HÄKE 'nauha'

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Änkkä-Kake
Armas Tammelin

Re: HÄKE 'nauha'

Viesti Kirjoittaja Änkkä-Kake »

Kirvesmies kirjoitti:0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
TRUE. Tappaja oli talossa. (Eli lopputulos oli tiedossa jo silloin - vai olisiko tappaja ollut tappaja silloinkin, jos kukaan ei kuitenkaan kuole?)

0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
WRONG. Annelilla oli päällään punainen paita, jossa oli puukonreikä, ja puukko oli mennyt keuhkoon asti aiheuttaen ilmakeuhkon. Sellaisen kanssa puhuminen on vaikeaa ja hengittäessään hengästyy, kun ilmakeuhko on "poissa pelistä" eikä enää osallistu hengittämiseen. Eli annelin paitaan puukonreikä ei tullut kohdassa 0:19 tai sitä ennen, vaan vasta aivan viimeisellä hetkellä ennen poliisin saapumista.

Peitetarinassa hän kuitenkin korostaa omaa haavoittumistaan mahdollisimman aikaisessa vaiheessa (kuka nyt puukonreikä keuhkossaan enää mitään lavastuksia tekisi?) ja korostaa taas Jukan eläneen mahdollisimman pitkään hätäpuhelun aikana (jottei synny epäilystä, että Jukka olisi ollut kuolleena jo useita minuutteja).

Johtopäätös:
Itse asiassa HÄKE-nauha + ilmakeuho on todiste Annelia vastaan? Ilmakeuhko todettiin sairaalassa, ja sitä hoidettiin 1-4.12.2011 välisenä aikana. Se oli siis olemassa. Mutta ilmakeuhkoa ei puheesta päätellen ollut olemassa vielä HÄKE-puhelun aikana? Miksi ihmeessä huppumies olisi palannut HÄKE-puhelun jälkeen vielä uudestaan paikalle ja tehnyt Annelille ilmakeuhkon?
Sori, mutta ei. Annelin ilmarinta oli lievä kaikesta päätellen. Annelin toinen keuhko ei ole todellakaan poissa käytöstä. Jos itse keuhkoon olisi tullut kunnon isku, niin että keuhko olisi painunut lähes kokonaan kasaan, ei se olisi korjaantunut pelkästään dreenillä imemällä (<-A:n oma kertoma) vaan olisi vaatinut leikkauksen ja huomattavasti pidemmän sairaalassa oloajan.

Tästä asiasta olen melko varma, sillä olen itse saanut lievän ilmarinnan, elänyt sen kanssa useita viikkoja, eikä se vaikeuttanut puhumista mitenkään. Se hoidettiin juurikin A:n tavalla, 3pv sairaalassa.

Tämän jälkeen olen saanut vakavamman ilmarinnan, joka ei sekään vaikeuttanut puhumista varsinaisesti, vaikka vaatikin leikkaushoitoa. Tässä sitten tulikin sairaalapäiviä jo huomattavasti enemmän, vaikka pääsin kotiutumaan normaalia nopeammin.
Kirvesmies
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kirvesmies »

Änkkä-Kake kirjoitti:sillä olen itse saanut lievän ilmarinnan, elänyt sen kanssa useita viikkoja, eikä se vaikeuttanut puhumista mitenkään. Se hoidettiin juurikin A:n tavalla, 3pv sairaalassa.

Tämän jälkeen olen saanut vakavamman ilmarinnan, joka ei sekään vaikeuttanut puhumista varsinaisesti, vaikka vaatikin leikkaushoitoa. Tässä sitten tulikin sairaalapäiviä jo huomattavasti enemmän, vaikka pääsin kotiutumaan normaalia nopeammin.
Eli lievä ilmarinta ei sitten juurikaan elämistä haittaa? Puhuminen, hengitys yms. kaikki menee ihan suht normaalisti? Onko lievässä ilmarinnassa sitten edes kunnolla kipuja?
Änkkä-Kake
Armas Tammelin

