Zodiac killer

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
strangelove
Adrian Monk

Re: Zodiac killer

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Quorthon kirjoitti:Tuo Ferrinin stalkkeri on vähintään hämärä juttu. Mies oli paikalla talkoissa, mutta henkilötiedoista ei hajuakaan? Miehen tiedettiin olleen armeijassa duunissa ja tappaneen jonkun? Todella urbaaneja väitteitä, etenkin jos siihen ynnätään ettei muka silti tiedetä KUKA hän on. Menee melkein Arska-osastolle.
Nämä väitteet perustuvat tuon tunnistamattoman miehen omiin puheisiin. Näin hän oli kertonut Darlenelle. Ja jos kyseessä oli Zodiac, niin puheet armeijataustasta ja ihmisen tappamisesta (huom. yksikössä - Bates?) saattavat osua oikeaan. Ja ei kai kyseinen mies olisi erityistä huomiota kiinnittänytkään, jos joku olisi hänet tuntenut. Kyllä minäkin olisi vähintään hämmästynyt jos joku tuntematon tyyppi toisi lahjoja ulkomailta ja tulisi kutsumatta juhliin vain ollakseen hiljaa ja tarkkailakseen muita sivusta. Vähintäänkin epäilyttävää.

Sen verran kai tiedetään, että miestä kutsuttiin Leeksi. Tämä tietysti yhdistettiin Arthur Leigh Alleniin. En muista onko jossain mainittu miehen tuntomerkit.
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Quorthon kirjoitti:No itse kyllä tuon saadun tiedon perusteella olettaisin, että asia oli juurikin niin että marihuanan perässä soiteltiin. Se on selityksenä uskottavampi kuin Zodiacin vihjailu omaisille, oli sattumaa tai ei.

Tuo Ferrinin stalkkeri on vähintään hämärä juttu. Mies oli paikalla talkoissa, mutta henkilötiedoista ei hajuakaan? Miehen tiedettiin olleen armeijassa duunissa ja tappaneen jonkun? Todella urbaaneja väitteitä, etenkin jos siihen ynnätään ettei muka silti tiedetä KUKA hän on. Menee melkein Arska-osastolle.

Mun mielestä nuo Ferrin-kytkyt on niin sotkuisia ja epämääräisiä väitteitä, etten lähtisi hänestä purkamaan juttua. Mageau on puhunut aika ristiin myös. Kertonut sitä ja tätä, ja sitten ei kertonutkaan mitään. Tunnisti Allenin, ei tunnistanut?

Ihan yhtä pätevää olisi väittää, että Zodiac varmasti tunsi Hartnellin tai Shepardin, koska käytti Lake Berryessan murhassa naamiota. Peittääkseen henkilöllisyytensä?
Yleensä sarjamurhaajat eivät tapa ystäviään tai tuttujaan, joten tätä taustaa vasten Zodiacin yhteys Ferriniin ei ole todennäköinen. Nyt kuitenkin Ferrinistä ja miehestä julkaistu kuva kiinnostaa poliisia eikä miestä jostain syystä ole vieläkään tunnistettu. Miehen yhdennäköisyys Zodiac-piirrokseen on myös hämmästyttävä. Tämä uusi käänne huomioiden voi siis olla mahdollista, että Zodiacilla ja Ferrinillä saattoi ollakin yhteys.

Nyt täytyy vain toivoa, että poliisi tulisi julkisuuteen ja kertoisi, ettei ole enää kiinnostunut kuvan miehestä, koska hänet on tunnistettu eikä hän ole Zodiac killer. Näin ei ole kuitenkaan tapahtunut, vaikka kuva on ollut jo kuukausia julkisuudessa. Siksi kuvan miestä voi toistaiseksi epäillä Zodiaciksi.
strangelove
Adrian Monk

