dmm kirjoitti:Sinä siis vertaat säätilan mukaan pukeutumista siihen, että (uskonnollinen) laki määrää, miten naisten on pukeuduttava ja käyttäydyttävä?
Mä yritin esimerkin keinoin avata teille sitä ihmetystä, kuinka musliminainen on kasvanut abayjan ja burkhan kanssa, eikä pidä sitä mitenkään vangitsevana elementtinä, päinvastoin. Se on osa naisten identiteettiä.Uusi sukupolvi kasvaa myös ja nykyään
maltillisissa maissa näkeekin katukuvassa muhayjababeja, ketkä pukeutuvat länsimaalaisittain (tosin polvet ja olkapäät peitettynä) peittäen hiuksensa huiviin. Onko kukaan teistä tietoinen vaatetuksesta abayjan alla? Siellä niitä hepeneitä ja designkuteita vasta onkin...
dmm kirjoitti:Ottamatta yhtään enempää kantaa uskontoihin tai muuhun vastaavaan, se että jokin on "normaalia" jossain, ei tarkoita automaattisesti sitä, että se olisi ok.
Se on kuitenkin heille ok, miksi sinun on vaikea hyväksyä sitä?
dmm kirjoitti:Siis vähän tähän tapaan; "on normaalia ja rangaistuksen uhalla vaadittavaa, että yhteisössä X nainen kulkee sisätiloissa minihameessa ja bikinin yläosassa, ja miesten läsnäollessa tai julkisilla paikoilla liikkuessaan, kulkee hän alasti."
No, sun pitää vaan oppia elämään sen asian kanssa. Siihen ei voi vaikuttaa minä, sinä tai edes Amerikan presidentti. Toki voit osoittaa mieltä vaikkapa murha.info foorumilla, mihin ei mun mielestä kuulu pääaiheina uskonto, rasismi & politiikka. Mutta. Aina ei voi voittaa ja hyviä hommia
taavetti kirjoitti:Onhan se varmaan helpottavaa kuvitella, että kaikki pahojaan tekevät on niitä muita ja pahuus vielä linkitetty uskonnollisuuteen. Vähänkin murha.infoa selailevan pitäisi herätä todellisuuteen ja tajuta, ettei asia ole näin. Rikoksista iljettävimipiäkin tekevät ihan myös me, mahdollisesti sinun naapurisi, kollegasi, sukulaisesi jne.
Olet erittäin oikeassa. Eikä uskonto todellakaan ole syypää siihen, että ihminen on kusipää. Mä ajoin vähän takaa omalla kommentoinnillani sitä, ettei mua kiinnosta toisten henkilökohtaiset ratkaisut tällä foorumilla, olivat ne sitten islamilaisia, buddhalaisia, hindulaisia, kristillisiä, ateistisia tai watewö. Mutta rasismi on sellainen mätäpaise yhteiskunnassamme, joka vaikuttaa jo muidenkin elämään, eikä ole rinnastettavissa uskontoon millään tavoin. Korostan edelleen sitä, etten ole uskontoja vastaan ja kunnioitan jokaista uskontoa maailmassa, vaikken jokaista jumalaa kumarrakaan.
Siru83 kirjoitti:Eksyivätkö sormenne näppäimistöllä, kun piti painaa hommaforum.org ja tulitte tänne? Tämä on RIKOSfoorumi.
Siru. Kiitos, ja tervetuloa takaisin!