Tähän liittyen pistän tähän nyt yhden teorian, joka ei vaadi kuin pitkän johdon ja tytön joka tiesi liikaa. Eli 43 sekkaa eteenpäin häkepuhelun siitä kohdasta kun Anneli lähtee pois puhelimesta menisi näin:Edwin kirjoitti: Kaikkein todennäköisin äänen aiheuttaja AA/JL -akselin ulkopuolelta on vanhin tytär, joka oli kiistatta jalkeilla ja tilanteessa mukana.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 Tuntematon: (Mite mä pääse linjoi) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
Jossain näillä main tyttö ottaa puhelimen käteensä ja lähtee kävelemään hiljaa takkahuonetta kohti, niin pitkälle kuin johtoa riittää. Johdon pituudestahan ei kenelläkään näytä olevan faktatietoa. Metri? Kaksi? Kolme? Riippuu puhelinpistorasian sijainnistakin mihin asti puhelinta on mahdollista kuljettaa. Pistorasia voi hyvinkin olla eteisen puolella – tyypillisempää kuin keittiössä.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
Tyttö ja puhelin ovat nyt lähempänä takkahuonetta; Jukan äänet kuulostavat tulevan läheltä. Anneli kyyristelee/kurottelee kasvot puhelimesta poispäin, vaikkapa hakien astaloa, näppyhanskoja, kenkiä, peittoa tms.
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti) Isku?
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
Anneli huomaa tytön saapuneen jonnekin olohuoneen puolivälin seutuville ja katselevan kauhuissaan takkahuoneen touhuja.
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu)
=Vittikö häipyä siitä tölläämästä?! Tyttö juoksee hädissään takaisin eteiseen ja avaa (ulko?)oven nähdäkseen onko apu jo pihassa. Tytön juoksuaskeleet kuuluvat nauhalla kovina, koska puhelimen mikki tallentaa niitä metrin etäisyydeltä.
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
2:05 (vaimea kopsahdus) Isku?
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta)
2:17 Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
2:22 Uhri: Aiih.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti). Isku?
2:25 (tytön? askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.