hannu hanhi kirjoitti:Yleensä sarjamurhaajat eivät tapa ystäviään tai tuttujaan, joten tätä taustaa vasten Zodiacin yhteys Ferriniin ei ole todennäköinen. Nyt kuitenkin Ferrinistä ja miehestä julkaistu kuva kiinnostaa poliisia eikä miestä jostain syystä ole vieläkään tunnistettu. Miehen yhdennäköisyys Zodiac-piirrokseen on myös hämmästyttävä. Tämä uusi käänne huomioiden voi siis olla mahdollista, että Zodiacilla ja Ferrinillä saattoi ollakin yhteys.
Täytyy pitää mielessä, että Zodiac ei ole mikään "tavallinen" sarjamurhaaja. Hänen tekotapansa vaihtelivat puukotuksista ampumisiin ja uhrien joukossa oli nuorten lisäksi keski-ikäinen taksikuski. Lisäksi pari uhria jäi henkiin. Uskoisin poikkeavuuksien johtuneen siitä, ettäZodiacin motiivit eivät olleet seksuaalisia. Useinhan seksuaalimurhaajat ottavat kohteeksen jonkun tietyn ihmisryhmän, kuten vaikka prostituoidut tai lapset. Zodiac valitsi vain helppoja uhreja ilman sen kummempia "kriteerejä". Näin minä luulen. Ferrinin hän saattoi todella tuntea.
Hellowicked
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Hellowicked »

Olen sanonut toisessa ketjussa, että Zodiac on minulle hemmetin mielenkiintoinen tapaus ja olen monia tunteja uhrannut sen eteen. Tällä hetkellä olen lukemassa virallisia poliisiraportteja kaikista tapauksista jossa Zodiaccia epäillään / on varma tekijä. Pian puolet käyty läpi. Tämä vie liikaa aikaa elämästäni ja muu elämä on kärsinyt tämän takia. Kuitenkin päätän osan kesästä pyhittää tälle keissille ja olen varannut matkan USAan. Lähtö on 10.6 ja tulen takaisin 7.7. Tuon ajan yövyn halvoissa hotelleissa.

Matkan tarkoitus on vähän auki mutta Zodiac on ainut syy miksi lähden. En tiedä onko turhaa, mutta yritän päästä puheisiin niiden henkilöiden kanssa jotka ovat linkitetty tapaukseen tai siitä paljon tietävät. Olen tätä parisen vuotta miettinyt, mutta nyt se on pakko tehdä ennen kuin on liian myöhäistä, muutamia avainhenkilöitä on vielä elossa mm. Graysmith (ei nyt mikään avainhenkilö, mutta ajatuksia olisi kiva vaihtaa, häneen olen yrittänytkin jo olla yhteydessä). Voi olla että matkasta tulee turha mutta ainakin on sitten Amerikkaa nähty. Eli nyt kysyn, onko kenelläkään kiinnostusta jopa lähteä matkalle kanssani? Voin raportoida tänne mitä milloinkin teen siellä, koska uskon että kiinnostusta löytyy. Mutta siis matkaseura kiinnostaisi ja että voisi jakaa ajatuksia Zodiacia koskien. Ilmoitelkaa vaikka YVllä tai foorumilla.
strangelove
Adrian Monk

Hellowicked kirjoitti:Olen sanonut toisessa ketjussa, että Zodiac on minulle hemmetin mielenkiintoinen tapaus ja olen monia tunteja uhrannut sen eteen. Tällä hetkellä olen lukemassa virallisia poliisiraportteja kaikista tapauksista jossa Zodiaccia epäillään / on varma tekijä. Pian puolet käyty läpi. Tämä vie liikaa aikaa elämästäni ja muu elämä on kärsinyt tämän takia. Kuitenkin päätän osan kesästä pyhittää tälle keissille ja olen varannut matkan USAan. Lähtö on 10.6 ja tulen takaisin 7.7. Tuon ajan yövyn halvoissa hotelleissa.

Matkan tarkoitus on vähän auki mutta Zodiac on ainut syy miksi lähden. En tiedä onko turhaa, mutta yritän päästä puheisiin niiden henkilöiden kanssa jotka ovat linkitetty tapaukseen tai siitä paljon tietävät. Olen tätä parisen vuotta miettinyt, mutta nyt se on pakko tehdä ennen kuin on liian myöhäistä, muutamia avainhenkilöitä on vielä elossa mm. Graysmith (ei nyt mikään avainhenkilö, mutta ajatuksia olisi kiva vaihtaa, häneen olen yrittänytkin jo olla yhteydessä). Voi olla että matkasta tulee turha mutta ainakin on sitten Amerikkaa nähty. Eli nyt kysyn, onko kenelläkään kiinnostusta jopa lähteä matkalle kanssani? Voin raportoida tänne mitä milloinkin teen siellä, koska uskon että kiinnostusta löytyy. Mutta siis matkaseura kiinnostaisi ja että voisi jakaa ajatuksia Zodiacia koskien. Ilmoitelkaa vaikka YVllä tai foorumilla.
Mahtava juttu! Itse en valitettavasti pääse lähtemään mukaasi, sillä kesä on buukattu niin täyteen kaiken maailman reissuja, mutta toivotan tietorikasta matkaa. Laita ilman muuta raporttia tänne. Itse asiassa ehdottaisin, että olisit yhteydessä johonkin lehteen ja myisit Zodiac-jutun sinne. Kiinnostusta varmasti löytyisi.