Sirpa kirjoitti:Lisäys ed. viestiini: Siis täh?! Täällä on "Suomen" sijasta ehditty jo pikaisesti vääntämään, että "hämärä" tarkoittaa nauhaa, ja siitä yhtä pikaisesti, Anneli Aueria. Voi, hitto kyllä te kerkiätte, heh. Jos oikein ymmärsin, niin sinne tutkintaan lähti muutakin aineistoa kuin vain tuo litterointi, vai olenko väärässä? Ainakin tämä "hämärää Suomessa" viittaisi siihen, nimittäin ei monen muun maan tiedotusvälineet edes "kestäisi" sellaista uutisointia, kun tämän asian ympärillä on ollut - tai moraali - tai kansalaisten ymmärryskyky - ja jos se laitetaan vierekkäin tuon häkenauhalitteroinnin kanssa, niin todellakin hyvin, hyvin hämärää, heh. En yhtään ihmettele johtopäätöstä.
Oletko Sirpa avohoitopotilas, joka ei suostu syömään lääkkeitään, vai oletko edes saanut diagnoosia tilaasi? Viesteistäsi välittyy sellainen ajatuksenjuoksu, ettei taho mukana pysyä. Jos vaan trollailet, täytyy nostaa hattua, sillä teet sen kyllä sitten todella viimeisen päälle. Jos et, niin suosittelen sopivaa lääkitystä, maailma olisi varmasti huomattavasti mukavampi paikka, kun jokapuolella ei kokoajan kummittelisi salaliittoja ja juonia.
Kirvesmies
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kirvesmies »

Minä aiemmin: "Annelin paitaan puukonreikä ei tullut kohdassa 0:19 tai sitä ennen, vaan vasta aivan viimeisellä hetkellä ennen poliisin saapumista"

Otaksuisin edelleen tapahtumien menneen noin - myös siitä päätellen että niitä tuntemattomia ruskeita kuituja ei ollut Annelin punaisessa paidassa ollenkaan. Vaikka niitä sitten muuten oli kaikki paikat ollut muuten täynnä, eli ruskeita kuituja oleva kangas levitti niitä ympäristöönsä aika helposti. (Joku froteepyyheen tapainen?)

Sitten se, ettei niitä ollut Annelin paidassa ollenkaan, selittyisi sillä, että Annelin punainen paita tuli kuvioihin vasta ihan myöhemmissä vaiheissa, ja kuitenkaan Anneli ei ollut ottanut paitaansa pois päältä sen jälkeen kun puukonisku oli tullut. Muuten olisi ollut punaisen paidan verijäljet eri tavalla.
Änkkä-Kake
Armas Tammelin

Kirvesmies kirjoitti: Eli lievä ilmarinta ei sitten juurikaan elämistä haittaa? Puhuminen, hengitys yms. kaikki menee ihan suht normaalisti? Onko lievässä ilmarinnassa sitten edes kunnolla kipuja?
No haittaa se. Mutta muutaman juoksuaskeleen pystyi ottamaan kyllä ja ei puhumista haitannut, eikä hengästynyt ollut levossa. Kävellen ehkä 50-100m jälkeen alkoi hengästymään ja tuntumaan kipua. Kunnolla kipua on suhteellinen käsite, mutta voisin sanoa että varsinkin tupakan jälkeen sattui välillä niin, että piti alas istua ja purra vaan hammasta.

Tuohon että kesti viikkoja mennä lääkäriin on ehkä ennemmän syynä suomalainen jääryys...
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

alpo holisti kirjoitti:En ole oikein tähän uusintakierroksen jaksanut...
terveisiä vaan :D

Nauhaspekuloinneissa on ollut mukavasti uutta. Taisinpa nähdä vanhoja epämääräisiä piirroksianikin... 8)
Ihmettelin tuota taustakohinan erilaisuutta aikanaan. Jos tila ja mikrofoni on sama, niin miksi se on erilainen?

Mutta huomauttaisin, että on mahdotonta tietää, kuinka kuva on skaalattu.
Ääniohjelmilla tuota myhkyrää voi suurentaa mihin tahansa suuntaan.
Näin siitä saa helpommin esille eri äänilähteiden suhteet ja alkamis/loppumiskohdat.

Ihmettelen ellei syyttäjä käännä tätä kiveä vielä kertaalleen:
Jos KRP:n spesialisti tuo oikeuteen tällaisia epämääräisiä kuvia (tuomarit mitään äänistä tiedä...)
ja toinen tarkkaan seulottuja malleja värikuvineen, niin kumpi vakuuttaa...

