Minä mietin ihan samoin. En itse tunne automalleja erityisen tarkkaan, vaan luokittelu menee linjoilla "samanlainen kuin Sepillä" tai "niinku Lissun auto mutta punaisen sijaan viidakonvihreä". Tuommoisen havainnon tekee sekunnin osissa, nimenomaan niin että ensin luulee tutukseen ja sitten jonkin seikan vuoksi toteaa ettei ollutkaan. Siitä jää muistijälki ja myöhemminkin on helppo tarkistaa ne omaan tuttuun liittyvät seikat.Näytöt kirjoitti: Mitä muuten tulee tuohon miksi tuo silminnäkijä muistaa asiat noin hyvin, niin uskoisin että jollakin hänen tuttavallaan täytyy olla samannäköinen BMW. Katsellut sitten siinä auton luona olevia ihmisiä, ja ehkä juuri spoilerista ja vanteista tunnistanut että kyseessä ei kuitenkaan ole hänen tuttavansa auto. Silloin nuo asiat jäisivät mieleen.
Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
Aiemmin jo tästä huutelin, mutta eikös se autotapahtuma tosiaan ollut tuolloin? Eli olisiko joku autoharrastaja sattumalta ajanut ohi? Silloin varmasti nopeasti painanut oleellisimmat seikat mieleensä ja tilanne yöllä nyt varmaan muutenkin kiinnostanut. Ja jos autossa edelleenkin erikoisvanteet jne, niin jää varmaan ainakin jollain tavalla lähes kenen tahansa autoista kiinnostuneen mieleen.Näytöt kirjoitti:Mitä muuten tulee tuohon miksi tuo silminnäkijä muistaa asiat noin hyvin, niin uskoisin että jollakin hänen tuttavallaan täytyy olla samannäköinen BMW. Katsellut sitten siinä auton luona olevia ihmisiä, ja ehkä juuri spoilerista ja vanteista tunnistanut että kyseessä ei kuitenkaan ole hänen tuttavansa auto. Silloin nuo asiat jäisivät mieleen.
Ja joskus sitä muutenkin vain muistaa outoja yksityiskohtia vaikka kuinka tarkkaan pitkienkin aikojen jälkeen.
Vai oliko se kuitenkin vain näin:Puukko-Mack kirjoitti:Poliisin tuorein tiedotus: "Ratkaisu tulee millä hetkellä hyvänsä."
Että lähellä ovat, perkeleet
Karoliina Kesti katosi yli kolme viikkoa sitten. Kallioniemi ei ota suoraa kantaa siihen, kuinka lähellä ratkaisu mahdollisesti on, mutta hänen mukaansa ratkaisu voi olla lähelläkin.
- En arvioi sitä. Se voi tulla minä hetkenä tahansa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
paranormal
- Alokas
Itsellänikin on Bmw ja hyvin kiinnostunut olen eri malleista ja varmasti olis itellekkin jääny nuo mieleen kun olisin auton nähnyt. Esim kun kaveri ajoi vastaan bmw:llä niin en hänen huitomisestaan huolimatta huomannu edes kuskia mut autosta jäi kaikki mieleenmurjaani kirjoitti:Minä mietin ihan samoin. En itse tunne automalleja erityisen tarkkaan, vaan luokittelu menee linjoilla "samanlainen kuin Sepillä" tai "niinku Lissun auto mutta punaisen sijaan viidakonvihreä". Tuommoisen havainnon tekee sekunnin osissa, nimenomaan niin että ensin luulee tutukseen ja sitten jonkin seikan vuoksi toteaa ettei ollutkaan. Siitä jää muistijälki ja myöhemminkin on helppo tarkistaa ne omaan tuttuun liittyvät seikat.Näytöt kirjoitti: Mitä muuten tulee tuohon miksi tuo silminnäkijä muistaa asiat noin hyvin, niin uskoisin että jollakin hänen tuttavallaan täytyy olla samannäköinen BMW. Katsellut sitten siinä auton luona olevia ihmisiä, ja ehkä juuri spoilerista ja vanteista tunnistanut että kyseessä ei kuitenkaan ole hänen tuttavansa auto. Silloin nuo asiat jäisivät mieleen.
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
Itse olen lukenut molemmat ilmaisut tänään. Lehtiä en enää muista, mutta löytyy jos jaksaa penkoa. Aamulehteä, Iltalehteä, Iltasanomia ja Hesaria olen ainakin tänään lukenut. Useimpia uutisia useassa lehdessä tapahtuneesta. Linkkaan jos löydän molemmat.Marsalkka kirjoitti:Vai oliko se kuitenkin vain näin:Puukko-Mack kirjoitti:Poliisin tuorein tiedotus: "Ratkaisu tulee millä hetkellä hyvänsä."
Että lähellä ovat, perkeleet
Karoliina Kesti katosi yli kolme viikkoa sitten. Kallioniemi ei ota suoraa kantaa siihen, kuinka lähellä ratkaisu mahdollisesti on, mutta hänen mukaansa ratkaisu voi olla lähelläkin.
- En arvioi sitä. Se voi tulla minä hetkenä tahansa.
Se ei ole ihmeellistä että huomaa Bemun mallin ja vanteet TAI ihmisten lukumäärän ja vaatetuksen.
Mutta jos muistaa molemmat, on se jo aika ihme.
Olisikohan tiedot saatu sittenkin joltakulta näistä bussipysäkiltä olleista?
