Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
annaanna

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja annaanna »

ulkosuomalainen kirjoitti:Tupla-anna -- kotialbumissaan saa yrittaa muutella omaa historiaansa miten haluaa. Anoppi voi silti pitaa haakuvaa piirongin paalla. Ja entinen aviomies heitella omaansa tikkaa.
-kotialbumissaan saa ... joo?. Omistusoikeuteen kuuluu tosiaan joo määräämisvaltaa. Murre tässä loukkaamattomia oikeuksiaan käyttelee.

Nyt sitten Tara uhkailee ei-ehkä-unohtavansa noita hallussaan olevia työkopioita. Mihin niitä aikoo käyttää? Vanhojen aikojen muisteluun?
No, et sitten halua niitä poistaa. Poistuisiko ne jostakin muusta paikasta niin tai näin käsiteltyinä sitten samantien? Siitäkö tässä kysymys on?
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Oletko Annis ymmärtänyt palstan tarkoituksen?

Täällä keskustellaan. Sanoilla, kuvilla.

Turre ainakin näyttää ymmärtäneen alusta asti hieman ''omalla tavallaan''.

Minä vasikoin nyt itseni ja kysyn ylläpidolta mikä on heidän näkemys

a) Turren kuvien kommentointiin lisäämällä niihin esim mittanauhoja

b) ETP kuvien kommentointiin lisäämällä niihin esim. kengän jälkiä

c) lehtikuviin lisäämällä niihin esim. nuolia ja viivoja

Kuka ylläpidon mielestä omistaa missäkin tapauksessa oikeuden?
Onko valokuva ''arvokkaampi'' kuin oma animaatio? Jos jompikumpi, niin miksi?
Missä menee palstan rajoitukset?
Viimeksi muokannut MissHolmes, Ti Loka 11, 2011 11:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuotio & Äreät Tiput
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

annaanna kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti:Tupla-anna -- kotialbumissaan saa yrittaa muutella omaa historiaansa miten haluaa. Anoppi voi silti pitaa haakuvaa piirongin paalla. Ja entinen aviomies heitella omaansa tikkaa.
-kotialbumissaan saa ... joo?. Omistusoikeuteen kuuluu tosiaan joo määräämisvaltaa. Murre tässä loukkaamattomia oikeuksiaan käyttelee.

Nyt sitten Tara uhkailee ei-ehkä-unohtavansa noita hallussaan olevia työkopioita. Mihin niitä aikoo käyttää? Vanhojen aikojen muisteluun?
No, et sitten halua niitä poistaa. Poistuisiko ne jostakin muusta paikasta niin tai näin käsiteltyinä sitten samantien? Siitäkö tässä kysymys on?
:lol: Häh, minäkö tässä nyt 'uhkailen'. Mikä tässä asiassa sinua huolestuttaa?

Poistan tai en se on oma asiani. Mitä se sinulle muuten kuuluu?

Vaikka poistaisinkin en ikinä unohda miten jännittäviä ihmisiä täällä oli/ON. Miten pyyhkisin muististani jotain mitä joku ei halua, että siellä olisi? Kerropa. Lobotomia? Poistan tai en, jossakin joku voi yhä pitää niitä hallussaan. Sitä ei tiedä kukaan koskaan missä tai kuka ja mitä joku jossain niillä tekee. En omista tekstejäkään, joita koneelleni ajan mittaan kertynyt.
Paljos maksaisit? Voisin harkita, ...miten olisi 5 euroa kuva? hahhahahah...
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
annaanna

MissHolmes kirjoitti: Minä vasikoin nyt itseni ja kysyn ylläpidolta mikä on heidän näkemys

Ihan samaa mieltä kanssasi MissHolmes, Turre on alusta asti osallistunut keskusteluun omalla hienolla tavallaan. Nähnyt vaivaa, muun muassa mallintamalla tuon surmatalon. Kuvat ovat hyvin eri asioita hahmottaneet. Harmi, jos niitä on nyt jonnekin käsiteltyinä lähetelty. Ja palvelinta nyt yritetään tässä paikallistaa, tai mistä tässä sitten kyse onkin.

