Vihapuhetta Islam ketjussa

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

dmm
Neuvoja-Jack

Re: Vihapuhetta Islam ketjussa

Viesti Kirjoittaja dmm »

rosamarine kirjoitti:Meidän mielestämme on väärin jos esim. naiset joutuvat pukeutumaan abayjaansa vieraiden miesten läsnäollessa tai yleisillä paikoilla. Heille se on ihan yhtä normaalia kuin meille vaihtaa kesävermeet talvivaatteisiin.
Sinä siis vertaat säätilan mukaan pukeutumista siihen, että (uskonnollinen) laki määrää, miten naisten on pukeuduttava ja käyttäydyttävä?

Ottamatta yhtään enempää kantaa uskontoihin tai muuhun vastaavaan, se että jokin on "normaalia" jossain, ei tarkoita automaattisesti sitä, että se olisi ok.

Siis vähän tähän tapaan; "on normaalia ja rangaistuksen uhalla vaadittavaa, että yhteisössä X nainen kulkee sisätiloissa minihameessa ja bikinin yläosassa, ja miesten läsnäollessa tai julkisilla paikoilla liikkuessaan, kulkee hän alasti."
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
Siru83
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Eksyivätkö sormenne näppäimistöllä, kun piti painaa hommaforum.org ja tulitte tänne? Tämä on RIKOSfoorumi. Suurinta osaa täällä ei voisi vähempää kiinnostaa muslimit sen enempää kuin vaikka mustalaiset.

Tässä teille mielipiteeni kiteytettynä:

Kuva
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

dmm kirjoitti:Sinä siis vertaat säätilan mukaan pukeutumista siihen, että (uskonnollinen) laki määrää, miten naisten on pukeuduttava ja käyttäydyttävä?
Mä yritin esimerkin keinoin avata teille sitä ihmetystä, kuinka musliminainen on kasvanut abayjan ja burkhan kanssa, eikä pidä sitä mitenkään vangitsevana elementtinä, päinvastoin. Se on osa naisten identiteettiä.Uusi sukupolvi kasvaa myös ja nykyään maltillisissa maissa näkeekin katukuvassa muhayjababeja, ketkä pukeutuvat länsimaalaisittain (tosin polvet ja olkapäät peitettynä) peittäen hiuksensa huiviin. Onko kukaan teistä tietoinen vaatetuksesta abayjan alla? Siellä niitä hepeneitä ja designkuteita vasta onkin...
dmm kirjoitti:Ottamatta yhtään enempää kantaa uskontoihin tai muuhun vastaavaan, se että jokin on "normaalia" jossain, ei tarkoita automaattisesti sitä, että se olisi ok.
Se on kuitenkin heille ok, miksi sinun on vaikea hyväksyä sitä?
dmm kirjoitti:Siis vähän tähän tapaan; "on normaalia ja rangaistuksen uhalla vaadittavaa, että yhteisössä X nainen kulkee sisätiloissa minihameessa ja bikinin yläosassa, ja miesten läsnäollessa tai julkisilla paikoilla liikkuessaan, kulkee hän alasti."
No, sun pitää vaan oppia elämään sen asian kanssa. Siihen ei voi vaikuttaa minä, sinä tai edes Amerikan presidentti. Toki voit osoittaa mieltä vaikkapa murha.info foorumilla, mihin ei mun mielestä kuulu pääaiheina uskonto, rasismi & politiikka. Mutta. Aina ei voi voittaa ja hyviä hommia ;)

