Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja turumurre »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Minä en käsitä luokitusta antianneleihin tai myötäanneleihin.
Eiköhän tässä nyt asiat puhu eikä käsitykset ihmisistä loppupeleissä.

Itse olen vain saamieni tietojen mukaan vakuuttunut siitä, että tekijän täytyy olla Auer tai Auer+apuri.
Jos asiaa käsittelee järjellä eikä anna tunteiden tulla sotkemaan tajuaa, että homma vaan ei ole voinut mennä mitenkään muuten.
Kestän Turunmurren jutut hyvin. Luen niistä yleensä vain ensimmäisen lauseen. Jos se ei ole täyttä potaskaan saatan lukea toisen. Lähinnä huvitun hänen käsityksestään. Intenstiteetti millä hän tapaukseen suhtautuu hämmentää ja herättää kysymyksiä. Mutta ei siitä sen enempää.

(Itsestäni tuli "antianneli" näiden seksuaalirikossyytteiden myötä. Ne on kertakaikkiaan niin oksettavia, että ei voinut niiden suhteen enää pysyä objektiivisena)

Oikeastaan en minäkään ymmärrä luokittelua. Alkujaanhan eräät nimimerkiltämainitsemattomat alkoivat käyttämään Pro-etuliitettä (kaikenlaisia muitakin on kuulunut) niistä jotka heidän mielestään kuuluivat Auerin myötäilijöihin, siitä se lähti. Kyseiset kirjoittajat eivät silloin eivätkä kait nykyäänkään ota huomioon yhtään sitä, että kyse ei ole fanituksesta vaan tapahtumien selvittelystä faktoihin nojautuen. Anti-etuliitteellä puhuminen on vain vastaveto ja joskus kelpo turvantukkia.

Suuri osa lukijoista ja kirjoittajista osaa ajatella omalla järjellä ja kukin pitäköön mielipiteensä tapahtumista. Tärkein pointti siis se, että ovat kykeneviä perustelemaan asiat itselleen.

Herlocilta kuitenkin kysyisin että olisiko sittenkin kannattanut lukea posteistani muutakin kuin vain ensimmäisen lauseen, oikeuden kanta asioihin oli nimittäin juuri se mitä täällä olen yrittänyt esiin tuoda jo pitkälti ennen hovin päätöstä.

Postisi alkuosan ja loppuosan vertailu osoittaa että juuri sinä ajattelet tätä murhatapausta, ei järjellä vaan tunteella. Postisi on myös esimerkki siitä, että kannattaa lukea muutakin kuin ensimmäinen lause, se viimeinen ensimmäisiin verrattuna saattaa kertoa kirjoittajasta jotain.
"Eiköhän tässä nyt asiat puhu eikä käsitykset ihmisistä loppupeleissä."
....
....
"Itsestäni tuli "antianneli" näiden seksuaalirikossyytteiden myötä. Ne on kertakaikkiaan niin oksettavia, että ei voinut niiden suhteen enää pysyä objektiivisena"

Itse tuosta asiasta olen samaa mieltä, mutta nämä epäilyt nyt eivät vaikuta tähän murhatapauksen todisteisiin yhtään mitään, mikään ei toistaiseksi ole tällä murhalinjalla (johon vain kantaa haluan ottaakin) muuttunut hovioikeuden ratkaisun jälkeen; Todistaja kertoi nähneensä hupparin poistuvan, Aika ei riitä häkepuhelun aikaiseen surmaamiseen AA:n tekemänä, Aika ei riitä lavasteluihin, terassin ovi pysyy edelleen kiinni ikkunan rikkomisen jälkeen jne... näitä vain muutamia mainitakseni.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