Etkö tästä ylläpidon tuonne "Kysy ylläpidolta" -ketjuun laittamasta kannanotosta löydä vastauksia kysymyksiisi. Minusta tässä juuri noihin asioihin kantaa otetaan. Ja siellä niitä kysymyksiä muuten esittää kannattaa. Etkö sitä tiennyt MissHolmes?

Tässä osa moderaattoreiden vastauksesta:

Tara sai jo vastauksensa, muille samaa tietoa jaettakoon: Murha.info menee tässä asiassa Suomen lain mukaan. ...
.............

Ja niin edelleen. Kaikin puolin laki on nyt niin, että turumurre omistaa oikeudet tekemiinsä kuviinsa, niitä ei saa muunnella ilman suostumusta. Ylläpito ei halua puuttua siihen, ovatko kuvien mittasuhteet tai muut oikeanlaiset, koska se ei ole asian pointti, kuten jotkut tuntuvat ajattelevan. Vaikka foorumilla esitettäisiin virheellistä tietoa itse tehtyjen kuvien avulla mistä tahansa aiheesta, jää lukijoiden ja muiden kirjoittajien vastuulle korjata tämä virheellinen tieto - mutta ei sillä tavalla, miten tässä on nyt asia käsitelty. Jos haluaa osoittaa kuvien olevan väärässä, voi piirtää/mallintaa oman versionsa ja selittää sen avulla syyt, miksi aiemmin esitetty kuva on väärässä omasta mielestä. Lisäksi keinoina ovat verbaalinen, eli sanallinen keino, jolloin voi kirjoittaa väärässä olevat kohdat ja osoittaa näin mielipiteensä asiasta. Keskusteluissa toivotaan kuitenkin asiallista sävyä.

Loppupäätelmä: kuvien oikeudet pysyvät kuvaajalla/tekijällä, siihen ei edes Minfon oma laki pysty vaikuttamaan. Mikäli kuvissa on jotain ongelmaa, joka sotkee tapauksen "tutkintaa", tulee kirjoittajien hoitaa tämä edellä mainituin keinoin, ei laittomasti. Toivottavasti tämä nyt selventää tilannetta niille, jotka miettivät kuviensa julkaisua sekä antaa nyt sen vastauksen siihen, miten tämän tapauksen kanssa edettiin.

-Dante
-------------------------------------------------------------------------------------------
Jos kuitenkin päädyt kyselemään ylläpidon mielipidettä niin kysypä samalla mielipidettä kaikkinaisiin naamankuviin, joita on videoiden pysäytyskuvista napsastu. Tulisivat sitten kaikki asiat kerralla käsitellyiksi. liikkuvan kuvan kopioinninkin osalta.
Tara
Horatio Caine

No niin, siinähän tuo yksi vanha näihin juttuihin liittyvä viesti onkin:

osalainaus, kun ei tätä masentavaa aihetta enää jaksaisi niin tarkasti latailla:

....Nämä 3d-kuvat ovat minun mielipiteitäni esitettynä kuvien muodossa ja niitä tietenkin pitääkin kritisoida. Minä sitten vastakritisoin jos näen sen tarpeelliseksi. Ei tämä 3d-malli ja nämä kuvat tästä mallista ole sen kummempia kuin kirjoitusmielipiteet yleensä (tosin nämä ovat suurella vaivalla ja tarkasti tehtyjä).

Puhut tilan haaskauksesta, mielestäni esim se vääntö takkahuoneen leveydestä oli vähän turhaa ja tilanhaaskausta. Perustelen tätä sillä, että sinulla oli jo varhaisessa vaiheessa se tieto että olen oikeassa levyden suhteen, mutta silti panttasit sitä tietoa sinuun uskovilta. Se oli palstatilan turhaa haaskausta, koska olisit heti voinut myöntää asian.

Tara kirjoitti:
PS: viestiini ylle.
Turre on edelleen vaikeuttanut kuviensa kommentointia: hän nyt häivyttänyt kaakelien saumat, kokonaan.

