Surmasiko Anneli Auer miehensä (GALLUP)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta

Surmasiko Anneli Auer miehensä?

Kyllä
219
79%
Ei
59
21%

Ääniä yhteensä: 278

ketsku
Christopher Lorenzo

Re: Surmasiko Anneli Auer miehensä (GALLUP)

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Selvää on, että jos talossa on tuntematon tappaja niin lapset viedään ulos turvaan ja mennään itsekin pikapikaa hälyttämään apua naapurista. KUKA pyytää lastansa katsomaan onko murhaaja vielä talossa? :lol:

Anneli on myös ollut supernainen. Adrenaliini antaa ihan käsittämättömät voimat! Myös muisti voi kadota ym. Olen lukenut ihmisten adrenaaliinipuuskien jälkeen ihmetelleen miten on vaikka saanut jotain painavaa esinettä/ihmistä liikutettua vaikka muuten ei saisi tai he eivät muista miten pääsivät paikasta a paikkaan b tms. Ihmisen mieli on käsittämätön. Myös lapset ovat menneet shokkiin tuossa tilanteessa ja hyvin mahdollisesti eivät itsekään tiedä oliko siellä ulkopuolista vai eikö ollut. Muistoja voi olla äidin syyllisyydestä mutta ne kielletään.

Mm. eräs tuttavani on nyt vasta aikuisiällä ruvennut muistamaan lapsuudestaan setänsä käpälöintejä eikä ole vieläkään ihan varma ovatko ne jutut kuitenkin unia.

Eli siis ilman muuta Anneli on syyllinen.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Toki Annelille on nyt sama miten aikansa käyttää. Vaikka oikeudessa. Eikä tuomiokaan voi koventua.

Luulen, että Anneli ei pysty kohtaamaan totuutta ( mitä kyllä yritti ) lastensa vuoksi ja heidän silmissään. Tämä pieni optio syyttömyydestä on armollisempi ja Anneli kokee suhteen voivan lapsiin jatkua. Tapaamisten jatkua.

Nyt kyllä voi käydä niin, jos oikein muistan käytännön, että hovi ei myönnä valituslupaa korkeimpaan. Ja tämä jotta säästäisi lapsia jo kahdesti käsitellyssä erityisen raskaassa rikoksessa. Eikä puolustuksellakaan ole valituspyynnössä oikein esittää mitään ratkaisuehdotusta. Siis lievennystä tmv. Murha tai ei ja välimuotoja tuomiolle ei enää ole.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

ketsku kirjoitti:Selvää on, että jos talossa on tuntematon tappaja niin lapset viedään ulos turvaan ja mennään itsekin pikapikaa hälyttämään apua naapurista. KUKA pyytää lastansa katsomaan onko murhaaja vielä talossa? :lol:

....
Eli siis ilman muuta Anneli on syyllinen.
Katsokaa nyt kaikki!! Lisää näitä, jotka eivät ole perehtyneet tapaukseen ja uskovat mitä us ja kumppanit kirjoittavat.

Us itse postaa Annelin kuulustelukertomuksen: "Ja joku jossain välissä kysyi sitäki, et onks se vielä sielä ja et onks Jukka hengis tai jotai.Ni mä sanoi, et axxxx, katsotko tonne." Josta käy ilmi, että Anneli luuli lähettäneensä tytön katsomaan PUHELUN AIKANA, koska JOKU KYSYI, että onko Jukka hengissä. No kuka siellä voi kysyä, jos puhelu on loppunut!!??

