Kaikkihan varmaan on useasti idioottiohittelijoita joutunut väistämään useammankin kerran, mutta sitten niitä ihan oikeasti läheltäpiti-tilanteita ei varmaan niin useasti kuitenkaan kohdalle osu, jossa oikeasti on todella lähellä se törmääminen. Näitä jälkimmäisiä tilnateita on ollut itselläni vain ehkä 3, mutta noita perus idioottiohittelijoita tulee vastaan sitten melkein aina kun ajaa enenmmän kuin 20km. Tai sitten niitä jotka ohittelevat pieniä pyrähdyksiä koko letkan ohi ja taajamaan kun päästään niin ollaan samoissa valoissa kuitenkin, matkalla kuitenkin on saattanut joku tämmöinen läheltäpitikin olla.INES 7 kirjoitti:Oho, että oikein kerran on joutunut tiellä väistämään vastaantulijaa! Itse en ole ammattiautoilija tai en edes sinne päin ja noin on tapahtunut useita kymmeniä kertoja...
........
Minusta kaikilta tahallaan liikennettä ihan uhmallaan (rattarit&kaaharit) vaarantaneilta tulisi ajolupa evätä ihan tosi pitkäksi aikaa. Ja mopopojilta jo ottaa tahallisesta perseilystä kortti pois kunnes autokortin saavat. Ja kortitta ajosta sitten pakkotyöhön ja/tai "häpeäpaaluun"+karmeat sakot, joita tuleekin maksaa loppuikä ja suoraan jonkun vastaavan uhreille, ihan oikeasti.
Mopoilijoiden pitäis kyllä käydä oikea autokoulu ja joku henkinen kypsyys-testi läpi ennen kuin pääsevät mopoa ajamaan. Ja sama kartoitus riskityypeille jotka sitä ajokorttia autoa varten suorittavat ja näille riskityypeille se 80-lätkä autoon. Siinä saisi sitten kukkahattutäti ohittaa urpon 100km/h alueella, ja urpoa harmittaisi
Ja niille kaahareille rengaslukko autoon niin pitkäksi ajaksi kun kortti on hyllyllä ettei idioottikaveritkaan pääse jatkamaan sitä turhanpäivästä auton huudattamista ja mahdollista kuolemantuottamuksen aiheuttamisen harjoittelua.
Ja sit se kännissä ajo. Itse en ikimaailmassa hyppäisi rattiin edes sen sallitun promillemäärän puitteissa. Olisi jotenkin niin noloa kärähtää edes siitä 0,2 promillesta, tai edes siitä 0,1. "En vaan pystynyt olemaan juomatta." Mulle olisi ihan sama vaikka se rattijuopumusraja vedettäs siihen nollaan. Ymmärrän kyllä sen jos käy syömässä ja ottaa lasillisen, ja kiva olis sen jälkeen vielä ajaa, mutta silti.
T: Kukkahattutäti