Niin kuin aikanaan jo sanoin; kaakelit teki ko. 3d-ohjelma aloittaen sen sieltä mistä sitten aloittikin, eivät olleet itsetehtyjä malleja, vaan ohjelman kuvakirjastosta otettuja.
Tulin siihen tulokseen että poistan ne, koska muistaakseni juuri sinä menit alussa niitä tiiraillessa metsään.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 95#p388395

Ahaa, ai senkö takia ne poistettiin, että ne aiheuttivat päänvaivaa ja sekaisin menoa? :mrgreen:
Niitä kaakeleita tiiraillessani pääsin sieltä metsästä selville vesille, ja kun kaakelit oli poistettu, alkoi päivä paistaa. Niin se meni.

Asia selvä.

Ei ne minun tekemät merkinnät tm:n kuvissa hänen luvallaan olleet sen kummempia kuin kirjoitusmielipiteet yleensä (tosin ne olivat suurella vaivalla tehtyjä kun en hallitse oikein mitään kuvankäsittelyohjelmia, paitsi hiirellä ja vapaalla kädellä vähän paintia sekä picasaa ja sen sisällä olevaa picniciä ihan pikkuisen)

Taidetaankin olla jostain samaa mieltä?

Mun mielestä mulla on oikeus olettaa että olen aika tasoissa tm:n kanssa. Se ei tiedä eikä kukaan tiedä miten suureen huolellisuuteen ja varovaisuuteen pyrin.
Nolaisinkohan itseni jos kertoisin miten vaikeaa se oli/on..

Miksi tästä piti tehdä näin iso numero..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

MissHolmes kirjoitti:Oletko Annis ymmärtänyt palstan tarkoituksen?

Täällä keskustellaan. Sanoilla, kuvilla.
Mulle on tullut mieleeni tässä tätä kuvanlainauskiistaa seuratessani semmoinen juttu, että onkohan tässä nyt tarkoituksella tehty kärpäsestä härkänen, jotta kukaan ei jaksaisi/ pystyisi kunnolla keskustelemaan tuosta Ulvilan surmasta ja siihen liittyvistä varsinaisista asioista?
Muista lähdekritiikki!
Tara
Horatio Caine

annaanna kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti: Minä vasikoin nyt itseni ja kysyn ylläpidolta mikä on heidän näkemys

Ihan samaa mieltä kanssasi MissHolmes, Turre on alusta asti osallistunut keskusteluun omalla hienolla tavallaan. Nähnyt vaivaa, muun muassa mallintamalla tuon surmatalon. Kuvat ovat hyvin eri asioita hahmottaneet. Harmi, jos niitä on nyt jonnekin käsiteltyinä lähetelty. Ja palvelinta nyt yritetään tässä paikallistaa, tai mistä tässä sitten kyse onkin.

Etkö tästä ylläpidon tuonne "Kysy ylläpidolta" -ketjuun laittamasta kannanotosta löydä vastauksia kysymyksiisi. Minusta tässä juuri noihin asioihin kantaa otetaan. Ja siellä niitä kysymyksiä muuten esittää kannattaa. Etkö sitä tiennyt MissHolmes?

Tässä osa moderaattoreiden vastauksesta:

Tara sai jo vastauksensa, muille samaa tietoa jaettakoon: Murha.info menee tässä asiassa Suomen lain mukaan. ...
.............