Ja kun puhelusta on nauhoite, eikä Anneli siinä ketään minnekään lähetä, niin on se nyt ihme, että tällaista pitää jankata. Asia muuttuu todeksi, kun sitä toistellaan, se on propagandan ensimmäinen opinkappale. Mutta toivottavasti mahdollisimman moni perehtyisi tapaukseen ihan omin päin ja miettisi, mitä todistettavasti tapahtuu ja mitä ei. Annelin "lähettämistodistushan" on aivan samaa tasoa kuin tytön "huppiksennäkemistodistus"! Miten ihmiset voi olla noin sokeita, etteivät pysty olemaan puolueettomia ja objektiivisia. Yhtä hyvin minä voisin täällä naureskella, että "tyttö näki murhaajan ja silti anneli pidätettiin LOL". Se peruste on vieläpä paljon painavampi, koska ei ole olemassa nauhaa, joka todistaisi, ettei tyttö murhaajaa nähnyt. Mutta sellainen nauha on, joku todistaa, ettei Anneli lähettänyt ketään minnekään katsomaan yhtään mitään. Ja miettikää nyt edes 5 sekuntia moisen "lähettämisen" motiivia, hyvänen aika.

Uskokaa nyt jo.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
matahari
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja matahari »

Uskoisit jo sinä Naakka ettei yksikään täydellä järjellä varustettu äiti jätä lapsiaan tällaisessa tilanteessa. Jumalauta! Murhaaja talossa ja eukko ryntäilee ympäriinsä. Kyllä ensimmäinen reaktio on järjestää lapset ulos talosta ja sitten ukolle apua.
Täysin typeriä selityksiä Annelilta että hän arvioi ettei murhaaja tekisi lapsille pahaa. Eipä tietenkään, ei kai hän omia lapsiaan vahingoittaisi.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Jos Naakka olisi taas pysahtynyt itse miettimaan ennenkuin piipersi laudalla, han olisi huomannut etta Anneli puhui kahdesta puhelusta -- poliisin puhelusta ja Hake-puhelusta eika ollut varma kumman aikana katsominen tapahtui. Sama epavarmuus hupun poistumisajasta tuli esiin muissakin alkuajan kuulusteluissa--oliko ihan ensipartion raporteissa.

Miten ihmiset voi olla noin sokeita, etteivät pysty olemaan puolueettomia ja objektiivisia.

Hyva kysymys. Harvinaisen syva kognitiivinen dissonanssi?
Naattori
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Naattori »

Mä en kyllä enää tiedä.. Äänestin AA:n syyllisyyden puolesta, mutta myönnän, että hirveesti en oo tähän perehtynyt.
Tää hämmentääkin nyt mua kovasti, kun on näitä juttuja lukenut. Ensin kun lukee jonkun Auerin syyllisyyteen uskovan juttuja, tulee vaan vahvistusta omalle kannalle, että näin se ilmanmuuta on. Toisaalta kun katselee puolustavia kirjoituksia, on pakko myöntää, että rouva saattaakin olla syytön.. :roll: Mene ja tiedä.
Siltä vaan tuntuu, että kumpikaan vaihtoehto (ulkopuolinen murhaaja tai rakastava vaimo itse) ei ole mahdollinen :lol: toiset todisteet kun sulkee toisia pois
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

^Mielenkiintoinen näkemys.
Kerrotko mitkä todisteet sulkevat toisiaan pois?

Syyttäjä on todennut:

- häkenauhalta ei kuulu ulkopuolista
- koira ei löytänyt jälkeä ulkopuolisesta
- ovesta poistuminen käytännössä mahdotonta
- verijäljet viittavat kerrottua pidempään surmaan
- Anneli tunnusti surman kahdesti
Nuotio & Äreät Tiput
Naattori
Sofia Karppi

MissHolmes kirjoitti:^Mielenkiintoinen näkemys.

Syyttäjä on todennut:

No kuten sanoin, en ole perehtynyt aiheeseen kuin pintapuolisesti. Tarkoitin sitä, että Auerin syyllisyyteen uskovat puhuvat esim. häkenauhan puhuvan syyllisyyden puolesta. Että ulkopuolisia ei kuule ja aika riittäisi hyvin kun verikin oli ehtinyt hyytä ennen poliisin tuloa, ja kun joku (kuolinsyytutkija vai kuka se oli?) sanoi, ettei uhrin vammat voineet tulla parin minuutin aikana kuten Anneli kertoi huppiksen tehneen.
Ja tosiaan ns jälkikoiran (harrastekoiran) omistavana henkilönä ihmettelen suuresti, ettei ammattikoira löytänyt pihalta jälkiä!
Ja kyllä, siitä ovesta vaan ei ole voitu poistua!! Ja miksi ihmeessä murhaaja ei olisi avannut ovea ikkunan rikottuaan.. :roll:
Ja tosiaan viimeisenä tuo mainitsemasi tunnustus. Tosin palaan taas siihen, etten ole perehtynyt tähän kovin hyvin, itse tiesin vain yhdestä tunnustuksesta poliisille ja toisesta tyttärelle. Tässä vaiheessa tämä kuulostaa tosiaan jo aika selvältä. Tunnustus mikä tunnustus.
Sitten tulee se mutta :) kun on lukenut asiaan huomattavasti paremmin perehtyneiden puollustuksia Auerin puolesta..esimerkiksi nyt taas tämä häkenauha. Puolustuksellahan oli joku äänitutkija todistamassa, että hän ei ainakaan voi täysin poissulkea ulkopuolisen olemista paikalla puhelun aikana, tosin ei uskaltanut sanoa siellä ulkopuolista varmaksi olevankaan. Ja ihan itse mietin sitäkin, että miten Jukka ei sanonut mitään raskauttavaa vaimoaan vastaan. Kuitenkin jonkun verran sai puhuttua. Itse olen joutunut eksäni pahoinpitelemäksi, ja ainoa mikä silloin oli mielessä ja mitä suusta ulos tuli, oli ihmetys, hämmennys ja pettymys nimenomaiseen henkilöön. Miksi juuri Hän tekee mulle näin? Mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän puolisoltani? Jukka ei puhu siihen suuntaan mitään. tietysti, jokainen on erilainen. Ei kaikki reagoi asioihin kuten itse.
Sitten tämä koira asia, joku täällä sanoi, että koiraa ei koskaan viety terassille?!! Vaan sen kanssa kierrettiin vain pihan laidalla? Jos näin on, en voi käsittää miten koiran edes kuviteltiin saavan vainu hajusta, jota se ei tiedä etsivänsä!! Eli jos tämä pitää paikkansa, on siellä mielestäni voinut olla vaikka viisi huppista riehumassa eikä koira välttämättä löydä kaikkien muiden hajujen seasta juuri sitä oikeaa vainua.
Ovesta poistuminen..täällä taas viisastuin lukiessani, ja ovea ei kuulemma olisi enää saanut kiinni lasinsirujen takia jos sen olisi kerran avannut..tämähän osaltaan kumoaa Auerin lavastuksia. Toki mahdollista on se, jonka joku jo ehdottikin, että ikkuna oli aluksi hiukan rikki ja lavastusjälkien teon jälkeen Anneli rikkoi ikkunan kokonaan. Mene ja tiedä sitten.
Ja tosiaan nuo verijäljet on ainoa, johon en löydä minkäänlaista Aueria puolustavaa seikkaa.
Ja mitä noihin tunnustuksiin tulee, onhan se mahdollista, että jos näet jotain niin hirveää kun oman miehesi murhan voi tajunta hieman heiketä. Näin ollen sitä voi kuvitella asioita, jotka myöhemmin alkavat tuntua ensin mahdollisilta ja lopuksi ehkä jopa todelta. Hankala selittää mitä tarkoitan, mutta ihmismieltä on yllättävän helppoa manipuloida oikeilla kysymyksillä ja syytöksillä.
Kyllä edelleen uskon Auerin syyllistyneen tekon, mutta olen erittäin helpottunut, etten ole tilanteessa päättämässä hänen tuomiostaan, sillä en voi sanoa olevani täysin vakuuttunut.
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
Naattori
Sofia Karppi

Naattori kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:^Mielenkiintoinen näkemys.