Sitä en muista tekikä FINVOX samat grafiikat ja seulonnat REKOLLE kuin ORIGINAALILLE...
nimittäin:
Hyvinkin pienet risahdukset erottuvat hyvin selvästi erilaisista jatkuvista / pitkistä äänimassoista.
Siksi en uskoisi olevan kovinkaan vaikeaa suodattaa jaa voimistaa niitä esiin lähes mistä tahansa.

Jos olisin syyttäjä, tutkisin tämän tarkoin.
Tervehdys alpo, ne tekemäsi jutut vain jäivät jotenkin mieleeni, kuten ne raskaammalta kuulostavat askeleet kuin rekossa, mutta sitä en nyt löytänyt, että oliko askelmäärä sama rekossa ja alkuperäisessä, mutta tähän edelle oli niitä linkitettykin myöhemmin, ja ilmeisesti alkuperäisen askellus on jotenkin paljon epämääräisempi. Mutta tämä vielä - siis siitäkö kovempi ääni johtuu, että askellus on raskaampi?

Siis voiko raskaampi henkilö saada aikaiseksi raskaamman, kovemman äänen? Sehän oli se selkeä ero rekoon, jossa saman kokoinen nainen kuin Auer juoksi sekä ilman kenkiä, että kenkien kanssa.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ke Loka 05, 2011 8:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kirvesmies kirjoitti:
Änkkä-Kake kirjoitti:sillä olen itse saanut lievän ilmarinnan, elänyt sen kanssa useita viikkoja, eikä se vaikeuttanut puhumista mitenkään. Se hoidettiin juurikin A:n tavalla, 3pv sairaalassa.

Eli lievä ilmarinta ei sitten juurikaan elämistä haittaa? Puhuminen, hengitys yms. kaikki menee ihan suht normaalisti? Onko lievässä ilmarinnassa sitten edes kunnolla kipuja?
Anneli ei ole tarkemmin kertonut oliko pistosta hänelle oikeastaan mitään erityistä haittaa. Toki häntä oli alkanut heikottaa siinä vaiheessa kun ensiapu tuli paikalle, oli alkanut pyörtyä, ja oli asetettu paareille. Mutta hän oli silti vastaillut poliisin kysymyksiin.

Pohdittiin yhden nimimerkin kanssa aikanaan jo, keväällä 2010, että Anneli kenties pisti itseään siinä puhelimessa ollessaan. Silloin kun alkoi hengittää raskaasti, n 1:00 minuutin kohdalla, ja ensiapuväki oli jo matkalla Tähtisentielle.

Näin kertoi pistohaavasta 2.12.2006, se oli jo saatu 'parannettua', oli siinä jokin side toki vielä. Mutta sairaalahoitoa A ei tarvinnut enempää kuin maanantaihin 4. päivään joulukuuta asti, jolloin lähti perhe- vai mikä se oli turvakotiin.
828
: Minkä laatunen teidän vamma on tuossa rinnassa? Onko sitä leikattu?

Auer: No se tota se ensin ett siin on semmonen pieni haava vaan. Elikkä tässä tota.. siinä on varmaan joku muu päällä.
Se on tommonen, vaan pieni vaan tossa. Siin tuli verta, se ei siin ainakaan siin ku mä olin varmaan vähän sokissa siinä kuulemma,koska mullei noi neulakka menneet sisälle enne ku mä sain rauhottavia lääkkeitä mut tota...
Auer: Ja siit tuli jonkun verran... se oli verinen se mun paita, hiuka tais valuaki siit, mut se ei niinko tuntunu, ainakaan siin tilantees oikee miltää. Mut must otettii sit röntgenkuvat tääl, et se oli kuiteski menny vähä tonne keuhkon puolelle, ja siel oli joku ilmakeuhko näky ni, ja mul oli sit laitettu joku putki täält, et se saatii sit parannettuu.

JJ: Mite syvälle se oli arviolta menny?

Auer: Öö, sitä täytyy varmaa noilta lääkäreilt...

JJ: Joo, joo.

Auer: Se oli kuitenki puhkassu sen.