Ja niin edelleen. Kaikin puolin laki on nyt niin, että turumurre omistaa oikeudet tekemiinsä kuviinsa, niitä ei saa muunnella ilman suostumusta. Ylläpito ei halua puuttua siihen, ovatko kuvien mittasuhteet tai muut oikeanlaiset, koska se ei ole asian pointti, kuten jotkut tuntuvat ajattelevan. Vaikka foorumilla esitettäisiin virheellistä tietoa itse tehtyjen kuvien avulla mistä tahansa aiheesta, jää lukijoiden ja muiden kirjoittajien vastuulle korjata tämä virheellinen tieto - mutta ei sillä tavalla, miten tässä on nyt asia käsitelty. Jos haluaa osoittaa kuvien olevan väärässä, voi piirtää/mallintaa oman versionsa ja selittää sen avulla syyt, miksi aiemmin esitetty kuva on väärässä omasta mielestä. Lisäksi keinoina ovat verbaalinen, eli sanallinen keino, jolloin voi kirjoittaa väärässä olevat kohdat ja osoittaa näin mielipiteensä asiasta. Keskusteluissa toivotaan kuitenkin asiallista sävyä.

Loppupäätelmä: kuvien oikeudet pysyvät kuvaajalla/tekijällä, siihen ei edes Minfon oma laki pysty vaikuttamaan. Mikäli kuvissa on jotain ongelmaa, joka sotkee tapauksen "tutkintaa", tulee kirjoittajien hoitaa tämä edellä mainituin keinoin, ei laittomasti. Toivottavasti tämä nyt selventää tilannetta niille, jotka miettivät kuviensa julkaisua sekä antaa nyt sen vastauksen siihen, miten tämän tapauksen kanssa edettiin.

-Dante
-------------------------------------------------------------------------------------------
Jos kuitenkin päädyt kyselemään ylläpidon mielipidettä niin kysypä samalla mielipidettä kaikkinaisiin naamankuviin, joita on videoiden pysäytyskuvista napsastu. Tulisivat sitten kaikki asiat kerralla käsitellyiksi. liikkuvan kuvan kopioinninkin osalta.
Tuohon voisi kyllä heittää, että näyttää siltä, että tm keksinyt tuon luvattomuuden jälkeen päin, tai unohtanut että oli antanut luvan. Sitä hän ei ole kanteluissaan kertonut, että jopa yllytti merkkaamaan, jopa lausui, että on tuolla enemmänkin kuvia.

Se nyt vaan tuntuu epäreilulta, että kaikilla jotka haluaisi 3D-kuvia järjellisesti kommentoida pitäisi olla 3D-kuvantekotaito. Ehdotan 3D-kuvamielipiteille omaa ketjua, miksei vaikka kokonaan oma foorumiaan sen harrastajille?? Kuvia ei voi vertailla toisiinsa tarkkuudessa esmi luettelemalla pikseleinä jotain janojen pituuksia, tai jotain kolmiulotteista muotoa.

Tm jopa joskus oikein kiitteli jotain mitä olin hänen kuvaansa lisännyt, - siis hänen luvallaan. Että taitavasti..tms ..vaikka ei se 'oikein' hänen mielestään ollutkaan.

Kyllä se lämmitti mieltä..voi että. Vaikka niin eri mieltä oltiinkin. Mennyttä mitä mennyttä. Ei se ollukkaan mitään. Suur kiitos siitäki vähästä..kuitenkin.

Koko juttu lopahti muutenkin kuin pannukakku. Voihan nenä.

Mutta keskustelu Ulvilan surmasta se senkun jatkuu!! Huolimatta tästä ihme tussahduksesta kesken kaiken.
Tykillä kärpästä? Kauhee meteli... mistä syystä? Ulvila-keskustelua ei pysäytä mikään! :roll:
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Hah. Niinkuin jo muinoin olen kertonut, kuviani tietenkin pitää kritisoida, hyvä että kaivoit.
Turha kuitenkaan vääntää siitä asiasta että sinulla olisi lupa niitä tavallasi sotkea. Erityinen kielto silloin keväällä johtui juuri sinusta. Tästä kiellosta (lukuisista) on kaikki tiedot tallella.

Mutta näistä, meistä eikä Ulvila-asiasta ole nyt puhe, vaan työkopioista.

Huomaan tässä, että ainakin Valhalla on ollut ihan pihalla mistä kuvista on edes puhe, samoin MissHolmes. Mutta Tara tietää mitä työkopioita tarkoitan.

Poista omat työkopiotallenteesi niin asia on selvä.
-
annaanna

Huomenta Valhalla!
Kosi tota turreas - turha tänne on ruikkia.

