Jackass-tähti Ryan Dunn kuoli ulosajossa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Scilla
Martin Riggs

Re: Jackass-tähti Ryan Dunn kuoli ulosajossa

Viesti Kirjoittaja Scilla »

INES 7 kirjoitti:Oho, että oikein kerran on joutunut tiellä väistämään vastaantulijaa! Itse en ole ammattiautoilija tai en edes sinne päin ja noin on tapahtunut useita kymmeniä kertoja...
........
Minusta kaikilta tahallaan liikennettä ihan uhmallaan (rattarit&kaaharit) vaarantaneilta tulisi ajolupa evätä ihan tosi pitkäksi aikaa. Ja mopopojilta jo ottaa tahallisesta perseilystä kortti pois kunnes autokortin saavat. Ja kortitta ajosta sitten pakkotyöhön ja/tai "häpeäpaaluun"+karmeat sakot, joita tuleekin maksaa loppuikä ja suoraan jonkun vastaavan uhreille, ihan oikeasti.
Kaikkihan varmaan on useasti idioottiohittelijoita joutunut väistämään useammankin kerran, mutta sitten niitä ihan oikeasti läheltäpiti-tilanteita ei varmaan niin useasti kuitenkaan kohdalle osu, jossa oikeasti on todella lähellä se törmääminen. Näitä jälkimmäisiä tilnateita on ollut itselläni vain ehkä 3, mutta noita perus idioottiohittelijoita tulee vastaan sitten melkein aina kun ajaa enenmmän kuin 20km. Tai sitten niitä jotka ohittelevat pieniä pyrähdyksiä koko letkan ohi ja taajamaan kun päästään niin ollaan samoissa valoissa kuitenkin, matkalla kuitenkin on saattanut joku tämmöinen läheltäpitikin olla.

Mopoilijoiden pitäis kyllä käydä oikea autokoulu ja joku henkinen kypsyys-testi läpi ennen kuin pääsevät mopoa ajamaan. Ja sama kartoitus riskityypeille jotka sitä ajokorttia autoa varten suorittavat ja näille riskityypeille se 80-lätkä autoon. Siinä saisi sitten kukkahattutäti ohittaa urpon 100km/h alueella, ja urpoa harmittaisi :mrgreen:
Ja niille kaahareille rengaslukko autoon niin pitkäksi ajaksi kun kortti on hyllyllä ettei idioottikaveritkaan pääse jatkamaan sitä turhanpäivästä auton huudattamista ja mahdollista kuolemantuottamuksen aiheuttamisen harjoittelua.
Ja sit se kännissä ajo. Itse en ikimaailmassa hyppäisi rattiin edes sen sallitun promillemäärän puitteissa. Olisi jotenkin niin noloa kärähtää edes siitä 0,2 promillesta, tai edes siitä 0,1. "En vaan pystynyt olemaan juomatta." Mulle olisi ihan sama vaikka se rattijuopumusraja vedettäs siihen nollaan. Ymmärrän kyllä sen jos käy syömässä ja ottaa lasillisen, ja kiva olis sen jälkeen vielä ajaa, mutta silti.

T: Kukkahattutäti
Antarktis
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Antarktis »

INES 7 kirjoitti:Oho, että oikein kerran on joutunut tiellä väistämään vastaantulijaa! Itse en ole ammattiautoilija tai en edes sinne päin ja noin on tapahtunut useita kymmeniä kertoja...

Kaikella tällä paskanjauhannalla ja sen kommentoinnilla meinaan, että virheitä sattuu ja tyhmyyksiä tehdään. Rattijuoppous on ihan syntilistan topkympissä juu, mutta alkanut enemmän liikenteessä vituttaa järjetön kaahaus (selvinpäin, kännissä ja yleensä) vaan ihan helvetisti, kun kaikki huomio (täälläkin) on rattijuoppoudessa yleisenä pahana. Moni pakkasnestettä nauttinut kuski kun ajelee ihan hissukseen ja oman kunnan alueella kotiin päin. Toki ihan pirskaleen vaarallista ja edesvastuutonta sekin. Mutta kun kaikki teiniviikset ja jälkijättöiset "viriputkella" moottoripyöränsä huipputehoa alentaneet pösilöt kaahaa kaupunkialueella niin paljon kuin sellainen pommi kolmosella kiertää, niin on leikki kaukana. Sama koskee autojuntteja. Tavallaan heillä on mieli samalla lapsen tasolla kuin itsensä mukaviksi juoneeilla jo valmiiksi. Päivittäin saa onneksi lukea kun joku jää sentään kiinni. Osa pääsee kyllä karkuunkin.

