Jenna Lepomäki, 18 v, katosi - surmattiin Espanjassa 2011

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
morbidelli
Agentti Scully

Re: Jenna Lepomäki, 18 vuotta, kadonnut lomalla Espanjassa

Viesti Kirjoittaja morbidelli »

Sirpa kirjoitti:
Tampereen käräjäoikeus vangitsi maanantai-iltapäivällä kolme henkilöä liittyen 18-vuotiaan Jenna Lepomäen surmaan. Neljäs vangitseminen tehtiin Alhaurin de la Torressa, Espanjassa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011101 ... =hakemisto
Kuka vangittiin Fuengirolan oikeustalolla?
Tää on varmaan liian vaikee asia. Toi sun lainaama juttu on pikkasen virheellisesti tulkittu.

Noin pääpiirteissään: toi tyyppi joka napattiin kiinni "Fuengirola":sta, istuu vankilassa joka sijaitsee Alhaurin de la Torressa.

Älä helkkarissa usko kaikkee mitä Iltalehdessä kirjoitetaan. Edes espanjalaisiin lehtiin ei voi luottaa 100-rosenttisesti. Jos rupeet kovin tarkasti nuo lehdet lukemaan, löydät sellasenkin karttalinkin minkä mukaan naisen ruumis on löydetty Mijas Costasta. Kohta meillä on tässä kymmenen syytettyä ja kuus ruumista ja suurin osa sellasia mistä sekä Epsanjan että Findlandian poliisivaltiot ovat tyystin tietämättömiä.

Mitä tulee siihen irlantilaiseen sarjamurhaajaasi: se tyyppihän tuskin oli Irlantia nähnytkään, se Irlannin passihan oli väärennetty.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

No, niin arvelinkin, että kirjoitusvirhehän se - olen niinhin ihan työkseni viime aikoina törmäillyt. Mutta onko varma, että lukumäärä neljä ei ole sitten myös kirjoitusvirhe, kun taas sitä on vannottu - kun on lehdestä - niin on ihan varmaan varmasta lähteestä. Mistä tietää, että mikä sitten on kirjoitusvirhe ja mikä ei?
Älä helkkarissa usko kaikkee mitä Iltalehdessä kirjoitetaan.
No, kun yritin sitä juuri sanoa, että älkää nyt helkkari uskoko kaikkea mitä lehdissä kirjoitetaan, että muka vain neljä olisi pidätetty.
löydät sellasenkin karttalinkin minkä mukaan naisen ruumis on löydetty Mijas Costasta.
No, Mijas ja Mijas Costahan ovat samaa kylää, mutta eri aluetta. Mutta mielenkiintoista - laitatko tuon karttalinkin, jos tiedät, että missä on, koska Mijas Costa on se alue, josta löytyi se irlantilaisen palanut ruumis, jota yhdistettiin kadonneeseen Amy tyttöön, niin olisihan mielenkiintoista nähdä, että mihin tuo karttalinkki sitten nyt Mijas Costalla menisi.

Vai onko Mijas Costalta myös löydetty naisen ruumis? Vai... ei kait vain sittenkin se palanut ruumis ollut Amyn - tai siis toinen niistä?! Malagan huumeiden salakuljetusta tutkiva poliisipäällikkö on pidätetty 8 päivää ennen kuin pidätettiin sen ravintolan omistaja, englantilainen, jolla kontollaan oli melkoiset kokaiinibisneshommat sun muut, ja jonka ravintolan edessä on Amysta viimeinen havainto vielä muutama tunti sen jälkeen, kun oli julkisuuteen annettu virallinen tieto - tiesi kertoa Amyn täti Christine käsiinsä saamistaa salaisista poliisiraporteista.
Alethes doksa meta logu
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Täytyy sanoa, että onpas taas perkeleen kiva seurata alkuun ihan asiallista keskustelua, jonka Sirpa on harhaisella sekoilullaan käynyt sotkemassa.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mä olen tässä jo muutaman päivän ihmetellyt, että onko vain minun mielikuvani, vai tuntuuko teistä muistakin, että yhä nuoremmat syyllistyy henkirikoksiin ja aina stimulanttina on viina tai huumeet?