Mielenkiintoisista jututettavista tulee ensinnäkin mieleen Michael Mageau. Hän on ollut aika paljon esillä muutenkin, mutta olisi kiintoisaa kuulla vielä hänen suullaan, miksi hän epäili Darlene Ferrinin tunteneen ampujan ja miten hän saattoi tunnistaa Allenin vuosikymmenten jälkeen ampujakseen. Graysmith tietää aiheesta paljon ja on varmasti halukas siitä yhä keskustelemaan. Ja villinä ehdotuksena heittäisin, että olisit yhteydessä johonkin Richard Gaikowskin lähiomaiseen ja kyselisit miehestä tarkemmin.
Hellowicked
Susikoski

strangelove kirjoitti:
Hellowicked kirjoitti:Olen sanonut toisessa ketjussa, että Zodiac on minulle hemmetin mielenkiintoinen tapaus ja olen monia tunteja uhrannut sen eteen. Tällä hetkellä olen lukemassa virallisia poliisiraportteja kaikista tapauksista jossa Zodiaccia epäillään / on varma tekijä. Pian puolet käyty läpi. Tämä vie liikaa aikaa elämästäni ja muu elämä on kärsinyt tämän takia. Kuitenkin päätän osan kesästä pyhittää tälle keissille ja olen varannut matkan USAan. Lähtö on 10.6 ja tulen takaisin 7.7. Tuon ajan yövyn halvoissa hotelleissa.

Mahtava juttu! Itse en valitettavasti pääse lähtemään mukaasi, sillä kesä on buukattu niin täyteen kaiken maailman reissuja, mutta toivotan tietorikasta matkaa. Laita ilman muuta raporttia tänne. Itse asiassa ehdottaisin, että olisit yhteydessä johonkin lehteen ja myisit Zodiac-jutun sinne. Kiinnostusta varmasti löytyisi.

Mielenkiintoisista jututettavista tulee ensinnäkin mieleen Michael Mageau. Hän on ollut aika paljon esillä muutenkin, mutta olisi kiintoisaa kuulla vielä hänen suullaan, miksi hän epäili Darlene Ferrinin tunteneen ampujan ja miten hän saattoi tunnistaa Allenin vuosikymmenten jälkeen ampujakseen. Graysmith tietää aiheesta paljon ja on varmasti halukas siitä yhä keskustelemaan. Ja villinä ehdotuksena heittäisin, että olisit yhteydessä johonkin Richard Gaikowskin lähiomaiseen ja kyselisit miehestä tarkemmin.
Olisi kyllä mahtava saada puheyhteys Michael Mageauhun, mutta jätkä kun ei paljoa tykkää haastatteluja antaa nii vaikeaksi menee. Syy, miksi hän uskoo Ferrinin tuntevan ampujan on se, että Z kutsui tätä lempinimellään "Dee". Mutta Mageau olisi voinut kuulla väärin noin lyhyen sanan ja ajatellut jälkeenpäin että Z olisi sanonut dee. Who knows. Tuota kuvaa missä on tuntematon mies en pidä minään vahvana johtolankana. Se on vain mies ketä ei ole tunnistettu. Joku semituttuystävä minkä nähnyt pari kertaa vain eikä hänen kaverit tienneet miehestä? Salarakas? Voi olla ihan mitä vaan, mutta katsotaan nyt kuinka se juttu etenee.

