Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Kurkkumaa
Hetty Wainthropp

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Kurkkumaa »

Caddy kirjoitti:Kuulin Karoliinan perheen tietävältä taholta, että Karoliina on viimeisen vuoden ajan riidellyt äänekkäästi vanhempien kanssa...

Olisikin todella outoa jos teini tuossa iässä ei niin tekisi?
EDIT: Kirjoitusvirheet, jotka huomasin vasta tekstin lähettämisen jälkeen. Esikatselusta huolimatta.
Caddy
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Caddy »

Kurkkumaa kirjoitti:
Caddy kirjoitti:Kuulin Karoliinan perheen tietävältä taholta, että Karoliina on viimeisen vuoden ajan riidellyt äänekkäästi vanhempien kanssa...

Olisikin todella outoa jos teini tuossa iässä ei niin tekisi?
Niin kovaa, että naapurit olivat miettineet soittamista "jonnekin".
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

kajuhani69 kirjoitti:No voi saamari....kysehän on tietysti siitä vaihtoehdosta että kyseinen kaveri ei puhu puhelusta totta. Tietysti tietäisi onko soittaja KK, paitsi jos on henkilö jonka kanssa ei ole useasti puhunut puhelimessa, jos vaikka soittaja on soittanut tuolle kaverille ja sanonut "täällä KK".
Foliohattuja myytävänä... Halvalla...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
janita
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja janita »

Wilkku kirjoitti:No jos hän kaverille/kavereille on soittanut niin eivätköhän ne kaverit nyt huomaisi, jos siellä puhuukin joku toinen? Tuskin kolme muskettisoturia tai kukaan muukaan menevät kavereille läpi Karoliinasta. Itse olen käsittänyt, että juuri tästä tulee ajaus, että Karoliina on itse käyttänyt puhelinta kun hän kaverille/kavereille soitellut.
Tässä nyt vaan on vielä sekin kysymysmerkki, että onko kyseinen puhelun vastaanottanut kaveri ollut joku ihan muu, vai kenties joku noista kolmesta musketööristä... Sitä kun ei ole uutisissa mainittu.
Wilkku
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Wilkku »

kajuhani69 kirjoitti:No voi saamari....kysehän on tietysti siitä vaihtoehdosta että kyseinen kaveri ei puhu puhelusta totta. Tietysti tietäisi onko soittaja KK, paitsi jos on henkilö jonka kanssa ei ole useasti puhunut puhelimessa, jos vaikka soittaja on soittanut tuolle kaverille ja sanonut "täällä KK".
No näitä spekujahan voidaan toki tehdä loputtomiin, mutta mikään ei tällä hetkellä julkisuudessa olleiden tiedojen perusteella viittaa moiseen. Jos tiedossa olisi puhelujen sisältö niin tällaista olisi ehkä sitten helpompi spekuloida, (mitä soittaja sanoo, miten soittaja sanoo tms.). Meillä ne eivät kuitenkaan tällä hetkellä ole tiedossa. Menee jo minusta vähän kaukaa haetuksi minusta, että kolme muskettisoturia tai joku muu olisivat hommanneet jonkun naikkosen paikalle leikkimään soittavaa Karoliinaa. Tai mistä minä tiedä vaikka paikalla olisi ollutkin enemmän henkilöitä, ja täten myös Karoliinaa leikkivä tyttöshenkilö olisi ollut paikalla jo alusta alkaen, mutta tällaisestakaan ei ole toistaiseksi viitteitä. Juu olen siinä mielessä tylsä tyyppi, että yritän olla vääntelemättä asioita väkisin niin, että ne sopivat nimenmaan minun teoriaani. :D

Edit: Mahdollistahan tämä toki on, että puhelun vastaanottaja on ollut joku kolmesta soturistamme, en sitä kiistä. Yhtä mahdollista on, että se ei ole kukaan heistä.
Viimeksi muokannut Wilkku, Ti Elo 16, 2011 5:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos tyrii tyrimisen niin onko se sitten voittamista..."
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

janita kirjoitti:
Wilkku kirjoitti:No jos hän kaverille/kavereille on soittanut niin eivätköhän ne kaverit nyt huomaisi, jos siellä puhuukin joku toinen? Tuskin kolme muskettisoturia tai kukaan muukaan menevät kavereille läpi Karoliinasta. Itse olen käsittänyt, että juuri tästä tulee ajaus, että Karoliina on itse käyttänyt puhelinta kun hän kaverille/kavereille soitellut.
Tässä nyt vaan on vielä sekin kysymysmerkki, että onko kyseinen puhelun vastaanottanut kaveri ollut joku ihan muu, vai kenties joku noista kolmesta musketööristä... Sitä kun ei ole uutisissa mainittu.
Niin että poliisi kertoisi, että ennen lähtöään poikien luota, on Karoliina ollut puhelimitse yhteydessä kaveriinsa, joka on yksi noista pojista, jonka luota oli lähdössä? Mielestäni tämä on hieman epäuskottavaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
janita
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja janita »

