Ulvila KUVIA

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Änkkä-Kake
Armas Tammelin

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja Änkkä-Kake »

Instigator kirjoitti:
Konsta Apeli kirjoitti:Aiemmin valokatkaisijaa asennettiin mallia: vapauta painamalla sisään (kuuläkärkikynän tapaan) ja säädä. -- Tänään asennetaan himmentimiä, jotka syttyvät, kun niitä kääntää myötäpäivään.
Olen eri mieltä. Valokatkaisijoita on toki kahdenlaisia, mutta niiden sijoittaminen joillekin aikakausille on hakuammuntaa ilman lähdetietoa. Ainakin meidän muutaman vuoden vanhassa talossa on nimenomaan tuollainen "kuulakärkikynä"-katkaisija. Vanhemmissa taloissa sen sijaan olen nähnyt noita pelkästään kierrettäviä.
Komppaan tätä. Tuo painettavalla potikalla toimiva malli on niinku "parempi". Voit katsos pitää valaistuksen sopivan himmeänä ja pelkästään painalluksella sytyttää, vaikka kyynerpäällä tökkäämällä. Kiertämällä sytytettävään tarvii käden ja kirkkaus pitää hakea joka kerta uudestaan. Ajallisesti tuo painettava malli ei missään nimessä ole "vanhempaa tekniikkaa". Ennemminkin pistäisin luokittelun näin: painettavat = yleensä kalliimpia malleja.

Sitten on mallejakin, joissa ei ole potikkaa, vaan painokytkin, joka painalluksesta sytyttää/sammuttaa. Pohjassa pitämällä valotaso lähtee säätymään edestakaisin. Mutta tuskin on kalusteistakaan päätellen sellainen malli, eiköhän kyseessä ole ihan potikallinen.

Mitään tekemistä tällä mun löpinällä ei kyllä murhan suhteen ole, mutta piti päästä pätemään, kun uskon tietäväni valonsäätimistä keskivertojamppaa enemmän :)
Konsta Apeli
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Konsta Apeli »

Änkkä-Kake kirjoitti:
Instigator kirjoitti:
Konsta Apeli kirjoitti:Aiemmin valokatkaisijaa asennettiin mallia: vapauta painamalla sisään (kuuläkärkikynän tapaan) ja säädä. -- Tänään asennetaan himmentimiä, jotka syttyvät, kun niitä kääntää myötäpäivään.
Olen eri mieltä. Valokatkaisijoita on toki kahdenlaisia, mutta niiden sijoittaminen joillekin aikakausille on hakuammuntaa ilman lähdetietoa. Ainakin meidän muutaman vuoden vanhassa talossa on nimenomaan tuollainen "kuulakärkikynä"-katkaisija. Vanhemmissa taloissa sen sijaan olen nähnyt noita pelkästään kierrettäviä.
Komppaan tätä. Tuo painettavalla potikalla toimiva malli on niinku "parempi". Voit katsos pitää valaistuksen sopivan himmeänä ja pelkästään painalluksella sytyttää, vaikka kyynerpäällä tökkäämällä. Kiertämällä sytytettävään tarvii käden ja kirkkaus pitää hakea joka kerta uudestaan. Ajallisesti tuo painettava malli ei missään nimessä ole "vanhempaa tekniikkaa". Ennemminkin pistäisin luokittelun näin: painettavat = yleensä kalliimpia malleja.

Sitten on mallejakin, joissa ei ole potikkaa, vaan painokytkin, joka painalluksesta sytyttää/sammuttaa. Pohjassa pitämällä valotaso lähtee säätymään edestakaisin. Mutta tuskin on kalusteistakaan päätellen sellainen malli, eiköhän kyseessä ole ihan potikallinen.

