Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Suicider83
Susikoski

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Suicider83 »

liibaalaabaa kirjoitti:Sen verran sanon perheen ratkaisuista ja tuosta siskon reissusta.

ensinnäkin; yksinhuoltaja äiti, 2 lasta, hommaa tuollaisen mahdollisuuden tyttärelleen, kalliin sellaisen, mulla ei ainakaan olis varaa jättää tollasta reissua käyttämättä, siskolle tää on tyyliin KERRAN ELÄMÄSSÄ.

toisekseen; kukaan heistä ei ole tiennyt 1-2 pvää aiemmin, että likka tuollatavoin katoo ja kukaan heistä ei ole tiennyt, ettei tyttö ihan heti kotiin palaa... eli todella hävytöntä alkaa syyllistään yhtään ketään.

kolmas; mun mielestä isän kirjoitukset voitte jättää lukematta. oletteko tutustuneet aiheeseen mitä aivoinfarkti tekee oikeesti aivoille? Oletteko tutustuneet aiheeseen ja tiedätte, että monesti infarktipotilailla esiintyy masennusta? Eli te olette just niitä parhaita arvioimaan isän kirjoitukset ja tekemään johtopäätökset niiden perusteella?

:|
Mä en oikeen ymmärrä, mitä nää infarktit on sitten aiheuttanut? En nyt mielelläni spekuloisi kyseisen ihmisen sairauksia, mutta koska käsket jättämään kirjoitukset tästä syystä huomioimatta, niin kuinka nuo on sitten muuttaneet ihmistä? Onko hän esimerkiksi jättäytynyt pois politiikasta näiden jälkeen? Olisi perin kummallista jos hän edelleen toimisi politiikassa sairauden heikentämänä, mutta kirjoittelisi naamakirjaan puuta-heinää?
Voin olla väärässä, mutta tietääkseni aivoinfarkti ei suoranaisesti vaikuta ihmisen ajatuksen kulkuun. Tiedän ainakin kaksi tapausta omasta lähipiiristä, jotka ovat parantuneet täysin. Täytyy siis olla tarkkaa tietoa, miten nämä infarktit ovat vaikuttaneet, mikäli pystyy sanomaan, että ko. ihmistä ei enään voi ottaa vakavasti.
Tämänhän voi jopa halutessaan kääntää niin päin, että miksi alennat ihmisen sanomisia infarktin takia, mikäli ei ole varmaa tietoa, että valitettavista tapahtumista on aiheutunut jotain toiminnalisesti erityisesti heikentäviä oireita.
specialhousingunit
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

"Kysymykseksi jää, mitä Karo pakenee ja miksi piilottelee ? Nyt on jo sentään 2 viikkoa kulunut"

Ensin olis tietysti känni ajelua ollut piilossa, mutta sitten asian saamia mittasuhteita. Siskohan oli tehnyt aika pian ilmoituksen katoamisesta häkeen. Olisko Karoliina ennen lähtöään soittanut siskolle, että on tulossa kotia kohti ? Jos näin, niin sisko soittanut Karoliinalle ja ei vastausta. Seuraavaksi ehkä pojille ja kun on saanut kuulla Karoliinan lähteneen sieltäkin, niin seuraava luonnollinen paikka on soittaa häkeen.
Poliisi varmaan tietää milloin Karoliinalla on kännykkä ollut viimeksi hallussa. Moniin kysymyksiin antais vastauksen, jos Karoliinan kännykkä löytyisi ihan skopan törmäyspaikan läheltä......siihen asti vaan arvailua.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
liibaalaabaa
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja liibaalaabaa »

