Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
katjuska.84 kirjoitti:Auton asennosta en tiedä(en edelleenkään ole ehtinyt kotona facebookkiin kuvia katsomaan) mutta auto oli löydettäessa ovet lukossa, joten tuskinpa heitä siitä on kaapattu, koska en usko että ovet silloin lukossa olisivat.
Jospa heidät on kaapattu ennenkuin ehtivät palatessaan avata ovia. Auton asento kyllä hiukan mietityttää, mutta jospa se oli vain 'huoletonta pysäköintiä'. Muiden kuin perheen jalanjäljistä ei liene ole ollut mainintaa? Jos esim. aseella uhataan niin ovat voineet kiltisti nousta toiseen autoon.
Oliko muuten missään mainintaa siitä, oliko kenties autossa jotain vikaa? Jospa se on ollut syy jaloittelulle. Esim. auto ruvennut "keittämään", pysähdytty äkkiä ja odoteltu sopiva aika. Se selittäisi tuon pysähtymisen. Ja onhan he voineet soittaa jollekin, jos vaikka auto ei ole lähtenyt käyntiin. Mietin vain, miksi koira olisi jätetty autoon.
Mutta jos jompikumpi on suunnitellut jutun, voisi hyvin tuollainen "hajoaminen" tulla kyseeseen. Eihän sitä tiedä sellainen, joka ei autoja yhtään tunne. Tarkoitus ollut soittaa joku hakemaan, odotellessa jaloiteltu ja otettu kuvakin. Sitä ei sitten tiedä minne ovat joutuneet.
Millainen paikka tuo löytöpaikka on? Kun kuvan perusteella sain sen käsityksen, että jokunen auto silloin tällöin ilmestyy, mutta kaiketi aika harvaan asuttua, koska 8 päivää auto siellä oli ennenkuin joku löysi sen. Kerrottiinko muuten missään kuka sen löysi?
Jos heidät olisi napattu mukaan vasten tahtoaan, niin luulisin, että rahat olisi otettu myös. Joku syyhän sille mukaanotolle pitäisi olla. Ja rahat kuitenkin mukana olivat. Eli jollekin ne oli tarkoitus antaa. Joko käsirahana tai jonain muuna. Eli jos raha olisi ollut motiivi, niin luulen, että se olisi haettu. Olihan auton avain varmaankin jommankumman taskussa.
Tuo puhelimen jättäminen voisi viitata myös siihen, että oli tarkoitus palata pian. Kaikki eivät kanna puhelinta mukanaan, vaan jättävät sen esim. auton hanskalokeroon. Vain silloin se otetaan mukaan, jos ollaan kauemmin pois tai mennään pitemmälle. Meillä on molemmilla kännykät mukana, jos ollaan menossa johonkin niin, että on mahdollisuus eksyä. Jos taas mennään nopeasti käymään jossain, vaikka kaupassa, monesti vain toinen ottaa puhelimen, varmuuden vuoksi.
Jos perheestä ei ole ainuttakaan havaintoa, niin heidät poishakenut on viimeinen, joka on perheen nähnyt. Jos olisivat jossain liikkuneet, luulisi ainakin tytön jäävän mieleen, herttainen hampaaton hymy!
Jospa heidät on kaapattu ennenkuin ehtivät palatessaan avata ovia. Auton asento kyllä hiukan mietityttää, mutta jospa se oli vain 'huoletonta pysäköintiä'. Muiden kuin perheen jalanjäljistä ei liene ole ollut mainintaa? Jos esim. aseella uhataan niin ovat voineet kiltisti nousta toiseen autoon.
Pakko nyt lainata omaa ja korjata oma (kun ei enää editoimaan pääse) logistinen kömmähdys ennenkuin joku suureen ääneen pilkkaa ja ivaa ja mollii ja nauraa etc...
Eihän sitä puhelinta em. tapaukesssa olisi ollut autossa...
Olinkin juuri aikeissa hienovaraisesti huomauttaa asiasta
Mamma71, sehän tuosta juuri tekeekin niin kummallista, että ensin heidän on täytynyt lähteä puhelimen kanssa, napata kuva(ja mitä muuta ovatkaan tehneet), palata autolle ja vasta sen jälkeen kadota.
