Sori, mutta ei. Annelin ilmarinta oli lievä kaikesta päätellen. Annelin toinen keuhko ei ole todellakaan poissa käytöstä. Jos itse keuhkoon olisi tullut kunnon isku, niin että keuhko olisi painunut lähes kokonaan kasaan, ei se olisi korjaantunut pelkästään dreenillä imemällä (<-A:n oma kertoma) vaan olisi vaatinut leikkauksen ja huomattavasti pidemmän sairaalassa oloajan.Kirvesmies kirjoitti:0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
TRUE. Tappaja oli talossa. (Eli lopputulos oli tiedossa jo silloin - vai olisiko tappaja ollut tappaja silloinkin, jos kukaan ei kuitenkaan kuole?)
0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
WRONG. Annelilla oli päällään punainen paita, jossa oli puukonreikä, ja puukko oli mennyt keuhkoon asti aiheuttaen ilmakeuhkon. Sellaisen kanssa puhuminen on vaikeaa ja hengittäessään hengästyy, kun ilmakeuhko on "poissa pelistä" eikä enää osallistu hengittämiseen. Eli annelin paitaan puukonreikä ei tullut kohdassa 0:19 tai sitä ennen, vaan vasta aivan viimeisellä hetkellä ennen poliisin saapumista.
Peitetarinassa hän kuitenkin korostaa omaa haavoittumistaan mahdollisimman aikaisessa vaiheessa (kuka nyt puukonreikä keuhkossaan enää mitään lavastuksia tekisi?) ja korostaa taas Jukan eläneen mahdollisimman pitkään hätäpuhelun aikana (jottei synny epäilystä, että Jukka olisi ollut kuolleena jo useita minuutteja).
Johtopäätös:
Itse asiassa HÄKE-nauha + ilmakeuho on todiste Annelia vastaan? Ilmakeuhko todettiin sairaalassa, ja sitä hoidettiin 1-4.12.2011 välisenä aikana. Se oli siis olemassa. Mutta ilmakeuhkoa ei puheesta päätellen ollut olemassa vielä HÄKE-puhelun aikana? Miksi ihmeessä huppumies olisi palannut HÄKE-puhelun jälkeen vielä uudestaan paikalle ja tehnyt Annelille ilmakeuhkon?
Tästä asiasta olen melko varma, sillä olen itse saanut lievän ilmarinnan, elänyt sen kanssa useita viikkoja, eikä se vaikeuttanut puhumista mitenkään. Se hoidettiin juurikin A:n tavalla, 3pv sairaalassa.
Tämän jälkeen olen saanut vakavamman ilmarinnan, joka ei sekään vaikeuttanut puhumista varsinaisesti, vaikka vaatikin leikkaushoitoa. Tässä sitten tulikin sairaalapäiviä jo huomattavasti enemmän, vaikka pääsin kotiutumaan normaalia nopeammin.