:lol: :lol: :lol: (ja mä kun olin Sulle kertonut tosta myötähäpeän eksponentiaalisesta kasvamisesta just vähän ennen tota älynväläystäsi). Mua on kosittu, mut mä en oo. Naimiset on asia erikseen. :D .
Se hinuri -kommenttiko harmitti. Sorry. Ite alotitte. Nimittelyn. Ja se himputin polliiisi ON aina Sua peesaamassa.
Valhalla kirjoitti:
annaanna kirjoitti:Sorry.
Toimiikohan tää: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 63#p386863
......
Sullahan annaana on kasetti ihan sekaisin. Mitäs tuossa kuvassa nyt on ihmeellistä - etkö kummempaa löytänyt. Kosi tota turreas - turha tänne on ruikkia.

Tuo kuvahan on siteerattu murha-infon Ulvila osion kuvia otsikosta. Mulla ei ole etp:tä ( eikä laillista monella täälläkään ). Sitten olen havainnollistanut laattarivit siihen. Iso juttu sulle?

Ja mitä turren kuvapoistoihin tulee, niin minulle on ihan sama. Turhaan niistä kuitenkin ruikuttaa jälikäteen tai ollenkaan.
Mullakaan ei oo etp:tä. Eikä pieneen mieleenikään ole tullut mennä moisia kuvia manipuloimaan (tosiasiassa minkään valtakunnan edellytyksiä moiseen temppuun). MissHoo näistä etp-kuvien manipuloinneista tässä keskeneräisessä oikeusjutussa on luvannut ylläpidolta kysellä. Kohta ollaan jo viisaampia.

Sun juttujesi mukaan mulla kun löytyy vaan uhoa, ei asiantuntemusta noista sitaattiasioista, niin joko taas vähän tuota tietämystäsi ja käsityksiäsi ylläpidon tulevista kommenteista kerrot. Taitaa turhaa olla MissHolmesin noista kuvista ruikuttaa ja kysellä, et Sinä asiantuntijana mihinkään laittomaan tai sopimattomaan olisi syyllistynyt. Kyllä niitä käsitellä ja manipuloida sopii, vai?
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Tälläinen ( tässä alla ) oli sun avaus tähän keskusteluun ja jatko samaa taattua annaanaa. Se siitä.
Ja mitä tuohon 24 höpinääsi tulee, minulla oli ensimmäiseksi linkki mistä teksti oli kotoisin ja kysymys mistä asiassa oli kyse.
annaanna kirjoitti:
Valhallan ehkä kannattaisi keskittyä myös omiin tekemisiinsä ja lähdekritikointikykyynsä, kun tuossa päivänä muutamana tänne tekstinä postasit sen jonkun sekopään teelmän sieltä Suomi24:ltä. Sen, jossa oli keräilty katkelmia sieltä täältä, luultavasti osin esitutkintapöytäkirjojen tekstejä, osin ihan omia sävellyksiä ja tekstityksiä.....
Turha myös valehdella Nuivanniemistä tai muista tänne. Ole hyvä ja lainaa tekstejäni - pysyy tuo tekijänoikeuskin mukana eikä tule väärää todistusta kontollesi. Keskustellaan sitten siitä eteenpäin.
Tara
Horatio Caine

turumurre kirjoitti:Hah. Niinkuin jo muinoin olen kertonut, kuviani tietenkin pitää kritisoida, hyvä että kaivoit.
Turha kuitenkaan vääntää siitä asiasta että sinulla olisi lupa niitä tavallasi sotkea. Erityinen kielto silloin keväällä johtui juuri sinusta. Tästä kiellosta (lukuisista) on kaikki tiedot tallella.

Mutta näistä, meistä eikä Ulvila-asiasta ole nyt puhe, vaan työkopioista.

Huomaan tässä, että ainakin Valhalla on ollut ihan pihalla mistä kuvista on edes puhe, samoin MissHolmes. Mutta Tara tietää mitä työkopioita tarkoitan.

