No tuosta asioihin pureutumisesta niin onko meissä eroja niinkään. Toiset katsoo puita, toiset metsää, mutta lopputulokseen ei ole päästy siitäkään huolimatta. Se, että katsoo kauemmas ei riitä todentamaan, että olisi peileistä sen kauempana kuin se kuka katsoo lähempää.
Ulvilan tapaus (ketju 4)
Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)
Vastaamatta jäänyt jo monelle sori, mutta Sirpa nyt väsyttää asiaan pureutumista. En siis katso itseäni peiliin, vaan kaadan sen toisen niskaan.
No tuosta asioihin pureutumisesta niin onko meissä eroja niinkään. Toiset katsoo puita, toiset metsää, mutta lopputulokseen ei ole päästy siitäkään huolimatta. Se, että katsoo kauemmas ei riitä todentamaan, että olisi peileistä sen kauempana kuin se kuka katsoo lähempää.
Näin on, hyvä kommenti! Mutta avainsana onkin tiedostaminen - ja metakognitio - ihmisinä me kaikki olemne vain ihmisiä.
Mutta jäi toiselle sivulle: millä perusteella on väitetty Lahden vuotaneen sängylle verta useiden kymmenien minuuttien ajan?
Mutta jäi toiselle sivulle: millä perusteella on väitetty Lahden vuotaneen sängylle verta useiden kymmenien minuuttien ajan?
Viimeksi muokannut Sirpa, Ti Joulu 27, 2011 6:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Tuon perusteella voi näin maalaisjärjellä päätellä, että jos olen valmis epäilemään AA:a puolisonsa surmaamisesta, olisin myös itse valmis puolisoni surmaamaan.Sirpa kirjoitti:Vielä edellä tuosta kohdasta, että millä tavalla katsoit minun antaneen arvoa mielentilatutkimuksen johtopäätökselle, että AA oli todettu rauhalliseksi ja analyyttiseksi?! Tarkoitin sitä, että kun fiksoi uskon varassa tunteenomaisesti mielipiteensä, niin poimii aineistostakin vain omaa mielipidettä tukevan aineiston, ja tässä tapauksessa vain AA:n sanat.
Parahin Sirpa, niinhän sinäkin poimit vain ne omaa näkemystäsi tukevat yksityiskohdat. Miksi me muut emme saisi niin tehdä? Varsinkin ne, joiden tunteita tjms. ei ole koulutuksella formatoitu pois
Tuo sanonta "vain varas varasta pelkää" tarkoittaa niin hyvässä kuin pahassakin juuri tuota itsen ja oman arvomaailman peilaamista muihin, esim. arviointeihin koskien muiden ihmisten toimintaa, käyttäytymistä ja ajattelua kussakin tilanteessa: jos ihminen itse on hyväuskoisen ja aidon naiivi, ei hänen mieleensä ensimmäisenä tule, että hänen paras ystävänsä voisi häntä vuosikausia pettää, mutta jos hän itse on petollinen, hän "osaa" myös epäillä muita.
Älä oleta
En ole tehnyt sinusta mitään johtopäätöksiä, en yleensä tee kenestäkään koskaan, en edes live-elämässä, koska en tarvitse mielipidettä aivojen tiedonkäsittelyn avuksi.
Alethes doksa meta logu
Valhalla, odotan vastausta kysymykseeni, koska itse otit asian edellisellä sivulla esille.
Ja Severin voisi tässä välillä vilkaista omaa allekirjoitustaan.
Ja Severin voisi tässä välillä vilkaista omaa allekirjoitustaan.
Alethes doksa meta logu
Oikeuslääkärin lausunnon perusteella jukan vuotaminen ja surma vei huomattavan ajan.
Ja astaloa ei tarvinnut piilottaa. Se saattoi olla vaikka tason päällä ollut vasara.
Ja astaloa ei tarvinnut piilottaa. Se saattoi olla vaikka tason päällä ollut vasara.
