Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
murjaani
Martin Beck

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Näytöt kirjoitti: Mitä muuten tulee tuohon miksi tuo silminnäkijä muistaa asiat noin hyvin, niin uskoisin että jollakin hänen tuttavallaan täytyy olla samannäköinen BMW. Katsellut sitten siinä auton luona olevia ihmisiä, ja ehkä juuri spoilerista ja vanteista tunnistanut että kyseessä ei kuitenkaan ole hänen tuttavansa auto. Silloin nuo asiat jäisivät mieleen.
Minä mietin ihan samoin. En itse tunne automalleja erityisen tarkkaan, vaan luokittelu menee linjoilla "samanlainen kuin Sepillä" tai "niinku Lissun auto mutta punaisen sijaan viidakonvihreä". Tuommoisen havainnon tekee sekunnin osissa, nimenomaan niin että ensin luulee tutukseen ja sitten jonkin seikan vuoksi toteaa ettei ollutkaan. Siitä jää muistijälki ja myöhemminkin on helppo tarkistaa ne omaan tuttuun liittyvät seikat.
kettulainen
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Näytöt kirjoitti:Mitä muuten tulee tuohon miksi tuo silminnäkijä muistaa asiat noin hyvin, niin uskoisin että jollakin hänen tuttavallaan täytyy olla samannäköinen BMW. Katsellut sitten siinä auton luona olevia ihmisiä, ja ehkä juuri spoilerista ja vanteista tunnistanut että kyseessä ei kuitenkaan ole hänen tuttavansa auto. Silloin nuo asiat jäisivät mieleen.
Aiemmin jo tästä huutelin, mutta eikös se autotapahtuma tosiaan ollut tuolloin? Eli olisiko joku autoharrastaja sattumalta ajanut ohi? Silloin varmasti nopeasti painanut oleellisimmat seikat mieleensä ja tilanne yöllä nyt varmaan muutenkin kiinnostanut. Ja jos autossa edelleenkin erikoisvanteet jne, niin jää varmaan ainakin jollain tavalla lähes kenen tahansa autoista kiinnostuneen mieleen.

Ja joskus sitä muutenkin vain muistaa outoja yksityiskohtia vaikka kuinka tarkkaan pitkienkin aikojen jälkeen.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Puukko-Mack kirjoitti:Poliisin tuorein tiedotus: "Ratkaisu tulee millä hetkellä hyvänsä."

Että lähellä ovat, perkeleet
Vai oliko se kuitenkin vain näin:
Karoliina Kesti katosi yli kolme viikkoa sitten. Kallioniemi ei ota suoraa kantaa siihen, kuinka lähellä ratkaisu mahdollisesti on, mutta hänen mukaansa ratkaisu voi olla lähelläkin.

- En arvioi sitä. Se voi tulla minä hetkenä tahansa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
paranormal
Alokas

Viesti Kirjoittaja paranormal »

murjaani kirjoitti:
Näytöt kirjoitti: Mitä muuten tulee tuohon miksi tuo silminnäkijä muistaa asiat noin hyvin, niin uskoisin että jollakin hänen tuttavallaan täytyy olla samannäköinen BMW. Katsellut sitten siinä auton luona olevia ihmisiä, ja ehkä juuri spoilerista ja vanteista tunnistanut että kyseessä ei kuitenkaan ole hänen tuttavansa auto. Silloin nuo asiat jäisivät mieleen.
Minä mietin ihan samoin. En itse tunne automalleja erityisen tarkkaan, vaan luokittelu menee linjoilla "samanlainen kuin Sepillä" tai "niinku Lissun auto mutta punaisen sijaan viidakonvihreä". Tuommoisen havainnon tekee sekunnin osissa, nimenomaan niin että ensin luulee tutukseen ja sitten jonkin seikan vuoksi toteaa ettei ollutkaan. Siitä jää muistijälki ja myöhemminkin on helppo tarkistaa ne omaan tuttuun liittyvät seikat.
Itsellänikin on Bmw ja hyvin kiinnostunut olen eri malleista ja varmasti olis itellekkin jääny nuo mieleen kun olisin auton nähnyt. Esim kun kaveri ajoi vastaan bmw:llä niin en hänen huitomisestaan huolimatta huomannu edes kuskia mut autosta jäi kaikki mieleen
kettulainen
Hetty Wainthropp

Marsalkka kirjoitti:
Puukko-Mack kirjoitti:Poliisin tuorein tiedotus: "Ratkaisu tulee millä hetkellä hyvänsä."

Että lähellä ovat, perkeleet
Vai oliko se kuitenkin vain näin:
Karoliina Kesti katosi yli kolme viikkoa sitten. Kallioniemi ei ota suoraa kantaa siihen, kuinka lähellä ratkaisu mahdollisesti on, mutta hänen mukaansa ratkaisu voi olla lähelläkin.

- En arvioi sitä. Se voi tulla minä hetkenä tahansa.
Itse olen lukenut molemmat ilmaisut tänään. Lehtiä en enää muista, mutta löytyy jos jaksaa penkoa. Aamulehteä, Iltalehteä, Iltasanomia ja Hesaria olen ainakin tänään lukenut. Useimpia uutisia useassa lehdessä tapahtuneesta. Linkkaan jos löydän molemmat.
kalmusto
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja kalmusto »

Se ei ole ihmeellistä että huomaa Bemun mallin ja vanteet TAI ihmisten lukumäärän ja vaatetuksen.
Mutta jos muistaa molemmat, on se jo aika ihme.