taavetti kirjoitti:Onhan se varmaan helpottavaa kuvitella, että kaikki pahojaan tekevät on niitä muita ja pahuus vielä linkitetty uskonnollisuuteen. Vähänkin murha.infoa selailevan pitäisi herätä todellisuuteen ja tajuta, ettei asia ole näin. Rikoksista iljettävimipiäkin tekevät ihan myös me, mahdollisesti sinun naapurisi, kollegasi, sukulaisesi jne.
Olet erittäin oikeassa. Eikä uskonto todellakaan ole syypää siihen, että ihminen on kusipää. Mä ajoin vähän takaa omalla kommentoinnillani sitä, ettei mua kiinnosta toisten henkilökohtaiset ratkaisut tällä foorumilla, olivat ne sitten islamilaisia, buddhalaisia, hindulaisia, kristillisiä, ateistisia tai watewö. Mutta rasismi on sellainen mätäpaise yhteiskunnassamme, joka vaikuttaa jo muidenkin elämään, eikä ole rinnastettavissa uskontoon millään tavoin. Korostan edelleen sitä, etten ole uskontoja vastaan ja kunnioitan jokaista uskontoa maailmassa, vaikken jokaista jumalaa kumarrakaan.
Siru83 kirjoitti:Eksyivätkö sormenne näppäimistöllä, kun piti painaa hommaforum.org ja tulitte tänne? Tämä on RIKOSfoorumi.
Siru. Kiitos, ja tervetuloa takaisin!
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
dmm
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja dmm »

rosamarine kirjoitti:
dmm kirjoitti:Sinä siis vertaat säätilan mukaan pukeutumista siihen, että (uskonnollinen) laki määrää, miten naisten on pukeuduttava ja käyttäydyttävä?
Mä yritin esimerkin keinoin avata teille sitä ihmetystä, kuinka musliminainen on kasvanut abayjan ja burkhan kanssa, eikä pidä sitä mitenkään vangitsevana elementtinä, päinvastoin. Se on osa naisten identiteettiä.Uusi sukupolvi kasvaa myös ja nykyään maltillisissa maissa näkeekin katukuvassa muhayjababeja, ketkä pukeutuvat länsimaalaisittain (tosin polvet ja olkapäät peitettynä) peittäen hiuksensa huiviin. Onko kukaan teistä tietoinen vaatetuksesta abayjan alla? Siellä niitä hepeneitä ja designkuteita vasta onkin...
Teille? Mihinkähän ryhmään luulet minun kuuluvan vai yrititkö olla kohtelias teitittelemällä...?

Kyllä minä ymmärsin, mitä sinä yritit sanoa. Minusta on vain todella älytöntä verrata sään mukaan pukeutumista ja (uskonnollisten) lakien määräämää pukeutumista tietylle sukupuolelle.

Ja kyllä, minäkin olen aivan alasti vaatteitteni alla mutta mitä se tähän kuuluu?
rosamarine kirjoitti:
dmm kirjoitti:Ottamatta yhtään enempää kantaa uskontoihin tai muuhun vastaavaan, se että jokin on "normaalia" jossain, ei tarkoita automaattisesti sitä, että se olisi ok.
Se on kuitenkin heille ok, miksi sinun on vaikea hyväksyä sitä?
Ei minun tarvitse hyväksyä yhtään mitään eikä kenenkään tarvitse odottaa minun hyväksyntääni yhtään mihinkään. Minusta (uskonnollisen) lain määräämä pukeutuminen ja käyttäytyminen jokapäiväisessä elämässä on kaikkea muuta kuin ok. Minun mielipide, ei sen enempää eikä vähempää.

Tietyille ihmistyhmille on ok tehdä asioita, joita sinä et voi hyväksyä. Toivottavasti linjasi pitää...
rosamarine kirjoitti:
dmm kirjoitti:Siis vähän tähän tapaan; "on normaalia ja rangaistuksen uhalla vaadittavaa, että yhteisössä X nainen kulkee sisätiloissa minihameessa ja bikinin yläosassa, ja miesten läsnäollessa tai julkisilla paikoilla liikkuessaan, kulkee hän alasti."
No, sun pitää vaan oppia elämään sen asian kanssa. Siihen ei voi vaikuttaa minä, sinä tai edes Amerikan presidentti. Toki voit osoittaa mieltä vaikkapa murha.info foorumilla, mihin ei mun mielestä kuulu pääaiheina uskonto, rasismi & politiikka. Mutta. Aina ei voi voittaa ja hyviä hommia ;)
Elää minkä kanssa? Ja osoittaa mieltä... hah, koitas nyt vähän skarpata, ettei hommat mene yli hilseen.
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
rosamarine
Adrian Monk