Tuo sängylle vuotanut veri on jäänyt, kumma kyllä, hyvin vähälle huomiolle enkä muista lukeneeni, että sille olisi tarjottu luontevaa, järkeenkäyvää selitystä Huppis-teoriassa. Minun väheksyttyyn maalaisjärkeeni ei mene ajatus JL:sta makoilemassa sängyssään samaan aikaan, kun kotiin on tunkeutunut ulkopuolinen mielipuoli riehumaan. Kiinnostaisi kovasti kuulla miten sängyssä makoilu sijoitetaan Huppis-tarinaan, kun kiistatta on osoitettavissa JL:n maanneen vertavuotavana sängyllään.Valhalla kirjoitti:Oikeuslääkärin lausunnon perusteella jukan vuotaminen ja surma vei huomattavan ajan.
Älä oleta
Valhalla, kyseessä oli - tiedät - tämä sängyllä vuotaminen, ei oikeuslääkäri. Miksi et suoraan vastaa kysykseeni, jonka aiheen itse otit esille?!
Siis vertavuotavana makoilu ei sovi huppikseen, mutta sopisi Aueriin, on teillä jutut!
Severin, annan vastauksen sinulle, kun saan ensin pihtisynnytettyä alun tuolta Valhallalta.
Lisäyksenä edellisiin tekteihini. Mielipide haittaa aivojen tiedollista käsittelyä, kun tulee asiasta uutta informaatiota, koska henkilön on vaikea muokata jo lukkoon lyömiään käsityksiä skeemoissaan (skeemojen muokkaus) eli tiedonkäsittely lukkiutuu mielipiteinä, ja niitä kutsutaan asenteiksi.
Näistä on hyötyä tiedonkäsittelyn nopeuden kannalta, muutta muuten saattavat ohjata havainnoitia "vinoon", niin että lukkiutunut skeema ryhtyy "ohjaamaan" havainnointia.
Tätä ihmisen mekanismia on helppoa käyttää propagandan apuvälineenä luomalla ensin mielikuvia, joiden seurauksena henkilö muodostaa mielipiteen ennen kuin on mahdollista saada faktatietoa asioista. Kun mielipide on lukkiutun asenteeksi, niin sitä on tutkimusten mukaan mahdollista muuttaa vain henkilökohtaisen kokemuksen kautta.
Siis vertavuotavana makoilu ei sovi huppikseen, mutta sopisi Aueriin, on teillä jutut!
Severin, annan vastauksen sinulle, kun saan ensin pihtisynnytettyä alun tuolta Valhallalta.
Lisäyksenä edellisiin tekteihini. Mielipide haittaa aivojen tiedollista käsittelyä, kun tulee asiasta uutta informaatiota, koska henkilön on vaikea muokata jo lukkoon lyömiään käsityksiä skeemoissaan (skeemojen muokkaus) eli tiedonkäsittely lukkiutuu mielipiteinä, ja niitä kutsutaan asenteiksi.
Näistä on hyötyä tiedonkäsittelyn nopeuden kannalta, muutta muuten saattavat ohjata havainnoitia "vinoon", niin että lukkiutunut skeema ryhtyy "ohjaamaan" havainnointia.
Tätä ihmisen mekanismia on helppoa käyttää propagandan apuvälineenä luomalla ensin mielikuvia, joiden seurauksena henkilö muodostaa mielipiteen ennen kuin on mahdollista saada faktatietoa asioista. Kun mielipide on lukkiutun asenteeksi, niin sitä on tutkimusten mukaan mahdollista muuttaa vain henkilökohtaisen kokemuksen kautta.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ti Joulu 27, 2011 7:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Laitapa nyt uudestaan Sirpa jos viitsit - mihin haluat vastauksen? On mulle hieman epäselvää. Liekö keskittymiseni herpaantunut.
Halusin vastauksen väittämääsi, että oli todettu Lahden vuotaneen sängylle verta useiden kymmenien minuuttien ajan, että millä perusteella tällainen väittämä tehtiin.