Onkohan tutkimusta jo tehty? Aikaisemmin (minun käsityksen mukaan) surmista suurin osa oli keski-ikäisten viinahuuru tai/ja mustasukkaisuus surmia ja nyt kerta toisensa jälkeen tekijä on alle 25 v. :shock:

Aika kammottava tapaus. Uskoisin, ettei Jenna todellakaan tiennyt mihin matkasi ja että matkasi tiensä päähän. Ensimmäiselle aurinkolomalleen. Karmaisevaa.

Täytyy toivoa, että tapahtumat selviävät kokonaisuudessaan ja kaikki osalliset saavat rangaistuksensa.
Nuotio & Äreät Tiput
Linda Wallander
Alokas

Viesti Kirjoittaja Linda Wallander »

Ihmettelin tässä vaan et miks jennalla on kaks eri nimee..no kai mä oon jotenkin pihalla tästä koko jutusta..... :shock:
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Toinen sukunimi on isän, toinen äidin. Ja Nenna on lempinimi.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

MissHolmes kirjoitti:Mä olen tässä jo muutaman päivän ihmetellyt, että onko vain minun mielikuvani, vai tuntuuko teistä muistakin, että yhä nuoremmat syyllistyy henkirikoksiin ja aina stimulanttina on viina tai huumeet?

Onkohan tutkimusta jo tehty? Aikaisemmin (minun käsityksen mukaan) surmista suurin osa oli keski-ikäisten viinahuuru tai/ja mustasukkaisuus surmia ja nyt kerta toisensa jälkeen tekijä on alle 25 v. :shock:
Surmista merkittävästi suurin osa on edelleen keski-ikäisten pikaistuksissa tekemiä ja yleensä sekä tekijä että uhri on päissään.

En pikagooglettamisella löytänyt ihan tuoretta tutkimustulosta (*), mutta luulisin, että tuntemus nuorten tekemien henkirikosten lisääntymisestä on illuusio, jonka lisääntynyt uutisointi on aiheuttanut. Siitä lienemme kaikki yksimielisiä, että nuorten tekemiin henkirikoksiin on alettu kiinnittämään enemmän huomiota kotimaisten koulusurmien jälkeen. Todella nuoria olivat Hyvinkään paloittelusurmankin tekijät, eikä Juha Valjakkalakaan ollut kuin vaivoin 23-vuotias ruotsalaisperheen kolmoissurmatessaan.

Nykyään kyllä puhutaan paljon yhteiskunnan ja maailman yleisestä väkivaltaistumisesta. Tiedä sitten - kotimaisten henkirikostilastojen perusteella henkirikokset olivat ainakin vuoteen 2009 mennessä laskussa. Henkirikosten tekotapojen mahdollista väkivaltaistumista ei ole taidettu edes tutkia?

* En tosin tiedä, kuinka tarkasti sitä edes tilastoidaan, onko tuomittu nuori, mutta kuitenkin täysi-ikäinen. Helpompi on löytää eriteltyä tietoa alaikäisten tekemistä henkirikoksista.
Sirpa

joey kirjoitti:Täytyy sanoa, että onpas taas perkeleen kiva seurata alkuun ihan asiallista keskustelua, jonka Sirpa on harhaisella sekoilullaan käynyt sotkemassa.
No voi juma, ja mikäs tässä jutussa nyt sitten harhaista on?! Se on kun faktat on maailmalla aika kovat, mut jos niistä ei tiedä mitään, ei oooo kuullu koskaan mitään, tana muuta kuin suomalaisen lehmän ammumista, niin voihan se iso paha maailma aika harhaiselta näyttää. Tikku kun se poliisipäällikkö pidätettiin ja kaikki ne muutkin jutut on kuule ihaaan tosiaaaa.

Nyt on muuten viimeisiä hetkiä kääntää ne kiikarit oikein päin silmille.

