Pardon kirjoitti:Musta tämä vaikuttaa järkevältä toiminnalta syyttäjän taholta. Se mitä syyttäjä sanoi vuosi sitten (Turren postaus) pitää edelleenkin hyvin kutinsa.
Kuinkas kauan tämä vielä jatkuu? Ensi viikolla puidaan Seppoa ja mitäs sitten vielä?
Mua kiinnostais saada ensimmäinen luonnehdintakooste JL:stä. Että minkälainen mies se oikeasti oli? On tullut aika paljon sellaista negatiivista, mikä liitetään hänen pieneen kokoonsa. Semmoista pikku-Hitler-juttua. Tai että pidetään pirullisena ja samalla työtehtävänä on potkujenantaminen. Voi herättää mielikuvia, mutta olisi kiva saada vähän lavennusta tähän JL:n kuvaan. Hän on eniten karikatyyri tässä jutussa.
Minusta pikku-Hitler on outo luonnehdinta sosiaalipsykologista, joka en tehnyt jotain tutkimusta romanien parissa, oli tekemisissä maahanmuuttajien kanssa (A kertoo 2006 jotain, että Jukka auttoi jotain perhettä löytämmän työtä tms), tunsi homoseksuaaleja ( tuo muuan tutkijakollega, josta Annelilta on kysytty 2006, liittynee puputti-teemaan..) Jukka pystyi sopimaan Annelin entisen avomiehen kanssa niin että Annelin ja hänen ens yhteinen lapsi syntyi avomiehen nimiin, ja sitten adoptoitiin Jukalle ja Annelille kun Jukka sai avoieronsa hoidettua. Lapsi on kertonut, että 'isä yritti miellyttää kaikkia', 'se maksoi irtisanotuille puolen vuoden palkan. AA taas kertoi, että Jukka, vaikka oli sellainen diplomaattinen, oli myös suorasuu, perusrehellinen, avulias, lainasi ihmisille rahaa (ei suuria summia, satasia tms AA ei tämmöisestä tykännyt) ja että Jukka olisi itse sanonut, työasiosioissa käsittääkseni (liittyi työpaikan saneeraukseen lamavuosina ja sovitteluihin työpaikalla esimiesasemassa <--tms), että 'ei tällä tavalla ystäviä saa vaan vihamiehiä'. Jukalla kuitenkin oli ystäviä ja hän oli seurallinen ennemminkin kuin pidättyvä.
Jukka ei juonut. Hän teki työmatkoja Suomessa, yöpyi silloin hotellissa. Joskus teki ammattiin liittyviä ulkomaan matkan. Keväällä 2006 Anneli on kysynyt Jukalta onko tällä 'toinen nainen' (seksiä Tähtisentiellä harvemmin silloin..jotain..stressiä tms..). Annelin mielestä Jukka oli puhunut totta sanoessaan, että ei. Jukka vei lapsia viikonloppuisin puistoon, osti jäätelöä (Anneli ei siitä tykännyt, siis että jäätelöä..)
Minua edelleen ihmetyttää se ettei Jukalla ollut kotonaan omaa soppea. Käsittääkseni se työhuone oli Annelin nettihuone (korjatkaa jos olen väärässä)
Minun lapsuuden kodissa yksi syy siihen miksi meidän isä ei viihtynyt kotona oli se, että hänellä ei ollut talossa muuta omaa loukkoa kuin sohva olohuoneen nurkassa. Siinä hän makasi selin jos joskus oli kotona. Kolmen lapsen herkeämätön meteli sai hänet joskus polttamaan päreensä. Meitä ei koskaan lyöty tms, pantu arestiin.. Lähti sitten ravinteliin tapaamaan työtovereitaan ja tuli yöllä pirssillä kotiin, oli silti herrasmies. Kun pirssin ääni kuului silloin häivyttiin petiin ja oltiin hiljaa.
Mulkku luonnehdintana Jukasta on kyllä.. Sellaista voisi käyttää joku jota pännii Jukan kenties jonkinlainen paremmintietävyys, joku jonka arvomaailmaa saattaa häiritä sosiaalipsykolgi-sedän 'veljeily' maahanmuuttajien, romanien, homojen kanssa.
Piti työstään, ainakin ammatistaan jossa oli aktiivinen, työasema tosin ei ihanteellinen - välitti irtisanomiset mutta osallistui irtisanottujen työllistämiseen, ehkä mutkaton mutta asiallinen, tunnollinen ja kunnollinen. pikku-hitler? ..no jo on..
IMOA