Poista omat työkopiotallenteesi niin asia on selvä.
-
Tarkoittaako työkopiotallenne niitä kuvia, joita ensin työstin? 1) tallensin, 2) laitoin paintiin ja 3) aloin tehdä töitä. Ok, poistan ne kaikki. Sopii minulle. Tämä on minun sanani. Ei se mikään suuri vaiva ole.
Riittääkö jos pienennän ne kaksi toukokuulta jäljelle jäänyttä kuvaa vaikka näin?

Kuva
Kuva

Kuvat voisi myös vaalentaa tai himmentää? Jäisivät tuon näköisinä eiliselle sivulle sitten?
OK?
Valhalla
Watson itse

Sinähän saat Tara pitää koneellasi ihan mitä kuvia tykkäät. Ainakaan Turrella ei ole mitään oikeutta vaatia sisällön suhteen mitään. Samaten saat pitää kuvapalvelimellasi ( joka ei ole julkinen ) ihan mitä kuvia tahansa. Kuvat olivat täällä ja on on voitu kopioida hk- käyttöön kenen tahansa toimesta.

Niiden olemassaolo ei siis ratkaise vaan käyttö.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Valhalla kirjoitti:Sinähän saat Tara pitää koneellasi ihan mitä kuvia tykkäät. Ainakaan Turrella ei ole mitään oikeutta vaatia sisällön suhteen mitään. Samaten saat pitää kuvapalvelimellasi ( joka ei ole julkinen ) ihan mitä kuvia tahansa. Kuvat olivat täällä ja on on voitu kopioida hk- käyttöön kenen tahansa toimesta.

Niiden olemassaolo ei siis ratkaise vaan käyttö.

Älä nyt taas aloita kun Tara tuossa edellä lupaa poistaa käyttämänsä työkopiot täältä.

Kai se nyt on selvä vähemmän perehtyneillekin, että omalla koneella voi olla työkopio, kuka sitä on poistamaan vaatinut, häh.
Samaten saat pitää kuvapalvelimellasi ( joka ei ole julkinen ) ihan mitä kuvia tahansa

Photobucket on vuonna 2003 perustettu kuvienjakopalvelu, jossa on jo yli 5 miljardia valokuvaa ja 40 miljoonaa käyttäjää. Photobucket tarjoaa gigatavun verran säilytystilaa ja 25Gt kuukausikaistaa median katseluun. Kuvien maksimikoko on 1Mt ja videoiden on oltava korkeintaan 5 minuutin pituisia. Maksullisella tunnuksella rajat kasvavat. Photobucketin kuvia käytetään melko paljon eri yhteisöissä ja blogeissa. Kuvat voivat olla julkisia, yksityisiä tai vierassalasanalla suojattuja.
http://lemill.net/tools/photobucket

Ei ole asiani neuvoa Taraa kuvien käsittelyasioissa (mikäli ne eivät liity omiin tekeleisiini), mutta kannattaa kuitenkin miettiä, sisäistääkö Valhallan kaikkia kirjoituksia. Valhalla olisi voinut tuossa neuvoa Taraa ihan selväsanaisestikin, kuten esim: 'Älä levitä työkopioitasi julkisesti'.
-
annaanna

