Osoitatko minulle sen kohdan viestistäni, jossa myönnän "itse ryhtyväni harjoittamaan lasten seksuaalista hyväksikäyttöä, kunhan vain taloudellinen tilanteeni on tarpeeksi huono tai jos avio-ongelmani äityvät tarpeeksi pahoiksi."NiceAsiantuntija kirjoitti:Tulit samalla myös myöntäneeksi, että itsekin ryhdyt harjoittamaan lasten seksuaalista hyväksikäyttöä, kunhan vain taloudellinen tilanteesi on tarpeeksi huono tai jos avio-ongelmasi äityvät tarpeeksi pahoiksi. Missä rajasi kulkee, sitä en tiedä, etkä ehkä itsekään vielä tiedä. Kuulostaa kyllä hurjalta.
On nimittäin aika kovaa tekstiä, jonka erottaa kunnianloukkauksesta vain sen kohdistaminen anonyymiin nimimerkkiin. Toki ymmärrän, että jouduttaessa väittelyssä heikoille, on mentävä henkilökohtaisuuksiin. En sitä toki hyväksy, mutta ymmärrän. Olen itse pyrkinyt välttämään käymästä henkilöön, mutta pahoittelen, jos olen siitä huolimatta omalla henkilökohtaisuuksiin menemisellä provosoinut sinut vastaamaan samalla mitalla.
Tähän aivopieruun en haluaisi kommentoida mitään, mutta on ihan pakko näpäyttää sillä toteamuksella, että "Suomen rikoslaista eläimiinsekaantuminen poistui vuonna 1971". Lähde: Wikipedia.NiceAsiantuntija kirjoitti:Tuo Valhallan poiminta (’yksinkertaisesti siksi koska se oli sallittua’)on mainio. Eli samalla periaatteella: koska sadomasokismi, homoseksuaaliset suhteet ja pissa- ja kakkaleikit + muut kinkyt fetissit ovat sallittuja, voimme päätellä että ihmiset viettävät paljonkin aikaa näiden aktiviteettien parissa, vaikka ei mieli tekisikään ja kokevat ne jopa vastenmielisiksi. Myös, jos esimerkiksi eläimiin sekaantuminen nyt jostain syystä dekriminalisoitaisiin, olisimme pian suurin joukoin harrastamassa seksiä eläinten kanssa, tunsimmepa niihin vetoa tai emme.
Lisäksi pyydän tutustumaan nimim. Valhallalle antamaani vastaukseen ja argumentoimaan sitä vasten.
Oliko tuo jälkimmäinen olevinaan suomennos? Minkä sanakirjan pohjalta käänsit sanat "molester" ja "rapist" sanaksi "hän"? Ja tottakai lapsen raiskaajan pitää haluta seksuaalista kanssakäymistä lapsen kanssa. Samalla lailla pankkiryöstäjän pitää haluta ryöstää pankki ja murhaajan pitää haluta murhata*. Samalla lailla ihan aikuisen ihmisen raiskaajan pitää haluta raiskata kohteensa. Se ei kuitenkaan edellytä, että hän tuntisi seksuaalista vetoa kohdetta kohtaan. Jos olet eri mieltä tästä, lähtökohtamme keskusteluun ovat kauempana toisistaan kuin alun perin ajattelinkaan.NiceAsiantuntija kirjoitti:Pre-Condition 1. The potential child sexual abuser must have some motivation to have sex with the child. The potential molester or rapist must, first of all, want to have sex with the child in order for child sexual abuse to take place.
--
Itsesikin (vajavaisesti ja siksi harhaanjohtavasti) siteeraamasi Finkelhorin teorian mukaan kaikkien näiden 4 ehdon on täytyttävä jotta LSH voi tapahtua:
1. Lapsia seksuaalisesti hyväksikäyttävällä henkilöllä pitää olla motivaatio käyttää lasta seksuaalisesti hyväkseen. Ennen kaikkea hänen pitää haluta seksuaalista kanssakäymistä lapsen kanssa ennen kuin LSH voi tapahtua. (Lainauksessasi olit luetellut vain nämä motivaatiot eli mahdolliset syyt/taustat siihen, miksi henkilölle on tällainen taipumus ylipäätään syntynyt, ja joista siis emme ole aikaisemmin keskustelleetkaan. )
Mielestäni tuo ykköskohdan ensimmäinen lause kertoo enemmän kuin tarpeeksi: "Lapsia seksuaalisesti hyväksikäyttävällä henkilöllä pitää olla motivaatio käyttää lasta seksuaalisesti hyväkseen." Taulukossa näitä mahdollisia motivaatioita on luetteloitu. Mikä tässä on niin vaikeata? Tuo tutkimus ja malli ei ota kantaa pedofilian aiheutumiseen vaan lapsen seksuaalisen hyväksikäytön aiheutumiseen.
P.S. Pahoittelen vajavaista ja mielestäsi harhaanjohtavaa lainausta. Tekstit ovat sen verran pitkiä, ja yritin lainata mahdollisimman napakasti. Senpä vuoksi lisäsin myös linkit, että jos jollakulla on sieltä muuta kaivettavaa, sen saa tehdä - aivan kuten teitkin.
* Pankin ryöstämisen motiivi ei ole taipumus ryöstää pankkeja vaan esim. ahneus, talousvaikeudet, halu näyttää, tms. Murhaamisen motiivi ei ole taipumus murhata vaan esim. ahneus, viha, pelko, tms. Disclaimer: Ensimmäinen esimerkki ei tarkoita, että myönnän itse ryhtyväni pankkiryöstäjäksi, jos talousvaikeudet käyvät tarpeeksi tukaliksi. Se mikä on liikkeellepaneva motiivi yhdelle, ei ole sitä toiselle.