No, joo, mä meen. Jatkakaahan.
Alethes doksa meta logu
eyes
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja eyes »

joey kirjoitti:Täytyy sanoa, että onpas taas perkeleen kiva seurata alkuun ihan asiallista keskustelua, jonka Sirpa on harhaisella sekoilullaan käynyt sotkemassa.
Olin juuri tulossa sanomaan samaa, että taas meinaa lähteä lapasesta tämänkin ketjun asiallisuus.

En ymmärrä mikä hemmetti siinä on, että jokaiseen tapaukseen pitää yrittää kytkeä jotain salaliittoteorioita tai muita rikoksia (esim. nyt tämä Amy Fitzpatrick).
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

OT: Toisilla se on ''verissä'' :mrgreen: :mrgreen:

Pahinta on se, että koko tuota pahisten poppoota, joka mellastaa ympäri eurooppaa, johtaa ko. henkilön teorioissa suunnilleen meidän oma ylipoliisijohtaja.

Espanjan poliisi on kertonut, että ruumis on tunnistettu Jennaksi.

Makuupussiin sullottu ruumis oli löydettäessä heikossa kunnossa. Ruumis oli yritetty hävittää ensin paloittelemalla, sitten polttamalla.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011101 ... 4_uu.shtml
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Mikä on, kun juttu ei luista!?

Mitä hiton järkeä teillä nilviäisillä oli tulla arvostelemaan minun tekemisiä, kun itse ette saa edes sanaa suustanne! Ja minä linkitän teille tietoa taustoista!

Itse olen vuosikausia (vuodesta 2005) penkonut näitä asioita kolmella kielellä - sitä ennen opiskellut viisi kieltä - jotta osaan muutakin kuin sitä lehmän ammumista. Eikä tämä tutkiminen ole tähän jäänyt, vaan sen lisäksi olen perehtynyt asioihin kädestä pitäen kymmenissä eri maissa, jonka eräät kirjoittajat hyvin tietävät!

Ja teidän antinne ketjuun oli monen tunnin odottelun jälkeen tässä edellä! Niistäkää nokkanne ja menkää nurkkaan häpeämään!
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Kiitos MissHolmes, että onnistuit jotakin sanomaan lopulta! Kyllä se on verissä - kunnes homma on hoidettu, ja MissHolmes hyvin tietää mitä tarkoitan.

Ja totisesti toivon, että meidän poliisiylijohtajallamme ei ole negatiivisessa mielessä mitään tekemistä näiden asioiden kanssa, mutta sitä en ymmärrä (Ulvila lausuntoketjun viimeinen viesti), että miksi hän ei ole tehnyt mitään, jos on tiennyt tilanteen olevan niin pahan kuin KRP:n päällikkö kertoo!

Ja sinne nyt joka iikka katsomaan mikä on Suomen todellinen tilanne!
Alethes doksa meta logu
fangs
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja fangs »

Sirpa kirjoitti:Ja missäs vaiheessa tämä nyt selvisi höpöksi, kun juuri edelle tuli tietoa vahvistettuna, että myös huvilan vuokranantajaa on kuulusteltu? Aikaisemmin väitit, että ei ole niin mitään tekemistä asian kanssa?! Nyt puuttuu vielä tieto tai vahvistus, että johtiko tuo kuulustelu myös toimenpiteisiin ja minkälaisiin - eiköhän siitäkin vielä selvyys tule, kun vähän tongin lisää näitä kuvioita. :wink:
Mitä helvettiä sä nyt sönkkäät? Olen sanonut, että huvilan (=paritalon) omistaja ei ole pidätettynä. Sen kummempaa tietoa minulla ei ole omistajasta, eikä ole sinullakaan.
morbidelli kirjoitti: Noin pääpiirteissään: toi tyyppi joka napattiin kiinni "Fuengirola":sta, istuu vankilassa joka sijaitsee Alhaurin de la Torressa.
Tämä minustakin kuulostaa loogisimmalta. Tai ihan vain Fuengirolan tuomioistuin antanut pidätysmääräyksen. Oli miten oli, nuo salaliittoteoriat viidennestä pidätetystä jota tässä nyt salaillaan samalla kun muista julkaistaan nimet ja kaikki, on ihan naurettavia.
Sirpa kirjoitti:Mutta onko varma, että lukumäärä neljä ei ole sitten myös kirjoitusvirhe, kun taas sitä on vannottu - kun on lehdestä - niin on ihan varmaan varmasta lähteestä. Mistä tietää, että mikä sitten on kirjoitusvirhe ja mikä ei?
Et kai sä oikeasti voi olla noin yksinkertainen? Toivon todella ihan itsesi vuoksi, että vain provoilet.
Sirpa kirjoitti: Se on kun faktat on maailmalla aika kovat, mut jos niistä ei tiedä mitään, ei oooo kuullu koskaan mitään, tana muuta kuin suomalaisen lehmän ammumista, niin voihan se iso paha maailma aika harhaiselta näyttää. Tikku kun se poliisipäällikkö pidätettiin ja kaikki ne muutkin jutut on kuule ihaaan tosiaaaa.
Ei ole sun omahyväisyydellä rajaa... Mutta hienoa, että Sirpa, palstan ainoa "maailmaa nähnyt", "tiedostava" kosmopoliitti valistaa täällä meitä suomijuntteja, jotka emme luonnollisestikaan ole kotikyliltä koskaan pois astuneet, saati muualla asuneet tai tiedotusvälineitä lukeneet... 8)
Sirpa kirjoitti:Mikä on, kun juttu ei luista!?

