Madeleine...

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä pyytäisin nyt kauniisti, että koitetaan elää sulassa sovussa.

Tai sitten voidaan perustaa uusi roolileikki-chatti:

siinä minä haluaisin olla joko a) portugalin poliisi ta b) FSS -laboratorion tutkija ja analyytikko.

Marski voisi olla Gerry McCann. Vai mitä itse tuumaat?

Mitä muut olisivat?
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Patriisia ois ainakin Philomena. :lol:

..itse voisin olla Murat. :roll:
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Olisi vaan pysynyt kiinni. No, jo siellä vatvotaan taas asioita edestakaisin kuin mulkun nahkaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Freyja
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Freyja »

Eihän niitä linkkejä ole pakko kaikkia käydä lukemassa, mutta on kiva päästä mahdollisimman helpolla tutkailemaan alkuperäisiä tekstejä, joista johtopäätös on vedetty. Tietysti sitä saattaa saada kiksejä löytäessään jutun jota kaikki eivät ole jo kuulleet, mutta useimpien mielestä ideana on jakaa nämä tiedot ja keskustella avoimin kortein. Minusta kirjoittajan tehtävä on opastaa lukijat samoille jäljille, eikä tylysti ilmoittaa asian olevan näin ja pulinat pois. Eikä ole reilua tuoda omia mielipiteitään faktana keskusteluun.

Tyylejä on tietysti monia. Jollekin voi ihanne olla tämä:
cicero kirjoitti:...monesti on vaikea jos itse ei tiedä faktoja ymmärtää mistä puhutaan. Spesialistit eivät vaivaudu selittämään asioita juurta jaksaen vaan selostavat asiat pääpiirteittäin.
Minun kokemukseni mukaan kuitenkin todelliset asiantuntijat yleensä osaavat helposti selittää minkä tahansa omaan alaansa kuuluvan asian perusteellisesti ja ymmärrettävästi.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Doctor Lecter kirjoitti:Olisi vaan pysynyt kiinni. No, jo siellä vatvotaan taas asioita edestakaisin kuin mulkun nahkaa.

:lol: :lol:
Tohtori se osaa sanoa asiat ihanasti kivasti.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:
Kyllä takana täytyy olla vakava sairaus: joko synnynnäinen tai todettu.
Synnynnäisestä onkin jo hyvää spekulaatiota paljon,
Erinomaisen hyvää... ;)
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Loka kirjoitti:^Patriisia ois ainakin Philomena. :lol:

..itse voisin olla Murat. :roll:
Hitto,tämä oli multa näkemättä,voe elämän kevät :lol: :lol: :lol: :lol:
Totuus on tarua ihmeellisempää
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Doctor Lecter kirjoitti:Olisi vaan pysynyt kiinni. No, jo siellä vatvotaan taas asioita edestakaisin kuin mulkun nahkaa.
Eikös se ole sitten ihan hyvä asia :lol:
Totuus on tarua ihmeellisempää
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

en mäkään mene katsomaan bodom-osiota kun ei kiinnosta...mutta en silti vaadi sitä sulkemaan vaikka älytön paikka onkin...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

cicero kirjoitti:en mäkään mene katsomaan bodom-osiota kun ei kiinnosta...mutta en silti vaadi sitä sulkemaan vaikka älytön paikka onkin...
Aihe sinällään ihan ok, mutta sen saamat mittasuhteet ja keskustelun taso joiltakin osin eivät ole mieleeni ja tuon sen myös julki. No, joka sivustolla pitää olla oma Seitsemän Päivää ja/tai Oho, jota ilman elämä ei ole elämää.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Freyja
Nikke Knatterton

Palaan vielä hetkeksi tähän traagiseen sivujuonteeseen ettei jäisi hyvä uusi ketju vajaakäytölle..
cicero kirjoitti:
Freyja kirjoitti:
cicero kirjoitti: uskon että nimenomaan täällä seikkailevat pitäisivät hommaani ehkä hohdokkaampana kuin se oikeasti on.
No hei, hienoa. Olemme saaneet useaan kertaan kuulla miten "olet opiskellut yliopistossa" ym. Onko tullut mieleen että joku muukin on saattanut, sinusta poiketen, jo peräti valmistuakin ja lisäksi työn kautta oppia että asiat eivät aina mene niin yksioikoisen hienosti mitä kirjoissa sanotaan. Esimerkiksi erilaisten säännösten ja seurantajärjestelmien noudattamisessa suomalaiset ovat omaa luokkaansa. mutta nyt lopetan koska alkaa keittämään.
no juu, lopputyö on tekemättä niinkuin monella muullakin vaikka työelämässä olisikin ja jo tästä viestistä voin päätellä että sinulla ei ole akateemista loppututkintoa... :lol:
Niin, tästä vielä toteaisin, että yllä oleva osoittaa hienosti miten muodostat ”faktaa” lukemasi perusteella. Tsot tsot.

