Poistettu ylimääräisiä.Siru83 kirjoitti:Raskaan liikenteen määrä kuten minkään muunkaan liikenteen määrä ei ole tilastoja katsoen hirveästi kasvanut vaan kasvanut vähän yli kaksinkertaiseksi. Eikä sitä liikennettä tarvitse hirveästi ollakaan, että sitä olisi enemmän kuin 2 autoa tunnissa. Itse asiassa 20 autoakin tunnissa valtatiellä on todella hiljaista, kun nykyään nelostiellä kulkee siinä kohdassa keskimäärin 208 autoa tunnissa, hiljaisimpaan aikaan 125 autoa tunnissa. Väitätkö sinä, että raskaan liikenteen määrä olisi 100-kertaistunut vuodesta 1980? Vaikka samapa se, mitä sinä väität, koska tilastojen mukaan kasvua on tullut jonkin verran yli 2%.Scilla kirjoitti:Raskaalle liikenteelle, ja varsinkin jakeluautoille, la iltapäivä-su aamu on hiljaisinta aikaa, ainakin on nykyään, tuskin on ainakaan päinvaistaiseen muuttunut. Ja teollisuutta/vientiä/tuontia on enemmän nykyään kuin silloin, joka vähentää entisestään tuota raskasta liikennettä nykyisestä 80-lukuun verrattaessa.
Jos nyt ajatellaan, että tuolla tiellä olisi tuona aamuna kulkenut vain se noin 2 autoa tunnissa, mikä siis on edellytys, jotta 30 minuutin aikana olisi valtatiellä ollut vain yksi siminnäkijä. Niin miksi liftaaja jättäisi, kuten tuo "silminnäkijä" väittää, liftaamatta autoon, joka kulkee keskikaistaa mutta menee samaan suuntaan kuin liftaaja? Jäisikö liftaaja mielummin odottamaan, että seuraavan tunninkin aikana voi tulla vain se 2 autoa, jotka nekään eivät välttämättä ota liftaajaa kyytiin (useimmat ihmiset kun eivät liftaajia kyytiin poimineet). Miksi liftaaja olisi noin valikoiva kyytien suhteen erittäin hiljaisena aamuna?
Mun mielestä on odottanut siinä vakiokyytiä, kun ei kerta liikenteelle hiljaisimpana aikana ole kaikkien kyytiin liftannut. Ja lehdessä ei varmaan kaikkia tuntomerkkejä ole kerrottu, että voidaan saada silminnäkijöiltä "tarkastettua" havainto jonkin ykityiskohdan avulla, onko havainto varma. Tästä ei ole minulla faktaa, ajatus vain.
Jossain aimmassa postauksessahan oli kerrottu että kuljetusliikkeiden autojen aikataulut yms oli tuolta ajalta tarkastettu. Eli voisi kuvitella että jos siellä oli tuon tyyppistä liikennettä, sinun mielestä hyvinkin vilkkaana hetkenä, niin olisi varmaan kerrottu onko näiltä kuskeilta noita huomioita tullut.
Itse koko ikäni nelostien kupeessa asuneena allekirjoitan tuon muiden huomion siitä että tähän aikaan su aamuna ei siellä juuri liikennettä ole. Toivottavasti olet siellä nyt kamerasi kanssa, odotan tuloksia innolla. Ja se olisi iso palvelus monelle
Eipä tähän aikaan aamusta ole liikennettä juuri ollenkaan, normaalisti hyvinkin vilkkaan tien varressa (lähde: omat silmät).