Suicider83 kirjoitti: Mä en oikeen ymmärrä, mitä nää infarktit on sitten aiheuttanut? En nyt mielelläni spekuloisi kyseisen ihmisen sairauksia, mutta koska käsket jättämään kirjoitukset tästä syystä huomioimatta, niin kuinka nuo on sitten muuttaneet ihmistä? Onko hän esimerkiksi jättäytynyt pois politiikasta näiden jälkeen? Olisi perin kummallista jos hän edelleen toimisi politiikassa sairauden heikentämänä, mutta kirjoittelisi naamakirjaan puuta-heinää?
Voin olla väärässä, mutta tietääkseni aivoinfarkti ei suoranaisesti vaikuta ihmisen ajatuksen kulkuun. Tiedän ainakin kaksi tapausta omasta lähipiiristä, jotka ovat parantuneet täysin. Täytyy siis olla tarkkaa tietoa, miten nämä infarktit ovat vaikuttaneet, mikäli pystyy sanomaan, että ko. ihmistä ei enään voi ottaa vakavasti.
Tämänhän voi jopa halutessaan kääntää niin päin, että miksi alennat ihmisen sanomisia infarktin takia, mikäli ei ole varmaa tietoa, että valitettavista tapahtumista on aiheutunut jotain toiminnalisesti erityisesti heikentäviä oireita.
2 infarktia on jopa hengenvaarallista. Toisille jää toisenpuolen halvaus, toisille masennus, toiset kuolevat. Masentunut ihminen ei ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa ole, joten hän ei myöskään käsittele asioita samalla tapaa kun terve ihminen. Masentunut ihminen on vaikka valmis tappamaan itsensä, mutta kun parantuu masennuksesta niin itsekään ei ymmärrä miksi näin ajatteli. Mä laitan yhden linkin tähän ja toivon että luet sen, enempää en nyt kerkiä etsiin mutta nää asiat ei aina ole ihan samanlaisia kun tutun tutun jutut. Toisen elimistö ja aivot kärsii enempi näistä, toinen taas palautuu ihan normaaliksi. Kukaan meistä ei siis voi tietää mitä itse tekisi ja siinä vaiheessa kun itse ei ole läpikäynyt samaa, ei voi alkaa syyttelemään ketään.

http://www.studio55.fi/tositarina/artik ... a-tunteita
niin maan perusteellisesti
specialhousingunit
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Mun mielestä nää aivoinfarkti jutut vois jättää pois kokonaan. Jos haluatte välttämättä tietää mitä se aiheuttaa, niin googlettamalla löytyy tietoa. Isän kirjoittelut ei kuulu tänne ja jätettäskö perhe ihan rauhaan kirjoitteluilta ja pohdinnoilta.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
Suicider83
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Suicider83 »

liibaalaabaa kirjoitti:
Suicider83 kirjoitti: Mä en oikeen ymmärrä...
http://www.studio55.fi/tositarina/artik ... a-tunteita
Joo, olet oikeassa...näin voi käydä. Voi käydä myös monella muulla tapaa, ja parhaassa tapauksessa infarktista ei jää mitään pysyvää haittaa. Minä en tiedä mitä tässä ko. tapauksessa, joten en voi varmaksi kallistua kumpaankaan suuntaan. Tästä syystä en myöskään voi leimata juttuja ihan tuulesta temmatuksi, koska se olisi asiasta enempää tietämättömänä kohtuutonta.
Epäilen, että väittelymme ei tuota tulosta, ellei jommalla kummalla ole faktatietoa. Minulla sitä ei ole, ainoastaan spekuloin. :|
Eevi
Alokas

Viesti Kirjoittaja Eevi »

Mulla tulee villi veikkaus mieleen, joka tuskin on totta. :D Jos Raisan sieppaaja on pitänyt tätä kidnapattuna nämä vuodet ja hankkiutunut tästä eroon ja hankkinut uuden, nuoremman tilalle. :wink: en kyllä taida uskoa tähän itsekkään. :mrgreen:
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Eevi kirjoitti:Mulla tulee villi veikkaus mieleen, joka tuskin on totta. :D Jos Raisan sieppaaja on pitänyt tätä kidnapattuna nämä vuodet ja hankkiutunut tästä eroon ja hankkinut uuden, nuoremman tilalle. :wink: en kyllä taida uskoa tähän itsekkään. :mrgreen:
Voisko sitä oikeasti lukea ketjua ennen kuin alkaa kirjoittamaan omia spekuja? :roll: Tääkin skenaario on käyty useampaan kertaan läpi.
Eevi
Alokas

Viesti Kirjoittaja Eevi »

Olen lukenut ketjua sieltä täältä, en todellakaan jaksa lukea yli kahtasataa sivua. Olen kyllä huomannut että Raisan tapausta on verrattu tähän jo moneen otteeseen, mutta mietinkin tätä jos Raisaa ei tapettukkaan sillon vuosia sitten mikä selittäisi sen miksei ruumistakaan löytynyt.. Suomessa ei ole tainnutkaan olla vielä näitä panttivankitapauksia samalla tavalla kuin amerikassa jossa jotkut ovat löytyneet kymmenenkin vuotta myöhemmin elävänä. :)
Indrid Cold
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Indrid Cold »

Cassandra kirjoitti:Voisko sitä oikeasti lukea ketjua ennen kuin alkaa kirjoittamaan omia spekuja? :roll: Tääkin skenaario on käyty useampaan kertaan läpi.
Tuskinpa kukaan uusi tulokas jaksaa lukea yli kahtasataa sivua jorinoita ennen kuin kirjoittaa oman viestinsä. Tähänkin ketjuun tulee niin järjetön määrä kirjoituksia koko ajan että ainakin minä luovuin seuraamisesta jo aikaa sitten.