että kyse ei ole fanituksesta vaan tapahtumien selvittelystä faktoihin nojautuen.
Kun olisikin turren kanssa kyse faktoista, mutta kun faktasi ovat itsesi luomiasi johtuen, että kelpuutat niiksi vain väitteisiisi sopivat. Ja umpikujan tullen siirryt sujuvasti selvittelyn sijasta uuteen yksityiskohtaan ja siihen vääristämiisi väitteisiin.
Itse tuosta asiasta olen samaa mieltä, mutta nämä epäilyt nyt eivät vaikuta tähän murhatapauksen todisteisiin yhtään mitään,
Ohhoh. Ilman lapsen tai lapsien lausuntoja Annelilla ei ole mitään. Jos lapset todistavat häntä vastaan niin Annelilla ei ole enää toivoakaan. Erillisinä rikoksina jos epäilyt seksuaalirikoksista todeksi osoittautuvat - voi Anneli saada niistä lähes murhan verran ja edelleen lisäksi murhaoikeudenkäynti odottanee uudelleen edessä. Ymmärrän, että tämä on kova pala turrelle, mutta lapset todellakin ovat keskeinen todistus. On aivan ilmeistä, että raiskatun lapsen vapaus todistaa raiskaajiaan vastaan tutkitaan tuolloin uudestaan. Isänsä murhassakin jos kerran epäilty äiti on raiskaukseen osallinen.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Siellähän ne on luettavissa meidän postit tapahtumien eri väittelytilanteista.
Jos ja jos ja jos, yksi risti kaksi... Eipä sinulta kesästä 2010 lähtien muuta ole kuullutkaan, pelkkää jossitelua.
Kysymys: Kuinka monta jossittelua sulla meni oikein kun Hovioikeuden päätös surmajutusta oli selvä :?:

No, juttu on kuitenkin nyt niin, ettei minua kiinnosta jossitella kanssasi, minä kun perustan ajatukseni mieluummin tietoon.

:? Mietin tässä että onkohan Valhallalla yksinäistä tuolla Ulvila-lsh-osatolla kun pitää täältä lautamiehistäkin kopioida kirjoituksia sinne.
Koittaisit nyt Valhalla kuitenkin pinnistellä ja malttaa mieltäsi, eiköhän sinne kamujasi aina silloin tällöin eksy jossittelemaan.

Ps. Pisti silmään tuosta edellisen kirjoittajan 'lausunnosta' se kuinka hyvillään ko. olisi jos lapset tosiaankin olisivat joutuneet äitinsä hyväksikäyttämiksi. Tälläinen mielenilmaus huokuu ko. kirjoittajan lähes joka postista (taisi tosiaankin Hovin vapauttava päätös murhajutussa ottaa koville kun noin selvästi jo tätä uutta epäilyäkin toivoo että se olisi totta).
Valhalla
Watson itse

Haista nyt turre vit^npaska analyyseinesi. Kenenkään tulisi edes mieleen toivoa lapsille nyt epäiltyä kohtaloa. Itsekin sanoin sen heti kun uutiset tuli julki. Mielummin syyllinen Anneli vapaalla. Vaan turrellepa tulee - kaikkien faktojesi kanssa. Ja eipä myös uskoisi, että löytyy noin mulkku joka herjaa tuollaisella ajatuksella täällä ketään kanssakirjoittajaa. Eipä alemmas pääse - kuin turre. Onneksi olkoon.

Ja mitä postausten siirtelyyn tulee niin teinpä vain vastapalveluksen - sinähän niitä kaikkein ahkerimmin olet tavannut kopsailla.

Ja "jos" sanasta olen huomannut, että vierastat sitä. Sinä käytät siinä kohtaa sanaa "tiedän" ja "fakta". Niin ja "etpk".
Viimeksi muokannut Valhalla, Ma Marras 14, 2011 9:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Niin, kaiketi asia on niin, että palstan tarkoituskin on että joitain asioita voi tuoda tuolta varsinaisilta osastoilta tänne lautamiehiin käsiteltäväksi. Toisinpäin tehtynä se on hieman outoa käytöstä.
Se mikä tänne on kirjoitettu kommentoitavaksi, on tarkoitettu tänne.
Yksinkertaista.
Valhalla
Watson itse

No tuota viimeista kakkaasi ei kyllä voi minnekään siirtäkään. Niin alhaisille kirjoituksille ei sopivaa otsikkoa ole. Ellet sitten perusta itsellesi omaa.

Sinulla itselläsi taitaa tuo Annelin nykytila ja epäilykset niin ahdistaa, että edellä kirjoittamasi oksennus on mahdollista. Eipä käy käteeksi - kumpaakaan.