JJ: Se oli aika, ko se o fileerausveitsi, ni se menee helposti sitte.

JJ: Mites sulle, käyttikö hän sinuu paljon voimaa vai halusko hän vaan näyttää vaan sitä, että älä tule lähelle, mene pois tästä?

Auer: Kyl hän niinko ihan suoraa mua kohti hakkas simmottit, et joku kysy et oliko se vahinko. Et kyl hä se kohdisti muhu ... (miettii).. sitä vaan sit et mikä se olettaisin, tai oletus et hän vaan halus mut pois siitä.

JJ: Joo.

Auer: Et en mää varmaan ollu se kohde.

JJ: Pystyks sanoo sää sanoo sitä, että tuliko se isku ni tuliko se ylhäältä, alhaalta, mist se tuli se puukko?

Auer: Sitä mä en osaa sanoo, vaan totanoini mä niinko tajusin sen, et nyt tulee mua kohti. Oisko se ollu niin. Voi olla, jos mä seisoi sängyllä, et se tuli samalt tasolt sitten. Mä en oo varma oliks mä siin sängyl vai arkul vai.. luultavasti olin kuitenki, et mä en ollu lattial, mut en o varma siitä..

JJ: Joo.

Auer: Ja sit mä pelästyi ja lähdi karkuun.

JJ: Miten sitten tästä eteenpäin, ajattelit, että mitä ajattelet elämästä tästä eteenpäin?
...
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Änkkä-Kake kirjoitti:
Sirpa kirjoitti:Lisäys ed. viestiini: Siis täh?! Täällä on "Suomen" sijasta ehditty jo pikaisesti vääntämään, että "hämärä" tarkoittaa nauhaa, ja siitä yhtä pikaisesti, Anneli Aueria. Voi, hitto kyllä te kerkiätte, heh. Jos oikein ymmärsin, niin sinne tutkintaan lähti muutakin aineistoa kuin vain tuo litterointi, vai olenko väärässä? Ainakin tämä "hämärää Suomessa" viittaisi siihen, nimittäin ei monen muun maan tiedotusvälineet edes "kestäisi" sellaista uutisointia, kun tämän asian ympärillä on ollut - tai moraali - tai kansalaisten ymmärryskyky - ja jos se laitetaan vierekkäin tuon häkenauhalitteroinnin kanssa, niin todellakin hyvin, hyvin hämärää, heh. En yhtään ihmettele johtopäätöstä.
Oletko Sirpa avohoitopotilas, joka ei suostu syömään lääkkeitään, vai oletko edes saanut diagnoosia tilaasi? Viesteistäsi välittyy sellainen ajatuksenjuoksu, ettei taho mukana pysyä. Jos vaan trollailet, täytyy nostaa hattua, sillä teet sen kyllä sitten todella viimeisen päälle. Jos et, niin suosittelen sopivaa lääkitystä, maailma olisi varmasti huomattavasti mukavampi paikka, kun jokapuolella ei kokoajan kummittelisi salaliittoja ja juonia.
Oletko ikinä kuullut sanontaa, että hullu saa olla, mutta ei tyhmä?

Ja se joka ei vielä tiedä, että Suomessa on jotakin "hämärää" on kyllä jo aika tyhmä. Terveisiä vain Kreikasta! Sama tietysti koskee henkilöitä, jotka eivät tiedä Suomen maanpetosrikoksesta alkaen vuodelta 2004, tai Supoa kohdanneesta kahdesta rikostutkinnasta, tai... Paljonko luettelen? Ai niin, ja merkkittävimpänä tämä: vain parin kuukauden sisällä vuonna 2008 kohtasi kolmea Suomen kaikkein korkeinta poliisivalvontaviranomaista yllättävä äkkikuolema. Siinä sitä salaliittoteoriaa vasta olisikin!

Vain Suomalaiset eivät tiedä, että Suomessa on jotakin hämärää - eivät tiedä, että mikä merkittävä osuus Suomella on mm. huumepoliisijuttuihin tai tämän hetken finanssikriisiin, tai sitä eivät suomalaiset myöskään tiedä (paitsi uutisia seuranneet), että Suomen armeija on itsenäistynyt poliitikkojen määräysvallasta - olisin voinut etukäteen veikata tuon saadun vastauksen, nimittäin kyllä myös siellä tiedetään, että mistä on kyse, heh.

