Eipä tässä ole pitkään aikaan ehtinyt tänne seuraamaan juttua mutta aika paljon pientä mielenkiintoista on tullut esille.
Tässä ei nyt varmaankaan ole ollut kyse siitä perinteisestä
familiasta vaan ihan tylsästi suomen kielellä perheestä. Tarkemmin sanottuna veljeksistä. Tässä vaiheessa on turha ajatellakaan etteikö uhrin aviomies varmasti tiennyt mitä tapahtuu jo etukäteen.
Joku täällä mietti että mitä uhrin aviomies vaimonsa kuolemasta hyötyisi ja siihenhän voi olla erillaisia syitä väärinvalmistetusta sunnuntaipaistista omaan hengenlähtöön.
Toivon että Aijan kuoleman syy olisi edes
jollain tavalla hyväksyttävä syy joka voisi olla vaikkapa se, että veljekset Aijan kuolemalla ovat varmistaneet tämän aviomiehen turvallisuuden kalterien sisällä ja oman perseensä kalterien ulkopuolella. Vaikkapa ovat maksaneet surmalla joitakin Aijan aviomiehen velkoja joita tämä ei vankilassa olonsa takia ole voinut maksaa. Nämä tiethän ovat pitkät ja mutkaiset ja velatkin syntyä mitä omituisemmilla kiemuroilla. ..
Itse olen aiemmassa elämässäni jonkun aikaa ollut sellaisen "alamaailman pankkiirin" naisena ja uskottuna joten kuviot olivat aika tutut ja turhan raa'atkin useasti. Itse pääsin koko maailmasta eroon yksinkertaisesti häviämällä totaalisesti vaikka en ollut edes hankaluuksissa enkä alunperinkään ollut noissa piireissä kertonut kenellekään omaa nimeäni. Alusta asti musta on tuntunut siltä että Aija on maksanut omalla hengellään jotakin johon itse ei ole vaikuttanut. Tekotapa ja uhrin näytävä sijoituspaikka kuulostavat niin velanmaksulta kuin joku vaan voi kuulostaa...ja onhan se velka voinut myös muodostua aviomiehelle jostakin mitä Aija ei ole osannut tehdä oikein...