Alethes doksa meta logu
Oikeuslääkäri totesi surmatyön kestäneen ( käräjien lausunto ) useita minuutteja - jopa kymmeniä. Sängyn veritahra oli 30x50cm joskin sen exaktia verimäärää ei ilmeisesti tutkittu.Sirpa kirjoitti:Halusin vastauksen väittämääsi, että oli todettu Lahden vuotaneen sängylle verta useiden kymmenien minuuttien ajan, että millä perusteella tällainen väittämä tehtiin.
Päivitetty 16.4.2010 09:05, julkaistu 15.4.2010 13:57
Ulvilan surma kesti kymmeniä minuutteja
Harri Aalto SK
Ulvilan surman uhri, henkilöstövalmentaja Jukka S. Lahti kuoli ilmeisesti ueita kymmeniä minuutteja kestäneen väkivallan seurauksena.
Tähän viittaavat syyttäjän mukaan verijäljet, joista sängyllä ja lattialla ollut veri oli jo ehtinyt kuvumaan, kun poliisin ja hätäkeskuksen ensipartiot tulivat paikalle vain 5-6 minuuttia hätäpuhelusta. Sen sijaan uhrin päästä valui vielä verta, kun hoitohenkilökunta saapui paikalle.
Syyttäjän mukaan vartalon ja päänvammojen syntymisaikojen ajallinen ero on paljon suurempi kuin hätäkeskusnauhalta kuuluvien Anneli Auerin kuvausten perusteella voisi päätellä.
Myös lääninoikeuslääkäri Hannu Laaksosen mukaan verijäljet viittaavat useita kymmeniä minuutteja kestäneeseen väkivallantekoon.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ti Joulu 27, 2011 9:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi haluat sotkea tähän oikeuslääkärin - eikö hänelle kuulu avausasiat, joiden taas ei katsota kuuluvan meille? Etkö tiedä tätä asiaa, vai kierteletkö jostakin muusta syystä nyt vastaamista?!
Minä en nyt ala täsdä vaiheessa jauhamaan enää paskaa noista jäljistö joiden sanotaan synyneen samanaikaisesti - mahdollisesti kymmenen minuutin, mahdollisesti pidemmän ajan kuluessa. Ei ole mitään järkeä ryhtyä tässä vaiheessa enää syötyämään mitään puppua, tai ylipäätään puuttua noihin adioihin, koska AA käceli ja heti vapaana pihalle.
Edelleen - millä perusteella ja miten tuo vuotoväittämä tehtiin?
Minä en nyt ala täsdä vaiheessa jauhamaan enää paskaa noista jäljistö joiden sanotaan synyneen samanaikaisesti - mahdollisesti kymmenen minuutin, mahdollisesti pidemmän ajan kuluessa. Ei ole mitään järkeä ryhtyä tässä vaiheessa enää syötyämään mitään puppua, tai ylipäätään puuttua noihin adioihin, koska AA käceli ja heti vapaana pihalle.
Edelleen - millä perusteella ja miten tuo vuotoväittämä tehtiin?
Viimeksi muokannut Sirpa, Ti Joulu 27, 2011 9:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Kait se oikeuslääkäri on "sotkettu" juttuun ihan viran puolesta - ei minun.Sirpa kirjoitti:Miksi haluat sotkea tähän oikeuslääkärin - eikö hänelle kuulu avausasiat, joiden taas ei katsota kuuluvan meille? Etkö tiedä tätä asiaa, vai kierteletkö jostakin muusta syystä nyt vastaamista?!
Nyt lukisin mielelläni Huppis-teoriaan pohjautuvan näkemyksen siitä, kuinka suurehko veriläiskä on sänkyyn syntynyt.
Älä oleta
No saat kuulla kohta, kun käyn ensin hakkaamassa päätäni seinään. Valhalla ei siis tiedä edes asiaa, jonka hän täällä antaa muka todisteeksi AA:n syyllisyydestä. Sanonko mä mitä mä teistä ajattelen.
Severin, etkö sinäkään tiedä tuota asiaa?
Severin, etkö sinäkään tiedä tuota asiaa?
Alethes doksa meta logu