sellaisen "alamaailman pankkiirin" naisena ja uskottuna joten kuviot olivat aika tutut ja turhan raa'atkin useasti. Itse pääsin koko maailmasta eroon yksinkertaisesti häviämällä totaalisesti vaikka en ollut edes hankaluuksissa enkä alunperinkään ollut noissa piireissä kertonut kenellekään omaa nimeäni. Alusta asti musta on tuntunut siltä että Aija on maksanut omalla hengellään jotakin johon itse ei ole vaikuttanut. Tekotapa ja uhrin näytävä sijoituspaikka kuulostavat niin velanmaksulta kuin joku vaan voi kuulostaa...ja onhan se velka voinut myös muodostua aviomiehelle jostakin mitä Aija ei ole osannut tehdä oikein...
Vastaa Viestiin