Saatpa nyt ihailla ainakin tovin tuotoksiasi allekirjoituksessani. Bravo turre.
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Instigator, en koe syyllistyneeni missään viestissäni Auerin herjaamiseen. Olen myös useaan otteeseen esittänyt, ettei Auerin syyllisyydestä ole varmuutta; on vain rajalliseen tietoon pohjautuvia epäilyjä. Kunnioitan oikeuslaitosta. Käytän sananvapauttani. Uskon, epäilen.

Logiikkani Auerin sanomisten maininnassa oli esittää, että A.A. on laukonut minfossa esitettyjä mielipiteitä julkisemmin (runsaslukuisammalle yleisölle) painavia ajatuksia mainituista henkilöistä ja tahoista. Ymmärsit väärin, jos luulet minun tarkoittaneen, että laittomuuksiin voisi vastata laittomuuksilla. Ei, ei koskaan. Auerinkaan sanomisia en pidä kunnianloukkauksina tai herjauksina, kunhan vain vihjaisin, että tulee niitä sammakoita sieltäkin päästä.

Mikä on mielestäsi tämän keskustelufoorumin funktio? Sekö, että kaikki kirjoittajat yhteen ääneen paasaisivat vain ja ainoastaan rikoksesta syytettyjen oikeusturvan puolesta? Siitähän huolehtii Suomessa laki ja vastaajan puolustus. Puolustaa saa vapaasti keskustelufoorumeillakin, mutta syyttävien sormien heristelyä lain suomissa puitteissa ei myöskään sovi rajoittaa.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Valhalla kirjoitti:No tuota viimeista kakkaasi ei kyllä voi minnekään siirtäkään. Niin alhaisille kirjoituksille ei sopivaa otsikkoa ole. Ellet sitten perusta itsellesi omaa.

Sinulla itselläsi taitaa tuo Annelin nykytila ja epäilykset niin ahdistaa, että edellä kirjoittamasi oksennus on mahdollista. Eipä käy käteeksi - kumpaakaan.

Saatpa nyt ihailla ainakin tovin tuotoksiasi allekirjoituksessani. Bravo turre.

Noin on oikein hyvä ko. Valhalla.

Mainostaminen on aina paikallaan, vaikka sinä vekkulina tuossa mainostkin haluamallasi tavalla enempi itseäsi, ei minun ajatelmiani/mielipiteitäni. Mutta hyvä noinkin, kirjoituksetkin löytyy hyvin (joskaan et vieläkään ole oppinut lainailusääntöjä).
Vakavasti puhuen, jospa sitten tällä kertaa kysyn sinulta suoraan seuraavan asian:
Miksi tuotoksistasi henkii tuolla edellä olevassa postissa mainitsemani huomio, että niistä saa jatkuvasti käsityksen että toivoisit lasten äidille käyvän köpelösti tässä uudessa epäilyasiassa? Olenko oikeassa siinä että toivot näin käyvän? Tämä on kuitenkin hänen lapsien kannalta erittäin rankkaa jos näin olisi asiat. Yleisenä mielipiteenä oletankin että suuri osa kansalaisista toivoo ettei niissä olisi perää.
Jos vastaus edellä esittämääni kysymykseen on myöntävä, niin onko syy sinulla se että murhaoikeudenkäynnin myötä haluaisit vain revanssin täällä minfossa? (Joku muu syy?) Miten on kanssasi? Eihän nyt sillä mielipiteellä mitään merkitystä tapahtumiin ole mutta olisi jotenkin selvempää keskustella (tai olla keskustelematta) murhapuolen asioista kun tietää mitä toinen on mieltä henkilöistä yleisellä tasolla.
Sinulla itselläsi taitaa tuo Annelin nykytila ja epäilykset niin ahdistaa...

Kyllä, näin on yleisellä tasolla ajateltuna asiat. Eikö sinua?(tässä taisinkin saada edellä esittämääni kysymyssarjaan vastauksen).
Valhalla
Watson itse

Ei minua Annelin tila, siis syyllisyyden mahdollisuus murhaan tai edes nykyiset syyteharkinnat ahdista muutoin kuin siltä osin, mitä ne tarkoittavat lapsille. Minä pidän mielipiteenäni Annelia syyllisenä erittäin raakaan murhaan joten empatiat on vähissä vaikka näytön puutteen ymmärränkin. Empatia lapsia kohtaan onkin eri asia mutta yllä kirjoittamasi mukaan et tuota ymmärtäne.