Tämä on kyllä ihan yleinen pulma Minfossa: kiinnostavien keissien keskustelut lähtevät käsistä, huhut ja spekulaatiot muuttuvat totuuksiksi ja samoja asioita jankutetaan kuukaudesta ja vuodesta toiseen ikäänkuin uusina juttuina.
Kurkkumaa
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Kurkkumaa »

specialhousingunit kirjoitti:...
Poliisi varmaan tietää milloin Karoliinalla on kännykkä ollut viimeksi hallussa. Moniin kysymyksiin antais vastauksen, jos Karoliinan kännykkä löytyisi ihan skopan törmäyspaikan läheltä......siihen asti vaan arvailua.
Mietin yhä sitäkin, että olisiko voinut olla tytöllä useampikin luuri? Eli jos lisäksi olisi ollut joku prepaid, salatumpaan yhteydenpitoon. Vanhoja luureja lojuu useassa kodissa, prepaidit ei paljoa maksa. Mahdollista?

Tai ehkä sen olisi antanut se, joka halusi yhteyttä 15 vuotiaaseen salaa pitää. Sen ajatuksen käsittelinkin jo aiemmin tuolla.

Tämä arvailu menee sinne "kuu voisi olla juustoa" osastolle. Juu! En osaa arvioida kuinka yleistä teineille olisi pitää matkassa myös yhteydenpitolinjoja, joista muut eivät tiedä? Osaako joku muu arvata paremmin onko yleistä teinien keskuudessa?

Jos itse olisin vielä teini, ajatus olisi kyllä houkutteleva. Galtsun, Facen, Luurin ja kaiken lisäksi jotain, missä yksityisyys tasan säilyy.

Ilman että tarvii selitellä kavereillekaan, että sä joko oota kaveri tai et ole. Sen mukaan näetkö mun kaikki yhteydenpidot vai etkö nää. Vastaanko jonkun tekstareihin tai enkö vastaa... Siis tilanteissa kun muutkin on paikalla ja näkee että viesti tai puhelu tuli. Olis aika hohdokasta jos olis sellainen salaluuri ja vain jollekulle tietylle tavoitettavissa.

Toivottavasti tätä lukevat teinit ei nyt innostu :oops: ja teinien äidit valpastuu :wink:
EDIT: Kirjoitusvirheet, jotka huomasin vasta tekstin lähettämisen jälkeen. Esikatselusta huolimatta.
häirikkö
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja häirikkö »

Eevi kirjoitti:Mulla tulee villi veikkaus mieleen, joka tuskin on totta. :D Jos Raisan sieppaaja on pitänyt tätä kidnapattuna nämä vuodet ja hankkiutunut tästä eroon ja hankkinut uuden, nuoremman tilalle. :wink: en kyllä taida uskoa tähän itsekkään. :mrgreen:
Katsokaa nyt hyvät etenkin alokkaat :!: Tämäkin asia toistuu noin joka 10:s sivu. Jotain tolkkua!!!
Chili
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Chili »

Tervehdys! Olen uutena kirjoittajana täällä. Seurannut olen jo vuosia ja etenkin sen Bodomin uudelleenkäsittelyn aikana aktiivisesti.

Kävin kävelemässä skootterin ympäristön metsikössä ja otin muutamia valokuviakin pikkukameralla. Ketunpesiä löytyi, ryteikköä, rakennustyömaita merikontteineen etc. Paikoin vaikekulkuinen maasto ja paikoin helppoa sunnuntaikävelyä - sopii kuntourheilijalle lauantailenkiksi. On sitten samalla "hyötyliikuntaa".

Etsiskelin puhelinta.

Valokuviani katsellessa tuli mieleen, että voisiko tyttö mennä yöksi merikonttiin sisälle ja voisiko ovi mennä siten lukkoon, ettei sitä saa sisältä auki? Millainen lukko on merikontissa?

Muutama kontti näkyi olevan lukossa, mutta oli siellä ilman lukkoakin olevia.