Edellä siis luettelen todellisia Suomen tapahtumia, jotka ovat olleet kaikkien tutustuttavissa, ja hieman kieltämättä nyppii nämä Suomen tilasta välinpitämättömät mattinykäskaljaveikkotuksuntissit -joukko, joka osaa kyllä rääpiä, mutta latvassa ei sitten ole yhtään mitään. Mutta - sääli - kaikilta ei voi vaatia samaa, pitää ymmärtää.

Ootko, muuten, änkkäkake tullut huomanneeksi mitään edellä mainitsemistani hämäristä tapauksista Suomessa viime aikoina? Eikä millään pahalla, änkkäkake, mutta ymmärrän kyllä oikein hyvin, jos tekstini ei aukea.
maailma olisi varmasti huomattavasti mukavampi paikka
Onko se kenties änkkäkakelle paikallinen kaljakuppila, jonka höyryjä ja huuruja ei turha uutisointi pilaa - tuota iki ihanaa paratiisia, jossa ei polla rasitu, kuten laulussa lauletaan.

Ja viitaten nyt viimeiseen vihjeeseen - juttuni pointti - olemme tainneet änkkäkake ihan livenäkin usein törmäillä, ja kun seuraavan kerran tavataan, niin otetaanpa Suomen asiat oikein kunnolla puheeksi uudelleen niin viisastut sinäkin. :wink:

Vielä kertauksena tärkein:
Something is fishy in Finland!
Tässä ei sanota hämärää häkenauhassa, vaan hämärää Suomessa.
Alethes doksa meta logu
Chili
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Chili »

Sirpa kirjoitti: ...ja hieman kieltämättä nyppii nämä Suomen tilasta välinpitämättömät mattinykäskaljaveikkotuksuntissit -joukko, joka osaa kyllä rääpiä, mutta latvassa ei sitten ole yhtään mitään. Mutta - sääli - kaikilta ei voi vaatia samaa, pitää ymmärtää.

Onko se kenties änkkäkakelle paikallinen kaljakuppila, jonka höyryjä ja huuruja ei turha uutisointi pilaa - tuota iki ihanaa paratiisia, jossa ei polla rasitu, kuten laulussa lauletaan.

Ja viitaten nyt viimeiseen vihjeeseen - juttuni pointti - olemme tainneet änkkäkake ihan livenäkin usein törmäillä, ja kun seuraavan kerran tavataan, niin otetaanpa Suomen asiat oikein kunnolla puheeksi uudelleen niin viisastut sinäkin. :wink:
Sirpalta saa kysyä. Olisi mukava jutella noin teräväsanaisen ja monipuolisesti artikuloivan oikeinkirjoittajan kanssa tuopposten äärellä.

Onko minfon kokokouksia koskaan pidetty kaupungilla?
Pardon
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Sirpa, koitin selittää, miksi nauha (joka ei siis ole mikään nauha vaan cd-levyllä oleva "biisi" tai äänitiedosto) voi olla hieman eri mittainen, kun sitä on useampi omilla laitteillaan käsitellyt.

Tutkiskelua varten se on aina avattava jossain äänenkäsittelyohjelmassa. Kukaan ei halua pätkäistä puhelua niin, että siitä poistuisi edes mikrosekunti todellisesta alusta, vaikka siinä ei olisi kuin jotain epämääräistä rahinaa. Aina ei tiedetä, onko tuo rahina osa puhelua vai jotain äänityksestä aiheutuvaa, mutta mitään ei haluta leikata pois.

Ajattele siis: häkessä joku istuu luurit päässä ja mikrofoni suun edessä ja painaa nappia, saadakseen jonkun merkkivalon vilkuttaman puhelun. Nauhoitus alkanee tästä napin painalluksesta. Puhelu myös loppuu jonkin napin painallukseen.

Nuo ihan alut ja ihan loput ovat varmaankin aika merkityksettömiä. Mutta koska koskaan ei voi olla varma, niin kukaan äänitettä tutkiva ei tee sitä virhettä, että napsaisisi puhelusta pois pientäkään pätkää (puhun sekunnin osista). Pikemmin tulee lisänneeksi sinne alkuun tai loppuun hitusen tyhjää.