dmm kirjoitti:Teille? Mihinkähän ryhmään luulet minun kuuluvan vai yrititkö olla kohtelias teitittelemällä...?
Kohtelias tietenkin, mitä luulit? Oikeesti mä en kohdistanut esimerkkiäni sinulle henkilökohtaisesti vaan monikossa, sillä tietääkseni sä et ole ollut aiemmin (ennen mun esimerkkiä) tässä keskusteluketjussa mukana, vai oletko?
dmm kirjoitti:Kyllä minä ymmärsin, mitä sinä yritit sanoa. Minusta on vain todella älytöntä verrata sään mukaan pukeutumista ja (uskonnollisten) lakien määräämää pukeutumista tietylle sukupuolelle.
My mistake... Mutta jos ymmärsit tarkoitukseni, miksi kommenttisi kertoo muuta? Check below...
dmm kirjoitti:Ja kyllä, minäkin olen aivan alasti vaatteitteni alla mutta mitä se tähän kuuluu?
Todellakin :shock: Mitä se tähän kuuluu? Herttinen sentään...
dmm kirjoitti:Ei minun tarvitse hyväksyä yhtään mitään eikä kenenkään tarvitse odottaa minun hyväksyntääni yhtään mihinkään. Minusta (uskonnollisen) lain määräämä pukeutuminen ja käyttäytyminen jokapäiväisessä elämässä on kaikkea muuta kuin ok. Minun mielipide, ei sen enempää eikä vähempää.
Hyvä. Pidä siitä kiinni ;)
dmm kirjoitti:Tietyille ihmistyhmille on ok tehdä asioita, joita sinä et voi hyväksyä. Toivottavasti linjasi pitää...
Ihmistyhmille? Hmm...Okei...Sovitaan niin.
dmm kirjoitti:Elää minkä kanssa? Ja osoittaa mieltä... hah, koitas nyt vähän skarpata, ettei hommat mene yli hilseen.
Elää asioiden kanssa, joita et voi muuttaa. Yritetään skarpata ;)
dmm
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja dmm »

rosamarine kirjoitti:
dmm kirjoitti:Kyllä minä ymmärsin, mitä sinä yritit sanoa. Minusta on vain todella älytöntä verrata sään mukaan pukeutumista ja (uskonnollisten) lakien määräämää pukeutumista tietylle sukupuolelle.
My mistake... Mutta jos ymmärsit tarkoitukseni, miksi kommenttisi kertoo muuta? Check below...
dmm kirjoitti:Ja kyllä, minäkin olen aivan alasti vaatteitteni alla mutta mitä se tähän kuuluu?
Todellakin :shock: Mitä se tähän kuuluu? Herttinen sentään...
Ymmärtäminen ei automaattisesti tarkoita hyväksymistä tai samaa mieltä olemista. Minä ymmärsin, mitä sanot mutta en koe, että se on oleellista varsinaiseen asiaan. Joka siis minusta on (uskonnollisen) lain määräämä ja nimen omaan naisiin kohdistuva laki siitä, miten pukeutua ja samalla, miten käyttäytyä.

Ja tuohon alastomuuteen vaatteiden alla, herttinen sentään, jos kerran sillä on merkitystä sinun mielestä, mitä naiset pitävät "kaapujensa" alla, lienee myös syytä tuoda esille, että minun alastomuuteni vaatteitteni alla ei mitenkään muuta sitä, mitä päällä on. Eli vaikka naisilla olisi "kaapujensa" alla mitä, se ei muuta sitä, mikä tässä minun mielestäni on niin väärin.
rosamarine
Adrian Monk

Okei. Otetaanpa alusta. En mitenkään ole ajatellut että sinun tai kenenkään muunkaan mielipide olisi väärä. Mielestäni koko tämä ketju on vääristynyt sillä, että en koe kirjoituksiani vihapuheiksi ketään kohtaan.
Kritisoin ainoastaan rasismia, joka pulppuaa vahvasti esille täällä murha.infossa. Olen itsekin käynyt ihan samoja tunnetiloja läpi ja kyseenalaistanut islaminuskoa. Teen sitä vieläkin. En mä ole mikään islamin puolestapuhuja. Naisen asema on todellakin kurja monissa muslimimaissa.
Mutta omiin kokemuksiini peilaten olen nähnyt, ettei hyvinvoivissa maissa naisen asema ole ollut huono, päinvastoin.
Kerran kysyin eräältä musliminaiselta, eikö sitä rasita, että pitää heittää kaapu päälle, kun taloon tulee miesvieraita tai kun hän lähtee ulos. Nainen katsoi minua huvittuneesti ja sanoi, ettei häntä edes häiritse se, että miehellään on kaksi muuta vaimoa perheineen, jotka asuvat toisessa talossa. Enhän minäkään ymmärrä sitä kulttuuria suomalaisena.