Syyttäjä on todennut:

No kuten sanoin, en ole perehtynyt aiheeseen kuin pintapuolisesti. Tarkoitin sitä, että Auerin syyllisyyteen uskovat puhuvat esim. häkenauhan puhuvan syyllisyyden puolesta. Että ulkopuolisia ei kuule ja aika riittäisi hyvin kun verikin oli ehtinyt hyytä ennen poliisin tuloa, ja kun joku (kuolinsyytutkija vai kuka se oli?) sanoi, ettei uhrin vammat voineet tulla parin minuutin aikana kuten Anneli kertoi huppiksen tehneen.
Ja tosiaan ns jälkikoiran (harrastekoiran) omistavana henkilönä ihmettelen suuresti, ettei ammattikoira löytänyt pihalta jälkiä!
Ja kyllä, siitä ovesta vaan ei ole voitu poistua!! Ja miksi ihmeessä murhaaja ei olisi avannut ovea ikkunan rikottuaan.. :roll:
Ja tosiaan viimeisenä tuo mainitsemasi tunnustus. Tosin palaan taas siihen, etten ole perehtynyt tähän kovin hyvin, itse tiesin vain yhdestä tunnustuksesta poliisille ja toisesta tyttärelle. Tässä vaiheessa tämä kuulostaa tosiaan jo aika selvältä. Tunnustus mikä tunnustus.
Sitten tulee se mutta :) kun on lukenut asiaan huomattavasti paremmin perehtyneiden puollustuksia Auerin puolesta..esimerkiksi nyt taas tämä häkenauha. Puolustuksellahan oli joku äänitutkija todistamassa, että hän ei ainakaan voi täysin poissulkea ulkopuolisen olemista paikalla puhelun aikana, tosin ei uskaltanut sanoa siellä ulkopuolista varmaksi olevankaan. Ja ihan itse mietin sitäkin, että miten Jukka ei sanonut mitään raskauttavaa vaimoaan vastaan. Kuitenkin jonkun verran sai puhuttua. Itse olen joutunut eksäni pahoinpitelemäksi, ja ainoa mikä silloin oli mielessä ja mitä suusta ulos tuli, oli ihmetys, hämmennys ja pettymys nimenomaiseen henkilöön. Miksi juuri Hän tekee mulle näin? Mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän puolisoltani? Jukka ei puhu siihen suuntaan mitään. tietysti, jokainen on erilainen. Ei kaikki reagoi asioihin kuten itse.
Sitten tämä koira asia, joku täällä sanoi, että koiraa ei koskaan viety terassille?!! Vaan sen kanssa kierrettiin vain pihan laidalla? Jos näin on, en voi käsittää miten koiran edes kuviteltiin saavan vainu hajusta, jota se ei tiedä etsivänsä!! Eli jos tämä pitää paikkansa, on siellä mielestäni voinut olla vaikka viisi huppista riehumassa eikä koira välttämättä löydä kaikkien muiden hajujen seasta juuri sitä oikeaa vainua.
Ovesta poistuminen..täällä taas viisastuin lukiessani, ja ovea ei kuulemma olisi enää saanut kiinni lasinsirujen takia jos sen olisi kerran avannut..tämähän osaltaan kumoaa Auerin lavastuksia. Toki mahdollista on se, jonka joku jo ehdottikin, että ikkuna oli aluksi hiukan rikki ja lavastusjälkien teon jälkeen Anneli rikkoi ikkunan kokonaan. Mene ja tiedä sitten.
Ja tosiaan nuo verijäljet on ainoa, johon en löydä minkäänlaista Aueria puolustavaa seikkaa.
Ja mitä noihin tunnustuksiin tulee, onhan se mahdollista, että jos näet jotain niin hirveää kun oman miehesi murhan voi tajunta hieman heiketä. Näin ollen sitä voi kuvitella asioita, jotka myöhemmin alkavat tuntua ensin mahdollisilta ja lopuksi ehkä jopa todelta. Hankala selittää mitä tarkoitan, mutta ihmismieltä on yllättävän helppoa manipuloida oikeilla kysymyksillä ja syytöksillä.
Kyllä edelleen uskon Auerin syyllistyneen tekon, mutta olen erittäin helpottunut, etten ole tilanteessa päättämässä hänen tuomiostaan, sillä en voi sanoa olevani täysin vakuuttunut.