Mitään tekemistä tällä mun löpinällä ei kyllä murhan suhteen ole, mutta piti päästä pätemään, kun uskon tietäväni valonsäätimistä keskivertojamppaa enemmän :)
En minäkään uskoisi, että minun löpinoilläni mitään murhaa ratkaistaisiin valokatkaisimien ajalliseen kehitykseen vedoten, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että Enstollakin varhaisemmat versiot olivat "katkaise samalla painikkeella, ja käännä", tyyppiä (80 luvulla) ja sitten siirryttiin valitus/vika ohjeistuksella pelkkään ruuvitekniikkaan, jossa virta katkeaa kun nuppi on "korkki-kiinni" asennossa ja avataan "avaa korkki suuntaan", valaistus avautuu ja nousee potentiometrin avulla aina tarvitavaan tehoon valaistuksessa.
Onhan näit edllä mainittuja retrojakin jo myynnissä, mutta ei liene talomme tapauksessa tuota tyyliä.
Se kuka siellä Tähtisentiellä tuota katkaisijaa viime kädessä käytti, oli varmasti tietoinen, kuinka katkaisija toimii.
Tärkeintä olisi tietää kuka sen katkaisijan käänsi, milloin, ja miten
Ceterum Censeo
Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella radionauhuri
Änkkä-Kake
Armas Tammelin

Konsta Apeli kirjoitti:...mutta edelleenkin olen sitä mieltä...
Oletko vielä sen jälkeen, jos paljastan työskenneelleni himmentimiä valmistaneessa firmassa tuossa kymmenisen vuotta sitten? :) Eli kokemuksesta väitän, ettei Tähtisentien talon iästä voi päätellä mitään himmentimen sisältämästä potikasta...
Konsta Apeli
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Konsta Apeli »

Änkkä-Kake kirjoitti:
Konsta Apeli kirjoitti:...mutta edelleenkin olen sitä mieltä...
Oletko vielä sen jälkeen, jos paljastan työskenneelleni himmentimiä valmistaneessa firmassa tuossa kymmenisen vuotta sitten? :) Eli kokemuksesta väitän, ettei Tähtisentien talon iästä voi päätellä mitään himmentimen sisältämästä potikasta...
Jos on himmentimiä valmistaneen firman varaston trukkikuskin vänkärinä kesätöissä, ei tee miehestä vielä asiantuntijaa.
Minä taas paljastan, että olen asennuttanut tuollaisia painettavia säätimiä jo lähes kolmekymmentä vuotta sitten ja niiden rikkoonnuttua on siirrytty malliin jossa virran katkaisu tapahtuu kiertoliikkeellä.
Siitä onko Tähtisentien taloon 90 luvulla asennettu jo vanhentunutta tekniikkaa on vaikea sanoa mitään. Ja saattaahan toki olla, että painettavia säätimiä on vieläkin tarjolla.
Ceterum Censeo
Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella radionauhuri
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

saattaahan toki olla, että painettavia säätimiä on vieläkin tarjolla.
Täytyy olla, koska käytän sellaisia lähes päivittäin. Osa vanhempaa tuotantoa ja osa ihan tätäpäivää.
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Erilaisia voikukkarautoja:
Kuva Kuva
Kuva: Rummet vid dammen_________________________ Kuva: Allt om trädgård Kuva
Kuva: Fiskars

Kyllähän tuollaisilla vahinkoa voisi saada aikaan. Ensimmäisen mallin kärki muistuttaa eniten sorkkarautaa. Jos se ´huppumies´ olikin loppusyksyn perennoja havitellut taimivaras? Yritti kaivaa niitä kovettuneesta maasta voikukkaraudalla. Tuli yllätetyksi ja tappoi silminnäkijän. :mrgreen:
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Olen tuolla toisessa ketjussa esittänyt, että jos Anneli on syyllinen, niin hän vaikuttaisi aina silloin tällöin kiusaavan "vastapuolta" heittämällä arvoituksellisia puolitotuuksia ja vihjeitä. Esim. jos on tosiaan käytetty jotain nauhoitusta, niin hän on tästä asiasta vihjannut jollekin. Ja hänen jalallaan oli epäilyttävä veritippa, niin hän osoitti sen poliisille. Tunnen tällaisia ihmisiä, joilla on tarve heittää vihjeitä rötöksistään. Siksi pitäisin hyvin mahdollisena, että viittaus kadonneeseen voikukkarautaan on sellainen, että se saattaisi viitata todelliseen murha-aseeseen. Olen hahmottanut tähän asti voikukkaraudan Fiskarsin poljettavaksi malliksi, mutta onhan noita näköjään siis muunkinlaisia ja jopa sellaisia jotka sopisivat murha-aseeksi.
Änkkä-Kake
Armas Tammelin