Voisi vähän heittää omia mietteitä pääepäillyistä. Gaikowski. Hänen on sanottu olevan mukava eikä kukaan uskoisi hänen olevan murhaaja. Persoonallisuushäiriön omaavan psykopaatit ovat usein juuri tälläisiä. BTK-tappaja hyvä esimerkki tästä. Jännä fakta Gaikowskista on se, että kun Ferrin avioitui vuonna 1966, hän muutti miehensä kanssa Albanyyn. Pian sen jälkee Gaikowski muutti perässä lähelle tätä paikkaa. Ferrinin mies työskenteli paikallisessa sanomalehdessä, "Gyke" työskenteli kilpailevassa firmassa. Mutta miksi Z-murhat loppuivat? Tekikö Gaikowski todellakin niin mitä Z väitti tekevänsä. Tekevänsä kaikista murhista onnettomuudet näköisiä, itsemurhia, ym..

Allenia minun on turha kerrata sen enempää, kaikki tuntuu tietävän asiat mitkä liittyy häneen. Oikeasti häntä vastaan ei ole löydetty mitään konkreettista. Asia mikä hämmästyttää minua on se, kun poliisit olivat tekemässä kotietsintää hänen traileriin, ja kaikki tietää mitä siinä kävi. Zodiac-kelloa pidän sattumana. Nyt iskee kiireet päälle ja pakko lopettaa. Mutta voin jatkaa spekulaatioita jos joillakin kiinnostusta niihin on.
strangelove
Adrian Monk

Uudet näkökulmat ja mielepiteiden vaihdot ovat aina tervetulleita.

Gaikowskin "mukavuutta" en pidä minkäänlaisena syyttömyyttä puoltavana argumenttinä. Kuten Hellowicked totesit, psykopaattiset ihmiset saattavat olla ulospäin hyvinkin miellyttäviä ja luottamusta herättäviä eivätkä käyttäytymisensä puolesta erotu massasta.

Mitä mieltä Hellowicked olet Zodiacin uhriluvusta? Pidätkö Domingosin, Edwardsin, Batesin tai Lassin surmia Z:n tekosina? Itse pidän hyvin todennäköisenä, että Domingosin ja Edwardsin kaksoismurha oli Z:n ensinäytös ja aika vahvoja todisteita on myös osallisuudesta Batesin murhaan.
Hellowicked
Susikoski

strangelove kirjoitti:Uudet näkökulmat ja mielepiteiden vaihdot ovat aina tervetulleita.

Gaikowskin "mukavuutta" en pidä minkäänlaisena syyttömyyttä puoltavana argumenttinä. Kuten Hellowicked totesit, psykopaattiset ihmiset saattavat olla ulospäin hyvinkin miellyttäviä ja luottamusta herättäviä eivätkä käyttäytymisensä puolesta erotu massasta.

Mitä mieltä Hellowicked olet Zodiacin uhriluvusta? Pidätkö Domingosin, Edwardsin, Batesin tai Lassin surmia Z:n tekosina? Itse pidän hyvin todennäköisenä, että Domingosin ja Edwardsin kaksoismurha oli Z:n ensinäytös ja aika vahvoja todisteita on myös osallisuudesta Batesin murhaan.
Case Domingos & Edwards: Minulla on kaksi teoriaa. 1) Zodiac teki tämän, jota puoltaa täysin samanlainen hyökkäys Lake Berryessassa. Puukko, köysi, samanmerkkiset ammukset, random teinipariskunta. Asia joka on outoa on se, että Zodiac ei sanonut ikinä tehneensä näitä murhia, koska Zodiac tykkäsi ottaa kunniaa ja mainetta tekemistään teoista. Uskon että Z pelkäsi että oli jättänyt jotain johtolankoja eikä siksi sanonut että oli tehnyt nämä. Mutta myöhemmissään kirjeissään hän kertoo uhrilukunsa joka on isompi kuin varmistettu. Tälläiset murhat voivat lukeutua näihin.

2) Toinen teoriani on se, että Z ei tehnyt tätä. Hän olisi lukenut lehdistä murhan yksityiskohtia ja päätti tehdä copycat-murhan Berryessalla. Syy? Zodiac saa lisää "uhreja" ja kuuluisuutta. Mutta tässä tapauksessa Z olisi mielestäni kertonut kirjeissään tehneensä juuri nämä kaksi murhaa. Tai sitten hän päätteli että kyllä nämä osataan yhdistää ja hänen on turha ilmottautua. Käänteispsykologiaa. En itsekkään tiedä mitä teoriaa uskon enemmän.

