Rouva_Etsivä kirjoitti:Tara kirjoitti:mutta odotapa, täällä on asiantuntija joka tod näk tulee lataamaan eteesi, että mitään mielisairautta ei Auerista mielentilatutkimuksessa löydetty, ei persoonallisuushäiriötä eikä mitään, että Auer on virallisesti terve! Minä tuo 'asiantuntija' en ole.
Minäpä luulen tietäväni kuka tuo "asiantuntija" on. Hetkinen, eikös tämä sama asiantuntija väittänyt minun olevan vallan empatiakyvytön, koska en kykene tuntemaan erityistä empatiaa Anneli Aueria kohtaan! Jostain syystä ei ole ollut tapana minulla tuntea empatiaa (tai joissakin tapauksissa sympatiaa, voimme sitten taas kiistellä kummasta olikaan puhe) täysin sairaita asioita tekeviä ihmisiä kohtaan. Mieluummin minun ajatukseni ja sydämeni ovat viattomien lasten ja muiden uhrien puolella, muut saavat sympata murhaajia tai pedofiileja niin paljon kuin lystäävät vaikka en sitä ymmärrä, ollenkaan!
Juuri tuo m:n asenne siis takertua joka ikiseen ajatuskokeeseen, sai aikaan sen, että en uskaltanut/viitsinyt sanoa mitä ajattelin niistä minun mielestä pervoista Annelin valikoimista alapää-kuvista persekerhossa. Olen jokin aika sitten sanonut, että pystyin tuntemaan hyvin etäistä empatiaa Aueria kohtaan, mutta silloin oli vielä kyse 'vain' murhasta, empatiaa vain siltä kantilta, että jonkun tukea hän tarvitsee, että sitä yrittää miettiä mikä kumma saa ihmisen toimimaan tavalla jolla Auer toimi, (Jukan murhasta oli siis kyse silloin).
Nyt on kyllä haihtunut viimeinenkin pisara. Ihmettelen ihmisiä, jotka symppaavat umpipervoja teeskentelijöitä ja valehtelijoita, hyväksikäyttäjiä.. onko ne jotain pappeja tai mitä sielunhoitajia jotka heitä pystyvät 'emppaamaan'. Ihminen joka toimii iljettävällä tavalla, tavalla johon tuskin edes eläimet alentuvat, on tiilenpäänsä ansainnut.
Silloin kun pohdittiin olisko kyseessä skitso, sitä melkein toivoi jo lastenkin takia, että kyse olisi jostakin mistä Auer ei olisi täysin itse vastuussa, että lpst voisivat sanoa joskus jollekin, että niin, mutta se oli sairas ihminen. Herranjestas mikä sähinä ja hulaballoo siitäkin nousi, aivan kuin olisi loukkaus jollekin itselleen, että pohti mielisairauden mahdollisuutta tässä tapauksessa - se AA:n luikuripuhe, valhettelu oli sen verran silmiinpistävää ja kaiken kattavaa, minusta.
Skitsoja voi auttaa. Mutta mites on, voiko mytomaanin kaltaisia oikeasti perverttejä?? Luulisi että vankila on karmea paikka sellaiselle, joka tykkää lapsista?
Arvaan: A ei tule ikinä saamaan lapsiaan hoteisiinsa, - paitsi jos hän päättää synnyttää uusia.