Konsta Apeli kirjoitti: Jos on himmentimiä valmistaneen firman varaston trukkikuskin vänkärinä kesätöissä, ei tee miehestä vielä asiantuntijaa.
Olet oikeassa. Mutta totaalisen väärässä siinä, että tämä liittyisi minun työhistoriaan jotenkin.
Minä taas paljastan, että olen asennuttanut tuollaisia painettavia säätimiä jo lähes kolmekymmentä vuotta sitten ja niiden rikkoonnuttua on siirrytty malliin jossa virran katkaisu tapahtuu kiertoliikkeellä.
Joo, tämä oli tässä. 80-luvun himmennin tekniikasta on ihan turha vetää mitään johtopäätöksiä. Jos silloin on ollut tarjolla paskoja painettavia säätimiä, ei sillä ole mitään tekemistä tämän aiheen kanssa.
Siitä onko Tähtisentien taloon 90 luvulla asennettu jo vanhentunutta tekniikkaa on vaikea sanoa mitään. Ja saattaahan toki olla, että painettavia säätimiä on vieläkin tarjolla.
Tule mieleen, oletko ihmisiä jotka eivät vain voi myöntää olevansa väärässä? Melko kovat hinnat "vanhentuneella tekniikalla" vielä tänä päivänä :twisted: :

Kuva
http://www.sahkobit.fi/verkkokauppa/rs1 ... -1946.html
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

En nyt tiedä, miten case tällä ratkeaa. Meillä kuitenkin on 90-luvun enston himmentimiä sekä niin, että virta kytketään painamalla että kiertämällä. Kaikki on kuitenkin asennettu niin, että niihin on oma katkaisin eli em toimintoja ei käytetä - vain himmentämistä.

Sivu 16: http://www.ensto.com/instancedata/prime ... 05ed45.pdf
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Teleksi kirjoitti:Olen tuolla toisessa ketjussa esittänyt, että jos Anneli on syyllinen, niin hän vaikuttaisi aina silloin tällöin kiusaavan "vastapuolta" heittämällä arvoituksellisia puolitotuuksia ja vihjeitä. Esim. jos on tosiaan käytetty jotain nauhoitusta, niin hän on tästä asiasta vihjannut jollekin. Ja hänen jalallaan oli epäilyttävä veritippa, niin hän osoitti sen poliisille. Tunnen tällaisia ihmisiä, joilla on tarve heittää vihjeitä rötöksistään. Siksi pitäisin hyvin mahdollisena, että viittaus kadonneeseen voikukkarautaan on sellainen, että se saattaisi viitata todelliseen murha-aseeseen. Olen hahmottanut tähän asti voikukkaraudan Fiskarsin poljettavaksi malliksi, mutta onhan noita näköjään siis muunkinlaisia ja jopa sellaisia jotka sopisivat murha-aseeksi.
Mielestäni, ja kuvistakin päätellen, voikukkarauta on aivan liian kevyt ja lyhytkin murha-aseeksi. Siis kun tarkoitus on murskata kallo, ei ainoastaan painaa kahta reikää päähän.

Annelihan on kautta keissin miettinyt ja kertonut monia, täysin tarpeettomia asioita, jotka hankaloittavat hänen selviytymistään tapauksesta ehjin nahoin ja siirtävät epäilyä häneen. Esim jättänyt tarinaansa kummallisia aukkoja (jotka olisi aivan helposti voinut selittää paremmin) tai esittänyt uusia teorioita oman päänsä menoksi (sisääntulon epämääräisyys, ja yleensäkin vaikeus, huppiksen poistumisen näkemättömyys, lapsen "lähettämisestä" puhuminen, "mäiskinnän äänistä" puhuminen, Jukan talvikengistä puhuminen, kummallinen tunnustus, joka ei kuitenkaan pidä paikkaansa, nauhoituksen esiinotto yms). Anneliltahan "antiannelien" teoriat ovat tulleet lähes kokonaisuudessaan. Ja niin kyllä myös "pro-Annelien" =)