Valhalla kirjoitti:Tälläinen oli sun avaus tähän keskusteluun ja jatko samaa taattua annaanaa. Se siitä.
Ja mitä tuohon 24 höpinääsi tulee, minulla oli ensimmäiseksi linkki mistä teksti oli kotoisin ja kysymys mistä asiassa oli kyse.
annaanna kirjoitti:
Valhallan ehkä kannattaisi keskittyä myös omiin tekemisiinsä ja lähdekritikointikykyynsä, kun tuossa päivänä muutamana tänne tekstinä postasit sen jonkun sekopään teelmän sieltä Suomi24:ltä. Sen, jossa oli keräilty katkelmia sieltä täältä, luultavasti osin esitutkintapöytäkirjojen tekstejä, osin ihan omia sävellyksiä ja tekstityksiä.....
Turha myös valehdella Nuivanniemistä tai muista tänne. Ole hyvä ja lainaa tekstejäni - pysyy tuo tekijänoikeuskin mukana eikä tule väärää todistusta kontollesi. Keskustellaan sitten siitä eteenpäin.
Vai ajattelit tänään käyttää hyökkäys on paras puolustus -taktiikkaa. Se altavastaajalle hyvin sopii. Tarkastellaan nyt sitten kuka valehtelee ja kuka ei valehtele. Koko eilisen päivän Sulta noita ruikkimiskommentteja tuli, tuo viimeisin ne sitten "kruunasi". Koeta tänään enemmän asialinjalla, jooko? (ja eilisen tarkoitus oli kalikalla Sua leikittää, jotta turrella oli "työrauha" Taran kanssa :D, tänään en ehdi kanssasi leikkiä).

Joo, ei nyt sitten vielä tiedetä miten tuon Taran touhujen kanssa mahdetaan tulevaisuudessa edetä.
Olenko oikeaan osunut arvailuissani jää nähtäväksi.
Sinun aktiivisuuttasi Valhalla tässä asiassa mielessäni kuitenkin ihmettelen.

Helvatan pitkiin postauksiin tuossa mua usutat noilla "lainaa mun tekstejä" -pyynnöilläsi. Yleensä pidätän itselleni oikeuden käydä keskustelua valitsemastani aiheesta, mutta jos tämän kerran annan Sinun viedä.
Eli suurennuslasillakaan tuosta viestistäsi ( http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=435) ei minkään valtakunnan kysymystä tai löydöksesi alkuperän tai oikeellisuuden eli lähdekritiikin kaikuja löydy. Tuubaa suollat jostakin kysymyksesi olemassaolosta. Harmi, ettet tuota minun viestiäni loppuun asti kopsannut, olisi lukijoille selvinnyt mistä oikeasti kyse on. Eli joku paskaa tuottaa ja Sä sen tänne postaat. Ja ylläpito ..., no ei ainakaan huomauta.

Pakko tää nyt sitten tänne on esille taas tuoda, tuolla valehtelija -väitteelläsi pakotat, saat taas nauraa ja nautiskella. Paljon on Sinussa pahansuopuutta. Niinkuin Säterissäkin. Näinkö te itseänne toivoisitte kohdeltavan. Ihan sama kumpi teistä on tuon tuottanut. Ketjuun. Toinen ipeensä jäljittämisellä ilkkuu, miksköhän. Kokonaisena en viestiä postaa, ja turumurrelta anteeksi pyydän tätä postaustani. Niin, eikä minkäälaisia mielenterveysongelmia tai terapiatarpeita minulla ole koskaan ollut. Melatoniini on "mielialalääkitykseni", epäsäännöllisen elämänrytmin takia, ja terveelliset elämäntavat.

Kirjoittaja Valhalla päivämäärä 19 Syys 2011, 00:24
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu// ... ost8042453 :D

Tietenkin tuo on vain jonkun vitsi. Ei siis toki totta. Mutta kyllä nauratti.
Jokohan tänne soturien helvettiin on ip jäljitetty.

Kirjoittaja Säteri päivämäärä 19 Syys 2011, 01:45
Oli kertakaikkiaan niin upeaa tekstiä, että se on pakko yrittää pelastaa jälkipolville

Vieras
Lainaus:
"JUOPPOILIJA kirjoitti: Näytä viesti
juuri oikeeseen,esim tmr ,an ja na ovat minfon järkevämpiä kirjoittajia tässä asiassa,muut spekuloi ja ei perusta asioita todellisuuteen ja uskovat täysin mitä lehdet kirjoittavat."