Case Bates: Zodiac teki tämän. Kirje, joka lähetettiin tunnustuksena oli niin Zodiac-mainen ja siinä tiedettiin yksityiskohtia murhasta, joita ei ollut vielä julkistettu täysin. Paikalta löydettiin myös armeijajalkineen jalanjälki joka puoltaa Zodiacin syyllisyyttä. Poliisi on kertonut että on varma kuka on tappanut Batesin, ja että se ei ole Zodiac. Mutta tässä tapauksessa uskon toisin. Myös se, että tekijää ei oltu seksuaalisesti pahoinpidelty tai ryöstetty puoltaa myös Zodiacin syyllisyyttä. Pulpettiin oli myös kirjoitettu runo, lähetetty kirje uhrin isälle, ja kirje sanomalehdelle, jotka ovat Zodiac-maisia.

Case Lass: Näistä kolmesta uskon vähinten, että Zodiac olisi tehnyt tämän. Ruumista ei ikinä löydetty, joka ei kuulunut Zodiacin toimintatapaan. Hän haluaa, että ruumiit löydetään ja jättää ne näkyvälle paikalle. Tällä kertaa Z lähetti postikortin jossa oli vihjeitä mistä ruumis löytyy, sitä ei löytynyt. Outoa on kuitenkin se, että sieltä löytyi tavaroita, jotka kuuluivat Lassille. En edes välttämättä usko, että Zodiac lähetti itse tämän postikortin, vaan se oli joku kuka esitti Z:tä. Toimintatapa oli niin hemmetin erilainen eikä mitään todisteita annettu kirjeen mukana (toisin kuin Stinen tapauksessa jos toimintatapa on erilainen). Muutenkin Zodiac yleensä antoi tarkan kuvauksen siitä mitä on tapahtunut. Donna Lassia ei murhannut Zodiac vaan joku toinen psykopaatti(?).
strangelove
Adrian Monk

Kathleen Johnsin tapauksessa oli muuten paljon samoja piirteitä Cheri Jo Batesin kanssa. Uhrien autot oli tehty toimintakyvyttömäksi ja sen jälkeen otettu kyytiin Batesin kohdalla kohtalokkain seurauksin. Olen miettinyt oliko Johnsin casessa asialla Zodiac. Miksi kyyditsijä ei tappanut Johnsia? Peruiko hän aikeensa huomatessaan Johnsin mukana olleen lapsen? Joka tapauksessa mies oli seurannut Johnsia varmasti pitkään ja teko oli tarkkaan suunniteltu. Tarkoitus oli varmasti viedä uhri syrjäisempään paikkaan ja tappaa, mutta jostain syystä näin ei tehty.

Johns on ainakin jossain yhteydessä tunnistanut kyyditsijän yhdeksi Zodiac-epäillyksi Lawrence Kaneksi. Sitä kuinka luotettava tämä tunnistus on, en osaa sanoa. Kanehan liitettiin aika vahvasti Donna Lassin katoamiseen ja hän oli ahdistellut myös Darlene Ferriniä, joten linkkejä Z-caseen kyllä löytyy. Ja yhdestä salakirjoituksesta löydettiin pätkä jonka pystyi kääntämään muotoon MY NAME KANE.
V.V.82
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja V.V.82 »

Mielestäni tuohon Zodiacia esittävään piirrokseen kiinnitetään turhan paljon huomiota kun epäilyjä mietitään, aika harvoin kukaan kiinni jäänyt ei juurikaan ole näyttänyt piirretyltä etsintäkuvaltaan. Ja käsittääkseni kukaan ei nähnyt selvästi miltä Zodiac edes näyttää.

Edelleenkin uskoisin että Zodiacina toimi kaksi henkilöä, esim. tekivät vuorotellen murhat ja kirjeet.. Onkohan muuten Allenia pystytty yhdistämään muihin epäilyihin?

Ja onko kukaan näistä eniten epäilyistä enään elossa?
strangelove
Adrian Monk

V.V.82 kirjoitti:Mielestäni tuohon Zodiacia esittävään piirrokseen kiinnitetään turhan paljon huomiota kun epäilyjä mietitään, aika harvoin kukaan kiinni jäänyt ei juurikaan ole näyttänyt piirretyltä etsintäkuvaltaan. Ja käsittääkseni kukaan ei nähnyt selvästi miltä Zodiac edes näyttää.