Minusta kaikilta tahallaan liikennettä ihan uhmallaan (rattarit&kaaharit) vaarantaneilta tulisi ajolupa evätä ihan tosi pitkäksi aikaa. Ja mopopojilta jo ottaa tahallisesta perseilystä kortti pois kunnes autokortin saavat. Ja kortitta ajosta sitten pakkotyöhön ja/tai "häpeäpaaluun"+karmeat sakot, joita tuleekin maksaa loppuikä ja suoraan jonkun vastaavan uhreille, ihan oikeasti.
Riskiohittaminen on perseestä, tossa munkin tapauksessa näytti olevan joku nuori jätkä. Ja mulle tuo on sattunut kerran vasta varmaankin siksi että ajelen vielä ekan vaiheen kortilla, joten niitä ajokilsojakaan ei ole satojatuhansia 8) Mutta oon jo iältäni kuitenkin +25. Munkaan mielestä siellä liikenteessä ei kuulu koheltaa kännissä eikä selvinpäin.
ArcticEli
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja ArcticEli »

Antarktis kirjoitti:
INES 7 kirjoitti:
Kaikki kuolevat joskus, mutta kaikki eivät elä ikinä, sanoi joku taannoin jossain. Tietoisia ja tiedostamattomia riskejä tulee päivittäin. Tyhmäähän on tehdä tyhmyyksiä, mutta aina ei kaikki mene niin kuin kuvitellaaan. Suurin osa "turhista" kuolemista sattuu ihan normaalioloissa.

Itse on tullut kaikkea pahaa tehtyä ja tässä ollaan, valitettavasti.
No ei ole kyllä koskaan käyny mielessäkään että jotain oleellista jää elämässä kokematta jos en esim. syyllisty rattijuoppouteen :D Ei hyvää päivää! Ns. turha kuoleminen ihan vahingossa on täysin eri asia, kuin että omalla idioottimaisuudellaan aiheuttaa sen. Vertaa vaikka että saat suonenvedon koipiin kesken uimisen ja hukut tai että ajat kännissä tieltä ulos tai lähet vaikkapa ohittamaan tietoisesti edessä olevaa autoa niin että just ja just ehdit omalle kaistalle ennen yhteentörmäystä vastaantulevan kanssa, ihan eri asia. Tohon jälkimmäiseen oon joutunu itte niin että mun kaistalla tuli joku saatanan mulkkunaama just riskiohituksella, piti oikasta tienposkeen ettei kuolla molemmat. Teki mieli ottaa rekkari ylös jä käydä antamassa kuskille oman käden oikeutta. Ois saanu seki ihminen jäädä keskenmenoksi, kuten kaikki muutkin joiden mielestä oman ja toisten elämän tietonen riskaaminen on jotenkin hienoa.
Tällaisia sattuu päivittäin jos ajaa vaik 100 kilsaa päivässä.
Minä olen moottoripyöräilijä, enkä voi käsittää lausetta," en nähnyt sitä"
Kyse on siitä mitä katsoo liikenteessä.
Kumma kyllä mä spottaan moottoipyörän vaikka olisin millä liikenteessä, siitä omituisesta syystä, että meillä on tapana nostaa kättä toisillemme.Niinpä näen yhden valon jo KAUKAA
Siispä osaan katsoa.
Ihmettelen suuresti miksi autokuski ei osaa?
Onk se niin että sen kotelon sisällä on niin kivaa ja turvallista ettei tarvitse havannoida liikennettä ympärillään?

Samanlainen tapaus oli juuri eilen kuin mitä kuvailet.
Tulen mutkan takaa ja yhtäkkiä edessä on kaksi punaista autoa, toinen kääntymässä vasemmalle ja riskiohittaja tulossa helvetinmoista vauhtia sieltä takaa minun kaistallani.
Minä jarrutan ja annan hänelle mahdollisuuden poistua kaistaltani, hän jarruttaa(nuori nainen)= ja kumin käry leijuu ilmassa.
Omalla ajotavalla pystyy antamaan muille mahdollisuuden.Se on aina muistettava.
Jos itsella on ennakointi kunnossa, säästää monen törpön hengen ja kumma kyllä, tämän olen oppinut kun olen moottoipyöräl liikenteessä ja tajuan ettei kukaan muu voi säästää henkeäni kuin minä itse.
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Vastaa Viestiin