Olavi Kivilahti

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Wagner »

En lähde pudottelemaan nimiä enemmälti alueelta tunteneideni tahojen osalta.
Joitakin surma-alueen lähellä olleista toki tunsin, samoin Pitkäniityn porukat.
Olen asiayhteyssyistä tuonut esiin järvellä murha-aamuna kalastaneiden nimet.
Kuten tuona aamuna vastapäisellä rannalla olleen kuvaajan tiedot KRP:lle.
Se riittänee.

8)
Pharnamoh
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Hessu52 kirjoitti:No Wagner, kun sinä olet tainnut koko ikasi könytä pitkin Bodomin rantoja, niin miksi et sitten koskaan nähnyt Olavi Kivilahtea, sillä olettehan ikätovereita?

Luulisi, että nämä lintupojat ja Olavi olisivat joskus tulleet vastaan, mutta et näy tuntevan ketään sieltä Bodomilta.

Minullakin on näemmä sieltä enemmän tuttuja, kuin sinulla, vaikka en ole koskaan mitenkään niitä rantoja kiertänyt, mitä nyttemmin hieman tutkinut!
Vaikuttaa säälittävältä ja epätoivoiselta vihjailla Kivilahden osuudesta Bodomin surmiin. Onko vuosien ajan kestänyt saman päättelykehän jauhaminen sekoittanut bodomistien kuupat? Wagner hakee kunnioitusta sillä, että hänellä on kosketus jonkun sukulaisuussuhteen kautta murhayön tapahtumiin. Kyllä se on niin hyvät juipit, että siitä mitä järven rannassa sinä helluntaina tapahtui, voivat syvällä rintaäänellä puhua vain 3 henkilöä: Nisse, Olavi ja Heikki. :wink:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Nisse ja Olavi eivät sitä tiedä.

8)
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Wagner kirjoitti:Nisse ja Olavi eivät sitä tiedä.

8)

Mistähän syystä on mahdollista että Nissekään ei mitään tietäisi? Onhan siitä väännetty kättä vaikka kuinka kauan että NG voi ainakin tietää surmaajan jos ei itse yksin surmien takana ole, hänhän on kertonut ettei tapahtumat ole hänen uniin tulleet eikä häirinneet, mistähän syystä..
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

matlockb kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Nisse ja Olavi eivät sitä tiedä.

8)

Mistähän syystä on mahdollista että Nissekään ei mitään tietäisi? Onhan siitä väännetty kättä vaikka kuinka kauan että NG voi ainakin tietää surmaajan jos ei itse yksin surmien takana ole, hänhän on kertonut ettei tapahtumat ole hänen uniin tulleet eikä häirinneet, mistähän syystä..
Saattaa olla varma tieto jollakin. Tulipa mieleen, että Kassiselta oli kysytty tämän teon tekijää ja hän oli muistaakseni vastannut näin: "Sitä pitää kysyä siltä henkiinjääneeltä". Onhan sitä tietysti kysytty ja Palon kirjassa NG ja Palo asettavat kaksi epäiltyä, Assmann ja kioskimies. Assman on tiettävästi ollut Palon ehdokas, joten kioskimies lienee NG:n ehdokas. Kassisen neuvoa kun noudatetaan, saadaan vastaukseksi "kioskimies". Tämä on myöskin minun ykkösepäilty. Miksi? Hänen kohdallaan toteutuvat monet oletetut vaatimukset, joita tekijälle voidaan asettaa. Tämä on tietysti spekulointia, mutta miksei olisi näinkin mahdollista.
Blackman
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Uskoo ken uskoo Kassiseen.
Mutta jos tuota neuvoa noudattaa, mitä hän sanoi, niin miten siitä voi päätellä että tekijä olisi joku muu kuin NG?

On sanonta: "Siinä näkijä missä tekijä" tai jotain sinne päin.

Ei kait Kassinenkaan voi suoraan nimetä ketään tekijäksi tai jos voi, niin miksi ei suoraan sanonut.

Kuten sanottu, uskoo ken uskoo, uniin, näkyihin ja selvännäkijöihin. :roll:
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Tajuton on tietämätön, tätä tietämätön on tajuamaton.

8)
Sariola
Horatio Caine

Jos nyt pitäisi vastata, että kuka tietää Bodomin surmaajan, niin vastaisin, että mahdollisesti varmat tietäjät ovat jo kuolleet.

Minun mielestäni on hyvin mahdollista, että kioskimiehen vaimo tiesi. Senkin ymmärtää hyvin, miksi hän ei kertonut tietojaan poliisille. On mahdollista, että myös kioskimiehen naapuri tiesi, ja kertoi poliisille, mutta se ei riittänyt, olisi pitänyt olla kunnon faktatietoja, ja niitä ei löytynyt. Näillä kahdella on mielestäni voinut olla tieto.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Eli nyt epäilet kiskamiehen tunnustaneen, ettei vaimonsa olisi joutunut liriin ?
No, 240 puukoniskua + useita lyöntejä kivellä senaikainen pyykkäri kai pystyi antamaan alle minuutin.
Sitten vain kamat ja kengät + pyykkinaru kamoineen kantoon ja keskeytyneitä unia jatkamaan ?
Sateenvarjonsa toki oli suojanaan köriä kupatessaan.

Hurahuhhahhei siellä Bodomkorven mailla jo kauan on keitetty sontikkaa...

8)
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner: Tunsiko Arska tai hänen sukunsa jäsenet lintupoikien perheitä henkilökohtaisesti?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Blackman
Remington Steele

Sariola kirjoitti:..........................Minun mielestäni on hyvin mahdollista, että kioskimiehen vaimo tiesi. Senkin ymmärtää hyvin, miksi hän ei kertonut tietojaan poliisille. ..........................
Miten niin tiesi?
Miksei olisi kertonut?
Kumpikos kuoli aikaisemmin vaimo vai mies?
Sariola
Horatio Caine

Näistä mies ilmeisesti hukuttautui v.1969 Bodomjärveen. Vaimo kuoli myöhemmin. Kyllä pitäisi arvata miksi vaimo ei kertonut. Tietysti ei voida sanoa varmuudella, että kioskimies oli syyllinen, mutta yksi vahva epäilty kyllä. Todisteita häntä vastaan ei ole löytynyt. Kuten ei ketään muutakaan vastaan, mutta kyllä siellä joku oli takana - vieläpä tavallaan hyvin ovela ja taitava, kun ei ole jäänyt kiinni.
Blackman
Remington Steele

Niin miksi se vaimo ei kertonut?

Olisi aivan hyvin voinut kertoa miehensä kuoleman jälkeen, kun ei tarvinnut enään pelätä tätä.

Mikä sitten on se syy ettei kertonut jos tiesi jotain????
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Satuin olemaan järvellä tuona elokuun alun iltapäivänä, jolloin kiskamies kännissä ölisten hyppäsi veteen.
Droppenilla tuli aika kivasti kalaa.

8)
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

MIkset vastaa selvään kysymykseen?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Vastaa Viestiin