Mitä hiton järkeä teillä nilviäisillä oli tulla arvostelemaan minun tekemisiä, kun itse ette saa edes sanaa suustanne! Ja minä linkitän teille tietoa taustoista!

Itse olen vuosikausia (vuodesta 2005) penkonut näitä asioita kolmella kielellä - sitä ennen opiskellut viisi kieltä - jotta osaan muutakin kuin sitä lehmän ammumista. Eikä tämä tutkiminen ole tähän jäänyt, vaan sen lisäksi olen perehtynyt asioihin kädestä pitäen kymmenissä eri maissa, jonka eräät kirjoittajat hyvin tietävät!

Ja teidän antinne ketjuun oli monen tunnin odottelun jälkeen tässä edellä! Niistäkää nokkanne ja menkää nurkkaan häpeämään!
*ttuako sä nyt taas riehut? :mrgreen: Olen ollut tällä palstalla parin viime päivän aikana huomattavasti enemmän kuin normaalisti on aikaa, mutta silti on ehkä välillä muutakin elämää hoidettavana... suosittelen Sirpa sinullekin. Pura nuo paineet jonnekin muualle niin ei täällä tarvi tyhjästä mesota. Rauhoitu vähän ja mene etsimään sitä paljon kaipaamaasi huomiota ihan oikeasta elämästä. Ehkä sen jälkeen kykenet keskittymään ihan faktoihinkin taas.
Sirpa

Asiaan. Ja jos tilanne ei palaa kohdalleen, siirry lautamiehiin - pistä sinne arvostelut, jokaisella on oikeus spekuloida - myös minulla.

Ei ole mitään syytä olettaa, että olisi pidätetty VAIN viisi, kuulin tänään, että on pidätetty vielä kolme henkilöä lisää.

Ai, niin ja jonkun auto takavarikoitiin myös.
Alethes doksa meta logu
Mopoterroristi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Sirpa kirjoitti:Asiaan. Ja jos tilanne ei palaa kohdalleen, siirry lautamiehiin - pistä sinne arvostelut, jokaisella on oikeus spekuloida - myös minulla.

Ei ole mitään syytä olettaa, että olisi pidätetty VAIN viisi, kuulin tänään, että on pidätetty vielä kolme henkilöä lisää.

Ai, niin ja jonkun auto takavarikoitiin myös.
Kyseessä ei ollut sinun kohdaltasi spekulaatiosta, sinä väitit aivan suoraan täysin perusteetta, että vuokranantaja on vangittu. Kyseessä on kunnianloukkaus asianomaista tahoa vastaan. Tai voihan vuokraajana olla yhtiökin, jolloin kunnianloukkausta ei ole voinut tapahtua, mutta olisiko Sirpa mahdollista, että peräti osakeyhtiö olisi vangittu?
Syntyneet räyhäämään
Vastaa Viestiin