Olisikohan tiedot saatu sittenkin joltakulta näistä bussipysäkiltä olleista?
fränkkä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja fränkkä »

En halua spekuloida, mutta nettiautossa 1.6 bmw, melkomatala, 1988, omistajan ikä sopis aika hyvin, fb pukeutuminen....sopis rofiiliin....sori mutta oli pakko :)
Marsalkka
Horatio Caine

kettulainen kirjoitti:[
Itse olen lukenut molemmat ilmaisut tänään. Lehtiä en enää muista, mutta löytyy jos jaksaa penkoa. Aamulehteä, Iltalehteä, Iltasanomia ja Hesaria olen ainakin tänään lukenut. Useimpia uutisia useassa lehdessä tapahtuneesta. Linkkaan jos löydän molemmat.
Äkkipäätään arvailen, että kyseessä on toimittajan melko vahva tulkinta...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Rouva Piilopoliisi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Rouva Piilopoliisi »

Onko jossain sanottu, että bemarista havainnon tehnyt olisi ollut autoilija? Onhan se voinut olla jalankulkija tai pyöräilijäkin.
kettulainen
Hetty Wainthropp

kalmusto kirjoitti:Se ei ole ihmeellistä että huomaa Bemun mallin ja vanteet TAI ihmisten lukumäärän ja vaatetuksen.
Mutta jos muistaa molemmat, on se jo aika ihme.

Olisikohan tiedot saatu sittenkin joltakulta näistä bussipysäkiltä olleista?
Onko bussipysäkin kohdalla katuvalo? Tässähän valossa nopeasti erottaa esim paidat ja tukan, koska valo tulee suoraa ylhäältä. Housut tai kengät jää pimeään. Mutta ei nyt tuota suurta vaivaa muistaa nähneensä kahta valkopaitaista mieshenkilöä bussipysäkillä. Ja siinä tyttö skootterin päällä. Tummassa autossa näkynyt yksi hahmo lisää. Autoharrastajana painanut mieleensä auton oleellisimmat tuntomerkit, eli värin, mallin ja pari erikoispiirrettä.

Eli muistettavana on, että bussipysäkillä oli auto ja skootteri + neljä henkeä, joista kahdella vaaleat paidat + auton väri, malli ja pari erikoispiirrettä.

Miten huonomuistisia ihmisiä täällä oikein pyörii? :D
paranormal
Alokas

Viesti Kirjoittaja paranormal »

fränkkä kirjoitti:En halua spekuloida, mutta nettiautossa 1.6 bmw, melkomatala, 1988, omistajan ikä sopis aika hyvin, fb pukeutuminen....sopis rofiiliin....sori mutta oli pakko :)
Ei vaan satu auton malli...
kettulainen
Hetty Wainthropp

Marsalkka kirjoitti:
kettulainen kirjoitti:[
Äkkipäätään arvailen, että kyseessä on toimittajan melko vahva tulkinta...
Luulen itse samaa, mutta samat ilmaisut kuitenkin jostain lukenut. Olen tässä nyt kymmenen uutista läpi selannut, mutta vastaan on tullut vasta toinen näistä. Arr. Toisaalta onko tällä nyt väliä sitten. Poliisi sanonut, että ratkaisu voi tulla koska tahansa. Eivät nyt anna mielestäni kuitenkaan olettaa sen enempää vai vähempää. Olisivathan tuon saman voineet sanoa jo viikko sitten. Koska totahan se on, että ratkaisu voi tulla koska tahansa. No juu, menee saivarteluksi jo.
Marsalkka
Horatio Caine

kettulainen kirjoitti:
Luulen itse samaa, mutta samat ilmaisut kuitenkin jostain lukenut. Olen tässä nyt kymmenen uutista läpi selannut, mutta vastaan on tullut vasta toinen näistä. Arr. Toisaalta onko tällä nyt väliä sitten. Poliisi sanonut, että ratkaisu voi tulla koska tahansa. Eivät nyt anna mielestäni kuitenkaan olettaa sen enempää vai vähempää. Olisivathan tuon saman voineet sanoa jo viikko sitten. Koska totahan se on, että ratkaisu voi tulla koska tahansa. No juu, menee saivarteluksi jo.
Meinasin vain, että "Ratkaisu tulee millä hetkellä hyvänsä." viittaisi siihen, että se on vähän niin kuin just käsillä eikä esimerkiksi vasta viikon päästä.
kettulainen
Hetty Wainthropp

Marsalkka kirjoitti:
kettulainen kirjoitti:
Meinasin vain, että "Ratkaisu tulee millä hetkellä hyvänsä." viittaisi siihen, että se on vähän niin kuin just käsillä eikä esimerkiksi vasta viikon päästä.
Totta tuo on. Ja kuten sanoin, itsekin olen molemmat ilmaisut tänään jostain lukenut. Mutta luultavasti toinen vain lehtien paisuttelua ja sanojen vääntämistä. Vaikka miksi mieleeni on jäänyt, että tuo olisi ihan jonkun poliisin kommenttina julkaistu? En tiedä, en löydä.
kettulainen
Hetty Wainthropp

Lukaiskaa tämä, jos ette vielä ole lukeneet, maininta mm. silminnäkijästä: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/HS+s ... 5268759578 !
Lukittu