"...heh heh... mainittujen, (xxx)= txxxxxxxxxe:n ja (an ja an)= annaanna:n ip:t on minfon salapoliisityöryhmä jäljittänyt niuvanniemen vankimielisairaalaan...että sikäli heidän motiivit puolustaa ketä tahansa rikollista ovat vähintäänkin kyseenalaiset...
....
annaanna: poistettu asiatonta tekstiä viestistä.
-----------------------------------------------------------------------
Näin on siis Valhalla viestitellyt aiemmin-

ja näin viestittelin minä eilen:
...
Valhallan ehkä kannattaisi keskittyä myös omiin tekemisiinsä ja lähdekritikointikykyynsä, kun tuossa päivänä muutamana tänne tekstinä postasit sen jonkun sekopään teelmän sieltä Suomi24:ltä. Sen, jossa oli keräilty katkelmia sieltä täältä, luultavasti osin esitutkintapöytäkirjojen tekstejä, osin ihan omia sävellyksiä ja tekstityksiä.
Huolellisuutta Valhalla, huolellisuutta. Kaunis periaatehan olisi aina etp-tekstiä palstalle tuottaessaan itsekunkin tarkkaakin tarkemmin kertoa mistä katkelma löytyy esitutkintapapereista. Ja papereista osattomien esittää arvelujaan ja kyselyitään alkuperästä ihan sen postauksensa yhteydessä, eikä seuraavana päivänä. Jos ei olla ketunhäntä kainalossa liikkeellä.

Nolosti kävi Säterille sen Sinun linkkaamasi "jonkun" tuottaman tekstin kanssa, sen jossa väitettiin meistä muutamien ip-osoitteiden Nuivaniemeen johtavan. Säterihän ei linkkiosoitteeseen tyytynyt, vaan toi tekstin esille. Siitä viikon banni HÄNELLE. (Ei oo muuten minun vasikoima Säteri, hyvä kuitenkin pahantahtoisuus on palkita, periaate kun on kohdella niinkuin toivoo itseään kohdeltavan). Sivumennen sanottuna tuohon Nuivaniemeen liittyviin ip-osoitteisiin ja sitä myöten mielenterveysongelmiin oli naapuripalstalla joku suivaantunut uskonut ja siitä viestitteli palstallansa miittijuoruilun lomassa. Aivan superhuban sotkun sai aikaan! Joku sonni-härkä yhdisti asian johonkin omaan ongelmaansa, joku toinen käsitti asian myös ihan väärin (taidettiin Boten Anna -nikkivaraukseen viitata :lol: ). Saattoi olla sekasotku välillisesti Sinun aiheuttamasi. Mitähän salaisuuksia sitä löytäisi, jos itsekin etsimään lähtisi. Ristiretkelle Suomi24:ään. Joo, en lähde. Ei kiinnosta "tekstitehtailijoitten" tuotoksien postailu tänne, hyvä kun kerran päivässä löytyy aikaa palstalle postailla.
Valhalla
Watson itse

Ei ole asiani neuvoa Taraa kuvien käsittelyasioissa (mikäli ne eivät liity omiin tekeleisiini), mutta kannattaa kuitenkin miettiä, sisäistääkö Valhallan kaikkia kirjoituksia. Valhalla olisi voinut tuossa neuvoa Taraa ihan selväsanaisestikin, kuten esim: 'Älä levitä työkopioitasi julkisesti'.
No tässä olet kyllä TM ihan oikeassa. Anteeksi vain tältä osin. Mutta kyseessä lienee silloin Taralta vain ajattelemattomuus, ei ole tiennyt asiasta kun muutit kuvien käytön lupia. Tai herännyt huolehtimaan kun näitä lupia olet välillä jakanut ja poistanut. Tämähän olisi hoitunut ilman tekijänoikeussotaa ihan viestillä kohteliaasti privana.

Toisin sanoen Tara. Mene photobuckettiin omalle albumillesi. Siellä on albumipöydän oikeassa yläreunassa "Album options" -pudotusvalikko. Valitse Privacy ja klikkaa albumi yksityiseksi. Silloin albumiin pääsee vain salasanallasi. Voit toki parustaa uusia albumeita ja määritellä erikseen niiden julkisuuden. Tämä siis jos kohdassa sattui lukemaan public.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ke Loka 12, 2011 10:41 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vastaa Viestiin