Jane T kirjoitti:Pardon kirjoitti:Ainoa konkreettinen tieto, joka antaisi eväitä arvioida eksymistä olisi se, että mistä Karoliina lähti tai mitä reittiä hän oli tullessaan käyttänyt. Jos on mahdollista, että Karoliina palaa ihan oikeaa reittiä, niin silloin eksymisen pitäisi olla vähemmän todennäköistä ja tästä seuraisi myös, että lohduttamisen sijaan nuoret muistelisivat kaikkea mikä voisi kertoa jostain muusta uhkasta.
Boldaus minun.
Ymmärtääkseni Karoliinan tuloreitti pitäisi olla tiedossa, koska pojat/ joku pojista oli häntä tullut vastaan sinne Epilän (tai mikä se nyt olikaan) koululle, koska Karoliina ei tuntenut paikkoja.
Tätä minä olen tässä tämän päivän jankannut, kun perusteet jutusta ovat selkeytyneet. Poliisin ensimmäiset tiedotteet puhuvat, että tyttö lähtee Villilänkadulta Villilänniemestä. Media kuitenkin jatkuvasti uutisoi, että lähtöpaikka voisi olla Villilänsaari.
Nyt löysin tuolta aiempaa skannatun Aamulehden jutun, päiväys taisi olla 10.8. Kirjoittajana edelleen Juha Veli Jokinen. Olisi kummallista, jos hän kirjoittajana joka päivä sotkisi Villilänniemen ja Villilänsaaren. Kyseessä on kuitenkin paikallinen lehti, jonne varmasti lukijatkin ilmoittelevat epätarkkuuksista.
Siinä on haastattelusitaattina lainattu rikoskomissario Kallioniemeä, joka kertoo tytöstä: "Hän oli viettänyt iltaa ja aamuyötä kolmen pojan seurassa Villilänsaaressa ja oli tien päälle lähtiessään humalassa. Pidämme poikien kertomuksia edelleen uskottavina."
Poliisi on siis aiemmin antanut eri tietoa. Poikien kertomuksessa oli jokin muuttunut, mutta onko myös poliisin? Jos nyt jokainen asiaa vähänkin pohtiva katsoisi kartasta, että mitä eroa on Villilänniemellä ja Villilänsaarella sen suhteen, minkä reitin mopoillija valitsisi paluumatkalle, niin huomaisi, että jos Karoliina on poistunut Villilänsaaresta, hän ei välttämättä ole eksynyt yhtään kertaa.
Mikä on se suuri salaisuus, miksi eri voida kertoa poikien versiota siitä, miten tyttöä on ohjastettu matkalle jos on? Alkaen siitä, miten he saapuivat Villilään ja loppuen siihen, miten Karoliinan lähtö tapahtui. Jos Karoliina lähtee uimarannalta (?) ja pojat jäävät, niin mitä he sinne jäävät tekemään? Jäävätkö hekin tekemään lähtöä? Eivätkö silloin hekin mahdollisesti aja kännissä?
Kaikki mitä olen lukenut etsinnöistä koirien kanssa, on näyttänyt siltä niinkuin se perustuisi Karoliinan omaan liikkumiseen maastossa. Mistä tämä oletus on lähtöisin?
Jos tämä poliisin tiedotus tai toiminta on yhtään viisaampaa kuin Ulvilassa, niin onpa käsittämätöntä maallikolle.