Ei AA nyt ainakaan kauheasti näytä nauttivan jutun saamasta huomiosta, joten tuskinpa tuossa mitään narsistista halua vihjailla on. Onhan toki paljon tapauksia, joissa murhaaja pyrkii antamaan vihjeitä poliisille.
Syitä moisiin outouksiin voi tosiaan miettiä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Teleksi kirjoitti:Olen tuolla toisessa ketjussa esittänyt, että jos Anneli on syyllinen, niin hän vaikuttaisi aina silloin tällöin kiusaavan "vastapuolta" heittämällä arvoituksellisia puolitotuuksia ja vihjeitä. Esim. jos on tosiaan käytetty jotain nauhoitusta, niin hän on tästä asiasta vihjannut jollekin. Ja hänen jalallaan oli epäilyttävä veritippa, niin hän osoitti sen poliisille. Tunnen tällaisia ihmisiä, joilla on tarve heittää vihjeitä rötöksistään. Siksi pitäisin hyvin mahdollisena, että viittaus kadonneeseen voikukkarautaan on sellainen, että se saattaisi viitata todelliseen murha-aseeseen. Olen hahmottanut tähän asti voikukkaraudan Fiskarsin poljettavaksi malliksi, mutta onhan noita näköjään siis muunkinlaisia ja jopa sellaisia jotka sopisivat murha-aseeksi.
Mielestäni, ja kuvistakin päätellen, voikukkarauta on aivan liian kevyt ja lyhytkin murha-aseeksi. Siis kun tarkoitus on murskata kallo, ei ainoastaan painaa kahta reikää päähän.

Annelihan on kautta keissin miettinyt ja kertonut monia, täysin tarpeettomia asioita, jotka hankaloittavat hänen selviytymistään tapauksesta ehjin nahoin ja siirtävät epäilyä häneen. Esim jättänyt tarinaansa kummallisia aukkoja (jotka olisi aivan helposti voinut selittää paremmin) tai esittänyt uusia teorioita oman päänsä menoksi (sisääntulon epämääräisyys, ja yleensäkin vaikeus, huppiksen poistumisen näkemättömyys, lapsen "lähettämisestä" puhuminen, "mäiskinnän äänistä" puhuminen, Jukan talvikengistä puhuminen, kummallinen tunnustus, joka ei kuitenkaan pidä paikkaansa, nauhoituksen esiinotto yms). Anneliltahan "antiannelien" teoriat ovat tulleet lähes kokonaisuudessaan. Ja niin kyllä myös "pro-Annelien" =)

Ei AA nyt ainakaan kauheasti näytä nauttivan jutun saamasta huomiosta, joten tuskinpa tuossa mitään narsistista halua vihjailla on. Onhan toki paljon tapauksia, joissa murhaaja pyrkii antamaan vihjeitä poliisille.
Syitä moisiin outouksiin voi tosiaan miettiä.
Eipä tuo ole fileerausveitsikään järeimmästä päästä. Voikukkarauta ei näytä kivalta jos on kasvoja vahingoitettu 'kidutusluoteisesti'. Kallon murskaamiseen Annelilla oli muita vihjeitä.

Teleksin huomautus Annelin tavasta vihjailla on minusta mainio. Uskoisin että Annelille on tuottanut mielihyvää seurata tutkinnan edistymistä JJ:n aikana. Mielihyvää on tuottanut enemmän Jukan surmaaminen kuin sen vaihtoehto, henkiin jättäminen ja lapsista luopuminen.

Vaikka ei ollakaan kyökin puolella niin katson, että Annelin alapään kuva perhekerhossa, kuten myös hänen valitsemansa vauvakuva tyttövauvasta haaroväli keskiössä, pomppaavat katsojan silmille vähän niin kuin exhibiotnistien yllärit nurkan takaa, takki auki ja hupsista - pakkoa katsoa tilanne - kun ottaa huomioon miten tyhjänpäiväinen sivuston muu sisältö on, epäpersoonallinen ja pinnallinen. Kontrasti on kohtalainen. Vihjailua myös? Niin niin, synnytys on luonnollinen asia, ei mitään paheksuttvaa kuvissa, periaatteessa. Mutta samaan luonnollisuus-verukkeeseen nojaavat monet niistä, joitten mielestä lapsen seksuaalisuuden hyväksikäytössä ja virittelyssä ei ole mitään pahaa.