Onkohan puhelutietoja tutkittu, että mihin ja milloin on viimeksi soitettu ja tekstattu? Ja kun kuva kerran on otettu kännykällä, niin onko siitä saatu selville ajankohta?
Onkohan tiellä ajellut noiden 8 päivän aikana autoja, jotka ovat tuon auton noteeranneet, mutta ajatelleet vain omistajan olevan jossain lähistöllä? Onko koira ollut silloin autossa?
Entäs jos kuvanottopaikalle olisi tippunut jotain omaisuutta, jota sitten olisi lähdetty hakemaan(puhelin olisi jo ehditty laittamaan autoon kun se on huomattu) ja sitten olisi tapahtunut..jotakin? Mutta mitä?
No ei kai, tuo nyt tuskin pitää paikkaansa, kunhan koitan miettiä.
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Nuo autot tuossa kuvassa ovat ihan etsintäporukkaa, eli ei siellä sen suuremmin autoja parkissa taida olla, lisäksi tuo yksi hylätty, sittemmin poltettu kosla.
Mä olen jostain lukenut että tuo olisi nimenomaan se maapläntti mikä heidän piti ostaa, jostain että tuo on vaan lähellä sitä paikkaa, eli mitään faktatietoa ei juuri aiheesta ole.
Mä olen aina hahmotellut tapahtuman niin että perhe olisi käynyt katselemassa maastoa ja tulevaa asuinseutuaan ja palannut autolle, sitten syystä tai toisesta ovat kaikki astuneet sieltä myös ulos.
Olisiko joku toinen auto ajanut paikalle ja esim koputtanut ikkunaan ja saanut huijattua perheen ulos..
Esim pyytänyt puhelinta lainaan..
Kuitenkaan paikalla ei ollut selkeitä kamppailun jälkiä joten siksi olen miettinyt että korkeintaan aseella uhaten perhe olisi kokonaisuudessaan ulos autosta saatu ilman että siitä jäisi selkeitä taistelun jälkiä, mutta miksi kukaan haluaisi noin tehdä, ellei jo tuntenut heitä ennestään?
Kuitenkin autoon jäivät rahat ja lompakot+ muu omaisuus joten nimenomaan ryöstöä en osaisi kuvitella asiassa olevan kyseessä.
Ovethan olivat myös lukossa auton löytyessä, joten tuntuu typerältä että perhe olisi aseella uhaten saatu pihalle ja isä olisi klikkaillut ovet lukkoon, tosin tuonhan voi tehdä myös salassa, mutta useimmat autot pitävät edes jonkinlaisen äänen keskuslukituksen napsahtaessa päälle.
Vaihtoehto voisi tietenkin olla että he ovat poistuneet autosta katsomaan jotain erikoista, kuten esim. toista autoa, isä on ensin ehkä meinannut mennä yksin, mutta Madyson ei ole halunnut jäädä autoon joten ovat menneet kaikki.
Noh, pelkkiä ajatuksia, mutta jostain syystä yhä vaan vakaasti uskon että tähän liittyy muitakin osapuolia kun Jamisonin perhe.
Paljon on tosiaan outoa tässä jutussa. Katsoin tuota videopätkää n. 30 min. sitten kaatui kone. Mutta aika hyvin siinäkin oli asiaa. Katson loput, kun ehdin.
Aluksihan siis poliisikin mietti murha-itsemurhaa. Etsinnöissä ei kuitenkaan löytynyt ruumiita. Yritin korvat höröllä kuunnella siinä kohtaa, kun tuli ne koirat etsimään. Oliko niin, että jotain hajuja ne löysivät? Ainakin siitä tyhjästä säiliöstä koira kiinnostui, mutta siellä ei ollut mitään, ainakaan ruumiita tai eläviä.
Huumeetkin mainittiin, voihan se olla mahdollista, mutta jos he käyttivät huumeita, kai niitä muualtakin olisi saanut, kuin tuolta vuorilta. Tosin turvakamerassa he käyttäytyivät oudosti, mutta lähinnä itse ajattelen, että Bobbylla ja Sherilynilla on voinut olla kova riita ennen tuota ja siksi käyttäytyivät, kuin eivät olisi toisiaan huomanneetkaan. Sellaista meilläkin on joskus.
