Nuo pojat olivat siinä "seikkailuiässä". Ei ole lainkaan mahdotonta.Blackman kirjoitti:En voi kuin nostaa hattua sinulle Sariola. Olet todella sinnikäs.
Mutta kuitenkin tuossa teoriassa ei ole mitään järkeä.
Nyt alkaa menemään jo melkoisen monimutkaiseksi.
Tuskinpa kukaan sivullinen, olkoon lintupoikia tai muita, haluaa sekaantua asiaan niin, että kuljettelee rikospaikalta tavaroita. Olkoon vaikka kuinka haluaisi osoitella syyllistä.
Jos joku ulkopuolinen, joka ei ole sekaantunut surmiin, on käynyt leirisssä niin hän tuskin on lähtenyt kuljettelemaan sieltä tavaroita mihinkään.
Moisessa toiminnassa on niin suuri vaara joutua sotketuksi rikokseen.
Lintupojat ovat olleet sopivaan aikaan rikospaikalla ja ovat näinollen myös epäiltyjä. Kaikkia pitää epäillä! Ei ole vielä osoitettu oikeaa tekijää.
En minä voi vain kohteliaisuudesta olla samaa mieltä, jos minä todellisuudessa olen eri mieltä. Enkä suinkaan ole yksin sitä mieltä. Blackman on siis sitä mieltä, että kengät kuljetti NG. Minusta se ei näytä todennäköiseltä. Myös käräjäoikeus on perustellut hyvin, miksi NG sopii erittäin huonosti kenkien kuljettajaksi. Tässä kohdassa olen aivan samaa mieltä. NG sopii erittäin huonosti kenkien kuljettajaksi, monestakin syystä. Se ei silti tarkoita jyrkkää kantaa siihen, kuka oli rikoksen takana. Se on vielä eri kysymys. Minä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että myös koko rikoksen tekijäksi NG sopii huonosti. Siihenkin on monia hyviä perusteluja. Näillä faktatiedoilla olen tätä mieltä. Muutan kantaani, jos esille tulee uusia todisteita, jotka viittaavat muuhun suuntaan. Tarvitaan faktatietoja - ei pelkkiä olettamuksia. Tietysti minulla on teorioita, ja oma 1-ehdokkaani pääepäillyksi on kioskimies, mutta en pidä sitä suinkaan varmana tietona. Tarvittaisiin lisää faktatietoa.