devil_doll kirjoitti:Mitä yhteyttä synnytyspsykoosilla on bailauselämäntapaan?
En tiedä. Tuota ei ole kait vielä tutkittu.
Ehkä Laihian tapauksessa ei ole kyse kummastakaan tai ehkä vaan toisesta. Tarkoitin tuolla ehkä huonosti jäsennetyllä viittauksellani sitä - en siis ole keksinyt tuota itse, vaan luin siitä jostain - että ennen perheen perustaminen tarkoitti keskittymistä perheeseen ja lapsen tai lasten kasvattamiseen. Nyt tuon samaisen uutisen perusteella bailaus jatkuu, vaikka niitä herranlahjoja pyörii jaloissa. Se ei voi olla näkymättä, mm. lasten huostaanotot ovat lisääntyneet selvästi. Syitä on muitakin kuin sosiaalitanttojen tiukentunut ote. Jos se nyt ylipäätään on yhtään tiukempi kuin ennen.
devil_doll kirjoitti:Synnytyksenjälkeistä masennusta ja vakaviakin psykooseja on ollut aina.
Ainakin niin kauan kun niitä on diagnotisoitu. Ihmisen hyvinvoinnin ja Kelan korvausten lisäännyttyä kaikenlaiset kummalliset taudit, kuten psykoosit, masennukset, liikalihavuudet, selkäsairaudet, alkkoholiriippuvaisuudet, harhanäyt ovat lisääntyneet yhtäjalkaa. Omituista...
devil_doll kirjoitti:Aiemmin historiassa oli tässä suhteessa paremmin: äidin masennus ei uhannut vauvaa, koska työläisäiti kiirehti pellolle/palvelukseen ja säätyläismamma salonkiin seurustelemaan ja molemmat jättivät vauvan muiden hoidettavaksi.
Tai sitten ei vaan sairasteltu tälläisiä muotitauteja, vaan mieluummin lepraa, poliota, punatautia, kurkkumätää, ruttoa ynnä aliravitsemuksesta johtuvia tauteja. Ei se vauva mihinkään muiden hoidettavaksi jäänyt. Minäkin olin heinänkorjuun aikaan saran päässä kopassa ja välillä kävi äiti katsomassa että kuinka se meidän tohtorin alku täällä jakselee. Tissiä suuhun ja sitten leipämössöä päälle. Kun röyhtäilin tyytyväisenä, niin taas äiti lähti hanko tanassa heinäsuovan kimppuun.
Nyt äiti on kotona päivät pitkät ja lapsi laitetaan tarhaan "kun sen kanssa on niin vaikeeta eikä saa olla netissä rauhassa". Tiina oli pari sivua sitten ihan oikeassa!
devil_doll kirjoitti:Aiemmin historiassa oli tässä suhteessa paremmin
Lapsensa surmanneita äitejä on aina ollut ja niistä on minfossakin oma osionsa
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=385 ja tuomioita on tullut enkä nyt tällä katsomisella nähnyt näin voimakasta puolustelua sekä vetoamista psykoosiin, masennukseen ja siihen nykyajan naiselle outoon asiaan, että lapsi pitää itse synnyttää ja sitä pitää myös itse hoitaa, minkään tapauksen yhteydessä kuin mitä tässä on ollut.
-Liekö adoption suosion kasvun syynä juuri tuo synnytyspsykoosin tms. pelko? Tai jotain.
Kuten Juice eräässä kappaleessaan toteaa, että "
olen elämäni aikana nauttinut niin paljon sallittuja lisäaineita, että olen itsekin enää pelkästään sallittu lisäaine". Että lisää ja enemmän vaan energiajuomia, coccacoolaa, hampurilaisia, siideriä, valmisruokia...
devil_doll kirjoitti:Mitä tulee muihin mielisairaisiin (huom. mielisairaus edellyttää diagnoosia, eikä siksi riitä oma ruikutus), jotka ovat tehneet henkirikoksia - en ole huomannut, että heitä sen enempää syyllistettäisiin. Kritiikki kohdistuu lähinnä yhteiskuntaan, jonka tulisi huolehtia siitä, ettei vaarallisia henkilöitä lykätä avohoitoon.
On heitä syyllistetty, mutta kun tuomio on tullut ja henkilö syyntakeettomaksi todettu, niin sen jälkeen tuo syyllistäminen on loppunut. Laihian tapauksessa ei ole mt-tutkimuksen tulosta vielä tullut´- tuomiosta puhumattakaan - kun jo ollaan syyttömyyden/syyntakeettomuuden kannalla.
-Yhteiskunnan syyllistäminen on ihan aiheellista ja on aivan erityisen outoa, että samaan aikaan kaadetaan kehitysapua isolla saavilla kun omilla kansalaisille jää vain murusia. Ja niitäkin pitää erikseen kerjätä.