Ja turha tulla kertomaan mikä tuotoksistani huokuu. Laita sitaatit niin saat itsekin asiasta selvää sotkematta Anneli-tunteitasi niihin.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Ei se turhaa ole, ehkäpä kuitenkin joutunet ajattelemaan mitä jatkossa kirjoittelet.
Valhalla
Watson itse

turumurre kirjoitti:Ei se turhaa ole, ehkäpä kuitenkin joutunet ajattelemaan mitä jatkossa kirjoittelet.
Eli mitä?
No joo, turha odottaa, että luet ajatuksella edes mitä itse kirjoitat. Tuota tähän siteerattua voisit kuitenkin tavata.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Tyypillinen 'ei jalat niin maassa' -oleva kirjoitus Ulvila-lsh-palstalta:
Valhalla kirjoitti:Tarkoitinkin, että lapsia on voitu painostaa ( tai siis kiduttaa ), jotta puhuisivat niin kuin äiti toivoo.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 62#p444662
Kirjoittaja tuossa leijuilee kaiketi 'pilvissä' ja veikkaan että mieleensä onkin jäänyt jutut undulaattien (olemattomien) kidutuksista. Kidutus-ajatus on sitten sopivasti, 'paremman puutteessa', yhdistetty ihmisväestöön. Samanlaista leijuilua se oli murhatapauksen käsittelykeskusteluissakin.
Toki saahan sitä esittää tälläisiä 'leijuilu'-spekuja ja jos jos jospa-veikkailujakin, ei siinä mittään...
ja minä puolestani saan esittää mielipiteeni näistä tälläisistä.
Valhalla
Watson itse

Enpä näissä pilvissä laillasi leiju. Ja raiskaus on vain painostuskeinoksi määriteltynä hieman poikkeuksellinen ilmaus. Ja tuohan on toistaiseksi vain hypoteetti. Toivottavasti siksi jääkin jos tosin pahalta näyttää.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

No, juurihan oli tieteellistä tutkimustulosta siitä, että todellisuudessa ihminen pystyy hahmottamaan todellisuuden "faktoista" vain n. 20 prosenttia, ja tämänkin hän havainnoi aivoihinsa vajavaisten aistien kautta ympäristöstä hyvin valikoiden perustaen tuon valinnan aikaisempaan kokemukseen ja oman päänsä sisäiseen maailmaan, ja 80 prosenttia jo tuostakin johtopäätöksestä on pelkkää luuloa ja kuvitelmaa "todellisuudesta", jota hän itse kutsuu faktaksi.

Eli tavallaan me kaikki "leijumme" kaiken aikaa, mutta hieman erilaisissa atmosfääreissä edellä olevaan viitaten, ja tästä kait sitten muodostuvat ne niin sanotut mielipide-erotkin.
Alethes doksa meta logu
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... ow#p445460
Sirpa kirjoitti
Tiedän US, että uhkaan nyt pahasti egoasi, psyykettäsi tai ties mitä, koska olen juuri viemässä sinulta haluamasi murhaajanaisen, ja tällaisessa tilanteessa vastapuoli saattaa syyllistyä vaikka minkälaisiin herjauksiin ja alhaisuuksiin (johtuu siitä, että oma mielipide on sidottu jo egon jatkoksi), mutta taidamme todellisuudessa puhua täysin eri asiasta. Ja nyt voit unohtaa minut, ja jatkaa ihan siitä mihin itse jäit. Tältä osin olen hoitanut nyt tämän oman osani.

Keep trying. Vahan jo rupesi hymyilyttamaan.

Arvostaisin silti kovasti, jos et viitsisi ihan joka Ulvila-ketjua sotkea nailla "tiedotuspuolen" yrityksillasi ja lahjomattomilla iltapulufaktoillasi. Jos vaikka keskittaisit ne siihen ikiomaan "fakta"ketjuusi Lausuntoja, todistuksia ja uutisia niin voisimme olla molemmat tyytyvaisia ja jatkaa elamaamme toisiamme arsyttamatta.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Vastaa Viestiin