Pääasia on siis se, mitä siellä nauhalla on kuultavissa. Tämän takia puolustuksen oma todistaja on tehnyt siitä omia suodatuksia. Koittanut selventää taustalla kuuluvia ääniä, jotta voitaisiin päätellä mistä ne ovat peräisin. Puolustuksen toiveena on tietysti, että taustalta kuuluisi jotain, joka viittaisi ulkopuoliseen läsnäolijaan.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Änkkä-Kake kirjoitti:
Kirvesmies kirjoitti: Eli lievä ilmarinta ei sitten juurikaan elämistä haittaa? Puhuminen, hengitys yms. kaikki menee ihan suht normaalisti? Onko lievässä ilmarinnassa sitten edes kunnolla kipuja?
No haittaa se. Mutta muutaman juoksuaskeleen pystyi ottamaan kyllä ja ei puhumista haitannut, eikä hengästynyt ollut levossa. Kävellen ehkä 50-100m jälkeen alkoi hengästymään ja tuntumaan kipua. Kunnolla kipua on suhteellinen käsite, mutta voisin sanoa että varsinkin tupakan jälkeen sattui välillä niin, että piti alas istua ja purra vaan hammasta.

Tuohon että kesti viikkoja mennä lääkäriin on ehkä ennemmän syynä suomalainen jääryys...
Tähän ilmarinta-aiheeseen pieni lisäys, vaikka on tästä ennenkin puhuttu. Ilmarinnan voi saada kahdella mekanismilla, joko siten, että ulkopuolelta tuleva vamma läpäisee rintakehän tai sitten ilmarinta tulee ns. spontaanisti. Ilmeisesti Kaken tapauksessa kävi näin.
Jos rintakehän läpi työnnetään ontto neula, kuuluu sihinää, kun ilma virtaa alipaineiseen keuhkopussiin. Mikä tahansa rintakehän läpäisevä vamma aiheuttaa ilmarinnan, kun sen kautta syntyy yhteys ulkoilman ja keuhkopussin välillä. Vammoissa rintaonteloon vuotaa myös verta (hemothorax).

Ilmarinta voi syntyä myös "sisäkautta" keuhkoputkista. Tällöin pienen keuhkoputken tai laajentuneen keuhkorakkulan seinämä repeää, jolloin ilmaa virtaa keuhkoputkesta keuhkopussiin. Tämä voi tapahtua terveissä keuhkoissa yllättäen, jolloin puhutaan spontaanista ilmarinnasta. Sitä todetaan etenkin pitkillä ja hoikilla 20–40-vuotiailla miehillä. Tupakointi lisää selvästi sairastumisvaaraa, sillä spontaaniin iImarintaan sairastuneista 90 % on tupakoijia.

Vamman aiheuttamassa ilmarinnassa on luonnollisesti vammasta aiheutuvaa kipua ja muita oireita. Spontaanissa ilmarinnassa tuntuu äkisti yleensä toisella puolen rintakehää pistävää kipua, joka pahenee sisäänhengityksen aikana. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk00816
Toivon, että tähän erotusdiagnostiikkaan perehdyttäisiin, ennen kuin taas aletaan puhua ihmisistä, jotka lensivät mannerten välin huomaamatta ollenkaan, että heillä oli ilmarinta ja kärsimättä lainkaan. On eri asia saada puukko keuhkoonsa. Molemmat tilat on syytä hoitaa mahdollisimman pian.
Chili
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Chili »

(Ennakkoon tehty nauha pyörii taustalla...)
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole. (Nauhalta)
2:22 Uhri: Aiih.(Nauhalta)
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).(Nauhalta)
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon) (Nauhalta)
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi). (Nauhalta)
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia) (Nauhalta)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu (NAUHA PYSÄYTETTY TÄSSÄ KOHDEN)
2:35 Lapsi: Äiti. (PYYTÄÄ ÄITIÄ PUHELIMEEN; EI SANO KUITENKAAN ÄITI, TULE - ELI EI NÄE ÄITIÄ)
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.(ÄITI ON ILMEISESTI NYT NÄKÖETÄISYYDELLÄ)
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas. (ÄITI ON LÄHELLÄ)
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus). (ÄITI LAITTOI JOTAIN METALLISTA JONNEKIN - VASARAN ALAHYLLYLLE / LAATIKKOON VAI NAUHURIN NAUHAN?)
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku? (ÄITI ON PUHELIMESSA: SAAAPUMISEEN MENI 7 SEK PYYNNÖSTÄ)
kalmusto
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja kalmusto »

Chili kirjoitti:
Anneli sanoo vasta ensimmäisen kerran Jukan puukotuksesta 20 sekunnin kohdalla.

