Peräkylän Maigret
PM - aina heikkojen puolella
Et minun mielestä voi olla ihan varma kuka Ulvilan tragediassa oli heikompi kuin joku toinen. Mikä heikko AA on? Oli tekijä tai ei. Sitä paitsi täällä ei minun muistin mukaan kukaan ole sanonut AA:ia pahaksi akaksi. Joitain on voinut järkyttää sekin mitä Jukka Lahdelle tapahtui, ei niinkään se että Aueria kehdattiin lopulta epäillä. Jotkut ovat yrittäneet leimata Jukka Lahtea vaikka miksi. Tökeröimmät moralisoinnit Jukkaa tai Annelia kohtaan löytyvät ihan muilta keskustelufoorumeilta kuin tältä, - tuo sarka taitaa olla silmänkantamaton.
(pitääkö tätä edes sanoa) Kukaan ei ole niin huono ihminen tai niin paha, että ansaitsisi edes lähes vastaavaa mitä JL sai osakseen.
En tiennyt JJ:sta yhtään mitään ennen kuin olin jonkin aikaa seurannut tätä palstaa. etp-nivaskasta löytyi sitten enemmän, esim se ensimmäinen kuulustelu. Tarvitseeko toistaa miten JJ suorastaan tyrkytti Annelille 'tarinan aineksia'. Monen moni kohta tuossa kuulustelussa ihmetytti, esim sekin, että JJ:n kuulustelussa Anneli puhuu vanhimmasta lapsestaan '
mun vanhimpana tyttärenä', pisti silmään. Jukka, lapsen isä, oli tuskin jäähtynyt.
Pari päivää sitten selailin Annelin muita kuulusteluja, niitä ensimmäisiä, 6. ja 9.12.2006 (Kare Koskinen kuulusteli). En kyllä voinut muuta kuin yhtyä Valkaman kysymykseen
onko tässä sureva leski, kun luin mitä Anneli vastasi kun häneltä kysyttiin hänen ja JL:n seksuaaliasioista. ('A: Yleensä ottaen se oli hyvää'). Annelin mukaan Jukka esim 'flirttaili kaikkien kanssa' (JPEG156). Okei, lainausmerkkien välissä on irrallinen lauseenpätkä. Asialla ei kuitenkaan ole sen enempää 'asiayhteyttä' kuin että Annelilta oli siis kysytty heidän seksielämästään yleensä, ja sen jälkeen oliko Jukka ollut kiinnostunut nuorista, pojista tai tytöistä, sillä tavalla, johon AA:n vastaus on merkitty kuuluneeksi näin:
A: Ei minun havaintojeni mukaan siinä mielessä. Hänellä on ollut flirttailua kaikkien kanssa. Ei hän erityisesti mitenkään nuorista ollut kiinnostunut. - Asia jäi silleen. Seuraavaksi A:lta kysyttiin oliko hän itse ollut uskollinen. Kyllä. jne..ja kohta Anneli sai eteensä nivaskan kuvia, huppumiehen tunnistaminen oli alkanut.
Kyllä minusta JJ suhtautui Anneliin untuvaisin kysymyksin. Niukoille jäi AA:n epäily heti ensikohtaamisesta.
Voiko sellainen nainen olla onnellinen avioliitossaan, jonka mies 'flirttailee kaikkien kanssa'? Niin, niin, mitäs nyt viattomasta pikkuflirtistä (minähän tässä varsinainen kurttunaama tietenkin), mutta että tyttöjen ja poikienkin.. kaa

Olisko litteroinnissa jotain mätää??.. mutta jotenkin vain pistää silmään aika karkea vastaus, että 'kaikkien kanssa'. Viikko kulunut Jukan kuolemasta.
PS: näen että us on omasta puolestaan kommentoinut 'pahoja akkoja', mutta kun olet minutkin listannut jonkinlaisen uhan alaiseksi, niin teki mieli sanoa. Mitä muuta oikeasti tekisi mieli sinulle sanoa, siltä säästän palstan. En muistaakseni ole tätä ennen kanssasi monta kommenttia vaihtanut.