Mietin kovasti sitä, että miksi joku olisi ottanut heidät mukaansa ja jättänyt rahat, puhelimet, lompakot yms. autoon. Jokin syyhän sellaiseen pitäisi olla, että vie koko perheen mukanaan. Raha on yleensä syy, miksi jonkun kimppuun käydään. Ja miten se joku olisi juuri tuolloin osunut samaan paikkaan perheen kanssa. Elleivät he olleet sopineet tapaamista.
Ja siksi luulenkin, että nuo puhelimet on kyllä tutkittu tarkkaan, varmaan on sormenjäljetkin otettu. Eikös ystävä ollut sitä mieltä, että joku muu otti sen kuvan Madisonista?
Koiran jättäminenkin ihmetyttää. Jos ajatellaan tuota poliisien ensimmäistä vaihtoehtoa, luulisin että koira olisi otettu mukaan ja tapettu muiden ohella. Miksi jättää se autoon kitumaan, helpompi olisi ollut ampua koira.
Voi myös olla niin, että jompikumpi vanhemmista on tappanut perheensä, tuonut puhelimet autoon, lukinnut ovet ja mennyt sitten jonnekin rämeikköön tappamaan itsensä. Ei vaan jotenkin tunnu realistiselta, helpompaa olisi ollut ampua kaikki esim. autoon.
Kuinkahan kauan perhe oli tuolla vuoristossa, ennenkuin katosi? Siis meinaan, että oltiinko vaan sen aikaa, kun kuva otettiin vai useita tunteja? Näkyikö ulkona tuon koiran tassunjälkiä, se meni multa ohi? Eli ulkoiluttiko ne koiraa, se selittäisi menemisen vähän sivummalle ja samalla tuon kuvan ottamisen. Tuo kuva vaan mua häiritsee, miksi se otettiin? Hetken mielijohde, jokin vinkki, vai muistoksi sukulaisille? Miksei muusta perheestä ollut kuvia tuolla alueella? Luulisi, että olisi esim. Sherilynista ja Madisonista yhteiskuva tai Bobbysta ja Madisonista. Siis jos halusi tuosta paikasta vaikka muistoksi ottaa. Kumma case totta tosiaan. Pitää vielä tuolla facebookin puolella käydä sivuja kattelemassa.
Alice Cullen kirjoitti:Ovethan olivat myös lukossa auton löytyessä, joten tuntuu typerältä että perhe olisi aseella uhaten saatu pihalle ja isä olisi klikkaillut ovet lukkoon, tosin tuonhan voi tehdä myös salassa, mutta useimmat autot pitävät edes jonkinlaisen äänen keskuslukituksen napsahtaessa päälle.
USA:ssa on erittäin yleistä, että ovet menevät lukkoon, kun avaimet ovat tietyn etäisyyden päässä autosta.
Tämä tuntuu olevan kyllä yksi kaikkein erikoisimmista tapauksista, mitä täällä on esillä. Jotenkin kaikki asiat ovat auki ja mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon.
Onko missään ollut syytä valita uudeksi paikaksi juuri Oak Ridge? Oliko heillä siellä tuttuja tai oliko heillä liikeidea, joka sopisi juuri tuolle paikkakunnalle? Tuntuu ettei tässä muuta taida ollakaan kuin avoimia kysymyksiä ja arvailuja.
Tuli eilen tsekattua facebookista tuota Find the Jamisons -sivustoa. Siellä oli aika mielenkiintoisia kommentteja. Mm. tuosta Madysonin kuvasta, kuulemma tyttö oli tarkka siitä, miltä näytti kuvissa, joten se, että paita on noussut navan yli ja housut valuneet, ei kuulemma ollut hänelle tyypillistä. Eli siellä veikattiin, että kuvan on ottanut joku muu kuin isä tai äiti. Ilmeisesti heillä oli tapana olla kuvissa aina huoliteltuja ja viimeisen päälle.
Ja myöskin epäiltiin, että perheen koira ei ole ollut koko tuota aikaa autossa. Tarkemmin en muista perusteltiinko tätä, mutta kai koira on tutkittu ja huomattu, että se oli paremmassa kunnossa, kuin olisi pitänyt. Tämä tekee jutusta kyllä mielenkiintoisemman. Miksi koira olisi tuotu autoon myöhemmin? Ja kuka sen toi?