Marsalkka kirjoitti: Niin että poliisi kertoisi, että ennen lähtöään poikien luota, on Karoliina ollut puhelimitse yhteydessä kaveriinsa, joka on yksi noista pojista, jonka luota oli lähdössä? Mielestäni tämä on hieman epäuskottavaa.
Ups juu totta. Muistin että soitto oli tapahtunut vasta lähdön jälkeen, ei ennen sitä. :oops:
Pardon
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Mua ihmetyttää edelleen tämä:

"3. Illanvietto
Karoliina oli viettämässä iltaa kolmen pojan kanssa Villilänniemen alueella ulkona, muun muassa uimarannalla. Sen jälkeen nelikko oli mennyt Villilänkadulla sijaitsevaan asuntoon, jossa Karoliina ehti olla muutaman tunnin ennen kuin hän lähti kohti Lentävänniemessä sijaitsevaa kotiaan. Karoliina lähti asunnolta 31.7. klo 2.30. Sen jälkeen Karoliinan liikkeistä ei ole havaintoja.
4. Ajoreitti
Poliisi ei tiedä, mitä reittiä Karoliina on kulkenut Villilänkadulta Likolammenkadulle. Silminnäkijähavaintoja ei ole. Karoliinan kanssa iltaa viettäneet pojat neuvoivat Karoliinalle reitin Epilän Hesburgerille, joka oli hänelle ennalta tuttu paikka. Sieltä hän olisi tiennyt reitin kotiinsa Lentävänniemeen.
Poliisi pitää mahdollisena, että Karoliina olisi voinut ajaa Likolammenkadulle myös pohjoisen suunnasta.
- Hän on saattanut lähteä oikeaan suuntaa, mutta syystä tai toisesta nousta Vanhaa Kirkkotietä ylös ja kääntyä Korvenkadulle. Siitä jatkuu suora polku Likolammenkadun päähän.
"

Tämä oli yhdestä aiemmasta viestistä, jossa sen sanottiin olevan peräisin Ilta-Sanomista. Oliko varmasti Ilta-Sanomat vaiko Iltalehti?

Nyt vihdoin ja viimein poliisi siis kertoo, että pojat ovat opastaneet Epilän Hesburgerille. Eli kaikki turha spekulaatio täällä ja muualla, mikä on liittynyt kaikkiin kummallisiin kiertoteihin, on siis ollut turhaa? Karoliina opastetaan Nokiankatua Pispalanvaltatielle. Tuttuun risteykseen, josta pääsee kääntymään Lentävänniemeen.

"Poliisi pitää mahdollisena, että Karoliina olisi voinut ajaa Likolammenkadulle myös pohjoisen suunnasta." - Täysin käsittämätöntä tekstiä. Miten niin "myös"? Toinen vaihtoehto on silloin etelän suunnasta (Salmenrannantietä) ja silloin Karoliina ei ole tippaakaan eksyksissä.

"- Hän on saattanut lähteä oikeaan suuntaa, mutta syystä tai toisesta nousta Vanhaa Kirkkotietä ylös ja kääntyä Korvenkadulle. Siitä jatkuu suora polku Likolammenkadun päähän." - Jos Karoliina on opastettu Epilän Heselle, niin miten sinne mentäisiin Kirkkotietä ja sen jälkeen Korvenkatua?

Ulkopaikkakuntalaisille tämä eksyminen voi tuntua mahdolliselta, mutta jos on Länsi-Tampereella ja lähtenyt liikkeelle Pyhäjärven rannasta, niin tietää että koko ajan mennään oikealle. Onko jutun kirjoittaja pihalla? Onko jotain merkkejä siitä, että Karoliina olisi tosiaan ajanut noilla kaduilla? Jos ei, niin miksi niin väitetään? Jos on, niin miten se on eksymisen seurausta jos päämääränä on tuo Hese (risteys, jossa kohtaavat Nokialle vievä motari, Pispalan valtatie ja josta on kulku Paasikiventielle, josta pääsee Lentävänniemeen)?
kajuhani69

Viesti Kirjoittaja kajuhani69 »

Mitäs jos jengiä bileissä olisi yksi tai useampi enemmän, eikä siis K+3 poikaa.
Jospa siis tämän soiton vastaanottanut kuului porukkaan mutta ei ollut bilepaikalla loppuun asti?
Onko jollakin kolmesta pojasta tyttöystävä...taas yksi epäilty lisää ns. "mustasukkaisen tyttö/poikaystävän" motiivi.