Mä en millään näe meidän välillämme ristiriitaa asiasta nimeltä islam. Jos ristiriita löytyy henkilökemioissa voinemme säästää muut lukijat turhalta scheisselta ja jatkaa toistemme sättimistä esim. minfon chatissa ;)
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja poikani »

rosamarine kirjoitti: Ikävä kyllä nämä islam keskustelut ovat nykyään hommalaisten hanskassa. Yksi lopettaa ja toinen jatkaa. Kyse on siis rasismista, lokeroimisesta, muukalaisvihasta ja puusilmäisyydestä. Apinan raivolla etsitään muukalaisvihaa lietsovia rikosuutisia ja niitä forwaillaan non-stoppina rasistipaskalla höystettynä.
Voisimmepa keskustella kasvotusten, ping-pong-periaatteella, niin voisin kumota kaiken mitä sanot. Yritä nyt hyvä ihminen ottaa se silmä käteen, unohtaa kaikki purematta nielemäsi propaganda, ottaa selvää asioista ja ajatella itse.

Tuhlaan tietysti aikaani edes kommentoimalla ihmisille, joiden mieli ei ole avoin, mutta tämä kaiken saavuttamamme vähättely, vääristely ja suoranainen vaarantaminen on tärkeä asia.
????? ?? ??????.
dmm
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja dmm »

rosamarine kirjoitti:Okei. Otetaanpa alusta. En mitenkään ole ajatellut että sinun tai kenenkään muunkaan mielipide olisi väärä. Mielestäni koko tämä ketju on vääristynyt sillä, että en koe kirjoituksiani vihapuheiksi ketään kohtaan.
Kritisoin ainoastaan rasismia, joka pulppuaa vahvasti esille täällä murha.infossa. Olen itsekin käynyt ihan samoja tunnetiloja läpi ja kyseenalaistanut islaminuskoa. Teen sitä vieläkin. En mä ole mikään islamin puolestapuhuja. Naisen asema on todellakin kurja monissa muslimimaissa.
Mutta omiin kokemuksiini peilaten olen nähnyt, ettei hyvinvoivissa maissa naisen asema ole ollut huono, päinvastoin.
Kerran kysyin eräältä musliminaiselta, eikö sitä rasita, että pitää heittää kaapu päälle, kun taloon tulee miesvieraita tai kun hän lähtee ulos. Nainen katsoi minua huvittuneesti ja sanoi, ettei häntä edes häiritse se, että miehellään on kaksi muuta vaimoa perheineen, jotka asuvat toisessa talossa. Enhän minäkään ymmärrä sitä kulttuuria suomalaisena.

Mä en millään näe meidän välillämme ristiriitaa asiasta nimeltä islam. Jos ristiriita löytyy henkilökemioissa voinemme säästää muut lukijat turhalta scheisselta ja jatkaa toistemme sättimistä esim. minfon chatissa ;)
En minä sinua tunne, joten eiköhän se ole päivänselvää, että asioista tässä keskustellaan. Ja kuten todettua, minua lähinnä harmitti vertauksesi talvi/kesävaatteista ja abayjan suhteesta...

Rasismi on melkoinen sana, ja käsite. Se antaa ja se ottaa. Minusta olisi tässä asiassa myös hyvä miettiä, miten kaukana naisen aseman määrittävä (uskonnollinen) laki, joka siis määrää naisen pukeutumisen ja käyttäytymisen, on rakenteellisesta rasismista. Mielenkiintoinen käsite sekin, toki. Eli miten hyvin pitäisi sietää tiettyä ryhmää koskevaa lakia, joka yksioikoisesti määrittelee kuka saa ja mitä ja missä. Pelkästään uskonnon ja sukupuolen perusteella.