Ja milloin ne spraymaalilla tehdyt tekstit sen auton kylkeen ovat ilmestyneet. Sherilynin ystävä on varma, että ne olivat Sherilynin tekemiä tekstejä.
Täytyy taas joku päivä tutkia tuota sivustoa tarkemmin. Sieltä löytää kaikenlaista.
Kyllähän tuon viimeisen kuvan ja muiden kuvien välillä on iso ero pikkutytön kohdalla. Saatteko suurennettua kuvaa, silloin kuvasta saa selkeämmän mistään tavallisesta kiukuttelusta ei varmastikaan ole kyse. Tytön asustus on myös aika kunnossa. Vaikka joku muu näkee varmasti asian eri tavalla niin mun silmiin tämä on harvinaisen ahdistunut ja väkivaltaa nähnyt tai kokenut lapsi. Niitä on nähty muutama kappale joskus kun on väärissä piireissä tullut liikuttua.
Mä luulen että kuva on ollut tarkoitus lähettää tai antaa jollekin. "sieppauskuva" tyttö on kunnossa mutta jos rahoja ei näy niin tytölle käy kalpaten. Ei mulla ainakaan eikä kenelläkään tuntemallani äidillä ole tapana ottaa tuollaisia melko "törkeitä" kuvia omista lapsista, mitä ihmettä varten? Aiemmat tytöstä otetut kuvat ovat söpöjä ja hän on niissä siististi puettu ja onnellisen näköinen.
Varmaan jotenkin niihin rahoihin nämä tapahtumat ovat sidoksissa. Tästä perheestä ja heidän käyttäytymisestään on aika sekavat tiedot niistäkin.
mamma71 kirjoitti:Ja myöskin epäiltiin, että perheen koira ei ole ollut koko tuota aikaa autossa. Tarkemmin en muista perusteltiinko tätä, mutta kai koira on tutkittu ja huomattu, että se oli paremmassa kunnossa, kuin olisi pitänyt. Tämä tekee jutusta kyllä mielenkiintoisemman. Miksi koira olisi tuotu autoon myöhemmin? Ja kuka sen toi?
Ja milloin ne spraymaalilla tehdyt tekstit sen auton kylkeen ovat ilmestyneet. Sherilynin ystävä on varma, että ne olivat Sherilynin tekemiä tekstejä.
Täytyy taas joku päivä tutkia tuota sivustoa tarkemmin. Sieltä löytää kaikenlaista.
Tuo koira on mietityttänyt minua heti alusta saakka, kun aloin seuraamaan ketjua. En oikein usko, että koira selviäisi lukitussa autossa ilman vettä kahdeksaa päivää. Myös säät ovat mietityttäneet ja katsoin (täältä http://weather.yahoo.com/climo/USOK0061 ... id=2463224) minkälainen sää keskimäärin on lokakuussa tuolla seudulla. Lokakuussa vuorokauden keskimääräinen ylin lämpötila on n. 23 astetta (Celsiuksissa). Jos on aurinkoinen päivä, niin autossa on kuin saunassa ja koira kuolisi lämpöhalvaukseen parissa tunnissa. Jotenkin tuntuu vain mahdottomalta, että koira olisi ollut viikkoa autossa. Pari päivää ehkä hyvällä tuurilla noissa lämpötiloissa.
Kyllä toi aika melko hurjalta tuntuu, koira ilman vettä autossa jossa ikkunatkin suljettu, sitä en tiedä oliko ne vai ei, jostain syystä vaan näin oletan.
Mä olen myös käsittänyt että ainakin tuona vuonna noihin aikoihin ilmat oli koleat eikä oikein ilman pusakkaa ulkona pärjännyt pidempiä aikoja, mutta voihan olla että välissä olisi ollut lämpimämpiäkin ilmoja, vaikea sanoa kun tuota tietoa on niin vähän, koitan mennä vaan sen tiedon mukaan mitä tietää.