Edelleenkin uskoisin että Zodiacina toimi kaksi henkilöä, esim. tekivät vuorotellen murhat ja kirjeet.. Onkohan muuten Allenia pystytty yhdistämään muihin epäilyihin?

Kaksi poliisia näki Zodiacin pian Paul Stinen ampumisen jälkeen ja heidän kuvauksensa muistutti paljon Michael Mageaun antamia tuntomerkkejä. Täytyy toki pitää näissä se pieni varaus, sillä molemmat havainnot tehtiin pimeässä ja olivat kestoltaan vain joitain sekunteja. Siitä huolimatta tuntomerkit olivat melko yhteneviä.

Olen miettinyt kahden tekijän mahdollisuutta, mutta en oikein usko siihen. Mitään viitteitä sellaisesta ei ole ja esimerkiksi Allenilla ei ollut mitään linkkiä kehenkään, jota voisi pitää "toisena Zodiacina". Lisäksi kahden tekijän sarjamurhat ovat äärimmäisen harvinaisia.

Elossa olevista epäillyistä mieleen tulee ainakin Larry Kane, jonka tosin itse luulin jo kuolleen. Tarkistus osoitti, että elossahan hän on. Muistelisin myös Rick Marshallin olevan elossa.
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

V.V.82 kirjoitti:Mielestäni tuohon Zodiacia esittävään piirrokseen kiinnitetään turhan paljon huomiota kun epäilyjä mietitään, aika harvoin kukaan kiinni jäänyt ei juurikaan ole näyttänyt piirretyltä etsintäkuvaltaan. Ja käsittääkseni kukaan ei nähnyt selvästi miltä Zodiac edes näyttää.

Piirrokset voivat tosiaan olla kaukana todellisuudesta. Linkitin aiemmin tänne ketjuun piirroksia "Grim Sleeperistä" sekä tekijäksi paljastuneen Lonnie Franklin Jr:n kuvan. Ne eivät todellakaan muistuta toisiaan. Siksi täytyy suhtautua kuviin kriittisesti. Olen kyllä joskus nähnyt kuvia, joissa piirtäjä on onnistunut luomaan todella aidon näköisen kuvan tuntomerkkien perusteella. Nimiä en nyt saa päähän. Lisäksi luin joskus Valituista paloista jutun näistä piirtäjistä. He työskentelevät poliisin palveluksessa ja ovat nimenomaan kouluttautuneet tuntomerkkeihin perustuviin piirroksiin. Mistään taiteilijoiden sivubisneksestä ei missään tapauksessa ole kyse.

Kaksi tekijää sarjamurhaajina on epätodennäköistä tällaisessa pimeäksi jääneessä tapauksessa. Kaksi tekijää tuplaa kiinnijäämisriskin ja kaksi tekijää sarjamurhaajina on muutenkin harvinaista rikoshistoriassa. Toki poikkeuksiakin löytyy ja mainitsin niitä aikaisemmassa viestissäni. Joukkomurhaajat kouluampujien tavoin toimivat todennäköisemmin kahden porukassa.

Kovin vakuuttavaa tekijää ei ehdokkaissa ole. Zodiac killer on sen tasoinen legenda, että on päässyt osaksi populaarikulttuuria. Monelta osin fiktiivinen leffa on esimerkiksi paljon vaikuttanut ihmisten mielikuviin. Lisäksi tärkeimpiä informaatiosivuja ovat monelle harrastelijoiden ylläpitämät sivustot kuten http://www.zodiackiller.com. Poliisi ilmeisesti tutkii juttua aika lailla puolivaloilla.
V.V.82
Remington Steele

strangelove kirjoitti:Muistelisin myös Rick Marshallin olevan elossa.
Kuukletin hieman ja löytyi tälläinen http://www.google.fi/url?sa=t&source=we ... Ng&cad=rja

"According to reports, Richard Marshall died in a nursing home in September 2008."

Eli kuollut on jo Marshallkin.

Eikös muuten tuo Mike Mageaun tunnistukset olleet hieman sekavia kun välillä hän tunnisti Allenin ampujaksi ja välillä taas ei?