Minusta sinun tulisi esittää musliminaiselle osoittamasi kysymys myös sellaiselle naiselle, joka on tehnyt toisenlaisen valinnan... luopunut "kaavusta" ja kenties siinä samalla uskostaan. Muutenhan se on "vähän sama" kuin kysyisi Jehovan todistajalta, haluaako hän verensiirron, jos leikkaus ei menekään ihan niin kuin on suunniteltu.
rosamarine
Adrian Monk

dmm kirjoitti: Minusta olisi tässä asiassa myös hyvä miettiä, miten kaukana naisen aseman määrittävä (uskonnollinen) laki, joka siis määrää naisen pukeutumisen ja käyttäytymisen, on rakenteellisesta rasismista. Mielenkiintoinen käsite sekin, toki. Eli miten hyvin pitäisi sietää tiettyä ryhmää koskevaa lakia, joka yksioikoisesti määrittelee kuka saa ja mitä ja missä. Pelkästään uskonnon ja sukupuolen perusteella.
Oletko tietoinen, että myös miehet pukeutuvat uskonnolleen tyypillisesti kaftaaniin? Entä tiesitkö sen, kun muslimit matkustavat lomalle esim. Jenkkilään, he saavat heittää halutessaan kaftaanit ja abayjansa huisin tuuttiin ja voivat pukeutua halutessaan länsimaalaisesti maassa maan tavalla?
dmm kirjoitti:Minusta sinun tulisi esittää musliminaiselle osoittamasi kysymys myös sellaiselle naiselle, joka on tehnyt toisenlaisen valinnan... luopunut "kaavusta" ja kenties siinä samalla uskostaan. Muutenhan se on "vähän sama" kuin kysyisi Jehovan todistajalta, haluaako hän verensiirron, jos leikkaus ei menekään ihan niin kuin on suunniteltu.
Ei ole sinunkaan esimerkkisi ihan kuvaavia tai osuvia. Tunnen myös monia musliminaisia, ketkä eivät pidä edes huntua vapaa-aikanaan/työssään.Esimerkkinä vaikkapa eräs ystäväni, egyptiläinen musliminainen. Muslimeissa on myös paljon tapamuslimeja, ihan kuin meilläkin tapakristittyjä; kuulutaan kirkkoon että päästään naimisiin, ripille ja hautajaisiin. Otin esimerkiksi aiemmin tarkoituksella vanhoilliseen emiirisukuun kuuluvan naisen todistaakseni, ettei yleistys naisen orjuuttavasta asemasta ole kaikissa maissa sama.

Tässä kohtaa olisi mielenkiintoista tietää, onko sinulla itselläsi kenties henkilökohtaisia kokemuksia naisen asemasta eri muslimimaissa? Vai perustuuko mielipiteesi pelkkään mutu-tuntemukseen, keskustelupalstoihin, uutisiin?
dmm
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja dmm »

rosamarine kirjoitti:
dmm kirjoitti: Minusta olisi tässä asiassa myös hyvä miettiä, miten kaukana naisen aseman määrittävä (uskonnollinen) laki, joka siis määrää naisen pukeutumisen ja käyttäytymisen, on rakenteellisesta rasismista. Mielenkiintoinen käsite sekin, toki. Eli miten hyvin pitäisi sietää tiettyä ryhmää koskevaa lakia, joka yksioikoisesti määrittelee kuka saa ja mitä ja missä. Pelkästään uskonnon ja sukupuolen perusteella.
Oletko tietoinen, että myös miehet pukeutuvat uskonnolleen tyypillisesti kaftaaniin? Entä tiesitkö sen, kun muslimit matkustavat lomalle esim. Jenkkilään, he saavat heittää halutessaan kaftaanit ja abayjansa huisin tuuttiin ja voivat pukeutua halutessaan länsimaalaisesti maassa maan tavalla?
Eli jos ei pidä kaftania, saa (uskonnollisen) lain määräämän rangaistuksen? Enpä tätä tiennyt. Tiedän toki, mitä islam sanoo miesten ja naisten pukeutumisesta, pääperiaatteet siis, joten uusi tieto minulle tuo mainitsemasi.