Jos tyttö oli itsetuhoinen, niin miksi hän olisi ajanut Likolammintielle saakka? Olisihan hän voinut hukuttautua juhlapaikan rantaveteen. Hän lähti ilmeisesti tarkoituksenaan kotiinpäin ajelu kuitenkin - vai lähtikö? Siitä Likolammintieltä pääsee Tesomaan sen synkän polun kautta - muutama satametriä matkaa. Kaikki polut eivät ole oheisessa kartassa merkitty, mutta isommat ovat.

Takaisin järven rantaan ei ole kuin muutama sata metriä matkaa jalkaisin. Ja sinne päinhän sitä lähteekin - palaa omia jälkiään skootterin sammuttua. Ja siellä eksyksissä itsetuhoisuuskin voi yllättää krapulassa.

Ja miksi mopo ei lähtenyt aamulla käyntiin: Helppo selitys: 80%:ssa näistä skoottereista on kiinalainen, sama 4-tahtimottori, jossa ryypyn toiminta perustuu sähköllä laajenevaan yksikköön. Kun sähköt ovat päällä, laajenee ko. yksikkö ja ryyppy poistuu päältä. Yön yli virrat päällä; kone jäähtyy, mutta ko. ryypyn yksikkö on saanut koko ajan virtaa ja luulee koneen olevan lämmin. Toinen syy on se, että sähköstartti toimii ainoastaan, kun startatessa vetää samanaikaisesti jarrukahvasta - muuten ei starttaa.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... ue&lang=fi
Viimeksi muokannut Chili, Su Elo 14, 2011 12:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kurkkumaa
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Kurkkumaa »

Eevi kirjoitti:Olen lukenut ketjua sieltä täältä, en todellakaan jaksa lukea yli kahtasataa sivua. Olen kyllä huomannut että Raisan tapausta on verrattu tähän jo moneen otteeseen, mutta mietinkin tätä jos Raisaa ei tapettukkaan sillon vuosia sitten mikä selittäisi sen miksei ruumistakaan löytynyt.. Suomessa ei ole tainnutkaan olla vielä näitä panttivankitapauksia samalla tavalla kuin amerikassa jossa jotkut ovat löytyneet kymmenenkin vuotta myöhemmin elävänä. :)

1988 - 1999 - Piia
1999 - 2011 - Raisa
2011 - ? - Karoliina

Tämänsuuntaisen viittauksen näin muualla keskustelupalstalla eilen ehtoolla. Joka kymmenes sivu ei olla muistettu ottaa Piiaa mukaan tähän arvaukseen :lol:
EDIT: Kirjoitusvirheet, jotka huomasin vasta tekstin lähettämisen jälkeen. Esikatselusta huolimatta.
Patsy is Back
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Patsy is Back »

Kurkkumaa kirjoitti:
specialhousingunit kirjoitti:...
Mietin yhä sitäkin, että olisiko voinut olla tytöllä useampikin luuri? Eli jos lisäksi olisi ollut joku prepaid, salatumpaan yhteydenpitoon. Vanhoja luureja lojuu useassa kodissa, prepaidit ei paljoa maksa. Mahdollista?

Tai ehkä sen olisi antanut se, joka halusi yhteyttä 15 vuotiaaseen salaa pitää. Sen ajatuksen käsittelinkin jo aiemmin tuolla.

:wink:
2 luurista on puhuttu useammassakin keskusteluryhmässä, tässä lainaus eräästä. Olisiko kyse tuttavasta

"onkohankaroliinan kumpikin puhelin tutkittu teletietoineen kun hänellä kuulemma oli kaksi liittymää? onko kumpikin puhelin ollut mukana kohtalokkaana yönä?
luulen kyllä et ovat varmaan tutkineet. se ois nimittäin iso moka ellei olis."

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/ ... ti/sivu/16
Totuus on tarua ihmeellisempää
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Indrid Cold kirjoitti:
Cassandra kirjoitti:Voisko sitä oikeasti lukea ketjua ennen kuin alkaa kirjoittamaan omia spekuja? :roll: Tääkin skenaario on käyty useampaan kertaan läpi.
Tuskinpa kukaan uusi tulokas jaksaa lukea yli kahtasataa sivua jorinoita ennen kuin kirjoittaa oman viestinsä. Tähänkin ketjuun tulee niin järjetön määrä kirjoituksia koko ajan että ainakin minä luovuin seuraamisesta jo aikaa sitten.
Oiskohan suuri osasyy ketjun pituuteen nimenomaan ne, jotka ei jaksa ketjua lukea, ja venyttää sitä "omalla", moneen kertaan esitetyllä spekulaatiolla?
Lukittu