ulkosuomalainen kirjoitti:Toistan edelleen, etta kaikissa nakemissani poliisin paikan paalta silloin yolla ottamissa kuvissa terassin lamppu on sammuksissa. Mitaan jarkea ei olisi mielestani ollut sammuttaa sita kun rupeaa ottamaan rikospaikkakuvia --esim. lahikuvia verijaljista ovenpielessa.
Toki Naakka voi vaittaa tietavansa, etta terassin lampun valossahan ne ensihoitajat hommiin ryhtyivat, mutta itse veikkaisin ennemminkin himmennettya kattovaloa. Tai olohuoneen valoja, jotka ovat kuvissakin paalla. Miksi Anneli olisi ollut sytyttamatta olohuoneeseen valoja kun huppu oli lahtenyt ja han itse yritti menna katsomaan/koettamaan Jukan pulssia sirpaleita taynna olevan olohuoneen lapi?
Tämmöstä tää just on. Itse kirjoitan saman jutun, sitten toinen kirjoittaa saman jutun uudestaan, ja väittää mun väittävän jotain muuta.
Totta hemmetissä ensihoitajat laittoivat kaikki mahdolliset valot päälle. Kysehän oli ensimmäisenä paikalle tulleen ensihoitajan/poliisin kertomuksesta ja siitä, että hänen mielestään paikalla oli hänen tullessaan jokin valo, mutta hän ei sanonut sen olleen kattolamppu. Ja koska ensihoitajat laittoivat sitten kattolampun päälle, niin luulisi, että tuo asia olisi jäänyt laittajan mieleen: oliko se kattolamppu himmennettynä päällä, eli pitikö sitä nuppia kiertää, että sai valoa huoneeseen, vai oliko se vallan pimeänä, jolloin piti vielä kosketintakin painaa? Ja tällöin olisi kuulusteluissakin tuo muisto tullut esille, ja tällöin ei oltaisi ihmetelty, että mikä valo siellä paloi, vaan muistettu, että joo, kyllä se oli kattolamppu himmeänä päällä, muistan kun pistin sen isommalle. Eikö nyt tämä ole melkoisen järkeenkäypää?
Mutta kun kattovaloa ei muistettu, ja kuitenkin joku valonhehku kaikkien mielestä oli, niin mikä muu se edes voisi olla kuin terassin lamppu? Se ei nyt vaan teille käy taas, koska se sopii Annelin tarinaan siitä, että ääntä ehdittiin ihmetellä. Voittehan te kääntää sen niin, että Anneli tarvitsi (kuten olisi tarvinnutkin) valoa lavastuksiin, ja unohti kaikessa kiireessä tyttärensä yllättämänä sammuttaa valon.
Jos ottaa lähikuvia lampun vierestä, niin eikö lamppu ole parempi olla sammuksissa, ettei se häikäise?