Tinilii kirjoitti:
Törkeää vihjailua täällä heti... Jos haluaa katsoa tällaisella palstalla näkökulmia laajemmin ja tuoda esille vaihtoehtoja, ilman että välttämättä on edes kallistanut mielipidettään kumpaankaan suuntaan, niin aletaan vihjailemaan pedofiiliksi.
Eihän tänne voi juuta tai jaata kirjoittaa olematta itse pedofiili, raiskaaja, murhaaja tai vähintään näitä taipumuksia omaavien tukija.
Just noin. Olen itsekin moisen sekoilun uhri. Kun ei tajuta mitä olen sanonut ja mitä mieltä koko touhuista ihan vaan yleisesti. Eli en suvaitse, kannata, saati harrasta mitään iljettävyyksiä. En edes mitään toisen yksityisyyteen kajoavaa toimintaa lievimmilläänkään hyväksy.
Kunhan olen mieltä ja koitan hahmottaa kokonaiskuvaa ja asioiden vaikuttimia ja niitä ikäviä tosiasioitakin miksi joku tekee jotakin.
Helppoahan se olisikin, kun kukaan ei tekisi typeriä rikoksia. Mutta kun syystä tai toisesta joku ei voi hillitä mieltään ja ennen kaikkea tekojaan niiden johdosta. "Meille muille" se on usein käsittämätöntä, kun itse emme niin koe tarvetta tehdä tai ainakin mieli maltetaan, jos ei muuten niin järkisyistä. Siis ihan kaikki rikollisuus ja seksirikokset tietysti oma lukunsa, kun päässä vippaa oikein tosissaan.
Sehän on tietty ihan oma syynsä, jos erehtyy kyseenalaistamaan sen perusjorinan "Munat sauna taakse ja silmien väliin". Eikä tarvitse siis edes olla erimieltä siitä (olen samaa mieltä itsekin, eli kunnon tuomiot!) Äkkkiä katsokaas osalainataan tekstistä joku virkkeenpoikanen, joka muusta yhteydestä irrotettuna saa ehkä näyttämään mielipuolelta. Kyseenalaistus voi siis olla ihan vaan pohdintaa miksi ihmeessä näin tapahtuu. Sitten onkin peto ihmiseksi...