Edit: Wikipediasta löysin tälläisen..

"Vuonna 1991 Mageau tunnisti ampujan Arthur Leigh Alleniksi, jonka kuvaa Vallejon poliisi sattui näyttämään hänelle. Poliisin halusi tietää, miksi Mageau ei ollut tunnistanut Allenia 20 vuotta aiemmin, jolloin mies oli ollut pidätettynä pääepäiltynä Zodiaciksi. Mageau väitti, ettei hänelle ollut koskaan näytetty ainuttakaan epäillyn kuvaa. Jos tämä pitää paikkansa, kyseessä on yksi pahimmista Yhdysvaltain rikoshistorian kömmähdyksistä nykyaikana.[1] Asia ei ratkennut koskaan, sillä Allen kuoli seuraavana vuonna"

Aika kummalista jos tosiaan noin oli.
V.V.82
Remington Steele

Katsoin jälleen tämän David Fincherin Zodiac leffan ja käsitin extrojen perusteella että se perustuisi hyvinkin tarkasti todellisiin tapahtumiin, mutta näin ei taida ollakkaan.. Kuka esimerkiksi oli Bob Vaughn? fiktiivinen sivuhahmo? Googlella en ainakaan löytänyt juuri mitään todisteita että ko. tyyppiä olisi edes ollut olemassa. Ja kyseessähän on se tyyppi leffassa jonka luokse Graysmith menee ja lähtee vauhdilla kellarista karkuun.

Toiseksi mietein sellaista asiaa että eikö Darlene Ferrinin maalaustalkoissa ollutta hiipparia koskaan tunnistettu? Luulisi että kaikilla paikoilla olluille olisi näytetty pääepäiltyjen kuvia.

Tyhmiä kysymyksiä joihin varmasti löytyisi vastaus helpostikin guuggelista, mutta minkäs teet kun tuo lontoonkielen lukeminen ei vain oikein kunnolla taivu. :(
strangelove
Adrian Monk

V.V.82 kirjoitti:Katsoin jälleen tämän David Fincherin Zodiac leffan ja käsitin extrojen perusteella että se perustuisi hyvinkin tarkasti todellisiin tapahtumiin, mutta näin ei taida ollakkaan.. Kuka esimerkiksi oli Bob Vaughn? fiktiivinen sivuhahmo? Googlella en ainakaan löytänyt juuri mitään todisteita että ko. tyyppiä olisi edes ollut olemassa. Ja kyseessähän on se tyyppi leffassa jonka luokse Graysmith menee ja lähtee vauhdilla kellarista karkuun.

Toiseksi mietein sellaista asiaa että eikö Darlene Ferrinin maalaustalkoissa ollutta hiipparia koskaan tunnistettu? Luulisi että kaikilla paikoilla olluille olisi näytetty pääepäiltyjen kuvia.

Tyhmiä kysymyksiä joihin varmasti löytyisi vastaus helpostikin guuggelista, mutta minkäs teet kun tuo lontoonkielen lukeminen ei vain oikein kunnolla taivu. :(
Fincherin leffassa on mielestäni huomiotu tosiasiat hyvin ja sanoisin, että pääpiirteittäin faktat ovat kunnossa. Ehkä negatiivisena asiana voi pitää Allenin liiallista alleviivausta.

Darlenen pelkäämää "Leetä" ei tunnistanut kukaan. Lähteenä tämän mystisen miehen kohdalla ovat pääasiassa Darlenen siskot, joita joku voi pitää epäluotettavina, mutta minä uskon heihin tässä tapauksessa. Mies oli mm. tuonut Darlenelle tuliaisia ulkomailta ja kehuskellut tappaneensa ihmisen. Olisikin kiva kuulla Ferrinin siskoilta, muistuttiko sen vanhan valokuvan tuntematon mies tätä Leetä.

Kummallista tässä casessa on sekin, että todistajia pidetään lähes järjestäen epäluotettavina. Niin Mageau´ta, Johnsia, Ferrinin siskoja kuin Cheneytäkin. Minä en heissä näe mitään erityisen epäluotettavaa. Välillä tuntuu siltä, että todistajia yritetään tarkoituksella sivuuttaa, jotta saadaan luotua teoria, joka vastaa parhaiten omia ajatuksia.
Vastaa Viestiin