Katsottiinko tuonne leikkimökin nurkalla olleeseen tynnyriin, varmaan puolillaan kesäistä sadevettä sekä mätäneviä lehtiä että levää. Annelin jutut löyhkäävät.

Joku voisi tietenkin sanoa, että Annelin vihje voikukkaraudasta osoittaa hänen yhteisrtyöhaluaan.

Kuva

edit:

PS: Millaisen käsityksen saa Annelin seksielämästä jos ajattelee vihjauksia, jotka hän antaa lapsille tarkoittamassaan, itse laatimassaan ruksi ruutuun isänpäivätoivomuslistassa, kun siinä on yhtenä toivomusvaihtoehtona, kohdassa 2 , “Isänpäivälahjaksi ottaisin mieluiten tilaisuuden saattaa alkuun lisää jälkikasvua” ja kodassa 3 “viettää kiihkeän yön KAHDESTAAN rakkaan vaimoni kanssa“. Boldaus Annelin oma.

Lisäsin vain kun tuo vihjailu-seikka on tässä esillä - vaikka Kuvat-osiossa ollaankin.
sori jos joitain nyppii OT. Onneksi Anneli ei aiheesta ole ihan kuviakin laittanut, mielikuvia silti tarjoilee?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

"PS: Millaisen käsityksen saa Annelin seksielämästä jos ajattelee vihjauksia, jotka hän antaa lapsille tarkoittamassaan, itse laatimassaan ruksi ruutuun isänpäivätoivomuslistassa, kun siinä on yhtenä toivomusvaihtoehtona, kohdassa 2 , “Isänpäivälahjaksi ottaisin mieluiten tilaisuuden saattaa alkuun lisää jälkikasvua” ja kodassa 3 “viettää kiihkeän yön KAHDESTAAN rakkaan vaimoni kanssa“. Boldaus Annelin oma."

Lapsille tarkoitettu isänpäivätoivomuslista?? :shock: Vai oisko isälle tarkoitettu, äidin lista? Tuskin lapset toivovat tilaisuutta saattaa alkuun jälkikasvua.

Mitä käsitystä tuosta nyt pitäisi saada? Eikö ole normaalia toivoa vanhempien keskeistä kiihkeää yötä ilman lapsia? Se on melkoisen harvinaista herkkua neljän lapsen taloudessa, ja jokainen tietää, että seksielämä väkisinkin hieman näivettyy tai muuttuu hankalaksi kun on paljon lapsia, joista pitää huolehtia. Eikös nyt vaikka yhteinen kylpyläloma kahdestaan ole vähän jokaisen äidin toive joskus, ja isän myös?

Vai meinaatko, että Anneli siinä vihjailee, että joskus voitas harrastaa seksiä myös ilman lapsia? :) No, jos on näin, niin tuohan vaikuttaisi siltä, että Jukka aina vaati lapset mukaan sänkyyn, ja Anneli ehdotti, että jos ees joskus vaan kahdestaan...

Ja nää synnytys- sun muut kuva-pohdiskelut ovat vain omien traumaattisten sielujenne vääristämiä asioita. Jotkut näkevät pedofiliaa kaikkialla, en tiedä miksi. Johonkin seksuaaliseen ahdistukseen se viitannee. Kukaan ei nähnyt AA:n sivuissa mitään pedofiilimerkkejä ennen tätä kohua, ja tuskinpa siellä semmoisia onkaan.

no, jatketaan jossain muussa ketjussa, vaikka kyökissä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

siirsin vastauksen kuolemannaakalle keittiöpsykologiaan:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 48#p445048
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Usual suspects?
Kuva
Joo-oh. Kyl se oli toi toinen vasemmalta.
AnnoDomini
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja AnnoDomini »

Onko kikkapihdit löytyneet, eikös sellaisetkin olleet kadoksissa?
Vai oliko ne pajapihdit?
Eikös nekin muistuta sorkkarautaa jollain tapaa?
Vastaa Viestiin