Heinonkin tapauksessa pojat virittivät ansan Heinoille, eivätkä ehkä olisi jääneet kiinni, jos rouva ei olisi ehtinyt soittaa häkeen. Tosin olisivat ehkä jääneet kiinni aikaisemmasta kaupankäynnistä jääneistä jäljistä.

Joo, kaukaa haettua mutta teoria siinä missä muutkin....ilman foliohattua :shock:
Marsalkka kirjoitti:
janita kirjoitti:
Niin että poliisi kertoisi, että ennen lähtöään poikien luota, on Karoliina ollut puhelimitse yhteydessä kaveriinsa, joka on yksi noista pojista, jonka luota oli lähdössä? Mielestäni tämä on hieman epäuskottavaa.
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Niin, kysymys kuuluukin (kuten jo pariin otteeseen tuhansia sivuja aiemmin kysytty) KENELLE K soitti juuri ennen lähtöään? Kuka on tuohon aikaan hereillä, vastaa, kuulee puhelimen?

Oliko se joku "puolituttu poika riparilta tai isosleiriltä", again.

Tuo T&T S. juttu on kyllä outo, ok, laittaa tytön kuva profiiliin auttaakseen etsinnöissä, mutta miksi ei mitään tekstiä?

Nyt alkaa tuleen vasta huhuja siitä, että kiltti ja kohtelias urheilullinen tyttö on riidellyt vanhempien kanssa kovasti. Tosin taisi asua äidin ja siskon kanssa, vai onko myös isäpuoli?

Voisiko kuitenkin piilotella? Toivoisin niin, pahaa pelkään.

edit: tuosta Epilän/Pispalan Hesestä. Tuosta Nokiantietä pääsee periaatteessa suoraan siihen Nokian motarin ja Pispalan valtatien risteykseen, miksi siis K olisi kääntynyt heti vasemmalle Likolammenkadulle tai vaihtoehtoisesti Vanhalle kirkkotielle ja siitä KOrenkatua Likolammelle? Mitään vasemmalle kääntymistä ei olisi pitänyt poikien ohjeistuksessa olla, joten miksi kääntyisi?
Viimeksi muokannut Rezah, Ti Elo 16, 2011 5:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
There are no crimes behind enemy lines
X-tine
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja X-tine »

sepeteus kirjoitti:
janita kirjoitti:^Operaattorilta pystyy tarkistamaan soitettiinko Karoliinan puhelimesta - ei kuitenkaan sitä KUKA puhui siitä luurista.

Kiinnostavaa olisi tietää, onko se kaveri, jolle Karoliina soitti yöllä, joku tästä poikakolmikosta, vai sitten joku ihan muu kaveri.
Poliisi on tietenkin tarkistanut kenelle K on soittanut ja varmistanut että siellä langan päässä on todellakin ollut itse K. Tämä lienee päivänselvää. Ja vaikka soittaja olisi ollut joku muukin niin mitä se muuttaisi? Se tiedetään että K lähti bileistä klo.2.30 eikä soittanut enää kenellekään sen jälkeen. Ja hänellä oli kännykkä sinne tullessaan. Sitä ei tosin tiedetä oliko enää lähtiessään..
Karoliina soitti viimeksi puhelimellaan juuri ennen kuin lähti kolmen pojan luota Villilänkadulta ennen katoamistaan kello 02.30. Hän soitti kaverilleen, tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Hannu Kallioniemi kertoo.
Sen jälkeen puhelimella ei soitettu.
Tässä spekuloidessa olisi todellakin aika oleellista tietää, kenelle kaverille Karo soitti, vastasiko kaveri (jolloin voidaan tietää oliko soittaja todella Karo - siis oliko hän hengissä) - ja mitä asiaa Karolla oli.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Morapuukko
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Morapuukko »

Onhan monet nuoret hereille viikonloppu öisin, inhan hyvin on voinut kysellä onko niillä bileet käynnissä jossain. Mahdollisesti oliso ollut menossa vielä uuteen juhlapaikkaan.

Näyttää melko todennäköiseltä että kännykkä olisi sorakuopan rinteessä.
sepeteus
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

Kannattaa muistaa että oli pimeää ja kuski oli kännissä. Tyttö on voinut kierrellä ja kaarrella missä hyvänsä. Joka tapauksessa ei ole voinut kovin kaukana käydä jos on lähtenyt klo.2.30 ja lehdenjakaja on nähnyt skoden päin aitaa ajettuna jo klo.3.00. Se minkä mutkan kautta hän on sinne ajanut ei taida auttaa yhtään hänen löytymistään..
Pardon
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pardon »

cracker kirjoitti:Voi kiesus mitä jankkaamista tukiasemista. Jos poliisi on todennut olleensa yhteydessä asiantuntijoihin ja että on mahdollista että skootterin löytöpaikan kohdalta kännykkä ottaa yhteyden Tottijärvelle niin miksi ihmeessä sitä jankataan täällä monta sataa sivua että onko mahdollista vai eikö ja mitenkökä...? Onko täällä sen kummempia asiantuntijoita sitten? Jos on niin kannattaa varmaan ilmoittautua poliisin avuksi täällä jankkaamisen sijaan.