cicero kirjoitti:..no se voi olla gradu teille mutta mulle se on lopputyö, töissä ja perheen kanssa puhun englantia...en myöskään ole päivääkään opiskellut suomalaisessa yliopistossa....joten suokaa nyt anteeksi että on nää suomalasiet jutut jääneet vähän vähemmälle...Kai se on niin että on mahdoton ajatella että jollain on perhe ja on opiskellutkin niin ja aatelkaa mä olen vasta 32-vuotias...aikas kiirettä on pitänyt 8)

Valitettavaa.. :( Toivottavasti jatkossa pystyt hallitsemaan elämääsi ja ajankäyttöäsi paremmin. Ymmärrän hyvin että gradu on jäänyt tekemättä siinä kiireessä, olethan ehtinyt kehittyä asiantuntijaksi niin lukemattomilla aloilla (esimerkkeinä psykologia, varhaiskasvatus, sosiaalityö, puolustusstrategia ja satelliittitekniikka, dna-tekniikka, patologia, sekä lääkärintyö ja terveysalan valvonta.)

Toivottavasti ymmärrät että varsinkin kansainvälisissä ympyröissä (myös suomalaisyrityksissä monilla hallitsemillasi aloilla) pidetään aika selvänä että jos haluat edetä harjoittelijan paikkaasi pidemmälle, sinulla täytyisi kyllä olla tohtorin paperit. Muita ei palkatakaan, vaikka vanha väki toki usein saa pitää työnsä vaikka olisivat vain maistereita.

Onneksi sinulla on sentään lapset tehtynä, koska joku saattaisi pitää melko outona että vielä tuossa iässä on opinnot noin pahasti kesken. Mutta koita nyt hyvä ihminen ryhdistäytyä, voin kokemuksesta sanoa että on ikävä tunne huomata olevansa neuvottelupöydän ainoa ”Ms.” silloin kun kaikki muut ovat titteliltään ”Dr.” Vaikka muodollisesti ja työtehtävien puolesta olen maisterinakin tasa-arvoisessa asemassa, niin siinä kuitenkin tulee se outo tunne. Mutta onneksi sinulla on järkkymätön itseluottamus, se on aina eduksi, ja sitä tulet tarvitsemaankin.
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Doctor Lecter kirjoitti:Aihe sinällään ihan ok, mutta sen saamat mittasuhteet ja keskustelun taso joiltakin osin eivät ole mieleeni ja tuon sen myös julki. No, joka sivustolla pitää olla oma Seitsemän Päivää ja/tai Oho, jota ilman elämä ei ole elämää.
Allekirjoitan tekstisi täysin ja olen samaa mieltä.
cicero
Michael Knight

freyja, et taida tietää YHTÄÄN MISTÄ PUHUT..tsot,tsot...kyllä harjoitteluajat on tulleet ja menneet... ja jos kansainvälisyydestä haluat puhua niin puhut hieman väärälle henkilölle :lol:

kun nyt näin viisaita puhut niin miten sillälailla lipsahti että oisko se nyt niin vaikea väärentää diagnoosia...kertoo kyllä aika paljon....

Älä siis ala ojentelemaan muita ihmisiä, varsinkaan kun ET TIEDÄ MISTÄ PUHUT!!!

Ja jos se sinua niin vaivaa niin on aika paljon ihmisiä jotka on minun iässäni ja tehneet useita vuosia töitä vaikka "gradua" ei olekkaan tehtynä...ja jos tosiaan näistä asioista tiedät niin tiedät että siinä ei ole mitään ihmeellistä eikä harjoitteljana tarvitse riutua "gradua" odotellessa...Suomi ei ole ainoa paikka missä olen työskennellyt ja kansalaisuuksiakin on kaksi :lol: Itse taidat olla vielä aika nuori puheidesi perusteella :lol: ja oonhan mä jo kerran valmistunut mutta joskus voi elämä heitellä sen verran että haluaa erikoistua tietylle alalle....Elämä ei oo ohi kaksvitosena :wink: Se siitä!!!

Ja ihan oikeesti fiksuja ihmisiä on myös ei-opiskelleissa ja elämänkoulun käyneissä ja oli tosiaan virhe kertoa itsestäni mitään niinkuin tuossa aiemmin sanoin jo niin olisin vaan omaa tietoani käyttänyt "linkkinä" ja kun en halua kertoa tarkkaan mitä teen työkseni niin erehdyin selittämään liian laveasti...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Freyja
Nikke Knatterton

:lol: :lol: huh, helpotus. Jännitti että suutut jos unohdan ansioluettelostasi jotain.
cicero
Michael Knight

:lol: :lol: :lol:

kyllä sä sitten opit...
Vastaa Viestiin