Edit: vielä on lisättävä minun mielestäni yksi raskauttavimmista todisteista Aueria vastaan ja josta moni moni muukin on täällä puhunut, eli se, ettei hän suojellut lapsiaan. Kyllä se on aina ja ihan varmasti ensimmäinen reaktio äidillä heittää ne lapset ulos talosta ja sanoa vaikka, että menkää naapuriin tai jotain. Eikös se ollu sanonut, että ei uskonut huppiksen tekevän lapsille mitään..MITÄH?!! Siis olihan tämä huppis lyönyt Aueria itseäänkin puukolla. Miksei lasta? Tytär olisi hyvin voinut vaistomaisesti juosta suojelemaan isäänsä, olisiko huppis vaan nostanut likan sivuun, ehkä silitellyt vielä vähän tämän hiuksia, ja jatkanut sitten silmitöntä ylitappoa? Mutta eiiiiii, Auer vielä lähetti likan tarkastamaan takkahuoneen tilannetta..tää haiskahtaa oikeesti.
MissHolmes
Ben Matlock

Jos Anneli on ensin rikkonut uloimman ikkunan ja Jukka sen jälkeen päästänyt häne sisään, ei ole ollut mikään ongelma avata ja sulkea ovea:

Se aukeaa ulospäin, joten ovea avatessa ulkopuolella olleet sirut olisivat pudonneet oven pelliltä terassille.

Kuva

Siksi minun onkin äärimmäisen vaikea kuvitella, ettei ovea olisi pystynyt aukaisemaan vaikka siinäkin vaiheessa, kun koko lasi on rikottu.

(Jos siihen siis olisi olut tarvetta...)
Nuotio & Äreät Tiput
Pardon
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Iltalehdessä oli tämmöistä juttua valehtelemisesta:

"Geiselman on tutkinut aihetta vuosia ja opettanut kuulustelutekniikoita amerikkalaisviranomaisille, muun muassa FBI:lle.

Huhtikuussa julkaistussa tutkimuksessa hän analysoi kuuttakymmentä aiempaa tutkimusta aiheesta sekä yhtä omaa tutkimustaan. Taitava huijari ei välttämättä hermostu, mutta muita tunnistettavia oireira vilpillisyydestä löytyy.

10 merkkiä

1. Kuulustelutilanteessa valehtelija kertoo yleensä mahdollisimman vähän.

2. Vaikka valehtelija saattaa olla vaitonainen, hän perustee spontaanisti asioita joista kuulustelija ei edes kysy.

3. Totuutta salaileva toistaa kuulustelijan kysymyksiä saadakseen lisäaikaa vastaamiseen.

4. Valehtelijat tarkkailevat kuulustelijan reaktioita tietääkseen, uskotaanko häntä.

5. Puheen nopeus voi paljastaa vilpillisyyden. Valehtelija ei voi puhua kovin nopeasti, jos tarinaa täytyy keksiä lennosta ja samanaikaisesti tarkkailla kysyjän reaktioita. Kun valhe näyttää menevän läpi, puhe yleensä nopeutuu. Geiselmanin mukaan totuudessa pitäytyvien ei tarvitse muuttaa puheensa tempoa kesken tarinan.

6. Valehtelijat käyttävät usein epätäydellisiä lauseita, eli eivät vastaa kysymykseen loppuun asti.

7. Vilpittömät ihmiset tarkentavan vastauksiaan, jos heiltä kysytään yksityiskohdista. Valehtelijat eivät yleensä anna lisätietoja.

8. Totuudessa pitäytyvät ihmiset saattavat kohdistaa katseensa kysyjästä pois, jos kysymys on vaikea ja vaatii keskittymistä. Valehtelija saattaa vilkaista muualle vain aivan lyhyen hetken ajan, ellei vastaaminen vaadi erityistä ponnistelua.

9. Valehtelija saattaa pitää huuliaan tiukasti yhdessä tai näprätä esimerksiksi hiuksiaan.

10. Valehtelija paljastuu usein viimeistään siinä vaiheessa, kun häntä pyydetään kertomaan tapahtumat takaperin, tapahtumien lopusta alkuun.

Geiselmanin mukaan taitavan kuulustelijan kannattaa tiedustella ensin yleisiä kysymyksiä ja pyytää sen jälkeen lisätietoja yksityiskohdista.