Eli suomalainen musliminainen voi mennä Suomessa moskeijaan minihameessa ja napapaidassa? Maassa maan tavalla. Tuskinpa vaan. ”Toki voit pukeutua kuten haluat, mutta sitten kannat seuraukset itse”, niinpä niin.
rosamarine kirjoitti:
dmm kirjoitti:Minusta sinun tulisi esittää musliminaiselle osoittamasi kysymys myös sellaiselle naiselle, joka on tehnyt toisenlaisen valinnan... luopunut "kaavusta" ja kenties siinä samalla uskostaan. Muutenhan se on "vähän sama" kuin kysyisi Jehovan todistajalta, haluaako hän verensiirron, jos leikkaus ei menekään ihan niin kuin on suunniteltu.
Ei ole sinunkaan esimerkkisi ihan kuvaavia tai osuvia. Tunnen myös monia musliminaisia, ketkä eivät pidä edes huntua vapaa-aikanaan/työssään. Esimerkkinä vaikkapa eräs ystäväni, egyptiläinen musliminainen. Muslimeissa on myös paljon tapamuslimeja, ihan kuin meilläkin tapakristittyjä; kuulutaan kirkkoon että päästään naimisiin, ripille ja hautajaisiin. Otin esimerkiksi aiemmin tarkoituksella vanhoilliseen emiirisukuun kuuluvan naisen todistaakseni, ettei yleistys naisen orjuuttavasta asemasta ole kaikissa maissa sama.

Tässä kohtaa olisi mielenkiintoista tietää, onko sinulla itselläsi kenties henkilökohtaisia kokemuksia naisen asemasta eri muslimimaissa? Vai perustuuko mielipiteesi pelkkään mutu-tuntemukseen, keskustelupalstoihin, uutisiin?
Ei ole henkilökohtaista kokemusta koska en ole nainen. Mutta tunnen muutamia musliminaisia ja näistä asioista on jonkun verran keskusteltu sekä ohjattu minua paikkoihin, joista tietoa voi saada.

Minusta on aivan turha keskustella ihmisistä, jotka eivät ole oikeaoppisia. Siis jos kristitty tappaa ja huoraa ja varastaa, on hän minun silmissäni aivan yhtä "vakaumuksellinen" kuin muslimi, joka syö sianlihaa ja vetää käteensä Senaatintorilla huutaen saatanan ylistystä.

Nyansseja on toki, kukaan ei ole sitä kieltänyt, mutta koko ajan on ollut kyse minun taholtani abayan ja talvi/kesävaatteiden vertauksestasi, joka on edelleen täyttä puppua. Koko ajan enemmän tuntuu, että se oli vain yritys vähätellä koko asiaa (no kun ne korut siellä alla, talvi/kesävaatteet, Islannissakin on joskus aurinkoista, jne.).
rosamarine
Adrian Monk