Sama tuon koiran haukunnan kanssa. Skootteri siihen on ilmestynyt, jonkun toimesta, niin mitä merkitystä haukkuiko koira vai ei ja miksi ei haukkunut?

Epäolennaisuuksiin tartutaan ja kehitellään mielikuvituksellisia teorioita seksivankityrmistä. Ziisus. Juu, palsta on spekuloinnille omistettu, mutta ketjujen seuraaminen muuttuu vaikean kautta mahdottoman tylsäksi jos vaan jankataan samoja juttuja ja kisataan kuka keksii mielikuvituksellisimman teorian tai toistaa useamman kertaa samaa uutena keksintönään. Ennen sentään keskityttiin enemmän tiedossa olevien faktojen puimiseen ja uuteen infoon ja paikallisten juttuihin, jolloin ketjujen seurannassa oli mieltä.

Huoh.
Olen samaa mieltä, sillä varauksella että pidät minun juttujani epäolennaisuuksiin keskittyvinä. En usko seksivankityrmiin. Koiran haukkuminen ei minusta tunnu tärkeälle tai ainakin se on poliisille helppo tarkistettava, että tästä asiasta puhuvat eivät itse salaa mitään tai puhu palturia tai vain sekoile.

Mutta ihmettelen poliisin valtavaa satsausta eksymisteoriaan. Olen saanut vinkkejä, että tämä olisi poliisin tiedostusta vaan ja todellisuudessa jotain rikollista etsittäisiin täyttä päätä.

Koko eksymisteorian alku ja juuri on siinä, että poliisi itse ehdottelee Karoliinan ajaneen harhaan tai menneen jotain tosi kummallista reittiä. Toisaalta sanotaan poikien neuvoneen Karoliinaa Epilän Heselle, joka on tasan yhtä ja samaa tietä (no, Nokiantie muuttuu lopussa Pispalanvaltatien aluksi). Yhtä tietä!

Se on minusta ymmärrettävää, että Karoliina voi lähteä Ratakistonkatua kumpaan suuntaan tahansa. Kun ei ole tiedossa, mitä kautta porukka on ensi kertaa tullut Villilään. Villilästä ei kuitenkaan pääse pois menemättä motarin ali ja se Karoliinan täytyy tietää. Minusta oli reitti mikä tahansa, niin hänen täytyy pyrkiä Nokiantielle. Ja onhan poliisinkin väite se, että Karoliina on itse ajanut sinne Likolammenkadulle. Hän ei pääse sinne ylittämättä Nokiantietä. Ja sitä Nokiantietä pääsee suoraan sinne Heselle, näin käytännössä.

Jos Karoliina tulisi sieltä metsästäpäin Likolammenkadulle, niin eikö skootterinrenkaiden urissa olisi tästä yhtään murusta? Vaikka Karoliinan reittiä ei tiedetäkään, niin minusta on kummallista että hänen eksymistään paukutetaan niin paljon. Jos silminnäkijöitä ei ole, niin miksei hän ole voinut ajaa ihan järkevääkin reittiä?

Sieppaajasta ei siis poliisi puhu, koska se olisi spekulaatiota, mutta eksymisestä se puhuu. Miksi se ei ole spekulaatiota?
Wilkku
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Wilkku »

Minusta tuo riitely ei kerro kyllä yhtään mitään. Minä olin teininä "kiltti tyttö", mutta silti rajustikin riitelin vanhempieni kanssa erinäisistä asioista. Karkeasti sanoisin, että on aika harvinaista jos teini ei riitele vanhempiensa kanssa. Yksi hyvä kaverini lähti teininä karkureissulle kun oli riidellyt äitinsä kanssa, mutta ei muutamaa päivää pidempään jaksanut, kyseessä oli ihan kiltti ja "normaali" teini. Joten kyllä ne kiltit ja "normaalitkin" teinit riitelevät vanhempiensa kanssa, saattavat käyttää tilaisuutta hyväkseen kun vanhemmat (tässä tapauksessa äiti) eivät ole kotona.

Yksin tissuttelusta voisin myös mainita, että itse kyllä teininä tissuttelin kermalikööriä yksinäni. Eli tässäkään ei ole välttämättä mitään outoa, ihmisillä on erilaisia tapoja.

Hereillä saattaa olla tuohon aikaan monestakin syystä (univaikeudet, teini jumittunut koneen ääreen omassa huoneessaan, teini tissuttelemassa kavereiden luona puhelin hollilla). Toiset pitävät jopa yölläkin puhelimessa ääniä.
"Jos tyrii tyrimisen niin onko se sitten voittamista..."
Lukittu