...

0:01 Häke: Hätäkeskus.
0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
0:04 Häke: Mi, mikä.
Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää.
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
0:06 Epäilty: Ulvila.
0:07 Häke: Ulvila, jooh.
0:10 Epäilty: (sanoo osoitteen)
0:12 Häke: Anteeks mikä?
0:12 Epäilty: (sanoo tien)
0:15 Häke: Joo-o.
0:15 Epäilty: (sanoo numeron)
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 Epäilty: On.
0:17 Häke. Mitä siellä nyt tapahtuu?
0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
Kohdassa 0:04-0:05 AA aloittaa saman lauseen kuin kohdassa 0:19: "Joku tuli ikkunast sisää..."
Häke kuitenkin keskeyttää, rauhoittelee ja aloittaa jaarittelevan kyselysession (hyvä ettei kysele onko ilmoja pidellyt). AA pääsee jatkamaan lausettaan puukotukseen asti vasta kohdassa 0:19.
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Chili kirjoitti: 2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku? (ÄITI ON PUHELIMESSA: SAAAPUMISEEN MENI 7 SEK PYYNNÖSTÄ)
Onko Anneli satavarmasti vielä tuossakaan kohden puhelimessa vai lähellä sitä toistelemassa kysymystään, joka voi toisaalta olla kysymys myös siitä paljonko vielä on aikaa..

Tuolla nyt ei suurta väliä ole mutta joillekin tuntuu 2 sekuntiakin olevan niiin pitkä aika, että se voi ratkaista jopa koko keissin..
..saapa nähä..
Änkkä-Kake
Armas Tammelin

Sirpa kirjoitti:
Edellä siis luettelen todellisia Suomen tapahtumia, jotka ovat olleet kaikkien tutustuttavissa, ja hieman kieltämättä nyppii nämä Suomen tilasta välinpitämättömät mattinykäskaljaveikkotuksuntissit -joukko, joka osaa kyllä rääpiä, mutta latvassa ei sitten ole yhtään mitään. Mutta - sääli - kaikilta ei voi vaatia samaa, pitää ymmärtää.

Ootko, muuten, änkkäkake tullut huomanneeksi mitään edellä mainitsemistani hämäristä tapauksista Suomessa viime aikoina? Eikä millään pahalla, änkkäkake, mutta ymmärrän kyllä oikein hyvin, jos tekstini ei aukea.
Voivoi Sirpa. Vihjaat että Änkkä olisi tätä "iltalehti-maikkari" kansaa, vaikka itse elät siinä illuusiossa että vain tämä pohjoisen kansa eläisi tässä "hämärässä". Kaken silmät aukesivat joskus 90-luvulla ja kyllä tää puhallus on käynnissä ihan koko pallolla. Mutta nämä tulevat vielä aukeamaan monelle sitten kun Maon suuri harppaus vihdoin tulee päätökseensä ja R&B siirtyy historiaan. Yksi osa tätä puhallusta ei ole missio AA:ta vastaan, vaikka näkee asioita, ei niitä tarvitse väkisin yrittää kaivaa joka asiasta Sirpaseni.
maailma olisi varmasti huomattavasti mukavampi paikka

Oletko miettinyt että ehkä ne kaikkein fiksuimmat "ymmärtäjät" istuvat juuri niissä kapakoissa? Turha rasittaa päätään asioilla joille ei mitään voi...

Ja tuosta törmäilystä, enpä usko, enkä noin helppoon mene. Kaken irli-persoona ei ole mikään salaisuus, ja jutuista varmasti pääteltävissä, mutta tarttis vähän tarkentaa ennenkuin nappaan syötin ;)
Vastaa Viestiin