Maltillisissa maissa miehet voivat pukeutua joko kaftaaniin tai länsimaiseen vaatetukseen, lukuunottamatta uskonnollisia tilaisuuksia ja/tai perhejuhlia. Miehet, jotka työskentelevät valtion viroissa, joutuvat käyttämään kaftaania. Naisen tilanne on se, että viime kädessä mies määrittelee, kuinka puoliso voi pukeutua. Aika monet muslimimiehet maltillisissa maissa hyväksyvät naisen ilman abayjaa.
dmm kirjoitti:Eli suomalainen musliminainen voi mennä Suomessa moskeijaan minihameessa ja napapaidassa? Maassa maan tavalla. Tuskinpa vaan. ”Toki voit pukeutua kuten haluat, mutta sitten kannat seuraukset itse”, niinpä niin.
Lue ihan oikeasti, mitä kirjoitetaan. Edes mies ei voi mennä moskeijaan olkapäät tai polvet paljastavassa asussa.
dmm kirjoitti:Ei ole henkilökohtaista kokemusta koska en ole nainen. Mutta tunnen muutamia musliminaisia ja näistä asioista on jonkun verran keskusteltu sekä ohjattu minua paikkoihin, joista tietoa voi saada.
Kysyin, onko sulla henk. koht kokemuksia naisen asemasta muslimimaassa... Miten sun sukupuoli estää ed. mainitun kysymyksen? Tiedän paljonkin miehiä, joilla on tietoa naisen asemasta muslimimaassa. Esimerkkinä ne, ketkä työskentelevät kys. maissa.
dmm kirjoitti:Minusta on aivan turha keskustella ihmisistä, jotka eivät ole oikeaoppisia. Siis jos kristitty tappaa ja huoraa ja varastaa, on hän minun silmissäni aivan yhtä "vakaumuksellinen" kuin muslimi, joka syö sianlihaa ja vetää käteensä Senaatintorilla huutaen saatanan ylistystä.
:roll: Ei ummarra. Mitä halusit tällä kertoa? Etkös sinä keskustele niistä talvivaatteista edelleen?
dmm kirjoitti:Nyansseja on toki, kukaan ei ole sitä kieltänyt, mutta koko ajan on ollut kyse minun taholtani abayan ja talvi/kesävaatteiden vertauksestasi, joka on edelleen täyttä puppua.
No niin. Nyt voisit jo mennä keskustelussa eteenpäin ;)
dmm
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja dmm »

rosamarine kirjoitti:
dmm kirjoitti:Minusta on aivan turha keskustella ihmisistä, jotka eivät ole oikeaoppisia. Siis jos kristitty tappaa ja huoraa ja varastaa, on hän minun silmissäni aivan yhtä "vakaumuksellinen" kuin muslimi, joka syö sianlihaa ja vetää käteensä Senaatintorilla huutaen saatanan ylistystä.
:roll: Ei ummarra. Mitä halusit tällä kertoa? Etkös sinä keskustele niistä talvivaatteista edelleen?
Kysytkö tapakristityltä, mitä mieltä hän on vuorisaarnan syvemmästä merkityksestä kun haluat saada oikeaa tietoa asiasta? Kysytkö abayan käyttöön liittyvästä ohjeistuksesta ja lain syvimmästä olemuksesta niiltä, jotka eivät sitä lakia itse noudata, syystä tai toisesta? Minusta vain ei ole yhdentekevää, onko kristitty, muslimi, tms. niin sanotusti tosissaan. Eli ei "tapa-sellainen", rusinat pullasta tyyppi.
rosamarine kirjoitti:
dmm kirjoitti:Nyansseja on toki, kukaan ei ole sitä kieltänyt, mutta koko ajan on ollut kyse minun taholtani abayan ja talvi/kesävaatteiden vertauksestasi, joka on edelleen täyttä puppua.
No niin. Nyt voisit jo mennä keskustelussa eteenpäin ;)
Ei kai tässä tämän kummempia. Mielipiteet lienevät tulleet selviksi.
Outo Enkeli
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Siru83 kirjoitti:Eksyivätkö sormenne näppäimistöllä, kun piti painaa hommaforum.org ja tulitte tänne? Tämä on RIKOSfoorumi. Suurinta osaa täällä ei voisi vähempää kiinnostaa muslimit sen enempää kuin vaikka mustalaiset.

Tässä teille mielipiteeni kiteytettynä:

Kuva
Olin pudota penkiltä, kun näin nimimerkin, joka oli postannut tuon tekstin ja kuvan. Hän, joka yleensä on puolustamassa vähemmistöjä ja erinäisiä roskaväki-porukoita. Nyt olen Siru83:n kanssa kerrankin samaa mieltä, että täällä ei islam- ja mustalaisjutut jne... kiinnosta suurinta osaa palstan väestä??? Vai olenko väärässä. Niistä voi lukea muuallakin. Niille on PALJON omia asiaan vihkiytyneitä saitteja. Islam uskontona ja kiihkomielisyyden aiheuttajana kiinnosttaa, siten että miten se voi saada ihmiset niin sekaisin. Siru83 ei kyllä ilmaissut selvästi omaa mielipidettään???
Ja en edelleenkään stalkkaa sinua arvon Siru83 :lol:
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
Vastaa Viestiin