Jos koira ei olisi ollut autossa tuota aikaa, voisi olettaa myös että perhe ei ehkä kadonnut tuona päivänä. vaan myöhemmin tulivat paikalle uudelleen mikä selittäisi tavarat autossa(niitä ei olisi viety sinne kävelyreissun päätteeksi ja lähdetty uusiksi matkaan)
Mutta toisaalta taas, puhelimet ja paikannin on varmasti tsekattu läpi melko tarkasti ja niistä lienee myös päätelty että Jamisonien viimeinen varma paikka on ollut nimenomaan tuolla, nimenomaan tuona päivänä.
Vaihtoehdoksi jäisi että joku tuntematon olisi vienyt koiran sinne myöhemmin, mutta sitä pidän melko pönttönä vaihtoehtona.
Tämä on aivan valtavan mielenkiintoinen tapaus. Oon nyt kattonut pariin otteeseen tuon "Kadonneet" -jakson ja lueskellut perheen äidin ystävän juttuja sekä katsellut kuvia ja tuo äidin ystävä kertoi mm. sellaista, että kun oli ollut käymässä tuolla auton löytöpaikalla ja jutellut kylän ihmisten kanssa, oli jäänyt sellainen kuva, että ihmiset tuolla lähistöllä tietävät enemmän kuin kertovat. Lisäksi käsitin, että heillä olisi jotain uusia johtolankoja, joita ei voi kuitenkaan tutkinnallisista syistä tuoda yleiseen tietoon.
Lisäksi tuolla FB-ryhmässä äidin ystävä ja moni muu tutkivat tuota Madysonista otettua kuvaa ja kun kuvan lataa koneelle ja suurentaa kuvankäsittelyohjelmassa, näkyy Madysonin pään yläpuolella aivan kuin metsikön takana olisi valkoinen talo. Itse tutkin kuvaa ja kyllähän se kieltämättä siltä näyttää, mutta uskon kuitenkin, että se on vain harhaa ja oikeasti taustalla näkyy vain puita ja kiviä. Osa näkee siellä myös miehen kasvot, mutta niitä minä en erottanut.
Ladybird kirjoitti:Lisäksi tuolla FB-ryhmässä äidin ystävä ja moni muu tutkivat tuota Madysonista otettua kuvaa ja kun kuvan lataa koneelle ja suurentaa kuvankäsittelyohjelmassa, näkyy Madysonin pään yläpuolella aivan kuin metsikön takana olisi valkoinen talo. Itse tutkin kuvaa ja kyllähän se kieltämättä siltä näyttää, mutta uskon kuitenkin, että se on vain harhaa ja oikeasti taustalla näkyy vain puita ja kiviä. Osa näkee siellä myös miehen kasvot, mutta niitä minä en erottanut.
Ylhäällä vasemmalla on tarpeeksi zoomaten "miehen kasvot". Näyttäisi olevan vihanen, iso nenä ja tuuheat viikset. Ikävä kyllä silmät vaan huijaavat ja "kasvot" on ainakin omasta mielestäni pelkästään oksan lehtien ja rungon sekä varjojen yhdistelmä. Jos tapahtuma koskisi omaa lähimmäistä, olisi varmasti vaikea hyväksyä tätä selitystä.
Hmm, voisiko tuo talon näköinen olla linnunpönttö? Ja kai se nyt tiedettäisiin jos siellä taustalla olisikin talo joka kuvassa voisi näkyä?
Minäkään en kyllä mitään miestä siitä saanut bongattua, mutta Madysonin punertavaan poskeen (ja omasta mielestäni myös käteen) kiinnitin huomiota.
Näyttää a)joko ihottumalta tai b) siltä, että olisi läimäytetty mistä syystä iholla vielä punoitusta.
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Mä huomasin kanssa sen "naarmun" poskessa ja myös tuo Madysonin äidin ystävä oli huomannut saman. Tuo ystävä mietti myös, että voisiko Madysonin kädet olla noin luonnottomassa asennossa siksi, että on esim. kaatunut/tuupattu kumoon ja käsi on kipeä, joten kannattelee sitä toisella kädellään.
Se "talo" siellä takana on kyllä aika varmasti ihan vain oksia, kiviä ja sen sellaista. Jos se oikeasti olis talo, niin kyllä tutkijat sen varmaan olis huomanneet ja osanneet sitten etsiä tuolta vuoristosta sellaisen paikan. Samoin ne kasvot on varmasti vain silmänlumetta.