Tutkimus julkaistiin huhtikuussa American Journal of Forensic Psychiatry -lehdessä. Tutkimuksesta uutisoi Suomessa ensimmäisenä poliklinikka.fi -sivusto."
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Hyvin on valehtelu laitettu teeseihin. Tosin, ei tarvitse olla professori, että ymmärtää annelin valehtelevan tämän tästä. Jo häke-puhelu on kuin em valehtelun tunnusmerkkien kouluesimerkki.
MissHolmes
Ben Matlock

Tähän perään olisi nyt hyvä liittää sairaalakuulustelut, mutta ainakaan minä en saa enää linkkejä toimimaan. :(
Nuotio & Äreät Tiput
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Pardon kirjoitti:Iltalehdessä oli tämmöistä juttua valehtelemisesta:

"Geiselman on tutkinut aihetta vuosia ja opettanut kuulustelutekniikoita amerikkalaisviranomaisille, muun muassa FBI:lle.

Huhtikuussa julkaistussa tutkimuksessa hän analysoi kuuttakymmentä aiempaa tutkimusta aiheesta sekä yhtä omaa tutkimustaan. Taitava huijari ei välttämättä hermostu, mutta muita tunnistettavia oireira vilpillisyydestä löytyy.

10 merkkiä

1. Kuulustelutilanteessa valehtelija kertoo yleensä mahdollisimman vähän.

2. Vaikka valehtelija saattaa olla vaitonainen, hän perustee spontaanisti asioita joista kuulustelija ei edes kysy.

3. Totuutta salaileva toistaa kuulustelijan kysymyksiä saadakseen lisäaikaa vastaamiseen.

4. Valehtelijat tarkkailevat kuulustelijan reaktioita tietääkseen, uskotaanko häntä.

5. Puheen nopeus voi paljastaa vilpillisyyden. Valehtelija ei voi puhua kovin nopeasti, jos tarinaa täytyy keksiä lennosta ja samanaikaisesti tarkkailla kysyjän reaktioita. Kun valhe näyttää menevän läpi, puhe yleensä nopeutuu. Geiselmanin mukaan totuudessa pitäytyvien ei tarvitse muuttaa puheensa tempoa kesken tarinan.

6. Valehtelijat käyttävät usein epätäydellisiä lauseita, eli eivät vastaa kysymykseen loppuun asti.

7. Vilpittömät ihmiset tarkentavan vastauksiaan, jos heiltä kysytään yksityiskohdista. Valehtelijat eivät yleensä anna lisätietoja.

8. Totuudessa pitäytyvät ihmiset saattavat kohdistaa katseensa kysyjästä pois, jos kysymys on vaikea ja vaatii keskittymistä. Valehtelija saattaa vilkaista muualle vain aivan lyhyen hetken ajan, ellei vastaaminen vaadi erityistä ponnistelua.

9. Valehtelija saattaa pitää huuliaan tiukasti yhdessä tai näprätä esimerksiksi hiuksiaan.

10. Valehtelija paljastuu usein viimeistään siinä vaiheessa, kun häntä pyydetään kertomaan tapahtumat takaperin, tapahtumien lopusta alkuun.

Geiselmanin mukaan taitavan kuulustelijan kannattaa tiedustella ensin yleisiä kysymyksiä ja pyytää sen jälkeen lisätietoja yksityiskohdista.

Tutkimus julkaistiin huhtikuussa American Journal of Forensic Psychiatry -lehdessä. Tutkimuksesta uutisoi Suomessa ensimmäisenä poliklinikka.fi -sivusto."

No mä ainakin näpräisin hiuksia ja laittaisin huuleni viivaksi jo pelkästään syystä että mua katsellaan sillä silmällä. Eli ei ole järkevä pohja etsiä vinkkejä käyttäytymiskoodeista.
Oli tässä yksi hyvä kohta mitä saattaisi jopa miettiä toisenkin kerran. Kohta 10.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Linkki yhteen kuulustelupatkaan -- pari muuta loytyy Netti-TV:n haulla.

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?21881233
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Vastaa Viestiin