En halua spekuloida, mutta nettiautossa 1.6 bmw, melkomatala, 1988, omistajan ikä sopis aika hyvin, fb pukeutuminen....sopis rofiiliin....sori mutta oli pakko 
Äkkipäätään arvailen, että kyseessä on toimittajan melko vahva tulkinta...kettulainen kirjoitti:[
Itse olen lukenut molemmat ilmaisut tänään. Lehtiä en enää muista, mutta löytyy jos jaksaa penkoa. Aamulehteä, Iltalehteä, Iltasanomia ja Hesaria olen ainakin tänään lukenut. Useimpia uutisia useassa lehdessä tapahtuneesta. Linkkaan jos löydän molemmat.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
Rouva Piilopoliisi
- Harjunpää
Onko jossain sanottu, että bemarista havainnon tehnyt olisi ollut autoilija? Onhan se voinut olla jalankulkija tai pyöräilijäkin.
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
Onko bussipysäkin kohdalla katuvalo? Tässähän valossa nopeasti erottaa esim paidat ja tukan, koska valo tulee suoraa ylhäältä. Housut tai kengät jää pimeään. Mutta ei nyt tuota suurta vaivaa muistaa nähneensä kahta valkopaitaista mieshenkilöä bussipysäkillä. Ja siinä tyttö skootterin päällä. Tummassa autossa näkynyt yksi hahmo lisää. Autoharrastajana painanut mieleensä auton oleellisimmat tuntomerkit, eli värin, mallin ja pari erikoispiirrettä.kalmusto kirjoitti:Se ei ole ihmeellistä että huomaa Bemun mallin ja vanteet TAI ihmisten lukumäärän ja vaatetuksen.
Eli muistettavana on, että bussipysäkillä oli auto ja skootteri + neljä henkeä, joista kahdella vaaleat paidat + auton väri, malli ja pari erikoispiirrettä.
Miten huonomuistisia ihmisiä täällä oikein pyörii?
-
paranormal
- Alokas
Ei vaan satu auton malli...fränkkä kirjoitti:En halua spekuloida, mutta nettiautossa 1.6 bmw, melkomatala, 1988, omistajan ikä sopis aika hyvin, fb pukeutuminen....sopis rofiiliin....sori mutta oli pakko
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
Luulen itse samaa, mutta samat ilmaisut kuitenkin jostain lukenut. Olen tässä nyt kymmenen uutista läpi selannut, mutta vastaan on tullut vasta toinen näistä. Arr. Toisaalta onko tällä nyt väliä sitten. Poliisi sanonut, että ratkaisu voi tulla koska tahansa. Eivät nyt anna mielestäni kuitenkaan olettaa sen enempää vai vähempää. Olisivathan tuon saman voineet sanoa jo viikko sitten. Koska totahan se on, että ratkaisu voi tulla koska tahansa. No juu, menee saivarteluksi jo.Marsalkka kirjoitti:Äkkipäätään arvailen, että kyseessä on toimittajan melko vahva tulkinta...kettulainen kirjoitti:[
Itse olen lukenut molemmat ilmaisut tänään. Lehtiä en enää muista, mutta löytyy jos jaksaa penkoa. Aamulehteä, Iltalehteä, Iltasanomia ja Hesaria olen ainakin tänään lukenut. Useimpia uutisia useassa lehdessä tapahtuneesta. Linkkaan jos löydän molemmat.
Meinasin vain, että "Ratkaisu tulee millä hetkellä hyvänsä." viittaisi siihen, että se on vähän niin kuin just käsillä eikä esimerkiksi vasta viikon päästä.kettulainen kirjoitti:
Luulen itse samaa, mutta samat ilmaisut kuitenkin jostain lukenut. Olen tässä nyt kymmenen uutista läpi selannut, mutta vastaan on tullut vasta toinen näistä. Arr. Toisaalta onko tällä nyt väliä sitten. Poliisi sanonut, että ratkaisu voi tulla koska tahansa. Eivät nyt anna mielestäni kuitenkaan olettaa sen enempää vai vähempää. Olisivathan tuon saman voineet sanoa jo viikko sitten. Koska totahan se on, että ratkaisu voi tulla koska tahansa. No juu, menee saivarteluksi jo.
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
Totta tuo on. Ja kuten sanoin, itsekin olen molemmat ilmaisut tänään jostain lukenut. Mutta luultavasti toinen vain lehtien paisuttelua ja sanojen vääntämistä. Vaikka miksi mieleeni on jäänyt, että tuo olisi ihan jonkun poliisin kommenttina julkaistu? En tiedä, en löydä.Marsalkka kirjoitti:Meinasin vain, että "Ratkaisu tulee millä hetkellä hyvänsä." viittaisi siihen, että se on vähän niin kuin just käsillä eikä esimerkiksi vasta viikon päästä.kettulainen kirjoitti:
Luulen itse samaa, mutta samat ilmaisut kuitenkin jostain lukenut. Olen tässä nyt kymmenen uutista läpi selannut, mutta vastaan on tullut vasta toinen näistä. Arr. Toisaalta onko tällä nyt väliä sitten. Poliisi sanonut, että ratkaisu voi tulla koska tahansa. Eivät nyt anna mielestäni kuitenkaan olettaa sen enempää vai vähempää. Olisivathan tuon saman voineet sanoa jo viikko sitten. Koska totahan se on, että ratkaisu voi tulla koska tahansa. No juu, menee saivarteluksi jo.
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
Lukaiskaa tämä, jos ette vielä ole lukeneet, maininta mm. silminnäkijästä: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/HS+s ... 5268759578 !