Hetkinen, et tainnut ihan ymmärtää tuota pointtia... Eli jos he ovat skootterin tuonne ajaneet, miksi eivät olisi valehdelleet silloin neuvoneensa reitin Likolammenkadulle? Mutta kun eivät ole tällaista asiaa poliisille kertoneet, vaan vain, että neuvoneet reitin oikealle ja taas oikealle.Frau Jungfrau kirjoitti:Boldaukset rouvan.Volvo Markkanen kirjoitti:Jos pojat ovat päättäneet, että joku ajaa skootterin Likolammenkadulle lavastaakseen onnettomuuden tai vaan muuten vaan halunneet siirtää sen pois, mikseivät he valehtelisi poliisille, että K:lle annettiin ohje oikotiestä Likolammenkadun kautta metsäreittejä kotiinsa?
Niin juuri, mikseivät valehtelisi?! Jaksan ihmetellä kuinka monet täälläkin väittää, että eihän Se ja Se voi millään valehdella, varsinkaan poliisille. Miettikääpä kuinka paljon ihmiset päästelee valheita suustaan ihan pienissä arkipäiväisissäkin asioissa suojatakseen oman ***seensä.
Veikkaanpa, että suurimmalla osalla meistä minfolaisistakin on omakohtaista kokemusta siitä kuinka helppoa on luiskahtaa pienen viattoman valheen kautta syvempään selittelyjen suohon vaikka asia olisi kuinka pieni ja merkityksetön alunperin. Miksei siis näin voisi käydä jollekin KK:n tapaukseen sekaantuneelle tai asiasta jotakin tietävälle tällaisessa omaan tulevaisuuteen kenties hyvin suuresti vaikuttavassa asiassa!!?
Eihän Annelikaan valehtelisi, eihän...
*muoks typo
ELI: pointti oli se, että näin poikien olisi kannattanut valehdella, jos olisivat osallisia skootterin siirtämiseen.
Ei normaali teinipojalla ole kanttia valehdella henkirikosjutussa poliisille. Alun valkoiset valheet olisi jo kerrottu poliisille (kuten se, että K:ta oli lähdetty saattamaan). On naiivia ajatella, että pojat ovat onnistuneet näin kylmähermoisesti huijaamaan poliisia ja kertoilleet tekaistuja juttuja jopa seiskassa illan tapahtumisesta. Poikien pitäisi olla molempien aika lahjakkaita ja jäätäviä valehtelijoita. Taitavat olla liian normaalia teiniporukkaa siihen.
Olen itse ollut kaksipäiväisessä poliisikuulustelussa, eikä silloin poliisilta jäänyt huomaamatta mikään epäloogisuus. Epäloogisuuteni johtui siitä, etten muistanut asioita kovin hyvin, mutta poliisi oli kirjannut jokaisen sanani, ja palasi siihen tuntien jälkeen. Rikostutkijat ovat ammattitaitoista porukkaa. Ihmisen täytyy olla todella kylmähermoinen, että pystyy tutkijaa vedättämään ja olemaan puheissaan niin johdonmukainen, ettei se herätä epäilyjä. Omassa tapauksessa oli kyse talousrikosepäilystä, jossa itse olin vain todistajan ominaisuudessa, mutta asemani puolesta poliisi piti minuakin varmasti jossain määrin epäiltynä. Tosin eivät sitä koskaan myöntäneet, enkä sitä heiltä kyllä tivannutkaan.
Joka tapauksessa, jos minä jouduin tuollaiseen "mankeliin" kahtena päivänä, kasvotusten tiukan tutkijan kanssa 6 tuntia kerrallaan, ja kyse oli vain muutaman kymppitonnin talousrikosepäilystä, voin vain kuvitella millaiseen kuulusteluun pojat ovat joutuneet. Poikien tarinoita on kyllä käyty läpi useaan otteeseen. Sitä ei kukaan normiteini pysty vetämään kunnialla läpi jos on ollut osallisena jonkun tapossa. Vaikka ei murtuisi kuulusteluissa, poliisi kyllä huomaisi, ettei kaikki ole kohdallaan ja lisäisi painetta. Kyllä homma olisi jo selvinnyt jos pojat ovat olleet milläänlailla syyllisiä.
Tai sitten tämän keissin tutkijat ovat vain helppouskoisia ja vähän hölmöjä, heillä ei ole ihmistuntemusta, eikä kykyä kuulustella tehokkaasti, eivätkä huomaa jos ihmisellä on jotain sydämellään. Teinipojat vedättävät viikkoja kokeneita tutkijoita, jotka vakuuttuvat teinipoikien syyttömyydestä.